Sonore microRendu

Started by Isflicka, June 30, 2016, 10:24:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

conqubite

Quote from: Isflicka on July 13, 2016, 19:03:03
Dan denk ik aan bedieningsgemak, aansluitingen, ondersteuning, behoefte aan een display, fysieke afstandbediening, aansluiting externe drive etc etc. De microRendu is behoorlijk minimalistisch en je kunt hem, met het meegeleverde verloop usb plugje, gewoon in de usb poort van je dac prikken. Vooral Roon en Tidal gebruikers kunnen dit kleintje wel waarderen.

Ok, dat dacht ik al. Dan wordt het hem voor mij niet. Ik heb niet een multifunctionele dac aangeschaft om dat teniet te laten doen door een renderer/streamer die beperkt inzetbaar is. En geen budget om dit er even bij te nemen.

zegel

Quote from: conqubite on July 13, 2016, 20:34:24
Ok, dat dacht ik al. Dan wordt het hem voor mij niet. Ik heb niet een multifunctionele dac aangeschaft om dat teniet te laten doen door een renderer/streamer die beperkt inzetbaar is. En geen budget om dit er even bij te nemen.

Wat bedoel je met beperkt? Behalve dat een display ontbreekt wat je op een auralic of aurender wel hebt zou ik niet 123 weten waarin de microrendu beperkt is? Functioneel is hij juist minder beperkt. Waaraan denk je?
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

conqubite

Nou volgens mij,.... maar corrigeer me graag wanneer ik verkeerd zit,......  ben je nogal beperkt in de aansluitmogelijkheden in aantal en type aansluitmogelijkheden (dat vind ik wel een belangrijke), ondersteuning (dat neem ik aan van Isflicka) vind ik ook wel een punt. En het feit dat Auralic inmiddels een erkende "naam" is werkt ook mee.

Maar leg me graag uit waarom hij juist functioneel minder beperkt is. Zoals ik al zei, ik ben nog behoorlijk groen in de wereld van streamen en digital audio.

zegel

Je hebt renderer met meer aansluitmogelijkheden.  Maar zolang je Dac een usb aansluiting heeft, zou ik niet weten wat je met andere aansluitmogelijkheden moet. De ingang is iig altijd utp en je kan tot in het gekke gaan met voedingen. Maar je hebt gelijk dat de aries bekender van naam is. Voor mij zou dat alleen geen criterium zijn.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

StereoMike

De rendu werkt supersnel bij het zappen naar het volgende nummer alleen hoor je af en toe wel een hapering.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

YamahaRXV

Quote from: StereoMike on July 16, 2016, 12:35:46
De rendu werkt supersnel bij het zappen naar het volgende nummer alleen hoor je af en toe wel een hapering.

Gebruik je hem i.c.m. Roon ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

StereoMike

Quote from: YamahaRXV on July 16, 2016, 14:29:09
Gebruik je hem i.c.m. Roon ?
Soms, maar ik merk het vooral met hi-res nummers vanaf de NAS.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

conqubite

Quote from: zegel on July 15, 2016, 23:23:23
Je hebt renderer met meer aansluitmogelijkheden.  Maar zolang je Dac een usb aansluiting heeft, zou ik niet weten wat je met andere aansluitmogelijkheden moet. De ingang is iig altijd utp en je kan tot in het gekke gaan met voedingen. Maar je hebt gelijk dat de aries bekender van naam is. Voor mij zou dat alleen geen criterium zijn.

Wat als mijn ingang usb moet zijn? Dat gaat dan al niet?

jaaptina

Als je muziek op een externe hardeschijf hebt staan en je wilt die gebruiken om muziek af te spelen dan is een Aries Mini aan te bevelen. Die heeft usb ingangen. Zelf heb ik de muziek op een NAS staan die is via ethernet verbonden met het netwerk. Voor mij is een ethernetaansluiting dus voldoende.

conqubite

Dat is dus wat ik bedoel. De microrendu is dus alleen geschikt als je een NAS als bron hebt. Dat vind ik te beperkend. Ik hou van vrijheid.. ;)

Isflicka

Quote from: conqubite on July 20, 2016, 12:02:11
Dat is dus wat ik bedoel. De microrendu is dus alleen geschikt als je een NAS als bron hebt. Dat vind ik te beperkend. Ik hou van vrijheid.. ;)
Nee, een NAS is niet noodzakelijk.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

ebi@

Je hebt in ieder geval iets als een nas of pc met gedeelde opslag nodig die via het netwerk is te benaderen. Even eenvoudig een usb stick of usb schijf aansluiten gaat niet werken.
Lyngdorf TDAI-1120 • Sonus Faber Cremona Auditor M

StereoMike

Quote from: ebi@ on July 20, 2016, 15:20:23
Je hebt in ieder geval iets als een nas of pc met gedeelde opslag nodig die via het netwerk is te benaderen. Even eenvoudig een usb stick of usb schijf aansluiten gaat niet werken.
Die prik je dan toch in je router.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

dibbes

De microRendu is ook te bestellen in de uk voor 605 gbp (ong. 700 euries, hier:  http://www.vortexbox.co.uk/microRendu_USB_Audio_source_Low_stock/p317978_8336953.aspx

Als ik in de us bestel welke kosten komen daar dan nog bij?

ebi@

Je moet rekening houden met invoerrechten, verzendkosten en daar bovenop nog de BTW. Met de huidige koers van de pond is het voordeliger om ik de UK te bestellen.
Lyngdorf TDAI-1120 • Sonus Faber Cremona Auditor M

zegel

Ik was vanuit de US bij elkaar inclusief invoerrechten 690 euro kwijt. Ik zou nu voor de UK gaan, want de wachttijd bij de douane is onvoorspelbaar, en je geniet garantie naar Europees recht ( US= 1 jaar beperkt)
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

dibbes

Okay, UK here I come. Thanks. ik ben benieuwd of het een hoorbare verbetering geeft. Ik verwacht er in ieder geval heel veel van.

Isflicka

Quote from: dibbes on August 18, 2016, 01:43:12
Okay, UK here I come. Thanks. ik ben benieuwd of het een hoorbare verbetering geeft. Ik verwacht er in ieder geval heel veel van.
Wat gebruik je nu dan?
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

dibbes

Momenteel heb ik een Mac mini met Intona gekoppeld aan de Hugo. Muziek staat op de nas en ik gebruik Roon zonder hq player. Als ik het zo lees dan is hq een blijvertje als je het eenmaal gehoord heb op de MR in combi met Roon. Misschien ligt het aan de Mac, maar ik vind HQ niet altijd een verbetering geven in Roon. Misschien dat het met een Microrendu wel wat uitmaakt.

Isflicka

Quote from: dibbes on August 19, 2016, 01:17:54
Momenteel heb ik een Mac mini met Intona gekoppeld aan de Hugo. Muziek staat op de nas en ik gebruik Roon zonder hq player. Als ik het zo lees dan is hq een blijvertje als je het eenmaal gehoord heb op de MR in combi met Roon. Misschien ligt het aan de Mac, maar ik vind HQ niet altijd een verbetering geven in Roon. Misschien dat het met een Microrendu wel wat uitmaakt.
Het is een leuk apparaatje. Ben er nog niet uit of het blijvertje is.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

zegel

Quote from: Isflicka on August 19, 2016, 13:19:25
Het is een leuk apparaatje. Ben er nog niet uit of het blijvertje is.
Zelf zie ik geen alternatief op de markt, er is nog de mogelijkheid van upgraden van de voeding - iets wat ik zeker ook ga testen.

Zelf vond ik de microrendu beter als de aries en de dacloze lumin - daarom vraag ik me echt af of er wat beters op de markt is ( waarbij roon ready nog een op dit moment lastig verkrijgbare optie is)

Waar denk jij Aan?
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Isflicka

Quote from: zegel on August 19, 2016, 15:18:30
Zelf zie ik geen alternatief op de markt, er is nog de mogelijkheid van upgraden van de voeding - iets wat ik zeker ook ga testen.

Zelf vond ik de microrendu beter als de aries en de dacloze lumin - daarom vraag ik me echt af of er wat beters op de markt is ( waarbij roon ready nog een op dit moment lastig verkrijgbare optie is)

Waar denk jij Aan?
Of de microrendu beter of slechter is laat ik even in het midden. Het is vooral anders dan de meeste andere streamers. Voor het vergelijken van de verschillende streamers gebruik ik hetzelfde voedingsontwerp en toch valt de microrendu op als de meest koele streamer. Hoewel daar over het algemeen wel mijn voorkeur ligt slaat het iets te ver door. Kortom, iets meer warmte mag van mij wel. Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom de microrendu zo populair is onder de Roon gebruikers aangezien Roon wat warmer klinkt dan vergelijkbare muziek spelers.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

bva

Quote from: Isflicka on August 21, 2016, 14:21:50
Of de microrendu beter of slechter is laat ik even in het midden. Het is vooral anders dan de meeste andere streamers. Voor het vergelijken van de verschillende streamers gebruik ik hetzelfde voedingsontwerp en toch valt de microrendu op als de meest koele streamer. Hoewel daar over het algemeen wel mijn voorkeur ligt slaat het iets te ver door. Kortom, iets meer warmte mag van mij wel. Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom de microrendu zo populair is onder de Roon gebruikers aangezien Roon wat warmer klinkt dan vergelijkbare muziek spelers.
De microrendu heeft als enige uitgang een usb uitgang. Ik neem aan dat de microrendu een bit perfect signal afgeeft via deze usb uitgang. Dan zou toch alleen de  aangesloten DAC invoed mogen hebben op de klank. Roon is software waarmee men muziek kan selecteren welke men wil afspelen. Ik neem aan dat Roon de af te spelen muziek bit perfect stuurt naar apparaten zoals de microrendu of rechtstreeks naar een aangelsoten DAC. Waarom zou deze dan warm klinken?

Isflicka

Quote from: bva on August 21, 2016, 22:18:30
De microrendu heeft als enige uitgang een usb uitgang. Ik neem aan dat de microrendu een bit perfect signal afgeeft via deze usb uitgang. Dan zou toch alleen de  aangesloten DAC invoed mogen hebben op de klank. Roon is software waarmee men muziek kan selecteren welke men wil afspelen. Ik neem aan dat Roon de af te spelen muziek bit perfect stuurt naar apparaten zoals de microrendu of rechtstreeks naar een aangelsoten DAC. Waarom zou deze dan warm klinken?
Was de wereld maar zo eenvoudig. De term bit perfect geeft alleen een indicatie dat het de best mogelijk manier gebruikt om de bit stream van a naar b te krijgen met de gebruikte hardware en/of software. Het verschil in hardware en software zorgt voor het verschil ondanks dat het allemaal bit perfect is. Overigens is het geen geheim dan Roon een sausje gebruikt.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Dirk

Quote from: Isflicka on August 22, 2016, 12:47:47
De term bit perfect geeft alleen een indicatie dat het de best mogelijk manier gebruikt om de bit stream van a naar b te krijgen met de gebruikte hardware en/of software.
lees je eens even in over de term bit-perfect en wanneer die mag gebruikt worden  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea