Kaleidescape Strato HDR upgrade

Started by home@the movies, June 22, 2016, 12:56:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Gisteren was het zover, de kaleidescape Strato, de enige echte 4K HDR movie server kreeg zijn HDR software upgrade.
Tot nu toe was het enkel mogelijk om UHD films van de Kaleidescape store aan te kopen in "echte 4K" dus geen upscaling van 1080 bronnen, maar zonder HDR.
Gisteren kregen de dealers hun demo release van de eerste film op de store in 4KHDR, Amazing Spiderman 2, na alle toestanden met de Samsung speler was het een verademing om met de Strato aan de slag te gaan.

papaleo

Hulde  :worship: :worship: aan de Kaleidescape,als deze nu ook nog is .....  :-\
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Quote from: papaleo on June 22, 2016, 17:53:27
Hulde  :worship: :worship: aan de Kaleidescape,als deze nu ook nog is .....  :-\

Jammer maar helaas leo hij is nog steeds niet...... :-\

buckler

Is er hier al wat meer van bekend?
Als ik het goed begrijp kan je doormiddel van een VPN die je bv op Amerika zet de boel werkend krijgen als je zo'n speler en account heb?
Maar een nog belangrijkere vraag is: Zijn de films via Kaleidescape gelijk te zien met de 'verhuur' release datums of al zodra de release in de bioscoop is?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

home@the movies

Quote from: buckler on December 17, 2016, 10:56:45
Is er hier al wat meer van bekend?
Als ik het goed begrijp kan je doormiddel van een VPN die je bv op Amerika zet de boel werkend krijgen als je zo'n speler en account heb?
Maar een nog belangrijkere vraag is: Zijn de films via Kaleidescape gelijk te zien met de 'verhuur' release datums of al zodra de release in de bioscoop is?

De Strato staat al een hele tijd bij ons in de demo ruimtes, het is wat mij betreft één van de beste systemen ooit.
De VPN heb je enkel nodig om op de website van de store via je account een aankoop te doen, de speler zelf heeft geen VPN nodig.
Wat release van films betreft, die zijn meestal iets voor de release op disc reeds op de store verkrijgbaar.


buckler

Thanks Werner,

Voordeel is dus de kwaliteit... nadeel is geen ondertitles en de extreem hoge prijs.
Wat geeft het jou voorkeur boven een UHD speler en gekochte 4K films op schijf?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

home@the movies

Quote from: buckler on December 17, 2016, 11:35:20
Thanks Werner,

Voordeel is dus de kwaliteit... nadeel is geen ondertitles en de extreem hoge prijs.
Wat geeft het jou voorkeur boven een UHD speler en gekochte 4K films op schijf?

Het gebruikscomfort en de flexibiliteit zijn voor mij de meest belangrijke zaken, je krijgt een digitale licentie van je film die je via je ultra violet account op eender welk media apparaat kan afspelen. Ik heb bvb ook ook een account bij VUDU, als ik daar een film aankoop die ook in de Kaleidescape store zit dan wordt die automatisch en gratis ook op mijn systeem in volle kwaliteit beschikbaar.
Als je een uhd HDR film koop krijg je ook de niet HDR versie.
Toegegeven het is niet de goedkoopste manier maar wel veruit het meest flexibele en gebruiksvriendelijke systeem ooit.

buckler

Duidelijk verhaal...
Maarrrrrrrrrr met mijn niet hdr Epson ls10000 projector zal waarschijnlijk een niet hdr 4K UHD schijf beter werken en voldoen? Correct?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

home@the movies

Quote from: buckler on December 17, 2016, 11:58:20
Duidelijk verhaal...
Maarrrrrrrrrr met mijn niet hdr Epson ls10000 projector zal waarschijnlijk een niet hdr 4K UHD schijf beter werken en voldoen? Correct?

Eigenlijk niet, een NIET HDR UHD schijf bestaat nl niet. Alle 4K blu Rays zijn in HDR, als je het HDR gebeuren uitzet in de speler dan krijg je ook geen bT2020 kleuren meer. je kan dit oplossen door een HD Fury tussen de keten te zetten die dan wel de mogelijkheid geeft om  4K met BT2020 color space door te sturen, dit heeft als voordeel dat je het lichtverlies wat met HDR gepaard gaat dan niet meer hebt.



home@the movies

Als ik langskom (echt heel binnenkort, ik beloof het) dan zal ik eens één en ander meebrengen om je het verschil te kunnen laten zien.

buckler

Gaaf Werner  ;D

Ik lees ook steeds meer over hdmi kabels waar ik weinig meer van snap... ik heb een supra hf100 1.4 high speed hdmi kabel en volgens velen heb je hdmi 2.0 nodig voor 4K maar laatst las ik dat je ook met een gewone 1.4 high speed kabel 4K kan kijken zolang het geen hdr betreft???? waar of niet waar?
De Kaleidescape geeft hdr waar ik volgens mij weer een HD Fury nodig heb om 4K (2020) in 10 bit te kunnen krijgen...
Maargoed ik dwaal af van dit topic hier (sorry jongens) en zie wel waar je mee aankomt Werner.
Ik zie je binnenkort en hoor wel wanneer het jou uitkomt.
Nogmaals bedankt.
Ps, er komt op korte termijn ook geen Kaleidescape 'europa versie' met ook nederlandse ondertitling zeker?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Quote from: home@the movies on December 17, 2016, 12:14:29
Eigenlijk niet, een NIET HDR UHD schijf bestaat nl niet. Alle 4K blu Rays zijn in HDR, als je het HDR gebeuren uitzet in de speler dan krijg je ook geen bT2020 kleuren meer. je kan dit oplossen door een HD Fury tussen de keten te zetten die dan wel de mogelijkheid geeft om  4K met BT2020 color space door te sturen, dit heeft als voordeel dat je het lichtverlies wat met HDR gepaard gaat dan niet meer hebt.

Sorry las dit pas na mijn post...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

home@the movies

QuoteDe Kaleidescape geeft hdr waar ik volgens mij weer een HD Fury nodig heb om 4K (2020) in 10 bit te kunnen krijgen...

Wel het fijne aan de kaleidescape is dus dat je ook de niet HDR versie van de 4K film krijgt (zonder extra kosten) daarvoor heb je dus geen hdfury nodig. Je kan dus ten allen tijde kiezen welke versie je wil bekijken, de SDR 4K versie (rec709) of de HDR versie red 2020.
Als je SDR sec 2020 wil dan moet je inderdaad steeds een HD fury gebruiken, de nieuwe Oppo doet ook deze conversie maar van wat ik tot nu toe lees is dit nog niet 100% optimaal. Volgende week hebben we ze op stock en kan ik dit vergelijken tov de conversie die de HD Fury doet.

scoc

#13
Ik vind het werkelijk niet te geloven dat HDR zo door onze strot wordt geduwd en ik vind dit eigenlijk een nadeel van heel het UHD bly-ray verhaal. Ik wil ook geen extra toestel in mijn ketting om de HDR eruit te strippen. Ik wil gewoon UHD met P3 colourspace en geen HDR. En ik denk ook niet dat de Oppo dit zal dien vrees ik en er opnieuw Rec709 van maakt.
Ik dacht ook dat ik al op de UHD kar zou springen maar met al dat geklooi met HDR in combinatie met projectie en ook dat men 30-35€ per film vraagt is werkelijk te gek voor woorden. Ik blijf wel lekker bij blu-ray, nog steeds heel goed beeld voor een normale prijs. Ik zal wel zien waar we staan in 2018, want ook volgend jaar verwacht ik nog steeds niet dat er zoveel zal veranderen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

buckler

#14
Ik heb inderdaad ook al ergens gelezen dat de Oppo er inderdaad opnieuw Rec709 van maakt ja maar of dat klopt geen idee... neem dan ook ff jou HD Fury integral aub mee Werner (plus UHD speler - Kaleidescape - hdmi kabel/transmitter) en dan zien we wel hoe en wat het beste is voor mijn smaak en portemonnee, ik las ook op het avsforum dat ze met het calibreren van de ls10000 icm de hd fury en 2020/10 bit al 7 a 8 uur kwijt waren en dan moeten we eerst nog de nieuwe software update doen in de Epson (1.31). Oeps... word tijdrovend.

Sorry, weer ff 'ontopic',
€35 per 4K film vind ik ook heftig moet ik zeggen maar als het beeld enorm veel beter is dan mijn bestaande 1080P set up dan heb ik het er wel voor over, alleen de big budget block busters zeg maar.
Ik weet niet wat Kaleidescape per 4K film vraagt en dan heb je de aanschaf van de Kaleidescape speler nog wat extreem hoog is, ik weet ook niet of ik wel zonder ondertitles uberhaubt kan.
Is misschien gewenning, of zitten er zowiezo Engelse ondertitles bij?
Alleen in dat opzicht zit ik al eerder aan een UHD speler en de schijfjes fysiek te kopen te denken ipv de Kaleidescape want zelfs dan hou je flink wat geld in je zak lijk mij... maar goed we gaan het wel zien.

Moet wel zeggen dat het hele UHD 4K 2020 10 bit verhaal mij wel enorm trekt voor op mijn laser ls10000 projector.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

wrcveen

De meeste UHD blockbusters kosten $34,99, ook flink aan de prijs dus.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
| Sony VW 760 | Cinemascope 380 cm | Apple TV 4K | Sony Playstation 5 | Anthem MRX 1120 7.2.4 | Revel W990 | Revel W893 | 2x JBL Synthesis S1S-EX |

wrcveen




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
| Sony VW 760 | Cinemascope 380 cm | Apple TV 4K | Sony Playstation 5 | Anthem MRX 1120 7.2.4 | Revel W990 | Revel W893 | 2x JBL Synthesis S1S-EX |