Sonore microRendu

Started by Isflicka, June 30, 2016, 10:24:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Isflicka

Regelmatig koop ik via internet audio spullen waarvan ik, tegen de tijd van bezorging, niet meer weet waarom ik überhaupt gekocht heb. Dan leg ik het ongeopend weg in afwachting van een regenachtige dag. En nee, ik drink bijna niet!

Nu 'vond' ik vanmorgen een pakketje met daarin een Sonore microRendu die ik gelijk heb aangesloten als OpenHome renderer en tot mijn verbazing klinkt het kleine ding als een klok. Daar is gewoon niets mis mee. Voor nu lekker luisteren en binnenkort een verslagje.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

evilniek

Gefeliciteerd, heb er ook goeie dingen over gehoord ja.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

YamahaRXV

Is al een tijdje een ware ''hit'' op o.a. computeraudiophile.com
De Sonore MicroRendu krijgt overwegend zeer goede en lovende kritieken waardoor er nu al een run is ontstaan op dit kleine maar erg goede prestaties leverende apparaatje. Prijs/kwaliteit verhouding is echt bizar goed te noemen  :thumbs-up:

Een review van de MicroRendu door Chris Connaker:

http://www.computeraudiophile.com/content/698-sonore-microrendu-review-part-1/

En nog een lovende review van dhr. Hans Beekhuyzen:

https://www.youtube.com/watch?v=2XRi9utNBl4





Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

StereoMike

Gebruik je deze streamer i.c.m. de MUTEC MC-3+ USB?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Vandaag kans gehad om de verschillende sonore producten (oa microrendu) te beluisteren en te vergelijken met de moon, aries, aurender n10 en de nieuwe streamer van elac. Maar ik ben zwaar onder de indruk van de microrendu.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

Quote from: StereoMike on July  2, 2016, 19:44:14
Vandaag kans gehad om de verschillende sonore producten (oa microrendu) te beluisteren en te vergelijken met de moon, aries, aurender n10 en de nieuwe streamer van elac. Maar ik ben zwaar onder de indruk van de microrendu.

Interessant, waar heb je deze vergelijkingsmogelijkheid kunnen krijgen ?  :unsure:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

StereoMike

Quote from: YamahaRXV on July  3, 2016, 11:22:00
Interessant, waar heb je deze vergelijkingsmogelijkheid kunnen krijgen ?  :unsure:
Ik kwam vrijdag een paar liefhebbers en oude bekende tegen bij de B&W show (introductie van 800 D3). Op een gegeven moment ging het over de Elac (vooral de nadelen) en zo kwam van het één het ander. Gastheer Bas had al de aurender n10 en sonore spullen de rest hebben wij meegenomen. Daar heb ik ook voor het eerst de T+A DAC 8 gehoord.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Isflicka

Quote from: StereoMike on June 30, 2016, 21:20:49
Gebruik je deze streamer i.c.m. de MUTEC MC-3+ USB?
Nee, de mutec heb ik nog niet gebruikt met de mRendu.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Quote from: YamahaRXV on June 30, 2016, 20:18:00
Is al een tijdje een ware ''hit'' op o.a. computeraudiophile.com
De Sonore MicroRendu krijgt overwegend zeer goede en lovende kritieken waardoor er nu al een run is ontstaan op dit kleine maar erg goede prestaties leverende apparaatje. Prijs/kwaliteit verhouding is echt bizar goed te noemen  :thumbs-up:
De mRendu is inderdaad echt heel erg goed. Ik zag ergens de SOtM mBPS-d2s batterij voeding voorbij komen. Nu heb ik deze opgezocht en natuurlijk weer in gebruik genomen. Voorlopig is dit wel even een blijvertje.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

StereoMike

Quote from: Isflicka on July  4, 2016, 07:26:47
De mRendu is inderdaad echt heel erg goed. Ik zag ergens de SOtM mBPS-d2s batterij voeding voorbij komen. Nu heb ik deze opgezocht en natuurlijk weer in gebruik genomen. Voorlopig is dit wel even een blijvertje.
Waar heb je de rendu gekocht?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Barry32

Mooi om te zien dat er meerdere renderers uitkomen van (bijzonder) goede kwaliteit en die verschillende standaarden ondersteunen. SOtM heeft er zelf ook eentje met de sMS-200 en daarnaast natuurlijk de Auralic Aries.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

StereoMike

Quote from: Barry32 on July  4, 2016, 11:28:09
Mooi om te zien dat er meerdere renderers uitkomen van (bijzonder) goede kwaliteit en die verschillende standaarden ondersteunen. SOtM heeft er zelf ook eentje met de sMS-200 en daarnaast natuurlijk de Auralic Aries.
De sMS-200 kun je zien als het kleine broertje van de microrendu. Niet wat betreft formaat maar m.b.t. de prestaties.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Isflicka

Quote from: StereoMike on July  4, 2016, 09:41:23
Waar heb je de rendu gekocht?
In Amerika bij de firma zelf.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Quote from: Kingpin on July  2, 2016, 20:02:08
Invloed van een goede voeding ...
http://audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/measurements-of-sonore-microrendu-streamer.577/
Zou een goede lineaire voeding met TPS7A4700 het nog beter doen dan de SOtM mBPS-d2s batterijvoeding? Bij een koude start komt de mRendu overigens kortstondig boven de 1A uit.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Kingpin

#15
Quote from: Isflicka on July  5, 2016, 12:05:53
Zou een goede lineaire voeding met TPS7A4700 het nog beter doen dan de SOtM mBPS-d2s batterijvoeding? Bij een koude start komt de mRendu overigens kortstondig boven de 1A uit.
Ik kon geen meetgegevens vinden van de SOtM, heb jij die toevallig?
Kortstondig 1A lijkt me geen probleem voor de TPS, zolang het maar niet lang duurt.
Wat denk je dat er gebeurd wanneer je een lineaire voeding aanzet  ::)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

whoknows

Wat is de source waar de muziek vandaan komt? Gebruik je Roon, DLNA  of mischien Squeezebox server? Wat ik ervan bedrijp is het alleen een renderer.
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

Isflicka

#17
Quote from: whoknows on July  5, 2016, 13:20:55
Wat is de source waar de muziek vandaan komt? Gebruik je Roon, DLNA  of mischien Squeezebox server? Wat ik ervan bedrijp is het alleen een renderer.
Tot nu toe heb ik Roon, Squeezebox en MPD/DLNA i.c.m. Synology minimserver gebruikt. Het is inderdaad alleen een renderer.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

whoknows

Isflicka Werken alle opties even goed kwa kwaliteit en gebruiksgemak? Ik hoor veel goede dingen over de Sonore Microrendu
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

zegel

Ik heb 'm ook, uit de eerste batch. Ben er zeer tevreden mee, werkt echt zonder enig probleem ( In Roon en HQ Player Roon modus bij mij).

Indirect vergeleken met de Lumin U1 op de Kii; die ga ik zeker nog eens in de thuissituatie beluisteren want eerlijk gezegd vertrouwde ik mijn oren niet - maar mijn vrouw en ik waren na een half liedje al klaar, de Microrendu speelt een slag beter voor 1/10 van de prijs.

Ik wacht ook nog op de uptone voeding, maar nu al ( zeker ook na upgrade Roon ( en upgrade van mijn Kii's) ben ik even heel blij

De SOTM sms200 product heb ik nog niet gerevieuwed gezien - en is vooralsnog welliswaar Roon Ready maar in een beta fase. Lijkt me dat je dus niet kan zeggen of deze een vergelijkbaar of beter resultaat gaat leveren, of dat het een pure copycat is van de Sonore.

Overigens is de Sonore tegenwoordig  ook gewoon via een Engelse website van Sonore ( Vortex Box)  te koop - wel even wachten op herbevoorading
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Isflicka

Quote from: zegel on July  5, 2016, 22:03:00
Indirect vergeleken met de Lumin U1 op de Kii; die ga ik zeker nog eens in de thuissituatie beluisteren want eerlijk gezegd vertrouwde ik mijn oren niet - maar mijn vrouw en ik waren na een half liedje al klaar, de Microrendu speelt een slag beter voor 1/10 van de prijs.

Datzelfde heb ik inderdaad ook. Wat er uit de usb uitgang komt doet erg denken aan Aurender of C.A.P.S. Kennelijk doen ze, in alle stilte, iets goeds goed bij Sonore.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Quote from: whoknows on July  5, 2016, 21:58:55
Isflicka Werken alle opties even goed kwa kwaliteit en gebruiksgemak? Ik hoor veel goede dingen over de Sonore Microrendu
Ja, het werkt allemaal perfect en in dezelfde hoge kwaliteit.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Hans47

#23
Ik dub tussen de SOtM sMS-200 (500 euro) en de microRendu (of ik doe ze alle twee kan ik ze vergelijken  ;D)

Isflicka

Quote from: Hans47 on July  7, 2016, 12:41:02
Ik dub tussen de SOtM sMS-200 (500 euro) en de microRendu (of ik doe ze alle twee kan ik ze vergelijken  ;D)
Ja, dat lijkt mij leuk!
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff