Hoofdtelefoon voor films onder de 250 euro

Started by Mikek1357, June 29, 2016, 09:46:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mikek1357

Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een hoofdtelefoon onder de 250 euro puur voor films.

Mijn wensen, een ruimtelijk geluid, dus het liefst een open systeem. Bas, maar niet te overweldigend, liever wat minder en een mooi geluid dan dat er teveel bas aanwezig is.
Daarnaast moet de hoofdtelefoon comfortabel zitten, en ja, ik weet, dat is voor iedereen anders en ik wil niet gebruik hoeven maken van een hoofdtelefoonversterker.

Alle tips, adviezen en/of ervaringen zijn welkom.

Dirk

Quote from: Mikek1357 on June 29, 2016, 09:46:58
...
Mijn wensen, een ruimtelijk geluid, dus het liefst een open systeem....

nu noem ik mezelf allesbehalve een ervaringsdeskundige vwb hoodftelefoons, maar imo heeft het al dan niet open zijn vh ontwerp weinig tot niets te maken met het al dan niet ruimtelijk klinken  ???
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mikek1357

Quote from: Dynky on June 29, 2016, 17:48:02
nu noem ik mezelf allesbehalve een ervaringsdeskundige vwb hoodftelefoons, maar imo heeft het al dan niet open zijn vh ontwerp weinig tot niets te maken met het al dan niet ruimtelijk klinken  ???

Laat ik het anders zeggen, ik wil niet dat ik het geluid in mijn hoofd hoor, maar op een grotere afstand. Als ik nu films kijk met mijn gesloten hoofdtelefoon, dan heb ik het idee dat ik 2 aparte dingen zie en hoor, ik zie bewegend beeld en ik hoor in mn hoofd geluid. Ik wil wat meer afstand.

chansig

Ik denk als, je dat wilt, je je verbeelding het werk moeten laten doen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Interficior

Het eerste dat in mij opkomt is een Beyerdynamic DT-990 (Pro). Zit ruim binnen je budget, is open, heeft een lekker laag en bovenal, zit enorm comfortabel.
Take it or lease it

Zweitse


Mikek1357

Quote from: Zweitse on June 29, 2016, 19:27:14
Niet geheel binnen je budget, maar zeker een mooie aanbieding.

https://tweakers.net/pricewatch/378988/akg-k712-pro-(zwart).html

Hebben de AKG's, ondanks de lagere impedantie niet een versterker nodig?

Roeland

Probeer een sennheiser rs 220 2ehands te vinden

Geen gezeur comfortabel en ticks all the boxes

Zweitse

Quote from: Mikek1357 on June 29, 2016, 20:47:46
Hebben de AKG's, ondanks de lagere impedantie niet een versterker nodig?
Wel om het maximale eruit te halen, maar zonder kan ook prima.