Wordt dit 1 grote echo-put? - Nee. Dat is het niet geworden :D

Started by VlisChris, May 15, 2016, 23:39:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BuSpu


VlisChris

Thanks!

Mag ook wel als je weet hoelang dit project ondertussen loopt, en hoeveel uur er ondertussen in is gaan zitten :-X :D :D

Vorig jaar februari zijn de eerste ideeën besproken dat er verbouwd zou gaan worden. Een aantal maanden later is de architect in beeld gekomen die de plannen die ik met mijn ouders bedacht had nog net weer wat fraaier gemaakt heeft (leuke details zoals bepaalde doorkijkjes, of bijvoorbeeld het verlaagde plafond in de keuken enz).
Daarna een aannemer uitzoeken. Je volstrekt en volledig wezeloos schrikken van het feit dat de aannemer "iets" hoger gaat zitten dan aangegeven was door een aantal mensen met verstand van zaken. Zoeken naar een nieuwe aannemer. En dan drie maanden continue aan het werk.
Voor mij ook wel een lekkere bezigheid. Het voordeel van parttime werken is dat ik dus ook genoeg tijd heb om me hierop te storten. Niet verkeerd. Want de aannemer is een hele fijne. Alles wordt besproken, tot in de kleinste details aan toe. Kan ik wel op prijs stellen. Soms wat vermoeiend. Maar het is fijn om te weten dat er eigenlijk niks gebeurd zonder dat ik er weet van heb.
Nu de laatste dingen, en dan moet het klaar zijn.
Vandaag kreeg ik de mail of we akkoord zijn dat er donderdag opgeleverd wordt.
Tja, als alles (of vrijwel alles) dan klaar is vind IK dat geen probleem :D Moeten wel de glazen puien er staan op die dag ;)
Zometeen nog even langs. Lampen uitkiezen. Door naar de winkel om een kleur uit te kiezen voor de radiatoren (dat is het enige detail; de installateur was wat aan de late kant met te vragen welke kleur we willen, zodat de radiatoren pas na de bouwvak geplaatst worden). En dan nog zo wat van die kleine zaken.

En dan is het KLAAR. Verhuizen. Terug inrichten. En mijn ouders kunnen weer naar huis.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Laatste puntjes moeten nog op de i worden gezet (ondermeer een uitvoerig stappen-plan voor de keukenleverancier om deze major fuck-up te verbeteren). Het plaatsen van de radiatoren moet nog gebeuren (na de bouwvak). En het plaatsen van de stalen/glazen tussenwanden moet nog gebeuren.

Maar dit is in ieder geval het "eind"resultaat geworden ;)  :wub:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Raphie

Je komt later in een gespreid bedje zo te zien. Ben je enigst kind?
JBL PRX Power!

bert stoltenborg

Sowieso enigst, en hopelijk voor hem ook enig.  ;D
Ik bazel maar wat.

VlisChris

:D

En gelukkig heb ik ook een zus ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#31
Zo.

Een eerste foto van na de verhuizing. Let niet op de puinhopen die er nog zichtbaar zijn op de foto. Na de afgelopen dagen dagen gehad te hebben van 15 a 16 uur met verhuizen, opruimen, werken, klussen, enz had ik geen energie meer over om ook nog alles netjes op te ruimen. Dat komt een van de komende dagen, cq de komende keer dat ik deze lens huur wel een keer.
Het huis is overigens nog niet klaar.

De leverancier van de glazen puien (Facada uit Maastricht) faalt enorm in hun leveringen. Na de levering en plaatsing vier keer een halve dag van te voren verzet te hebben stond vandaag het montage bedrijf voor de deur (ander bedrijf dan de fabrikant dus), en waar ze bang voor waren kwam uit: Facada had niet alles meegegeven. Aangezien deze mannen vanochtend om 0400 de aanhanger aangepikt hadden in het pikkedonker hebben ze dat in Maastricht niet kunenn controleren helaas.

Maar, afgezien van dit faalbedrijf is het eindresultaat wel erg, erg mooi geworden 8) Ook de architect die vandaag kwam kijken was helemaal in zijn nopjes :D

Komende projecten? Kunst aan de muur gaan hangen met mijn vader, een side table nog gaan schilderen, En opruimen, opruimen, opruimen.
Jammer genoeg staan er nog steeds een 15 a 20 boekendozen vol boeken  :huh2: Nu nog even de ruimte vinden om die ergens kwijt te raken ;)

_MG_0098.jpg by Christiaan Sauer, on Flickr

_MG_0105.jpg by Christiaan Sauer, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

En de grote vraag der vragen:

Ja, er zit een echo in de woning.
Nee, die is alles behalve storend. Als we dit vergelijken met hoe het voor de verbouwing was is dit echt een hele hele bak beter geworden.
Natuurlijk is het nog even wachten op hoe het uitpakt als de glazen wanden definitief staan, maar, als die staan komen de overgordijnen aan de achterwand nog, en de vitrages tegen de grote glazen pui (die niet op de foto staat dus).

Al met al: zeer geslaagd project, waar ik eerlijk gezegd best trots ben op wat ik samen met mijn moeder bereikt heb 8) 8) (mijn vader heeft altijd geroepen dat die het allemaal maar onderging, maar dat hij er zelf niks aan ging doen :D)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Shoalinmonk

Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Maikel_audionerd

Zeker erg mooi geworden. Het straalt een bepaalde rust uit. Complimenten.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

BuSpu

Fraai zeg!! Vertekend die laatste foto nou zo erg of lijkt dat zo?

VlisChris

Quote from: Shoalinmonk on August 19, 2016, 00:42:21
Ziet er erg mooi uit.
De keuken vind ik erg mooi.

Thanks!
De keuken is een leuk detail: die moet nog opgeknapt worden door de keukenleverancier ;) Kijk maar opnieuw: je ziet dat de plint los ligt, en dat de oven niet aansluit :-X Details :D



Quote from: Maikel_audionerd on August 19, 2016, 16:48:53
Zeker erg mooi geworden. Het straalt een bepaalde rust uit. Complimenten.

Thanks! Ik denk dat de details die de architect nog aangebracht heeft (onder meer het verlaagde plafond in een verlaagd plafond (ja, dat zou je zelf niet verzinnen denk ik :D) daarin heel veel doet. Maakt het lekker speels, en het breekt de ruimte nogal.
Quote from: doorofnight on August 19, 2016, 20:39:38
Mooie kamer!

Dank! Past nu mooi bij de rest van het huis :D

Quote from: BuSpu on August 19, 2016, 21:49:23
Fraai zeg!! Vertekend die laatste foto nou zo erg of lijkt dat zo?
Ook bedankt!

Waarin zie jij vertekening? De foto is zo recht als mogelijk geschoten in de lengte, breedte, en hoogte. Enige dat anders dan anders is, is dat die met een tilt shift lens genomen is.
Wat kan is dat je de kromheid van het huis ziet? Dat is aan alle kanten zo krom als maar mogelijk is kwamen we tijdens de verbouwing achter :D Dermate scheef dat de keukenleverancier serieuze problemen had om de keuken te kunnen plaatsen...
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Shoalinmonk

Trouwens mooie lampen! Kartell soms?

Wij hebben deze in het wit. Met Hue echt super mooi!
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

VlisChris

Die herken je uitstekend 8)

Dat zijn inderdaad Kartell lampen. Ze hadden er boven in de keuken al 2 hangen. En die bevielen zo ontzettend goed dat ze er voor gekozen hebben om er nog 3 te kopen.
Het zijn ook gewoon erg mooie dingen.

Hue heb ik verder geen ervaring mee. Wel zitten er nu LED lampen in. En is het even uitproberen komende maandag of dinsdag als de elektricien terugkomt of deze peertjes gebruikt kunnen worden, of dat het toch andere lampen moeten worden. De lampen moeten nog dimbaar worden. Dus dat wordt nog even uitzoeken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Maikel_audionerd

Quote from: Christiaan S on August 19, 2016, 22:20:52
Thanks! Ik denk dat de details die de architect nog aangebracht heeft (onder meer het verlaagde plafond in een verlaagd plafond (ja, dat zou je zelf niet verzinnen denk ik :D) daarin heel veel doet. Maakt het lekker speels, en het breekt de ruimte nogal.
Dat denk ik ook, ik was d'r niet opgekomen :)
Mooi plekje zo hoor, daar gaan je ouders een hele fijne 'oude dag' hebben denk ik  :thumbs-up:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Shoalinmonk

Quote from: Christiaan S on August 20, 2016, 23:05:47
Die herken je uitstekend 8)

Dat zijn inderdaad Kartell lampen. Ze hadden er boven in de keuken al 2 hangen. En die bevielen zo ontzettend goed dat ze er voor gekozen hebben om er nog 3 te kopen.
Het zijn ook gewoon erg mooie dingen.

Hue heb ik verder geen ervaring mee. Wel zitten er nu LED lampen in. En is het even uitproberen komende maandag of dinsdag als de elektricien terugkomt of deze peertjes gebruikt kunnen worden, of dat het toch andere lampen moeten worden. De lampen moeten nog dimbaar worden. Dus dat wordt nog even uitzoeken.
Daarom juist ! Hue white and color e27.
Deze zijn dimbaar en de Kartells zullen nog mooier zijn.

En vooral zo simpel te bedienen.
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80