QLED komt eraan!

Started by 8mile, June 11, 2016, 16:22:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

8mile

Samsung heeft aangekondigd om binnen enkele jaren QLED TVs op de markt te willen brengen. Het is nog niet geheel duidelijk wat ze bedoelen met een QLED TV. In principe zou QLED een op zichzelf staande self emissive Quantum Dot TV moeten zijn maar volgens berichten zou het gaan om een hybride achtige QLED OLED. In de praktijk zou de TV een vergelijkbare beeldkwaliteit als OLED moeten hebben (maar dan wel met meer ''light output'' zoals een LCd) en ook een stuk goedkoper zijn.

Interview met Jason Hartlove van Nanosys.
http://hdguru.com/nanosys-sheds-light-on-next-gen-quantum-dot-displays/

Xander32

Tot die tijd nog maar zuinig zijn op mijn Pana plasma. Iig goede vooruitzichten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

8mile

#2
Samsung wil QD Vision overnemen en lijkt na flink investment in nanosys  dus echt te geloven dat de QLED TV binnen enkele jaren realiseerbaar is.
https://www.koreatimes.co.kr/www/news/tech/2016/11/133_218800.html

Dura

Quote from: Xander32 on June 11, 2016, 16:41:09
Tot die tijd nog maar zuinig zijn op mijn Pana plasma. Iig goede vooruitzichten.

x2. Ik ben een beetje bang dat mijn Pana plasma voortijdig overlijd. Als plasma liefhebber vind ik LCD niet prettig kijken, onechte kleuren. En de opvolgers, OLED en hopelijk ook dit, QLED, zijn er nog niet of nog erg duur. 
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

blue-eyes

Meer nieuws, benieuwd hoe dit zich gaat verhouden met de OLED van LG.

l i n k j e NU.NL Samsung QLED
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Quote from: Blue-Eyes on January  4, 2017, 07:44:19
Meer nieuws, benieuwd hoe dit zich gaat verhouden met de OLED van LG.
Als het filmpje niet gefaked of overdreven is door Samsung qua instellingen dan kan het best wel eens een verbetering opleveren!
Maar ja prijzen en formaten zijn nog niet bekend toch?

Lucky.L

De onderste bananen zijn misschien minder rijp!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

donaldk

Gewoon de nieuwe Quantum LCD.

LG gaat daarmee nu de concurrentie aan met 'Nano Cells'.

Panasonic Oled Z1000, aangekondigd.

Sony verwacht.

siepie

De Pana is gebaseerd op het 2016 LG displays scherm vermoed ik (800 nits). Dat is dan wel jammer maar niet minder dan logisch natuurlijk. Wel heel benieuwd naar hun processing.

Ik denk echter dat Pana op deze manier (steeds last years panel) ookal hebben ze betere processing toch achter de feiten aan blijft lopen, waarschijnlijk is het huidige jaar LG panel toch weer net wat beter (en goedkoper) dan Pana + haar processing, dat was vorig jaar ook zo met de B6/E6 en de CZ952.

8mile

Even voor de duidelijkheid, de Samsung QLED TV zoals beschreven in dit thread en QLED zoals gepresenteerd door Samsung op de CES 2017 hebben niks met elkaar te maken. Ik denk dat Samsung dezelfde term gebruikt omdat men wil verhullen dat Samsung alleen nog maar Edge Lit LCd's op de markt brengt en omdat men zich duidelijk wil positioneren tegenover LG OLED.

Volgens Samsung, en een enkele professor, komt QLED TV zoals beschreven in dit thread, over zo'n drie jaar op de markt. Volgens Nanosys over vijf jaar. Volgens alle andere insiders en experts gaat dit absoluut niet binnen vijf jaar gebeuren, 2030 wordt gezien als realistisch.

Kjelt

In het artikel dat je hebt gepost in je openingspost staat anders:
QuoteMass production is expected in early 2017 and it is able to meet Rec.2020 requirements.
Kijk eens op de kalender  ;)

destroyer2usa

Quote from: 8mile on January  4, 2017, 17:04:39
Even voor de duidelijkheid, de Samsung QLED TV zoals beschreven in dit thread en QLED zoals gepresenteerd door Samsung op de CES 2017 hebben niks met elkaar te maken. Ik denk dat Samsung dezelfde term gebruikt omdat men wil verhullen dat Samsung alleen nog maar Edge Lit LCd's op de markt brengt en omdat men zich duidelijk wil positioneren tegenover LG OLED.

Volgens Samsung, en een enkele professor, komt QLED TV zoals beschreven in dit thread, over zo'n drie jaar op de markt. Volgens Nanosys over vijf jaar. Volgens alle andere insiders en experts gaat dit absoluut niet binnen vijf jaar gebeuren, 2030 wordt gezien als realistisch.

Precies :clapping: Een mooi staaltje van consumenten misleiding weer..een leek leest qled ipv oled en denken...mmm..wat letters hoger in het alfabet dus is beter...

wolfkampf

Quote from: Lucky.L on January  4, 2017, 14:02:26
De onderste bananen zijn misschien minder rijp!
^^  :baaa:  :withstupid: geweldig
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

8mile

#13
Quote from: Kjelt on January  4, 2017, 19:25:01
In het artikel dat je hebt gepost in je openingspost staat anders:Kijk eens op de kalender  ;)
Er staat nergens in dat artikel ''mass production QLED TV  2017''. Het artikel gaat over de ontwikkeling van Quantum Dots in z'n algemeen en oa ook over de self emissive quantum dot TV. Dit thread gaat over de self emissive quantum dot TV. In dat artikel staat  ''drie tot vijf jaar''. In mijn post schrijf ik Samsung denkt drie jaar. Nanosys denkt vijf jaar.

''This technology is three to five years out from being commercially available.'' volgens Nanosys..