Luidspreker schroefterminal: is WBT zoveel beter?

Started by road rebel, May 25, 2016, 14:12:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

road rebel

Ik wil graag 5 paren van luidspreker schroefterminals aanschaffen om mijn blindplaten (muur) af te werken.

Na 2 halve dagen op het internet te zijn verloren door het zoeken naar wat en waarom kwam ik tot de conclusie dat er binding posts zijn aan 0,15€ /stuk maar ook aan 250€ / stuk.

Op veel sites wordt WBT als referentie aangeraden. Dat geloof ik best wel, maar waarom kosten die afzonderlijk zo duur als je een Gira 009100 plaat met (zo lijkt het) 2x WBT 0763 voor 20€ 22€ kan kopen?! Of een plaat met beugel van gira met 2x WBT 0708 Cu (Gira 566603) voor 35€ 29€.

Heeft er iemand zelf een merk/ model aan te raden die half degelijk is en betaalbaar blijft?


Edit: blijkbaar kan je via Gira schakelmateriaal aan interessante prijzen aan enkele WBT schroefterminals geraken.
Hieronder foto's met type nummer. Bestellen van Gira kan bij om het even welke domotica/ elektrozaak die Gira levert. Het voordeel is dat kortingsschema's op schakelmateriaal en elektrotechniek doorgaans groter zijn (tot -75% op prijslijst) dan op audiospullen (vermoedelijk door omzet en afname)

Gira 009100:


Laten we het WBT OEM noemen. Schroef/ Soldeer aansluiting. Foto's
Meer info: Gira catalogus

Gira 566603:


2x WBT 0708 Cu NextGen, Kabelschoen/ Soldeer aansluiting
Meer info: Gira catalogus

Moet nog bevestigd worden.

Gira 566503:


2x WBT 0710 Cu NextGen, Kabelschoen/ Soldeer aansluiting
Meer info: Gira catalogus

Moet nog bevestigd worden.

erik s.

Waar koop je die voor die prijzen, die zijn minder dan de prijs per stuk voor een losse terminal.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Kjelt

Weet je zeker dat het die exacte WBT nummers en types zijn, heb je daar een keiharde bevestiging van Gira voor dan zal het een kwestie van korting zijn als ze er duizend afnemen ofzo.
Maar wat je vaak ziet is dat er net iets andere goedkopere connectoren gebruikt worden, ander materiaal (koper ipv verguld of platina) of zelfs ander type die alleen voor die fabrikant dan gemaakt wordt. Wel WBT maar net iets anders als de standaard connectoren. Dus inderdaad even goed uitzoeken en er eerst eentje bestellen zodat je weet wat je krijgt tenzij je het dus ergens echt hard bevestigd krijgt, doe er dan je voordeel mee zou ik zeggen :)

martin778

Dat is de prijs enkel voor het kapje, exclusief terminals.

road rebel

#4
Dank je wel Martin778, daar ben ik ook bang voor maar dan zouden ze toch geen foto's zonder schroefklemmen tonen denk ik dan.
Ik heb de vraag gesteld aan gira zelf en aan 2 verkopers, ik zie wel de antwoorden.
Maar is de bouwkwaliteit van WBT dan zoveel beter dan wat je uit china voor 2x niets laat overkomen via aliexpress?

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

road rebel

#6
Gira 009100:


Ik zal een setje bestellen en ik post foto's van hetgeen ik ontvang.  :pompom:
Is het enkel een stuk plastiek dan gaat die retour.  :nopompom:

Kjelt

China kan heel goed zijn maar ook daar betaal je voor wat je krijgt, als het echt goedkoop is dan is het meestal troep, denk aan vergulding die zo dun is dat na 1x poetsen het eraf ligt of zelfs helemaal vanzelf loslaat, slechte kwaliteit metalen etc.
Meestal in het leven, if it is too good to be true......

erik s.

Dit staat er als omschrijving voor het product: Inzet voor datakap voor High-End luidsprekerconnector WBT
Let op het woordje "voor".
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

mijkie

Quote from: erik s. on May 26, 2016, 10:04:29
Dit staat er als omschrijving voor het product: Inzet voor datakap voor High-End luidsprekerconnector WBT
Let op het woordje "voor".

op andere site staat bij materiaal soort, verguld blablabla, is beetje vaag verhaal imo
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

martin778

Ja, de originele WBT's zijn hun geld echt waard.

road rebel

#11
2 verkopers hebben mij geantwoord dat de kap inclusief schroefklemmen geleverd wordt maar zonder datakap.
Van Gira heb ik nog geen antwoord, maar we zien wel wat er geleverd wordt  ;D
Het heeft mijn nieuwsgierigheid getriggerd, dat is zeker!

mijkie

Dat begrijp ik, zou ook mooie prijs zijn voor een set terminals, powerbuy idee [emoji39]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

erik s.

Nou, afwachten dan maar welke terminals er op zitten, ik zie de plaat ook met Rhodium terminals....
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Kjelt


road rebel

#15
LoL  ;D ofwel zit ik hier straks met een veel te duur stuk plastiek  :ph34r:

Ofwel zien we binnenkort WBT schroefterminals in BULK aan superprijzen bij erik s. zijn shop :colgate:

road rebel


Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

JBL PRX Power!

road rebel


road rebel


road rebel

#21
Voor zover ik kan zien geen typenummer whatsoever:



Dus wel WBT maar geen 0763.
Nu ben ik ook wel nieuwsgierig naar de andere versies met 0708 en 0710cu!

erik s.

#22
Is dan wel een raadsel welke het zijn, zal iig messing zijn als geleider.
Zijn iig geen huidig model.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

road rebel

#24
Ik vind het wel een hele spannende aankoop, dat wel :-) mijn broertje werkt op een high tech bedrijf en heeft op zijn werk een expert in metalen (hij is zelf meer van de composieten). Ik zal hem eens vragen of hij niet kan uitzoeken welke legering het is.
Er staat alleszins WBT op en ze klemmen goed, dat is al iets!