Canton Vento serie - receiver advies

Started by Ramon26, June 9, 2016, 23:59:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ramon26

Hallo, na lang genoten te hebben van mijn HKTS 7 was ie op een gegeven moment toch aan vervanging toe. Mijn oog (en oor) zijn toen gevallen voor de Canton Vento serie 890.2 Ik heb deze 2 speakers nu ongeveer een jaar en het wordt tijd voor uitbreiding. Voordat ik 2 back speakers en misschien later ooit nog een center speaker neem, wil ik eerst een nieuwe receiver. Ik bezit momenteel een Onkyo TX SR707.
Na behoorlijk wat rondvraag en googelen zei zowat iedereen hetzelfde, neem een Denon of Marantz (vanwege de warme klanken van Canton). Mijn budget is 1500 euro, na weer wat googlen en reviews te hebben gelezen, ben ik op 2 receivers uitgekomen.

Denon AVR-X4200W

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_denon-avr-x4200w-zwart-1388218.html?channel_code=17&product_code=105006516&referer=kieskeurig&utm_source=kieskeurig&utm_medium=prijsvergelijker&utm_campaign=regulier

Marantz SR7010

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_marantz-sr7010-zwart-1410891.html?utm_source=kieskeurig&utm_medium=prijsvergelijker&utm_campaign=regulier&affID=2838673&tduid=cbcf94edf20901398cd110129977b528&utm_content=2838673

Nu is mijn vraag, zijn deze 2 receivers wat voor me? Of kan ik beter kijken voor een andere receiver?

Alvast bedankt,
Ramon


Remco

Ik denk dat beide versterkers elkaar niet veel ontlopen qua specs en sound. Vraag het anders aan Marcel van H&C Hifi die kent ze goed en kan je voorzien van advies.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Roksan

Quote from: Remco on June 12, 2016, 08:50:44
Ik denk dat beide versterkers elkaar niet veel ontlopen qua specs en sound. Vraag het anders aan Marcel van H&C Hifi die kent ze goed en kan je voorzien van advies.

Ik zou ook meteen een prijs bij hem vragen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

H&C Hifi

#3
Beide erg mooie toestellen.

Een 3e optie is de denon x6200w
Die kost tijdelijk 1649,00

Voor meer info stuur me even een pm.



Witalik

Canton warm qua geluid ?  ::)  Dacht juist dat deze meestal als koud en scherm analytish worden beschouwd. wel mooie speaker btw   :clapping:
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

ArjanvdM

Ik heb deze speakers ruim 2,5 jaar. Als eerste was er een Marantz SR6006 receiver icm een Marantz eindversterker MM7025. Sinds vorig jaar zijn deze vervangen door alleen een versterker van Marantz, de PM11 S3. De laatste is natuurlijk van een totaal andere orde, maar ik heb bewust weer gekozen voor Marantz.

Voor MIJ geeft de combinatie Marantz en Canton een prettige sound. Termen als koud e.d. zeggen mij daarom niets. Bij overgang van de receiver naar de PM11 gingen de Cantons ook anders klinken.

Grote(re) kans dat toename van stabiel vermogen veel doet voor je luidsprekers.

Succes in ieder geval met het maken van je keuze.

Arjan

Marantz PM11 S3 / Canton Vento 890.2 DC / Chord Hugo DAC

daffy

#6
Wie kan mij wat vertellen over Canton luidsprekers, ik wil na 10 jaar kef wel eens wat anders.
Het moet bovendien een huiskamervriendelijk uiterlijk hebben en de nieuwe canton vento 886 zou daar in het wit prima aan voldoen.
Eigenlijk had ik de reference 7 op het oog maar die word niet meer geleverd, de nieuwe ref.7 k is net weer te groot van formaat vandaar de vento 886.

Wat mij opvalt is dat er erg weinig dealers te vinden zijn, en dat er i.i.g een hoop zijn afgehaakt i.v.m de "mindere" samenwerking met de belgische importeur.
De reviews die er te vinden zijn zijn over het algemeen zeer lovend en spreken van een uigebalanceerde weergave met veel basprecisie en een neutraal midden met een helder hoog (niet te verwarren met een schel of teveel hoog)

Op zich ben ik prima tevreden met de Kefs maar ik wil wel eens wat anders dat , een iets minder slanke basweergave heeft , iets meer naar voren speelt dan de kefs.
Voor de rest van de set zie sig.

Kortom wie heeft er ervaring met de canton vento serie en kan/wil er iets over vertellen.

daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

ArjanvdM

@daffy,

Ik heb de Marantz PM11 S3 en mijn luidsprekers zijn de Canton Vento 890.2 DC. Deze zijn net vervangen bij Canton door de 996. Alle muzieksoorten op klassiek na komen voorbij.

Geluidsbeleving is moeilijk te omschrijven, maar gezien jouw versterker zal je in ieder geval het meest optimale er uit kunnen halen. Zie mijn bovenstaande post waarin ik aangeef dat omschakeling naar de krachtigere PM11 veel verschil gaf.

Het verschil tussen de "Engelse" Kef en de "Duitse" Canton zal wel eens groot kunnen zijn. Dus ergens een demo krijgen is een must. Woon je dicht bij de Duitse grens dan kan je wellicht daar luisteren als het in Nederland echt niet lukt. Ik wil hierbij de Nederlandse dealers uiteraard niet passeren.

Wil je wat meer weten dan verneem ik het wel.

Arjan

Marantz PM11 S3 / Canton Vento 890.2 DC / Chord Hugo DAC

daffy

#8
ZOOOWWW morgen even wat uurtjes sturen naar Duitsland, ff luisteren en waarschijnlijk een setje Reference 7.2 dc
Ophalen   :hehe: :clapping: :headbanging:



daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

Peerless Monster

Quote from: daffy on July 14, 2016, 18:08:20
ZOOOWWW morgen even wat uurtjes sturen naar Duitsland, ff luisteren en waarschijnlijk een setje Reference 7.2 dc
Ophalen   :hehe: :clapping: :headbanging:



daffy ;)

Is het geluid ook een beetje van niveau?
Ze zijn echt prachtig!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

daffy

Tjaa dat weet ik morgen pas :P

ik hoop van wel, ik kan op het hele interweb weinig negatiefs vinden , dus ik hoop dat het mijn smaak is.
Steekwoorden die steeds terugkomen: neutraal,strak gecontroleerd laag, helder zonder schel/kilheid, uitgewogen.

Ik ben benieuwd

daffy ;D
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

Mediasluis

Ze zien er schitterend uit.
Succes.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

daffy

#12
Zo, de buit is binnen,  560 km en 6 uurtjes sturen.

Net aangesloten en eerst maar eens een weekje inspelen.

In de luisterruimte was de ref. 7.2 dc een van de "beste" luidsprekers aanwezig , meest tegenvallende B&W cm 10 s2 (ohhhh wat een muffe zooi  :shaun:) en dat voor die prijs ik snap het echt niet.

Verder blijft het toch best lastig om de juiste luidspreker te kiezen, op een bepaald niveau klinkt het (bijna) allemaal goed maar anders, elke luidspreker heeft dan weer z,n voors en tegens.

Hier thuis zit ik nu ook te plussen en te minnen tussen de ref 7.2 en de kef xq5, maar zoals eerder gezegd eerst maar eens een weekje los laten komen en wat met de plaatsing pielen.

daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

Peerless Monster

Quote from: daffy on July 15, 2016, 21:49:56
Zo, de buit is binnen,  560 km en 6,25 uurtjes sturen.

Net aangesloten en eerst maar eens een weekje inspelen.

In de luisterruimte een van de "beste" luidsprekers aanwezig , meest tegenvallende B&W cm 10 s2 (ohhhh wat een muffe zooi  :shaun:) en dat voor die prijs ik snap het echt niet.

Verder blijft het toch best lastig om de juiste luidspreker te kiezen, op een bepaald niveau klinkt het (bijna) allemaal goed maar anders elke luidspreker heeft dan weer z,n voors en tegens.

Hier thuis zit ik nu ook te plussen en te minnen tussen de ref 7.2 en de kef xq5, maar zoals eerder gezegd eerst maar eens een weekje los laten komen en wat met de plaatsing pielen.

daffy ;)

Heel veel plezier gewenst! 😄
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

daffy

#14
Sowww dat is alweer een tijdje geleden.

om een oud verhaal kort te maken: uiteindelijk hebben de oude Kef's XQ5 min of meer gehakt gemaakt van de Canton "reference" 7.2 dc.
Ja de bas ging i.d.d. iets dieper en misschien kon de Canton iets beter met grote dynamieksprongen omgaan maar qua ruimtelijk, echtheid en kippenvel kwam het absoluut niet in de buurt.
de term reference ontgaat mij in deze ook volledig helaas.

qua uiterlijk en afwerking  waren de Canton's wel heel eeeerg mooi.

Ik heb na 3 maanden de luidsprekers met een klein verlies kunnen doorverkopen.  :thumbs-up:

daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

H&C Hifi

Quote from: daffy on September 16, 2017, 22:39:30
Sowww dat is alweer een tijdje geleden.

om een oud verhaal kort te maken: uiteindelijk hebben de oude Kef's XQ5 min of meer gehakt gemaakt van de Canton "reference" 7.2 dc.
Ja de bas ging i.d.d. iets dieper en misschien kon de Canton iets beter met grote dynamieksprongen omgaan maar qua ruimtelijk, echtheid en kippenvel kwam het absoluut niet in de buurt.
de term reference ontgaat mij in deze ook volledig helaas.

qua uiterlijk en afwerking  waren de Canton's wel heel eeeerg mooi.

Ik heb na 3 maanden de luidsprekers met een klein verlies kunnen doorverkopen.  :thumbs-up:

daffy ;)

En nu op naar Denon !  :P

daffy

In stuiterende afwachting op naar het weekend  :pompom: :headbanging:  ;)

daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

Peerless Monster

Quote from: daffy on September 16, 2017, 22:39:30
Sowww dat is alweer een tijdje geleden.

om een oud verhaal kort te maken: uiteindelijk hebben de oude Kef's XQ5 min of meer gehakt gemaakt van de Canton "reference" 7.2 dc.
Ja de bas ging i.d.d. iets dieper en misschien kon de Canton iets beter met grote dynamieksprongen omgaan maar qua ruimtelijk, echtheid en kippenvel kwam het absoluut niet in de buurt.
de term reference ontgaat mij in deze ook volledig helaas.

qua uiterlijk en afwerking  waren de Canton's wel heel eeeerg mooi.

Ik heb na 3 maanden de luidsprekers met een klein verlies kunnen doorverkopen.  :thumbs-up:

daffy ;)

de QX5 van kef? En dat is al drama an sich.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

twani

#18
Quote from: Peerless Monster on September 19, 2017, 09:41:56
de QX5 van kef? En dat is al drama an sich.

:popcorn:


(heb zelf niets tegen KEF overigens, heb ik gehad en was er blij mee)

daffy

De QX 5 van Kef is i.d.d. een drama.

daffy  ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

Peerless Monster

Quote from: daffy on September 19, 2017, 12:15:40
De QX 5 van Kef is i.d.d. een drama.

daffy  ;)

De XQ5 bedoelde ik 😄
Ik bedoelde dat sarcastisch he jongens 😄
Heb hier dipolen staan van de reference serie 206ds. Ben lichtelijk kef fan ...

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

daffy

#21
Tja ik weet niet wat het is met die QX5 ;) maar ik heb  inmiddels meerdere luidsprekers hier thuis uitgeprobeerd, Dynaudio focus nogwat, Dali dinges ? Jm lab gewoon omdat ik in de gelegenheid was en iedere keer blijken de XQ5 voor mij gewoon het mooist.

Heb ooit ook nog in een zaak  de Kef r700 beluisterd op primare versterking en cd speler en was niet onder de indruk.
Misschien moet ik dat ooit gewoon hier thuis nog eens proberen.

Ander optie is een overhaul van de XQ5: kasten wit laten spuiten en eventueel het filter op laten frissen door b.v. Tony Gee.

Eerst maar eens het weekend afwachten.  8)  (is de boel al binnen ? :angel: )

daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.