Sonore microRendu

Started by Isflicka, June 30, 2016, 10:24:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin

Meting 50Hz ripple LPS-1, dit is met het standaard bijgeleverde dc snoer:




Duidelijk te zien dat deze kabel de 50Hz en z'n harmonischen 'oppikt'.
Hetzelfde geld voor de bijgeleverde kabel van de iFi iPower:




Dit is mijn dc kabel achter de LPS-1:



Zoals je ziet, geen enkel 50Hz ripple te zien, sterker nog, ik heb tijdens deze meting een 230V netsnoer van de voeding op de dc kabel gelegd ...

Goed te zien wat een verschil het brengt in een goed opgebouwde dc kabel.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

DofN

#326
Hoe hoor je die 50Hz ripple in je muziek?

En kan je de gevolgen van de ripple ook meten met bijvoorbeeld REW?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kingpin

#327
Laagfrequent laat zich horen als brom/ruis, naargelang de hoeveelheid.
Hoogfrequent, kan in het ergste geval bijvoorbeeld ongewenste oscillatie veroorzaken in je schakelingen.
Daarom is het belangrijk, zeker ook bij lan kabels uit de buurt te blijven of ook daar goede kabels te gebruiken en niet evenwijdig laten lopen met andere kabels.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

DofN

OK :) Is wel leuk (en kosteloos) om mee te experimenteren.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

zegel

Ik las dat Sonore nu snel met een nieuwe update komt; je kan nieuwe software kopen voor 20 euro, krijg je een SD kaartje wat plug and play is toegezonden.

Meest in het oog lopend was de songcast en de ( Spotify/Tidal) chromecasting functionaliteit.  Nog even snappen hoe dat precies gaat werken, mijn kids lijkt het wel wat ;D Geen uitspraken over geluidkwaliteit
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

evilniek

Quote from: zegel on April 24, 2017, 16:37:25
Ik las dat Sonore nu snel met een nieuwe update komt; je kan nieuwe software kopen voor 20 euro, krijg je een SD kaartje wat plug and play is toegezonden.

Meest in het oog lopend was de songcast en de ( Spotify/Tidal) chromecasting functionaliteit.  Nog even snappen hoe dat precies gaat werken, mijn kids lijkt het wel wat ;D Geen uitspraken over geluidkwaliteit

Ik vind het eigenlijk redelijk belachelijk dat je moet betalen voor een update imho.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Dirk

yep, ze hadden beter een nieuw toestel in de markt kunnen zetten, zoals oa JVC dat schijnbaar doet/deed met bepaalde PJ-modellen, waar enkel wat firmware gewijzigd was tov het "oude" model  :dry:

ik vind dit iig een faire oplossing waar ze de keuze tot update 100% bij de klant leggen, zeker als je voor slechts 20€ die genoemde functionaliteit extra bekomt...tenslotte hoef je het niet te doen, je sonore gaat er immers niet plots minder door klinken als je hem blijft gebruiken zonder update ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

seagull

Blijkbaar komt SoTM binnekort met een sMS-200ultra ... The sMS-200ultra is coming soon
Livingroom LG OLED 55C7V - NAD T 777 v3 - 2x Dali Rubicon LCR, Dali Fazon LCR, 2x Dali Fazon SAT, SVS SB-4000 Kitchen Bluesound Pulse soundbar Desk RPi 3, 7" touchscreen, Pro-Ject Pre Box S2 Digital, Aune X7s class A amp - MrSpeakers Ether C Flow  Bedroom RPi 3, Allo BOSS DAC, Creative Inspire T12 Bathroom Sonos Play:1 Office 2x Sonos Play:1 Subscriptions Roon lifetime - Tidal HiFi - Netflix Ultra HD - Amazon Prime

StereoMike

Het is een versie met de bekende SOTM reference clock zoals ook de tx-USBUltra heeft.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: zegel on April 24, 2017, 16:37:25
Ik las dat Sonore nu snel met een nieuwe update komt; je kan nieuwe software kopen voor 20 euro, krijg je een SD kaartje wat plug and play is toegezonden.
Waar heb je dat gelezen?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

hpapen

Je kunt de update al bestellen bij vortexbox uk

zegel

Quote from: evilniek on April 24, 2017, 18:13:08
Ik vind het eigenlijk redelijk belachelijk dat je moet betalen voor een update imho.

In de tijd dat Hifi steeds meer software gedreven wordt kan ik me best wat voorstellen bij een betaald model. Maar dan is het wel zo fijn dat vooraf te weten.  Echter de argumentatie van Sonore dat ze er niets op verdienen en het puur de kosten van het SD kaartje is klopt natuurlijk niet. Ja kan de klant ook zelf een SD kaartje laten kopen en updaten; lukt dat niet schuif je het oude kaartje er weer in en bestel je alsnog een voor 20 dollar
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Isflicka

Quote from: hpapen on April 25, 2017, 08:34:54
Je kunt de update al bestellen bij vortexbox uk
Vandaag al bij de post! Straks even proberen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

jaaptina

Heel nieuwsgierig naar het resultaat.
Op zich zit ik niet op de Spotify mode te wachten. Dat werkt al net zo makkelijk via Bubbleupnp.
Zijn er andere redenen voor de upgrade?

Synology NAS, LPS-1, microRendu, Job INTegrated, Penaudio Cenya.


StereoMike

Hier ook binnen. Het is een standaard 8GB kaartje. Ik heb een kopie gemaakt en die werkt ook gewoon. :angel:
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

zegel

Ook geïnstalleerd, fluitje van een cent. Zal verbeelding zijn, maar zijn de lage tonen wat meer aangezet? Ten positieve overigens.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

DofN

Heb je metingen voor- en na? Dat is wel interessant.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Isflicka

Quote from: zegel on May 10, 2017, 07:58:03
Ook geïnstalleerd, fluitje van een cent. Zal verbeelding zijn, maar zijn de lage tonen wat meer aangezet? Ten positieve overigens.
De nieuwe V2.5 is een stuk efficiënter waardoor de processor (Cortex-A9) nog minder digitale ruis veroorzaakt. Waarschijnlijk lijken de lage tonen dan wat meer aangezet.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

zegel

Quote from: doorofnight on May 10, 2017, 11:15:00
Heb je metingen voor- en na? Dat is wel interessant.

Sorry, maar anders dan mijn oren geen meetapparaat hier. Hoe zou je dat overigens willen meten? Of een update beter klinkt zal altijd subjectief zijn lijkt me.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

DofN

Je zou kunnen meten of de update idd het laag wat meer aanzet.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Isflicka

Helaas wil de mRendu na het wisselen van het kaartje niet meer opstarten. Er zijn gelukkig meer gebruikers met dit probleem dus ik wacht rustig af.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

StereoMike

Quote from: Isflicka on May 12, 2017, 08:40:41
Helaas wil de mRendu na het wisselen van het kaartje niet meer opstarten. Er zijn gelukkig meer gebruikers met dit probleem dus ik wacht rustig af.
Wil je mijn kaartje proberen?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

jaaptina

UltraRendu is announced...

Synology NAS, LPS-1, microRendu, Job INTegrated, Penaudio Cenya.


StereoMike

#348
Quote from: jaaptina on May 14, 2017, 15:14:36
UltraRendu is announced...
Ook weer met een ultraclock. Gewoon een aansluiting voor de master clock zou toch voldoende moeten zijn.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

HuubF

Afgelopen week ben ik aan een microRendu gekomen met Ifi voeding (die van MP). Hij doet dienst in een Roon setting met Mac Mini als server en Chord Hugo als dac. Het geluid verbaasde me in het begin enorm. Maar al na een dag luisteren vind ik dat het geluid weliswaar mooi gedetailleerd is en niet vermoeiend, maar dat het in zijn geheel te weinig autoriteit heeft. Jammer want met de dac direct op de Mac is die autoriteit, dat dwingende er veel meer maar is het geluid verder natuurlijk wel minder van kwaliteit.

Om een eindeloze zoektocht te voorkomen: is dat te verbeteren met een andere voeding en/of de upgrade naar 2.5?

Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)