Cinedream/Home@The movies Home Cinema Happening 2016

Started by home@the movies, July 9, 2016, 12:34:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

N1v3K

Quote from: home@the movies on October 19, 2016, 16:44:42
Dat kunnen we nu inderdaad doen, het is een mooie inruilactie maw, rull je oude scherm in en ontvang een korting op een nieuw Xrtem screen

Omruil 1, lever je oude scherm in, koop een vast spanscherm van Xtrem Screen en krijg 500 Euro korting.

Omruil 2, lever je oude scherm in en koop een elektrisch scherm van Xtrem Screen en krijg 750 Euro korting.

Deze aktie is enkel geldig voor bezoekers van de beurs en loopt tot eind Oktober.


Dit is toch echt andere informatie dan ik vanmiddag kreeg  ;)
Dus wellicht is het beter dit nader te nuanceren om verdere verwarring te voorkomen, Werner  :)

home@the movies

Quote from: N1v3K on October 22, 2016, 18:05:35

Dit is toch echt andere informatie dan ik vanmiddag kreeg  ;)
Dus wellicht is het beter dit nader te nuanceren om verdere verwarring te voorkomen, Werner  :)

Wat is dan de informatie die je kreeg, dit is wel degelijk de juiste actie?

N1v3K

Quote from: home@the movies on October 19, 2016, 16:44:42

Omruil 1, lever je oude SPANscherm in, koop een vast spanscherm van Xtrem Screen en krijg 500 Euro korting.

Omruil 2, lever je oude elektrische scherm in en koop een elektrisch scherm van Xtrem Screen en krijg 750 Euro korting.


Dus niet zoals ik vanmiddag dacht een korting van 750 euro op een elektrisch scherm bij inleveren van mijn oude spanscherm  :) ;)

home@the movies

Quote from: N1v3K on October 22, 2016, 20:44:39
Dus niet zoals ik vanmiddag dacht een korting van 750 euro op een elektrisch scherm bij inleveren van mijn oude spanscherm  :) ;)

Ik zie het nu pas na 5 keer lezen  :-[  het was een lange week en een hoop lange dagen mea culpa .

N1v3K

Hee. Geen probleem  :)
Maar zo is het voor andere potentiële kopers ook duidelijk  ;)

ppeter

Alvast bedankt guys voor de feedback! Ik moest werken vandaag (aan de overkant van de straat) en zag de witte tenten staan. Moest ik mij erg beheersen om niet even te komen piepen! 😑
Maar morgen rond 10u kan ik komen genieten van de happening, hopelijk hebben Werner en Co dan nog energie over om mij grondig te informeren en mij een mooie combi-deal te maken.
Tot morgen! 😎
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Sjaak_Banaan

Even een bedankje aan de mensen die deze happingen mogelijk hebben gemaakt.
We hebben vandaag een erg leuke, relaxte en vooral ook informatieve dag gehad!  :thumbs-up:

Voor ons als leek was het interessant om te zien wat er qua projectoren zoal op de mark is in diverse prijsklassen. Over de Epsons had ik nog niets gelezen, maar nu we ze gezien hebben en heldere uitleg hebben gekregen voegen we deze zeker toe aan de opties.

Morgen nog maar eens goed meten in onze kelder of een 260 cm scherm ook een optie is voor ons, want na het zien van het verschil tussen 240 en 260 cm waren we beide overtuigd dat het toch wel meerwaarde heeft.  8)

The Art of Flight i.c.m. het D-Box systeem was ook erg gaaf, je kon de bewegingen van de snowboarders echt voelen. Helaas was dit systeem ver boven ons budget, maar het was zeker een toffe ervaring.

De pulled pork i.c.m. Jupiler was trouwens ook awesome.  :D
Ik kan nog wel even doorgaan, maar misschien kun je beter zelf gaan kijken, wij vonden het zeker de trip waard.

Goed gedaan mannen!
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Charlemagne

#82
Vandaag ook maar even vanuit Amsterdam 160 km naar Antwerpen/Wijnegem heen en weer getuft over die gammele brug over de Merwede.

Mooie compacte show met perfect gekalibreerde apparaten die allen op gelijksoortige schermen werden geprojecteerd, waardoor ze volmaakt te vergelijken waren in een soort van batcave-achtige ere-galerij.

Ik was vooral nieuwsgierig naar de nieuwe serie van Epson; kloeke jongens, maar eindelijk mooi stil. Zowel de 7300 als de 9300 zetten beide een fraai plaatje neer. De 9300 met net iets meer punch en een iets betere zwartwaarde. Dat hebben we nog even getest met de iris op beide toestellen vol open. De 9300 zet duidelijk een iets dieper zwart neer, dat nu op het niveau van de beide JVC's ligt, vind ik. De beide JVC's zetten in mijn ogen hetzelfde plaatje neer. Ik kon er niet veel verschil in ontdekken net als riwi.

De 4K beamers van Sony deden het natuurlijk ook fraai, met een mooi filmisch en loepzuiver beeld. Ik vond ook niet veel verschil in beeldkwaliteit tussen de 320 en de 550.

Ik vind trouwens de verschillen tussen de nieuwe Epsons, de JVC's en de Sony's 4K niet reuzegroot. Met de e-shift aan bij HD of gevoerd met 4K materiaal zetten de Epsons en de JVC's ook een heel fraai beeld neer op de gelijke schermen, in een batcave-achtige omgeving. Weliswaar lekte er af en toe wat licht naar binnen, onvermijdelijk met heen en weer dravend volk.

Wat betreft de betaalbare beamers was voor mij de Epson 9300 de winnaar; Epson heeft echt stappen gezet met de nieuwe reeks.

De UST beamers waren een leuke bijkomstigheid. De Optoma werd geprojecteerd op een daglichtscherm, de peperdure dure SIM2op een wit scherm. De ruimte waarin beide gedemo'ed werden bootsten zo ongeveer een huiskamer na. Daar zijn dit soort beamers ook voor bedoeld. Eigenlijk heel elegante oplossingen voor de huiskamer, waarbij je de beamer op een halve meter afstand van de muur in een soort van laag dressoir wegstopt en waarmee je toch een reuze groot kunt projecteren op een acceptabel niveau.

De show werd gestolen door de JVC Z1. Die werd apart gedemo'ed op een reuzegroot daglichtscherm met een gain van 2.0; voor die combi moet je wel eerst de bank beroven en/of je schoonmoeder op Markplaats verkopen, geloof ik. De projector/scherm combi zet wel een zeer fraai plaatje neer met een zeer diep zwart. Op het grote scherm kwam 4K wel beter tot zijn recht en daar voegt het echt wat toe. Het hele HDR gedoe gaat een beetje langs me heen. Ik weet niet goed wat ik er van moet denken en ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat het momenteel op projectie niveau echt wat toevoegt. Ik heb nu meerdere demo's gezien waarbij ik mezelf telkens op de gedachte betrapt dat het teveel licht wegneemt van het beeld. Ik geef nu de voorkeur aan een gewoon HD beeld, opgeleukt met e-shift of de gewone 4K. Het HDR gedoe en de nieuwe colorspaces staan nog teveel in de kinderschoenen is vervolgens mijn tweede gedachte. Lekker eerst nog maar eens een HD beamer- al dan niet niet met e-shift - verslijten, vind ik.

Op de beurs was er nog allerlei randgebeuren op HT en streaming- en versterker en weergevers gebied, die de moeite van het bekijken en beluisteren waard waren. Er was alle gelegenheid om vragen te stellen en her en der een babbel te maken. Evenmin was het superdruk, wat ik erg prettig vond. Zo'n Kaleidescape lijkt me ook wel handig. Gelukkig bestaan ze nog. Oppo was er ook.

Thuisgekomen vind ik het plaatje van mijn Sony VPL-HW65ES isf gewoon ook weer heel fraai; zeker in combi met het mooie Projecta HD Progressive scherm dat ik heb hangen. En daar ga ik toch nog wel een hele poos van genieten denk ik.

Alle lof aan Werner en zijn maten om zo een fraaie beurs op te zetten, waarbij er een perfecte vergelijk mogelijk is tussen goed opgestelde apparaten projecterend op dezelfde hoog kwalitatieve schermen. Beter kun je je als consument niet wensen, als je je gedacht wilt opmaken. En Madam La Fourchette van de catering deed ook erg haar best.

En die brug over de Merwede daar kun je gewoon overheen, als je de vrachtwagen/camion thuis laat...
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

donaldk

De 'Lichte Vracht' mag anders nog steeds.

Ik moet helaas wachten tot ISE, is wat dichterbij.

Bas Akkerman

Mooi verslag Charlemagne! Proef ik uit je woorden dat de Sony's op de JVC Z1 na het meest natuurlijke en gedetailleerde beeld geeft?

Waar ik benieuwd naar ben, is of mensen juist ook wat dichter op een scherm zijn gaan staan. Ik vraag dit, omdat met mijn korte kijkafstand 4K juist een grotere meerwaarde kan hebben dan dat je op afstand of een groter doek kijkt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kjelt

Quote from: Bas Akkerman on October 23, 2016, 09:36:35
Waar ik benieuwd naar ben, is of mensen juist ook wat dichter op een scherm zijn gaan staan. Ik vraag dit, omdat met mijn korte kijkafstand 4K juist een grotere meerwaarde kan hebben dan dat je op afstand of een groter doek kijkt.
Ja zeker heb ik dat gedaan. Wat opviel is dat de Extrem schermen de pixels verbloemen. Ze "bundelen" als het ware het licht naar voren, dit kan erg mooi zijn als je restlicht hebt in een woonkamer, persoonlijk ben ik in een batcave er niet van overtuigd. Ik vind het wat afleiden, onder bepaalde hoeken zie je ook wat schittering in het beeld maar dat is erg persoonlijk.

Ik ben dus voor mijn waarneming terug gevallen op een wit A4tje  :D
Als je dan naar de pixels kijkt op het scherm zie je die niet bij de 4K Sony's, de JVC's (in e-shift) zijn ook nauwelijks zichtbaar en de Epson (9300) is iets grover wat je kunt zien (zelfs in e-shift) door het blaadje van het scherm af en er weer naar toe te bewegen (dus heen en weer blijven bewegen). Op dat moment zie je dat de screendoor van de Epson nog iets slechter is dan de JVC maar in de praktijk met e-shift denk ik niet dat je het gaat zien. Zonder e-shift heb ik het niet bekeken dus kan ik geen oordeel over geven. Ik vermoed dat dit ook logisch is aangezien het licht bij de Epson door de panelen heen moet dus dat de aansturing niet onder het paneel kan zitten en dat de afstand tussen de pixels groter is, terwijl deze bij de JVC en Sony's gereflecteerd worden en de aansturing er onder kan zitten, maar dat is even zoals ik denk waarom er nog steeds een verschil zit tussen lcd en lcos. Ik ben er niet zeker van.  Nogmaals in de praktijk denk ik niet dat je er last van gaat hebben, de Epson heeft een hele grote stap gemaakt tov verleden jaar. Hij is nu en par met de JVC's qua beeldkwaliteit, even de FI daargelaten die kon ik ook niet testen.

Kjelt

Als eerste alle medewerkers van Cinedream/Home@the movies weer bedankt voor dit mooie evenement.
Zoals ik al eerder heb gezegd bij voorgaande edities van dit evenement is het fantastisch om de mogelijkheid te hebben om alle
huidige generatie projectoren naast elkaar te kunnen zien en beoordelen. Hoe kun of wil je het anders doen dan alles meteen te kunnen vergelijken?

Dat dit helaas toch niet helemaal gelukt is komt doordat de twee Epsons, de twee JVC's en de twee 4K Sony's allen een andere bron hadden.
Dat vind ik toch wel erg jammer want dan kun je nog steeds niet heel goed inschatten wat nu het verschil is tussen de projectoren.
Zeker niet als de ene bron een pastelkleurige spiderman film op heeft staan en de ander echt "kleuren die er afspatten" referentiemateriaal zoals Baraka heeft.
Helaas ontbraken ook de goedkope Sony 45 en 65 op de show en de niet verkrijgbare LS10500 van Epson.
Afgezien daarvan was het een super geslaagd evenement wat mij betreft, een must see happening voor de projectorliefhebber.

Ik ga geen super uitgebreid verslag schrijven, dat is hierboven door anderen al prima gedaan ik zal mijn eigen persoonlijke dus zeer subjectieve smaken en oordelen even op een rijtje zetten:

- Epson heeft met de 9300 een fenomenale inhaalslag gemaakt op de JVC (X5000), zie mijn post boven dat screendoor iets groter is maar verder als je ze naast elkaar bekijkt zijn
  ze aan elkaar gewaagd. Ondanks het prijskaartje is de X5000 nu (vanwege het uitkomen van het nieuwe model) goedkoper te verkrijgen en dan zou ik toch qua beeld de voorkeur voor de JVC blijven houden.
  Maar chapeau Epson, ik had dit niet verwacht. Hopelijk komen ze binnenkort met de lcos en laser versies richting de prijzen van de X5000.

- JVC X5000 vs X7000, pfoe wat weinig verschil. Je moet goed kijken (en zeker niet op de foute bordjes die er bij stonden ;) ) om te zien dat de X7000 iets meer licht heeft in het beeld maar daar houdt het
dan ook eigenlijk wel mee op. Ik vond persoonlijk het contrast van de X5000 en het overall beeld bij het getoonde bronmateriaal mooier, dus tja kan er niets meer of minder van maken wat mij betreft het prijsverschil niet waard.

- Sony 550 vs 320, wat me opviel is het analoge filmische beeld dat deze projectoren neerzetten tov de concurentie. Ik hou daar wel van dus zou daar de voorkeur aan geven boven de JVCs.
Echter ze komen voor mijn smaak echt (veel) licht te kort en ze stonden nog niet eens op HDR mode. De 320 kwam iets beter uit de verf dan de 550 wat me verbaasde maar dit zou best een nieuwere lamp kunnen zijn geweest.
Dus helaas Sony, snel betere of meer lampen of overstappen op laser want dit gaat het zo niet worden qua verkoop en zeker niet qua HDR maar daar zijn anderen (zie verder) ook niet toe in staat.

- JVC Z1
   * in normal mode: WOW, bakken licht (zelfs voor mijn oudere ogen), super scherp, een van de mooiste projectoren die ik gezien heb. Door de ledbron is het beeld mooi egaal, geen trillingen/tintelingen zoals soms bij lampen toch het geval is.
   * in HDR mode: wow wat kleuren betreft, echt een vooruitgang dat HDR, nu was het een normale film (van een surfster op het strand en zee) waarbij je goed kunt zien dat HDR een toevoeging is. In voorgaande jaren had ik wel HDR demos gezien
van braziliaans carnaval waarbij ik snel wilde wegvluchten vanwege de extreme (overdreven) kleureneffecten.
ECHTER: zelf de Z1 met een 2.0 gain scherm (beetje vals spelen dus) komt heel veel licht te kort in HDR mode. Dat drukt de totale beleving.
Het is echt heel jammer want het geeft voor mij wel aan dat als ze bij een cost is no object projector zoals de Z1 nog licht te kort komen dat HDR en projectie de komende jaren nog geen goede match zullen zijn.

Grootste plus: Epson: vanwege de 9300 die de inhaalslag tov de concurentie in 1 jaar tijd heeft gemaakt.
Grootste min : Sony:  zitten ze te slapen daar? Of zijn ze achter de schermen heel hard aan het werk? Ze worden links en rechts van alle kanten ingehaald.
                      Ze hadden een voorsprong maar zijn die nu gauw aan het verliezen, muv van hun FI die blijft superieur, daarom is het (vind ik) zo jammer dat ze stil blijven staan.
                      Ze zullen snel met laserled lichtbronnen willen komen op hun projectoren en ook hun echte 4k projectoren richting het prijspijl van de X7000 willen brengen.
                     

MaxxMark

Thanks voor de ob- en subjectieve reviews! Ga zelf zo die kant op en dan heb ik alvast wat referentie :)

Zelf vooral benieuwd naar de Z1. En daarnaast wil ik met eigen ogen de verschillen tussen e-shift aan/uit zien evenals het verschil tussen de JVCs en de Epson.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

donaldk

#88
Je zult het misschien niet geloven maar ook de Z1 is een compromis projector, waar kosten wel degelijk een rol spelen. Hij is niet voor niets de helft van de Sony. En ook de Sony word gemaakt met prijs-kwaliteit afwegingen, een bekende oude CRT modficator had gelijk genoeg ideen voor verbeteringen van de onderdelen in VW5000. Zelfs bij de Barco Thor moeten ze afwegingen maken voor wat de beste balans in licht, on-off, ansi, kleur etc. is. Geen idee wat de uiteindelijke prijs wordt wanneer ie begin volgend jaar als compleet product op de markt komt, maar ongetwijfeld een heftige premie bovenop de al flink wat kostende 30L. Je kunt ook een appartement kopen, misschien zelfs een huis.

Sony heeft dit jaar toch een tijdje problemen gehad met de SXRD fabriek, vanwege natuur geweld of zoiets (geheugen is niet meer wat 't was;-)). Diode LASER lichtbronnen hebben ze al enkele jaren in de LCD projectoren, dus dat zal ook wel komen.

Charlemagne

Quote from: Bas Akkerman on October 23, 2016, 09:36:35
Mooi verslag Charlemagne! Proef ik uit je woorden dat de Sony's op de JVC Z1 na het meest natuurlijke en gedetailleerde beeld geeft?

Als ik op het ogenblik moest kiezen, zou ik toch nog een shootout houden tussen de Epson 9300 en de Sony 65. De JVC`s zijn qua beeld zeker ook fraai, maar prijziger en lawaaiiger. Voor het geld dat je uitspaart zou ik me zo'n fraai daylight Xstrem scherm met korting kiezen; zeker als je in huiskamer condities projecteert.

Quote from: Kjelt on October 23, 2016, 10:41:18
Ja zeker heb ik dat gedaan. Wat opviel is dat de Extrem schermen de pixels verbloemen. Ze "bundelen" als het ware het licht naar voren, dit kan erg mooi zijn als je restlicht hebt in een woonkamer, persoonlijk ben ik in een batcave er niet van overtuigd. Ik vind het wat afleiden, onder bepaalde hoeken zie je ook wat schittering in het beeld maar dat is erg persoonlijk.

Ik ben dus voor mijn waarneming terug gevallen op een wit A4tje  :D

@Kjelt: Ah! Jij was die man met dat witte papiertje. Ik dacht nog: die gaat er nog wel een verslagje over schrijven. De schittering van de Xstrem schermen heb ik in 't geheel niet waargenomen, in welke bochten ik me ook wrong. Dus da's inderdaad iets persoonlijks. Mooi verslagen trouwens. Een volgend keer moeten we bij Madam La Fourcheret maar eens een Jupiler pakken.

Ik vergat nog te vermelden dat de JVC Z1 een joekel van een apparaat is. Het betrof nog een preproductie model, waaraan nog wat geschaafd moet worden. De echte productie is voorzien in nov aanstaande. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

nielvm

De "schitteringen" in de daylight schermen heb ik ook waargenomen. Bij heldere delen leek het alsof er een olielaag op het scherm lag waardoor het wit verkeerd weerkaatst werd (overdreven).

Verder wel enorm mooi beeld. Ik zou graag ooit eens het verschil willen aanschouwen tussen een "gewoon" scherm en een daylight scherm in verduisterde ruimte.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Kjelt

Tja is persoonlijk inderdaad ik vond het een soort van filter/waas dat voor het scherm hing. Als je geen batcave hebt of inderdaad zelfs een woonkamer met daglicht dan is zo'n scherm best aan te raden. Het voordeel weegt dan zwaarder.

ppeter

Terug van de happening.....en helemaal in de wolken. 🤓
Het was allemaal heel goed geregeld, alle beamers op een rij met dezelfde instellingen en allemaal met hetzelfde scherm! Dus een perfecte setup om een goed en correct vergelijk van de nieuwste toestellen. Heb de (her)bevestiging gekregen, de Epson TW9300 is momenteel de beste prijs/kwaliteit beamer op de markt! 👍🆙😑
De JVC 'S en Sony 4K waren ook geweldig met mooi scherp beeld en prachtige kleuren, maar helaas een pak duurder en boven budget. Ook de JVC Z1 op een scherm van 3m was bangelijk! Ook het ATMOS verhaal was geweldig en wordt onze volgende upgrade wat geluid betreft. Eerst de puntjes op de i met een upgrade van het beeld met de Epson beamer TW9300 die we deze week gaan bestellen. 😎🎥😎
Werner, Luc en Peter van harte bedankt en onze complimenten en een dikke proficiat met jullie geweldige happening! 👍👍👍
Deze happening is een grote meerwaarde voor de geïnteresseerden en kandidaat kopers van het betere beeld en geluid! Het perfecte vergelijk en goed advies helpt ons om een juiste keuze te kunnen maken. Bedankt heren, het was TOP!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

scoc

Ik ben ook net terug.
En eerlijk gezegd Epson heeft een heel goede inhaalbeweging gemaakt tov JVC met hun X5000. Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen van een Epson  ;) en moet daarom een eerder statement dat LCOS/JVC een voordeel heeft toch wat herzien.
Als je kan verduisteren is de Epson 9300, als je voor Epson zou gaan, duidelijk beter dan de Epson 7300 en dit voor maar 600€ meer.
Dan de JVC's. Ik had maar vrij kort gekeken en vond beiden in deze omstandigheden aan elkaar gewaagd en ik zat ook fout toen ik de betere moest aanduiden ... ik had namelijk de JVC X5000 als de betere aangeduid terwijl ik dacht dat het de 7000 was. En ik heb zelf de X7000  ;)
De Sony's dan. Ik lees hierboven dat sommige de 320 iets beter en helderder vonden dan de 550 maar sorry dit was toch echt niet zo. De 320 was donkerder (de 550 stond helemaal rechts btw) dan de 550. De 550 was duidelijker beter in contrast en helderheid. En ja, ook ik zie het verschil tussen het JVC plaatje en de Sony. De JVC heeft een wat scherper plaatje maar ik kan goed begrijpen dat mensen dit mischien wat te hard vinden van beeld. Ik zou ook perfect kunnen kijken naar de Sony VW550. De Sony heeft mij deze keer aanzienlijk meer overtuigd dan vorig jaar met de 520.
Tja ... en dan de JVC Z1. Even de prijs buiten beschouwing gelaten was dit echt wel het beste wat ik al in projectie heb gezien. Alleen ... bij de nachtbeelden met een paar heldere elementen was het beeld te donker.

Ik denk dat veel mensen die graag willen blijven projecteren liever geen hdr willen maar wel het grotere kleurenbereik en resolutie. Maar waarom zouden we inboeten op helderheid voor die "verdomde" hdr. Dat grotere kleurbereik kan perfect zonder hdr en ik vind dat men dit in de bron moeten kunnen kiezen zonder allerlei externe hulpmiddelen. Het is duidelijk HDR is gemaakt om meer tv's te verkopen maar is geen verkoopsargument vandaag bij projectie vind ik. Ik heb het nu een paar gezien maar ben geen fan van HDR wat films betreft in combinatie met projectie.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

rovinggecko

Quote from: Charlemagne on October 23, 2016, 01:03:02
De UST beamers waren een leuke bijkomstigheid. De Optoma werd geprojecteerd op een daglichtscherm, de peperdure dure SIM2op een wit scherm. De ruimte waarin beide gedemo'ed werden bootsten zo ongeveer een huiskamer na. Daar zijn dit soort beamers ook voor bedoeld. Eigenlijk heel elegante oplossingen voor de huiskamer, waarbij je de beamer op een halve meter afstand van de muur in een soort van laag dressoir wegstopt en waarmee je toch een reuze groot kunt projecteren op een acceptabel niveau.

Quote from: riwi on October 22, 2016, 17:49:27
In de openruimte stonden 2 ultra short throw projectoren. Een Optoma an 1900 euro en een SIM2 van 14000 euro. De SIM2 was wel duidelijk mooier natuurlijk. We hebben lekker even uitgerust in de D-box stoelen. De UST projectoren zijn leuk voor een huiskamer maar in een dedicated HT zie ik er het nu niet van. Wel apart dat je voor het doek langs loopt en er geen schaduw is :) Die SIM2 zag er kwa beeld erg goed uit. Echter speelde de Art of Flight bluray die er eigenlijk altijd wel mooi uit ziet.

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Ziet er naar uit dat het UST concept voor in de woonkamer snel volwassen aan het worden is. Sneller nog dan ik verwacht had. En da's goed nieuws. :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

MaxxMark

#95
Ook vanuit mij veel dank aan Werner en collega's voor het opzetten van het event!

Veel dingen zijn al genoemd door anderen en heb ik ook waargenomen dus zal er niet te lang bij stil staan:
- De schermen waren wel identiek, maar vond ze niet geweldig. Ze gaven glinstering en gaven een waas van de structuur over het scherm. Zeker bij e-shift en 4K projectie was het daardoor onmogelijk om (bij close-up inspectie) zonder een a4tje het verschil te zien. Ofwel, je bent eerder de structuur aan het vergelijken dan de pixels
- Absoluut zwart vergelijken is niet mogelijk. Logisch want er is natuurlijk leklicht van alle kanten (dit is natuurlijk iets wat iedereen van te voren al weet :) )
- De bronnen waren meestal per twee weergegeven. We hadden wel het geluk dat de 2 JVC's en de 2 Epsons dezelfde bron op hadden staan met maar een kleine 10 seconden verschil wat vergelijken makkelijker maakte. Jammergenoeg waren de sony's dan weer iets totaal anders aan het weergeven :)

De reden voor mij om langs te komen was tweeledig. Enerzijds om de JVC Z1 te bewonderen.  Anderzijds om te kijken wat een logische (tijdelijke?) opvolger is voor mijn JVC RS-10. De resolutie is niet meer toereikend nu ik een 320cm breed 21:9 scherm heb. Pixelstructuur wordt zichtbaar.  Hierbij was ik er nog niet over uit welke richting ik op wil. Vragen die bij mij speelden waren: vind ik e-shift (of superresolution van Epson) zichtbaar hinderlijker als het aan staat? Is de pixel fillrate van nieuwere JVC's al hoger dan mijn RS10 en zou dat de waargenome structuur al verminderen? Is de toegevoegde 'softheid' van e-shift hinderlijk? Hoe presteert een Sony 4K ten opzichte van de JVC op het gebied van zwartwaarde/contrast?

noot: Ik heb geen idee precies of de schermen voor "hot-spots" zorgt. Ik heb me meermaal afgevraagd of het helderheidsverschil tussen 2 projectoren niet kwam doordat ik er anders voor stond. In verschillende gevallen leek eerst de ene helderder en de andere keer een andere. Hou daar dus rekening mee met het lezen van mijn tekst :)

Laat ik eerst even de JVC Z1 benoemen; het was redelijk druk dus in de eerste kijksessie had ik er niet voldoende tijd aan kunnen besteden. De eerste reactie was ietwat underwhelmed. Dit kwam met name denk ik door de open, ietwat lichtere opstelling, maar zou ook heel erg te maken kunnen hebben gehad met de scene op dat moment. Bij een tweede rondje (toen het wat rustiger was) heb ik wat beter kunnen kijken. Bij een 3m breed 21:9 scherm viel het mij op dat op de afstand waar iedereen normaal stond (bij de subfwoofers) eigenlijk te ver is om 4K goed te waarderen. Doe je een paar stappen naar voren (ter hoogte van de side speakers) dan valt het detail in het beeld veel meer op. Je gaat dan ook duidelijk verschillen waarnemen in kwaliteit tussen scene's (er was een aireal shot waarbij detail in de verte verloren raakte terwijl in een shot later alle details weer terug kwamen). De eerder genoemde twijfel over HDR deel ik. De heldere (zon) shot's spatten er inderdaad van af. Het helderste helder is inderdaad geweldig. Maar mij bekroop het gevoel dat het afbreuk deed in de detail in de donkere gebieden. Voor mijn gevoel is HDR er dan ook (nog) niet en zou ik liever dieper zwart willen dan meer helderheid ten koste van zwartdetail.

Meest opvallende aan de Z1 vond ik dat het vrijwel onmogelijk was op het scherm de structuur van de pixels waar te nemen. Bij de Z1 heb ik alleen geen A4tje er voor gehouden omdat er meer mensen mee stonden te kijken en ik het niet echt netjes vond om verder te verstoren :)


Sony 550 vs 320; dé 4k projectoren van nu in de "betaalbare" prijsklasse. Heb hem bij Beter Beeld & Geluid al eens in actie kunnen zien, maar heb ze nooit naast elkaar gezien. De 520 gaf een wat helderder beeld dan de 320. Maar wat vooral opviel was dat de 520 een scherper beeld leek neer te zetten. Dit was vooral zichtbaar bij scene's in de ruimte (Interstellar stond op) waarbij er diagonale lijnen liepen over de shuttle. Deze waren op de 520 veel strakker en scherper dan op de 320.

JVC X5000 vs X7000; de a4tjes waren vandaag afgeplakt zodat er geen verwarring meer was over naar welke PJ je keek. Nu moest je letterlijk naar het typenummer plaatje kijken :D In eerste instantie was het verschil best groot. Een 20 minuten later echter liep Werner door de settings en bleek de 5000 anders te zijn ingesteld qua sharpness, etc. daarna was het verschil een heel stuk minder. Wel leek het er op dat er net wat meer verschil in kleurdefinitie was. Maar ook hier zou ik het kunnen toekennen aan het scherm zelf en de positie tov het scherm. E-shift stond aan en op verzoek later ook nog gekeken zonder e-shift.

Epson 9300; Al genoeg over gehoord en gelezen maar wilde hem graag met eigen ogen aanschouwen. Maar oef... wat een verrassing was dat. En eigenlijk geen positieve verrassing! Eerlijk is eerlijk, ik stond dichter bij het scherm toen ik hem voor het eerst zag, maar als ik dat extrapoleer naar dat het nu schermen van pak em beet 220cm tot 250cm waren terwijl ik hier op 320cm kijk is dat een prima excuus om wat dichter bij te staan. Het eerste dat mij opviel was de het screendooreffect. Waar bij alle andere projectoren de structuur van het scherm de boventoon voerde (en hinderlijk werd) was het bij de 9300 duidelijk het screendoor effect dat het ergste opviel. Daarnaast was het e-shiften hinderlijk zichtbaar. Bij JVC was het  heel subtiel zichtbaar. Bij de Epson merkte ik dat als je verkeerd keek (eerst ergens anders focust en dan op het scherm) het erg aanwezig was. Ik was er niet content mee. Als je op de normale kijkafstand stond ging het een stuk beter. Het Screendoor effect en het trillen is dan wel een stuk minder, maar niet weg. Kijk je naar het plaatje op zichzelf, dan merkte je dat het beeld een stuk harder is dan bij JVC. Dit kan ook de superresolution zijn, maar het voelde naar mijn mening erg kunstmatig aan.

Een andere (engels sprekende) medebezoeker vertelde dat hij aan het kijken was of hij zijn x7000 ging vervangen door de 9300 en we hebben een tijdje staan praten. Werner heeft toen ook even de settings van de x7000 nagelopen en e-shift uitgezet. Zoals de medebezoeker vertelde zorgt e-shift bij JVC voor een softer beeld, en dus is de vergelijking niet eerlijk daar Epson SuperResolution juist scherper maakt (JVC E-Shift wordt pas scherper als daadwerkelijk een 4K bron wordt gebruikt, zo werd mij verteld). Met e-shift uit was de JVC beduidend minder soft, maar de Epson gaf nog altijd een (in mijn ogen) kunstmatig scherp beeld. Bij het samen kijken vielen nog een aantal dingen op. In de (gele) scrollende aftiteling viel bij de Epson heel hinderlijk op dat de superresolution er voor zorgt dat er een rode pixel vóór de letters uit loopt. Dit zorgt voor een schokkerigheid en verkleuring naar rood op in het beeld. En jammergenoeg was het een klassiek geval van "What has been seen can not be unseen".  Daarnaast hebben we detaillering in het laag bekeken. Daar viel op dat de Epson wel wat tekort schoot. Er was duidelijk sprake van black crush, detail viel weg die bij de JVC's wel duidelijk zichtbaar waren. Het leek er daardoor een beetje op dat de Epson 'dieper zwart' had, maar feitelijk verloor het in de schaduwpartijen details.


Beknopte (eigen) conclusie:
Al met al een heel verhelderende kijksessie! Hoewel ik nu eigenlijk meer nieuwe vragen heb dan dat er antwoorden zijn gekomen, is voor mij de Epson zonder meer al afgevallen. De JVC's lagen erg dicht bij elkaar en konden erg goed meekomen met de Sony 320. Zeker toen een 4K bron werd gebruikt op de JVC viel op dat het zeker een prachtbeeld neer zet. Echter als ik naar de JVC Z1 kijk zie ik (hoop ik) toch wel een beetje wat de toekomst van JVC gaat betekenen. De lichtopbrengst (je kunt zelfs zonder 1:1 vergelijking met de Sony's zien dat de lichtopbrengtst totaal anders is), het detail (in daylight scene's) en het algemene plaatje dat deze projector neerzet zou ik zo in mijn thuisbioscoop willen hebben :D (Het budget laat dat echter niet echt toe). Het geeft echter ook wel aan dat kiezen tussen een 320 of een X7000 als vervanger van mijn rs10 nog steeds niet eenvoudig is. De prijs van JVC is wat vriendelijker, maar de Sony biedt meer resolutie. En resolutie is eigenlijk wat ik nodig heb op mijn scherm. Met wat de Z1 neer zet in het achterhoofd neig ik er eigenlijk naar om te kijken naar een tweede hands nieuwere (maar niet actuele) JVC serie waarbij de fill-rate hoger ligt en/of waar ik e-shift kan gebruiken. Dan kan ik nog een jaar (of 2?) sparen voor een nieuwe generatie JVC 4K Home Cinema projector die wel betaalbaar is :)


Nogmaals een bedankje richting Werner en zijn collega's voor deze mooie show!
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

scoc

Quote from: MaxxMark on October 23, 2016, 17:36:15
Ook vanuit mij veel dank aan Werner en collega's voor het opzetten van het event!

Veel dingen zijn al genoemd door anderen en heb ik ook waargenomen dus zal er niet te lang bij stil staan:
- De schermen waren wel identiek, maar vond ze niet geweldig. Ze gaven glinstering en gaven een waas van de structuur over het scherm. Zeker bij e-shift en 4K projectie was het daardoor onmogelijk om (bij close-up inspectie) zonder een a4tje het verschil te zien. Ofwel, je bent eerder de structuur aan het vergelijken dan de pixels
- Absoluut zwart vergelijken is niet mogelijk. Logisch want er is natuurlijk leklicht van alle kanten (dit is natuurlijk iets wat iedereen van te voren al weet :) )
- De bronnen waren meestal per twee weergegeven. We hadden wel het geluk dat de 2 JVC's en de 2 Epsons dezelfde bron op hadden staan met maar een kleine 10 seconden verschil wat vergelijken makkelijker maakte. Jammergenoeg waren de sony's dan weer iets totaal anders aan het weergeven :)

De reden voor mij om langs te komen was tweeledig. Enerzijds om de JVC Z1 te bewonderen.  Anderzijds om te kijken wat een logische (tijdelijke?) opvolger is voor mijn JVC RS-10. De resolutie is niet meer toereikend nu ik een 320cm breed 21:9 scherm heb. Pixelstructuur wordt zichtbaar.  Hierbij was ik er nog niet over uit welke richting ik op wil. Vragen die bij mij speelden waren: vind ik e-shift (of superresolution van Epson) zichtbaar hinderlijker als het aan staat? Is de pixel fillrate van nieuwere JVC's al hoger dan mijn RS10 en zou dat de waargenome structuur al verminderen? Is de toegevoegde 'softheid' van e-shift hinderlijk? Hoe presteert een Sony 4K ten opzichte van de JVC op het gebied van zwartwaarde/contrast?

noot: Ik heb geen idee precies of de schermen voor "hot-spots" zorgt. Ik heb me meermaal afgevraagd of het helderheidsverschil tussen 2 projectoren niet kwam doordat ik er anders voor stond. In verschillende gevallen leek eerst de ene helderder en de andere keer een andere. Hou daar dus rekening mee met het lezen van mijn tekst :)

Laat ik eerst even de JVC Z1 benoemen; het was redelijk druk dus in de eerste kijksessie had ik er niet voldoende tijd aan kunnen besteden. De eerste reactie was ietwat underwhelmed. Dit kwam met name denk ik door de open, ietwat lichtere opstelling, maar zou ook heel erg te maken kunnen hebben gehad met de scene op dat moment. Bij een tweede rondje (toen het wat rustiger was) heb ik wat beter kunnen kijken. Bij een 3m breed 21:9 scherm viel het mij op dat op de afstand waar iedereen normaal stond (bij de subfwoofers) eigenlijk te ver is om 4K goed te waarderen. Doe je een paar stappen naar voren (ter hoogte van de side speakers) dan valt het detail in het beeld veel meer op. Je gaat dan ook duidelijk verschillen waarnemen in kwaliteit tussen scene's (er was een aireal shot waarbij detail in de verte verloren raakte terwijl in een shot later alle details weer terug kwamen). De eerder genoemde twijfel over HDR deel ik. De heldere (zon) shot's spatten er inderdaad van af. Het helderste helder is inderdaad geweldig. Maar mij bekroop het gevoel dat het afbreuk deed in de detail in de donkere gebieden. Voor mijn gevoel is HDR er dan ook (nog) niet en zou ik liever dieper zwart willen dan meer helderheid ten koste van zwartdetail.

Meest opvallende aan de Z1 vond ik dat het vrijwel onmogelijk was op het scherm de structuur van de pixels waar te nemen. Bij de Z1 heb ik alleen geen A4tje er voor gehouden omdat er meer mensen mee stonden te kijken en ik het niet echt netjes vond om verder te verstoren :)


Sony 550 vs 320; dé 4k projectoren van nu in de "betaalbare" prijsklasse. Heb hem bij Beter Beeld & Geluid al eens in actie kunnen zien, maar heb ze nooit naast elkaar gezien. De 520 gaf een wat helderder beeld dan de 320. Maar wat vooral opviel was dat de 520 een scherper beeld leek neer te zetten. Dit was vooral zichtbaar bij scene's in de ruimte (Interstellar stond op) waarbij er diagonale lijnen liepen over de shuttle. Deze waren op de 520 veel strakker en scherper dan op de 320.

JVC X5000 vs X7000; de a4tjes waren vandaag afgeplakt zodat er geen verwarring meer was over naar welke PJ je keek. Nu moest je letterlijk naar het typenummer plaatje kijken :D In eerste instantie was het verschil best groot. Een 20 minuten later echter liep Werner door de settings en bleek de 5000 anders te zijn ingesteld qua sharpness, etc. daarna was het verschil een heel stuk minder. Wel leek het er op dat er net wat meer verschil in kleurdefinitie was. Maar ook hier zou ik het kunnen toekennen aan het scherm zelf en de positie tov het scherm. E-shift stond aan en op verzoek later ook nog gekeken zonder e-shift.

Epson 9300; Al genoeg over gehoord en gelezen maar wilde hem graag met eigen ogen aanschouwen. Maar oef... wat een verrassing was dat. En eigenlijk geen positieve verrassing! Eerlijk is eerlijk, ik stond dichter bij het scherm toen ik hem voor het eerst zag, maar als ik dat extrapoleer naar dat het nu schermen van pak em beet 220cm tot 250cm waren terwijl ik hier op 320cm kijk is dat een prima excuus om wat dichter bij te staan. Het eerste dat mij opviel was de het screendooreffect. Waar bij alle andere projectoren de structuur van het scherm de boventoon voerde (en hinderlijk werd) was het bij de 9300 duidelijk het screendoor effect dat het ergste opviel. Daarnaast was het e-shiften hinderlijk zichtbaar. Bij JVC was het  heel subtiel zichtbaar. Bij de Epson merkte ik dat als je verkeerd keek (eerst ergens anders focust en dan op het scherm) het erg aanwezig was. Ik was er niet content mee. Als je op de normale kijkafstand stond ging het een stuk beter. Het Screendoor effect en het trillen is dan wel een stuk minder, maar niet weg. Kijk je naar het plaatje op zichzelf, dan merkte je dat het beeld een stuk harder is dan bij JVC. Dit kan ook de superresolution zijn, maar het voelde naar mijn mening erg kunstmatig aan.

Een andere (engels sprekende) medebezoeker vertelde dat hij aan het kijken was of hij zijn x7000 ging vervangen door de 9300 en we hebben een tijdje staan praten. Werner heeft toen ook even de settings van de x7000 nagelopen en e-shift uitgezet. Zoals de medebezoeker vertelde zorgt e-shift bij JVC voor een softer beeld, en dus is de vergelijking niet eerlijk daar Epson SuperResolution juist scherper maakt (JVC E-Shift wordt pas scherper als daadwerkelijk een 4K bron wordt gebruikt, zo werd mij verteld). Met e-shift uit was de JVC beduidend minder soft, maar de Epson gaf nog altijd een (in mijn ogen) kunstmatig scherp beeld. Bij het samen kijken vielen nog een aantal dingen op. In de (gele) scrollende aftiteling viel bij de Epson heel hinderlijk op dat de superresolution er voor zorgt dat er een rode pixel vóór de letters uit loopt. Dit zorgt voor een schokkerigheid en verkleuring naar rood op in het beeld. En jammergenoeg was het een klassiek geval van "What has been seen can not be unseen".  Daarnaast hebben we detaillering in het laag bekeken. Daar viel op dat de Epson wel wat tekort schoot. Er was duidelijk sprake van black crush, detail viel weg die bij de JVC's wel duidelijk zichtbaar waren. Het leek er daardoor een beetje op dat de Epson 'dieper zwart' had, maar feitelijk verloor het in de schaduwpartijen details.


Beknopte (eigen) conclusie:
Al met al een heel verhelderende kijksessie! Hoewel ik nu eigenlijk meer nieuwe vragen heb dan dat er antwoorden zijn gekomen, is voor mij de Epson zonder meer al afgevallen. De JVC's lagen erg dicht bij elkaar en konden erg goed meekomen met de Sony 320. Zeker toen een 4K bron werd gebruikt op de JVC viel op dat het zeker een prachtbeeld neer zet. Echter als ik naar de JVC Z1 kijk zie ik (hoop ik) toch wel een beetje wat de toekomst van JVC gaat betekenen. De lichtopbrengst (je kunt zelfs zonder 1:1 vergelijking met de Sony's zien dat de lichtopbrengtst totaal anders is), het detail (in daylight scene's) en het algemene plaatje dat deze projector neerzet zou ik zo in mijn thuisbioscoop willen hebben :D (Het budget laat dat echter niet echt toe). Het geeft echter ook wel aan dat kiezen tussen een 320 of een X7000 als vervanger van mijn rs10 nog steeds niet eenvoudig is. De prijs van JVC is wat vriendelijker, maar de Sony biedt meer resolutie. En resolutie is eigenlijk wat ik nodig heb op mijn scherm. Met wat de Z1 neer zet in het achterhoofd neig ik er eigenlijk naar om te kijken naar een tweede hands nieuwere (maar niet actuele) JVC serie waarbij de fill-rate hoger ligt en/of waar ik e-shift kan gebruiken. Dan kan ik nog een jaar (of 2?) sparen voor een nieuwe generatie JVC 4K Home Cinema projector die wel betaalbaar is :)


Nogmaals een bedankje richting Werner en zijn collega's voor deze mooie show!

Als ik jouw was ... ga voor de JVC X5000 voor de komende 2 jaar aan de huidige verlaagde prijs met een mooie beurskorting ;D

En dan hoop ik dat 90% van de JVC Z1 kwaliteit in 2018-21019 beschikbaar is voor de prijs van een JVC X9000 ;D
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

kermit

#97
 Vandaag nog ook even geweest. Ik vond het wel leuk weer om alle projectoren bijelkaar te zien. Erg leuk georganiseerd . Werner bedankt voor weer een leuke dag , wel iets anders als de jaren daarvoor maar was wel plezierig.

Om te beginnen was ik onder de indruk van de Jvc  laser. Super mooi beeld. Ik heb nog een stukje HDR zitten kijken maar dat hele HDR kan mij niet bekoren. In de donkere scene's slipt alles dicht. In de heldere scene's ziet het er geweldig uit maar in de donkere scene's verlies je zoveel detail. Nee voor mij mogen ze het hele HDR naar de prullenbak verwijzen en zonde van je geld.
Ook lof voor de SVS set up bij de jvc laser. De subs stonden echt te blazen .Mijn broekspijpen wapperden alle kanten op.

Toen naar de JVC's en de Sony geweest.Ik vond de Sony's weer een mooi plaatje neerzetten. Het enige wat mij tegenstaat is de lichtopbrengst. Verder vind ik de Sony een super mooi plaatje neerzetten met een mooi blacklevel en een gedetailleerd plaatje. Mooi smooth beeld. Jammer dat ze niet meekunnen met de lichtopbrengst van de JVC en de blacklevel. De 520 had iets meer lichtopbrengst dan de 320. Ik stond met nog wat heren te praten die bij de jvc stonden en ze vonden allemaal de x5000 mooier spelen dan de x7000. Ik was er ook verbaasd over. De blacklevel van de 5000 was duidelijk beter. Zag je ook aan de grijze balken boven en onder. Zelf heb ik de x5000 en ben erg erg blij mee.

Toen nog de Epsons goed bekeken. Ik was erg onder de indruk van zowel de 7300 als de 9300 tot ik naar het scherm liep.Ik zag screendoor effect. :notify: kon het bijna niet geloven.Ik moest gelijk weer denken aan de Sanyo Z1 uit 2003  :D Maar goed op een afstand van 3meter zie je het niet. Blacklevel en kleuren zijn wel mooi. Maar helaas zou ik de Epson nooit kiezen vanwege het screendoor effect.

Verder vond ik de Sim2 erg mooi. Prijskaartje weet ik niet maar zal wel behoorlijk zijn. Ook de schermen waarop er geprojecteerd werd zag ik een soort waas over het beeld . Een soort spiegel met vuil erin. Jammer want het maakt het beeld van de mooie bijzondere projectoren en niet mooier op. 2 jaar geleden werd er ook met dit soort schermen gedemonstreerd. Geef mij maar een mooi beamax, kingpin of wat dan ook maar een normaal scherm. 

Werner nog bedankt ik heb weer genoten. We hebben niet veel kunnen praten want ik was mijn stem kwijt door de griep.

maximus79

Quote from: kermit on October 23, 2016, 19:00:32

Toen nog de Epsons goed bekeken. Ik was erg onder de indruk van zowel de 7300 als de 9300 tot ik naar het scherm liep.Ik zag screendoor effect. :notify: kon het bijna niet geloven.Ik moest gelijk weer denken aan de Sanyo Z1 uit 2003  :D Maar goed op een afstand van 3meter zie je het niet. Blacklevel en kleuren zijn wel mooi. Maar helaas zou ik de Epson nooit kiezen vanwege het screendoor effect.


Dit vind ik zo bijzonder, je was erg onder de indruk maar met je neus op het doek zie je nog licht de pixels........ja en? Vanaf een meter zie je dat al niet meer laat staan vanaf je kijk afstand.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

ppeter

Nu lees ik helaas een paar (nieuwe) negatieve eigenschappen over de Epson TW9300? Negatieve commentaar als zichtbare e-shift en screendoor effect (wat dit ook mag zijn?) heb ik nog in geen enkele review gelezen? 🤔
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **