Sonore microRendu

Started by Isflicka, June 30, 2016, 10:24:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

jaaptina

Ik denk dat de UpTone isoRegen met de bestaande microRendu wel eens meer zou kunnen brengen.
Verkoop van de microRendu en aankoop van de ultraRendu gaat veel geld kosten. Ik wacht de reviews af.

Synology NAS, LPS-1, microRendu, Job INTegrated, Penaudio Cenya.


Isflicka

Quote from: zegel on May 29, 2017, 20:00:01
Wie gaat direct upgraden?
Yep, ook om de ultra te kunnen vergelijken met de SOTM-200Ultra.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Quote from: jaaptina on May 29, 2017, 21:23:41
Ik denk dat de UpTone isoRegen met de bestaande microRendu wel eens meer zou kunnen brengen.
Dat denk ik ook. Binnenkort kunnen we de isoRegen testen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

HuubF

#378
Quote from: zegel on May 29, 2017, 20:00:01
De eerste specs van de opgewaardeerde Microrendu- de Ultrarendu -  komen mondjesmaat los, evenals de verkoopprijs ( 875 dollar). Nieuwe klok, nieuwe layout met meer ruimte, hoogwaardige swiches. 

Wie gaat direct upgraden? Hoe staan microrendubezitters tegenover deze nieuwe loot aan het firmament?  Ik wacht het even af, ben nog heel tevreden met de microrendu / 2.5 software

Durf jij iets te zeggen over het geluid van 2.5? Ik heb de upgrade net geïnstalleerd en draai nu een half uurtje muziek...

Edit. Zie het al: 'dieper laag'. Ja hoor ik ook.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

zegel

Quote from: jaaptina on May 29, 2017, 21:23:41
Ik denk dat de UpTone isoRegen met de bestaande microRendu wel eens meer zou kunnen brengen.


Die Iso Regen was eigenlijk helemaal langs mij heen gegaan. Maar na wat inlezen lijkt deze mij deels de vernieuwingen in de ultrarendu te overlappen ( klok) ; maar deels ook niet. Waarom denk je dat hij meer zou kunnen brengen?
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Isflicka

Quote from: HuubF on May 30, 2017, 17:10:06
Durf jij iets te zeggen over het geluid van 2.5? Ik heb de upgrade net geïnstalleerd en draai nu een half uurtje muziek...

Edit. Zie het al: 'dieper laag'. Ja hoor ik ook.
Het verschil is inderdaad goed te horen. Veel voller laag.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

hpapen

#381
Is er al een forumlid die de hardwarematige upgrade naar 1.4 heeft gedaan?

Ik ben geloof ik iets te snel, op de site van vortexbox uk staat tbd- dus, nar ik aanneem, nog niet beschikbaar

jaaptina

#382
Ja, ik heb de update via Small Green computer (Sonore) in de VS besteld. Voor 20 dollar incl. verzendkosten. Werd in ruim een week geleverd.

Synology NAS, LPS-1, microRendu, Job INTegrated, Penaudio Cenya.

hpapen

Quote from: jaaptina on June 18, 2017, 09:38:06
Ja, ik heb de update via Small Green computer (Sonore) in de VS besteld. Voor 20 dollar incl. verzendkosten. Werd in ruim een week geleverd.
Die heb ik ook, maar dan via vortexbox uk.

Ik bedoelde de upgrade van het board zelf/oscillator- http://www.vortexbox.co.uk/Playback/cat317979_3251290.aspx

StereoMike

Quote from: hpapen on June 18, 2017, 10:33:45
Die heb ik ook, maar dan via vortexbox uk.

Ik bedoelde de upgrade van het board zelf/oscillator- http://www.vortexbox.co.uk/Playback/cat317979_3251290.aspx
Als je dan toch gaat upgraden kun je beter gelijk voor de ultraRendu gaan.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Bas Akkerman

Zo, inmiddels ook op de MicroRendu-wagen gesprongen. Ik heb die van Dynky overgenomen. Ik ben erg benieuwd!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

zegel

Quote from: StereoMike on June 18, 2017, 13:45:37
Als je dan toch gaat upgraden kun je beter gelijk voor de ultraRendu gaan.

Daar ben ik nog niet  over uit, de mensen die de upgrade deden zijn ook positief en er zit een behoorlijk prijsverschil tussen de twee opties. En de revieuws over de ultrarendu zijn zeker positiever maar niet ultrapositief. Ik kijk het nog even aan.

Quote from: Bas Akkerman on August 17, 2017, 09:34:21
Zo, inmiddels ook op de MicroRendu-wagen gesprongen. Ik heb die van Dynky overgenomen. Ik ben erg benieuwd!

Gefeliciteerd en ben benieuwd naar je mening erover. Heeft ie de 2.5 softwareversie ( = een no brainer) en heb je ook de voeding overgekocht?
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Bas Akkerman

De 2,5 update zit er op en ook heb ik de desbetreffende voeding overgenomen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Contour

Ik begreep van Dynky dat hij in zijn set, en die van een maat, weinig tot geen verschil hoorde met/zonder de microrendu, ik ben derhalve benieuwd hoe het bij jou gaat uitpakken!

Bas Akkerman

Hij heeft, in tegenstelling tot mijn set, al best wat gedaan aan het onderdrukken van storingen in het digitale signaal. Ik verwacht dus wel een verbetering. Maar daarom ga ik ook AB'en tussen de SBT en MR. Mocht het echt geen effect hebben, dan gaat de MR weer in de verkoop.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MAW

Ik begrijp de toegevoegde waarde van dit product niet zo goed. Welke functionele behoefte vervult dit apparaat?
Gr. Martijn

Contour


MAW

Ik vraag me af weke functie.

Is het dat ik met Mn smartphone / tablet als remote / ui muziek kan luisteren? Of?
Gr. Martijn

Roeru117

ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

jeepee

Ik heb problemen met de connectie tussen de MicroRendu en de Nad 1050 dac. Weet iemand of firmware 2.8 een oplossing biedt. Ze spreken over betere usb dac ondersteuning maar geen idee of het helpt met de Nad 1050? Kan daar niets specifieks over vinden.