Xbox One S aangekondigd

Started by N1v3K, June 13, 2016, 19:00:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

N1v3K

Zie hier.

Opvallende selling points: Ondersteuning voor 4K en HDR  :omg:

Daarnaast wordt de console compacter met een interne voeding.
$299,-

Ben zelf geen gamer, maar klinkt wel haast te mooi voor woorden.
Een UHD bluray speler erin en ondersteuning voor de nieuwste formaten.. en dat voor die prijs.

Davey

Dat ziet er wel veelbelovend uit. Ben erg benieuwd naar de eerste reviews dadelijk.

mradem

En de Scorpio die ze volgend jaar lanceren wordt nog interessanter!

HJ

#3
Voorlopig geeft een xb1 geen bitstream hd audio formaten door. Ik hoop dat ze dat toch wel gaan verbeteren bij de nieuwe consoles.

mradem


HJ

Quote from: mradem on July 11, 2016, 23:33:04
Volgens mij wel.
Ga maar eens goed kijken[emoji6]
Wel kan hij pcm 5.1/7.1 uitsturen en dan doet de xb1 de bewerking.

mradem

heb je het nu over de huidige of nieuwe consoles?

HJ

Goed lezen svp. Gaat over de xb1 en ik hoop dat ze dat dus aanpassen op de nieuwe generatie. Op de ps4 werkt het wel goed.

Jumping Jack

Quote from: N1v3K on June 13, 2016, 19:00:37
Zie hier.

Opvallende selling points: Ondersteuning voor 4K en HDR  :omg:

Daarnaast wordt de console compacter met een interne voeding.
$299,-

Ben zelf geen gamer, maar klinkt wel haast te mooi voor woorden.
Een UHD bluray speler erin en ondersteuning voor de nieuwste formaten.. en dat voor die prijs.

Pre-order prijs staat op €399 op de microsoft store...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

mradem

Quote from: hans. on July 13, 2016, 12:01:17
Goed lezen svp. Gaat over de xb1 en ik hoop dat ze dat dus aanpassen op de nieuwe generatie. Op de ps4 werkt het wel goed.

Wat ik bedoel is dat ik meen ergens vernomen te hebben dat ze dit bij de nieuwe consoles wel gaan supporten. Dat dit bij de huidige XB1 niet kan dat weet ik wel.

mradem

Quote from: Jumping Jack on July 13, 2016, 12:04:49
Pre-order prijs staat op €399 op de microsoft store...

De 2 TB versie zeker? De 299 dollar price is gebaseerd op het instapmodel met 500GB schijf.

HJ

Quote from: mradem on July 13, 2016, 12:20:40
Wat ik bedoel is dat ik meen ergens vernomen te hebben dat ze dit bij de nieuwe consoles wel gaan supporten. Dat dit bij de huidige XB1 niet kan dat weet ik wel.
Aah op die fiets[emoji3]  ik hoop het iig wel. Ik vind het sowiso vreemd dat er nu nog geen software oplossing voor is.
We gaan het zien...

Akosoft

Eerste test geven aan dat de xbox one s ook geen atmos en dts:x kan uitgeven via bitstream. Jammer...

Mario D

Quote from: Akosoft on August  3, 2016, 13:05:16
Eerste test geven aan dat de xbox one s ook geen atmos en dts:x kan uitgeven via bitstream. Jammer...

Zou de PS4.5 neo dit wel ondersteunen. ?

Raymond187

Als je hem dan ook nog als MP kan gebruiken, dan is het een pareltje  :popcorn:

HJ

Quote from: Raymond187 on August 10, 2016, 09:01:18
Als je hem dan ook nog als MP kan gebruiken, dan is het een pareltje  :popcorn:
Mijn ervaring is dat ze niet alles afspelen, het is het dan net niet. Geld zowel voor xbox als ps

mradem

In de nieuwe update zal dolby atmos ondersteuning zitten lees ik net.

CineSmurf

Goed nieuws inderdaad; dan kan dit een volwaardige UHD speler worden. Enig idee wanneer die update komt? Dat kan ik nergens vinden.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

zoldar

iemand al ervaring met deze console?

werkt de Netflix APP met 4K EN HDR?
spelen uhd blu rays af met HDR en 4K?
geeft de speler atmos door?

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

zoldar

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

CineSmurf

De eerste twee vragen zouden te beantwoorden moeten zijn door iemand die nu de console heeft.

Laatste vraag ging het grootste deel van dit topic over. Op dit moment doet de xbox geen bitstream, dus ook geen atmos. er komt dus een update aan, waarmee dat wel mogelijk gaat worden.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

CineSmurf

Ik hoop persoonlijk dat Microsoft bij de introductie van bitstream ergens een leuke aanbieding doet met de multimedia AB en een stapeltje UHD's erbij...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.