Technics SL1300

Started by Marco85, May 18, 2016, 20:25:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marco85

Na jarenlang met een Pro-ject te hebben gedraaid begon ik het gemak van een automatische afslag wel te missen. Ik merkte dat ik hierdoor minder plaatjes ging draaien. Vandaag dan ook een Technics SL1300 op de kop getikt, een mooie volautomaat.
Hier heb ik nog een tweetal vragen over, de speler mistte de headshell. Waar kan ik die het beste kopen. Ik zie ze ook op ebay, of is dat slechte kwaliteit.
Daarnaast heb ik nog een Ortofon red element liggen, past deze hieronder?
Ben benieuwd wat voor geluid dit beestje gaat produceren. :headbanging:

Nosferatu

#1
Denk dat een beetje dealer jou zonder problemen een goede headshell kan leveren. Ortofon 2M Red ? Ehhhhh.....  :angel:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Marco85

De headshell is inmiddels binnen en de speler staat heerlijk te draaien, heel blij mee :pompom:
Naalddruk is afgesteld, nu nog even een keer met een protractor de overhang controleren.

Robiwan

Quote from: Marco85 on May 25, 2016, 08:22:22
De headshell is inmiddels binnen en de speler staat heerlijk te draaien, heel blij mee :pompom:
Naalddruk is afgesteld, nu nog even een keer met een protractor de overhang controleren.

dat moet je eigenlijk als 1e doen :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Marco85

Quote from: Robiwan on May 25, 2016, 18:52:11
dat moet je eigenlijk als 1e doen :D

Haha ja dat klopt, ik had het alleen nog nooit gedaan dus moest even uitzoeken hoe dat allemaal werkt :P