Wat is de beste streamingssoftware?

Started by emeulen, June 8, 2016, 19:55:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

emeulen

k heb in 2014 Audirvana Pro aangeschaft.
Ik heb de 1.x versie. Enkele weken na de aankoop van 70 euro kwam er een tweede versie uit. Door andere versies van Itunes is de 1.x versie nu niet meer werkzaam. Audirvana biedt geen oplossing, behalve het upgraden voor 35 euro.
Zij geven Apple de schuld van het niet meer werken van het oude programma.
Omdat ik dit belachelijk vond gebruik ik nu het programma Bitperfect voor Mac.
Dit kleine programma bevalt veel beter en kost slechts 10 euro!
Voor het afspelen van DSD moet wel een upgrade worden geinstalleerd.

Wat zijn jullie ervaringen met streaming software?

mijkie

ik speel al heel lang met Jriver, erg mooi programma en icm app. erg snel !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Xander32

#2
Minimserver, werkt perfect (stabiel) en geheel gratis. LMS idem.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sultankat

Quote from: emeulen on June  8, 2016, 19:55:56
k heb in 2014 Audirvana Pro aangeschaft.
Ik heb de 1.x versie. Enkele weken na de aankoop van 70 euro kwam er een tweede versie uit. Door andere versies van Itunes is de 1.x versie nu niet meer werkzaam. Audirvana biedt geen oplossing, behalve het upgraden voor 35 euro.
Zij geven Apple de schuld van het niet meer werken van het oude programma.
Omdat ik dit belachelijk vond gebruik ik nu het programma Bitperfect voor Mac.
Dit kleine programma bevalt veel beter en kost slechts 10 euro!
Voor het afspelen van DSD moet wel een upgrade worden geinstalleerd.

Wat zijn jullie ervaringen met streaming software?

Ik heb hier de Audirvana Plus, inmiddels de 1.5.12 versie. Al minstens sinds 2012/13. Werkt perfect met iTunes.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

twani

Quote from: Xander32 on June  8, 2016, 20:10:42
Minimserver, werkt perfect (stabiel) en geheel gratis. LMS idem.

Ook hier Minimserver.

zoldar

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

stefanschreurs

Gebruik zelf Jriver en Fidelify (dat is Spotify, maar dan betere geluidskwaliteit). Heb nog geen programma gevonden dat dit combineren kan. Iemand suggesties?
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

fasteddie

Ook hier Minimserver....op welke versie spelen jullie eigenlijk?

mijkie

#8
Minim-server is server-software ipv. streamer-software of mis ik iets en moet ik me er eens in gaan verdiepen .....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Dirk

Quote from: mijkie on June 25, 2016, 17:31:59
Minim-server is server-software ilv streamer-software of mis ik iets en moet ik me er eens in gaan verdiepen .....
oeff, ik zat me ook al heel de tijd af te vragen of ik nou zo dom was of...
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

fasteddie


Hans47

ik zie LMS genoemd, ook dat is Server software :-) ==> Logitech Media Server

Te combineren met bijvoorbeeld Squeezelite (Linux) dat is wel Streaming software (was headless, is nu ook met display te gebruiken via jivelite)

Windows: Roon en JRiver beiden mooi, waarbij Roon een soort Mickeysoft licentie abonnement hanteert en JRiver dat bijna doet maar dan onder de noemer van "versie" updates, kortom net zo slim als alle andere niet muziek gerelateerde software toko's en een logisch verdienmodel in die wereld...