Backup Windows 7 terugzetten

Started by Staaled, June 2, 2016, 10:14:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

Ik wil bij een kennis een backup W7 terugzetten.
Dit na een upgrade naar W10.

Hij heeft echter al weer een lange tijd op deze PC gewerkt en nu is mijn vraag wat er met de huidige bestanden op deze PC gaat gebeuren
als die backup terugkomt.
Gaat dat moeiteloos samen of worden de mappen met bestanden simpel overschreven door die oude backup ?

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RonG

Als hij perse naar win 7 terug wil (vraag me af waarom na zoveel tijd) zou ik een backup van de data maken en met een schone installatie starten.

Win 10 na de laatse patches een updates vind ik trouwens erg goed draaien, zie zelf geen reden om terug naar win 7 te gaan, maar dat is mijn mening :)

dennism

Wat voor backup heeft ie, als het een image is, dan zal alles overschreven worden en zul je dus voor het terugzetten een backup moeten maken van de huidige data en deze na het terugzetten van de image terugzetten.

Staaled

Dat was ook mijn gedachte.
Ik zag gisteren enkel een hoop genummerde mappen met zipfiles.

Dan gaat het dus om een image?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: RonG on June  2, 2016, 12:14:33
Als hij perse naar win 7 terug wil (vraag me af waarom na zoveel tijd) zou ik een backup van de data maken en met een schone installatie starten.

Win 10 na de laatse patches een updates vind ik trouwens erg goed draaien, zie zelf geen reden om terug naar win 7 te gaan, maar dat is mijn mening :)
Hij wil naar 10 , maar op de backup van 7 staat één adressenbestand dat hij graag wil redden.
De oorspronkelijke HDD is een half jaar terug gecrashed en door een reparateur zo goed en kwaad als het kon hersteld en naar een nieuwe HDD verplaatst.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

dennism

Quote from: Staaled on June  2, 2016, 14:13:17
Dat was ook mijn gedachte.
Ik zag gisteren enkel een hoop genummerde mappen met zipfiles.

Dan gaat het dus om een image?

dat lijkt me eerder een file backup, al zullen de meeste pakketten dit niet met zip files doen, maar met eigen bestandsformaten. Ik zou eerst eens kijken wat er in die zip's zit aan bestanden, dan moet je snel genoeg kunnen zien wat voor backup het is.