Map op NAS delen

Started by EricR, June 28, 2016, 20:58:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EricR

Ik heb thuis een Synology DS112J NAS staan met mijn muziekcollectie en graag zou ik een vriend hier toegang tot geven.
Na lang geprobeerd te hebben kom ik er echt niet uit en hoop ik dat iemand hier er misschien ervaring mee heeft.
Voor de duidelijkheid: De NAS staat bekabeld aangesloten aan een Technicolor router van Ziggo, zelf stream ik hier al een hoop vanaf met een Popcorn Hour VTEN maar nu wil ik dus een map op de NAS delen met een Popcorn Hour A-400 op een extern netwerk.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit het best kan doen? Alvast bedankt!
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

EricR

Thanks! Heb het geprobeerd maar loop weer tegen hetzelfde probleem aan als voorheen. Hoe kom ik aan mijn publieke IP adres?
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

Madhouse

#3
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

snopper

je kan ook kijken of je router een dynamische DNS ondersteunt. Bijv onder dnshome.de kan je gratis een subdomain registreren. Bijv EricR.dnshome.de
Je router zorgt er dan voor dat je publieke Ip adres verbonden is met je logische DNS naam zodat je alleen deze maar hoeft te weten. Echter moet je router dit wel ondersteunen.

Snopper

EricR

Bedankt voor de hulp!
Door watismijnip.nl te gebruiken weet ik het ip adres van mijn pc maar niet die van mijn NAS, toch?
Ik heb via synology een domein geregistreerd maar deze invullen op de Popcorn Hour A-400 die er toegang tot moet hebben levert helaas alleen een foutmelding op.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

WickedGame

#6
Het meest veilige om je NAS beschikbaar te maken vanaf buiten is een VPN server te draaien op je NAS.

https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/help/VPNCenter/vpn_setup

of

http://mysynology.nl/vpn-server-configureren-op-je-synology-nas/

Ga voor de LT2P/IPsec variant of de OpenVPN.

Hierbij dan port_forwarding in je Modem/Router van Ziggo toepassen welke naar de NAS wijst, en dan zou het moeten werken (zie handleiding).




tommi

Poort 5000 van je router moet openstaan naar het interne ip-adres van de Synology. Dan appje DS-file gebruiken op je telefoon en je kunt links naar die bestanden via bijvoorbeeld whatsapp of mail sturen. Dit doen wij op 't werk continue en dat werkt supergoed.

Tom


Sent from my iPhone using Tapatalk
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

W.Otter

gewoon een quickconnect aanmaken. kun je overal ter wereld toegang krijgen
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

tommi

Quote from: W.Otter on July  8, 2016, 15:57:40
gewoon een quickconnect aanmaken. kun je overal ter wereld toegang krijgen

Als je dat doet in een onconfigureerde netwerkomgeving dan kun je je bestanden alleen delen via eensoort externe server van Synology die een dramatisch trage snelheid heeft. Poort 5000 moet open staan om van buitenaf te kunnen communiceren met de NAS.
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One