Hypex DS 4 condensatoren defect,welk merk als upgrade?

Started by morca, June 28, 2016, 10:06:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Ik zou het ook niet aanraden, dikke (buffer) elco's horen in de stroomkring opgenomen te worden liefst met zo'n kort mogelijke weg en zeker niet er buiten geplaatst te worden.
Als je het al doet zoals ik al eerder zei dan met heen en teruggaande dikke snoeren/kabels zodat de stroom altijd via de elco's loopt en niet direct vanaf de bruggelijkrichter ook nog een weg heeft naar de schakeling.

Kjelt

even een plaatje ter verduidelijking althans dat hoop ik  :D

theshadow

#52
N.a.v. de opmerkingen hier heb ik mijn hypex ook nagekeken. 3 van de 4 condensatoren leken bol te staan en bij het afspelen op hoger volume leek de woofer wat te kort te komen. Omdat ik het niet vertrouwde heb ik de hypex buiten de garantie termijn om teruggestuurd. Telefonisch hadden ze al aangegeven dat als het de condensatoren zouden zijn zij deze kosteloos zouden vervangen.

Een week later was de hypex terug. Voor de zekerheid ff gebeld om te vragen wat er mis was. Hypex gaf aan dat de condensatoren in orde waren desondanks hadden ze deze vervangen omdat niet de standaard condensatoren erop zaten - ze hebben een korte periode een imitatie batch gehad. Daarnaast hadden ze ook meteen de versterker vervangen met het idee dat ik nog jaren moet kunnen genieten van de versterker.

Eenmaal thuis aangekomen meteen de versterker uitgepakt en aangesloten...........geen geluid.........paniek. Van alles en nog wat geprobeerd helaas zonder resultaat. Toch maar weer gebeld met hypex. Zij vonden het raar dat hij het niet deed en dat ze er opnieuw naar wilde kijken. Ik kon de versterker kosteloos terug sturen. 2 weken later (ivm ziekte van een medewerker) kreeg ik een mail met goed en slecht nieuws. Ze konden mijn versterker niet meer repareren, en nu het goede nieuws - ik kreeg een nieuwe.

En idd dag later had ik m in huis. Meteen weer aangesloten en gelukkig kwam er nu wel geluid uit. Er kwam niet alleen geluid uit maar aanzienlijk beter geluid. Dit doet mij toch vermoeden dat er met mijn eigen versterker er toch iets mis was.

Ik vind de service van hypex GEWELDIG! Ik heb ze nog ff gebeld om te bedanken. Zij waren blij dat ik als klant blij was. Dat hebben ze hoog in het vaandel. Het was voor hun belangrijk dat ik nog jaren kon genieten. Wat mij betreft kunnen andere bedrijven nog wat leren van de service die wordt geboden door hypex, ongekend.

i2Paq

Zeer nette service, daar kunnen velen nog een dikke punt aan zuigen!

Veel luisterplezier!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70


Kjelt

Misschien hebben ze van jouw casus geleerd en de policy verbeterd.
Maar bij jou wilden ze in eerste instantie toch ook de elco's gratis vervangen als ik me goed herinner?

morca

Nee ze wilden ze niet maken maar gratis de elcos leveren.
Maar dat ging niet goed toen.
Dus toen ben ik zelf ergens anders gaan bestellen.
Maar die leverancier maakte ook.al een fout.....

Ik weet niet wat hypex ervan geleerd heeft.
Ik weet wel wat ik.ervan geleerd heb......
2 modules waren dik 150 euro samen voor mij.

theshadow

#57
Hmmmm ik dacht dat je ook kosteloos nieuwe condensatoren had ontvangen.

Ik denk dat ze vanwege de imitatie batch de versterker kosteloos wilden maken. Ik heb voordat ik m op had gestuurd telefonisch contact gehad. Ik had ook verwacht dat ik ervoor zou moeten betalen maar vanwege de slechte batch wilde ze er kosteloos naar kijken. Was ook verbaasd van de geweldige service.

morca

Ja kosteloos elcos,3of4 mnd later......te laat zeg maar
Toen bleek er 1 modules helemaal kapot ,en die moest gewoon betaald worden.
Waar jij dus wel gratis een nieuwe krijgt.......moest ik dokken.
Slechte service gehad....

Witalik

Quote from: theshadow on November 30, 2016, 19:30:16
N.a.v. de opmerkingen hier heb ik mijn hypex ook nagekeken. 3 van de 4 condensatoren leken bol te staan en bij het afspelen op hoger volume leek de woofer wat te kort te komen. Omdat ik het niet vertrouwde heb ik de hypex buiten de garantie termijn om teruggestuurd. Telefonisch hadden ze al aangegeven dat als het de condensatoren zouden zijn zij deze kosteloos zouden vervangen.

Een week later was de hypex terug. Voor de zekerheid ff gebeld om te vragen wat er mis was. Hypex gaf aan dat de condensatoren in orde waren desondanks hadden ze deze vervangen omdat niet de standaard condensatoren erop zaten - ze hebben een korte periode een imitatie batch gehad. Daarnaast hadden ze ook meteen de versterker vervangen met het idee dat ik nog jaren moet kunnen genieten van de versterker.

Eenmaal thuis aangekomen meteen de versterker uitgepakt en aangesloten...........geen geluid.........paniek. Van alles en nog wat geprobeerd helaas zonder resultaat. Toch maar weer gebeld met hypex. Zij vonden het raar dat hij het niet deed en dat ze er opnieuw naar wilde kijken. Ik kon de versterker kosteloos terug sturen. 2 weken later (ivm ziekte van een medewerker) kreeg ik een mail met goed en slecht nieuws. Ze konden mijn versterker niet meer repareren, en nu het goede nieuws - ik kreeg een nieuwe.

En idd dag later had ik m in huis. Meteen weer aangesloten en gelukkig kwam er nu wel geluid uit. Er kwam niet alleen geluid uit maar aanzienlijk beter geluid. Dit doet mij toch vermoeden dat er met mijn eigen versterker er toch iets mis was.

Ik vind de service van hypex GEWELDIG! Ik heb ze nog ff gebeld om te bedanken. Zij waren blij dat ik als klant blij was. Dat hebben ze hoog in het vaandel. Het was voor hun belangrijk dat ik nog jaren kon genieten. Wat mij betreft kunnen andere bedrijven nog wat leren van de service die wordt geboden door hypex, ongekend.

Zeker netjes, hoe oud was de versterker ? En weet je toevallig wel merk/type dan de standaard condensatoren zouden moeten zijn ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

theshadow

Quote from: morca on December  4, 2016, 13:42:52
Ja kosteloos elcos,3of4 mnd later......te laat zeg maar
Toen bleek er 1 modules helemaal kapot ,en die moest gewoon betaald worden.
Waar jij dus wel gratis een nieuwe krijgt.......moest ik dokken.
Slechte service gehad....

Ik zou het geen slechte service noemen, eerder de standaard/goede service. In mijn beleving is het al netjes dat ze kosteloos de condensatoren vervangen - immers valt het buiten de garantie.

theshadow

Ik kan zo snel ff het bonnetje niet vinden, als ik mij niet vergis was de versterker van 2012. Voorheen zaten er zwarte condensatoren in nu donkel blauw/groen. Weet niet precies welke van de twee, wil de boel niet loshalen om te zien welke kleur het ookl weer was. Ik merk wel een heeeeeel groot verschil, mijn sub klinkt nu veel strakker. Ook lijkt er veel meer power in te zitten. Eerst had ik ook het idee dat bij harder spelen het laag wel viel. ik dacht dat het aan de akoestiek van de kamer lag, nu weet ik beter.

Witalik

Okey, even kijken of ik nog foto's kan vinden van de achterkant van de amp. Thanks voor de info in ieder geval
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

morca

Quote from: theshadow on December  4, 2016, 18:10:41
Ik zou het geen slechte service noemen, eerder de standaard/goede service. In mijn beleving is het al netjes dat ze kosteloos de condensatoren vervangen - immers valt het buiten de garantie.
Als ik lees dat ze jouw amp die 2 jaar nieuwer is kosteloos maken en vervangen bij totaal defect.
Vind ik de service aan mij geleverd bar slecht.

Ik heb toen maandzitten wachten op de elcos wegens vakantie van iemand.
Ondertussen zelf al andere besteld ergens.
Die leverde ook de verkeerde.

Ondertussen waren ze bij hypex ook wakker en mailde ze of ik de elcos nog ontvangen had,die persoon was ze vergeten te versturen,en ze hadden ook geen elcos voor me opeens.
Volgende dag weer wel een paar gevonden.

Daarbij wilde ik de kapote opsturen om verder na te laten kijken,eventueel beide .
En dat was aan het begin voor ik die ene zelf gemaakt heb,maar dat wilde ze niet.
Bij jouw pakken ze de plate wel aan,hij deeed het nog met aanleveren.....en jij krijgt een nieuwe....

Andersom was jij ook niet blij geweest met die kosten  als iemand anders wel een nieuwe krijgt.

Was die inuke toch beter achteraf gezien,en veel goedkoper.....

theshadow

Ik snap dat je gezien jou ervaring verbaasd bent. Ik zal denk ik dan wel heel veel geluk hebben gehad. Neemt niet weg dat ze ook een andere keus hadden kunnen maken - was buiten de garantie om. Ik blijf het geweldige service vinden en jammer dat jij niet een soortgelijke ervaring hebt gehad.


Raphie

Gratis elco's voor een 6 jaar oude versterker vind ik wel goede service toch?
JBL PRX Power!

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kjelt

Quote from: Raphie on December  5, 2016, 08:23:17
Gratis elco's voor een 6 jaar oude versterker vind ik wel goede service toch?
:unsure: ze hadden een slechte partij elco's geleverd die al na 6 jaar het begaven.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kjelt

Als een firma hier achter komt kunnen ze ook een recall doen.

morca

Quote from: Raphie on December  5, 2016, 08:23:17
Gratis elco's voor een 6 jaar oude versterker vind ik wel goede service toch?
2 amps waarvan bij 1 later toch de modulevervangen moest ivm meer defecten.
Kosten 150 euro voor beide modules.
Terwijl een ander lid een nieuwe plate krijgt noem.ik geen goeie service......voor mij dan.

dre73

Quote from: Kjelt on December  5, 2016, 09:57:39
Als een firma hier achter komt kunnen ze ook een recall doen.

Na 6 jaar?
Ik weet niet in welke branche jij werkt,maar volgens mij komt dat nooit meer voor. :lookaround:
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Raphie

Een recall doet men alleen in uiterste noodzaak wanneer de veiligheid in het geding is.
Hypex zou gelijk falliet zijn wanneer alle hobbyisten bloed ruiken voor een gratis upgradé.
JBL PRX Power!

morca

Ik ruik geen bloedzin,maar waarom willen ze de mijne niet eens nakijken en krijgt iemand anders dat aanbod wel en gratis nieuwe modules terwijl ik daar 150 voor neer moet leggen ??

Ik ruik nu wel bloed ......
Zal ze vd week wel even mailen met een link naar dit topic dat ik het schande vind dat ze met 2 maten meten ......
Mogen ze zelf kiezen voor een oplossing voor mij met terugwerkende kracht,of deze negative reclame zal ze nog lang achtervolgen.!!

Witalik

Je wrijft ze alleen tegen de haren in lijkt me ? Je kan thet proberen maar het is nu alweer een tijd geleden toch ? Persoonlijk zou ik het erbij laten..
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"