Hoe krijg ik het geluid bij netflix over de stereo?

Started by Bama, May 12, 2016, 14:09:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bama

Als ik de tv op netflix zet en ik wil het geluid via mijn receiver horen blijf ik het geluid van de gewone tv zender horen die opstaat.
Wat doe ik verkeerd of moet ik een extra draadje trekken van mijn tv?

set:
Voorversterker Linn Akurate
Gekoppeld aan Anthem 310 voor surround
Tv Sony KD 65XD9305
Er gaat alleen een hdmi kabel van de anthem naar de tv meer niet.

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

snopper

de 65XD9305is een 4k smart tv .. Bama zal wel de ingebouwde app gebruiken. Heb je optische uitgang op je TV? probeer deze eens met een ingang op je receiver .. Ik geloof dat je HDMI alleen werkt als out signaal van je receiver naar je tv.

snopper

Bama

Netflix idd via een app op de tv, en er zit een optische uitgang op, zal eens een lange kabel gaan halen, bedankt.

bmateijsen

Quote from: Bama on May 12, 2016, 15:13:30
Netflix idd via een app op de tv, en er zit een optische uitgang op, zal eens een lange kabel gaan halen, bedankt.

Ondersteund de TV ARC (Audio Return) Indien ja, dan een nieuwe input aanmaken en kies voor audio de Audio Return 1 of 2 (welke de HDMI out heeft naar de TV).

Bama

Quote from: bmateijsen on May 12, 2016, 15:38:30
Ondersteund de TV ARC (Audio Return) Indien ja, dan een nieuwe input aanmaken en kies voor audio de Audio Return 1 of 2 (welke de HDMI out heeft naar de TV).


Ja zit er op, maar ik begrijp je niet precies Bjorn?


bmateijsen

Quote from: Bama on May 12, 2016, 15:54:40
Ja zit er op, maar ik begrijp je niet precies Bjorn?



De TV is verbonden met HDMI aan de Anthem (HDMI-out naar TV), in het menu onder input (source) kan je een input aanmaken voor Audio Return. Dus:

- Add Input
- Video: none
- Audio: kies hier voor Audio Return 1 of Audio Return 2 (afhankelijk van waar de HDMI kabel in zit die naar je TV gaat)

Groet,

Bjorn

Bama

Voor de zekerheid, ik doe ik er dus een extra hdmi kabel bij en dan schakel ik gewoon van input.

katwax

Ik dacht dat er in de openingspost stond dat het wel werkt behalve met netflix.
ARC moet de oplossing zijn, dat kan over dezelfde kabel en enkel als de receiver aanstaat zal deze het geluid naar daar sturen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

bmateijsen

Quote from: Bama on May 12, 2016, 16:11:25
Voor de zekerheid, ik doe ik er dus een extra hdmi kabel bij en dan schakel ik gewoon van input.

Nee, geen extra HDMI kabel, ARC (Audio Return), maakt gebruik van de HDMI kabel die al zit tussen de Anthem en de TV. En is dus verbonden met de hdmi-UITGANG van de Anthem naar de HDMI-ingang van de TV.

modde239

Bij mijn Samsung tv is maar 1 van de hdmi aansluitingen voor ARC bedoeld dus daar moet je ook even naar kijken....mocht dat niet lukken dan lukt het zeker met een optische kabel zo werkt het ook met mijn tv en Yamaha receiver....

jasjenl

Maar... hij zegt toch dat hij wel geluid van de tv hoort, namelijk dat van de gewone tv zender. Lijkt mij dat het hele ARC gebeuren dus wel werkt maar dat die Sony tv om de één of andere reden bij het gebruik van de Netflix app niet het juiste geluid doorgeeft.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Bama

ik krijg geen geluid over mijn surroundset van netflix wel gewoon via de tv.
En heb een andere input nu gemaakt op de anthem en lukt me nog niet.

bmateijsen

Quote from: Bama on May 12, 2016, 16:46:08
ik krijg geen geluid over mijn surroundset van netflix wel gewoon via de tv.
En heb een andere input nu gemaakt op de anthem en lukt me nog niet.

Maar als je gewoon TV kijkt, heb je dan wel geluid over de Anthem? En hoe dan?

jasjenl

Quote from: Bama on May 12, 2016, 14:09:30
Als ik de tv op netflix zet en ik wil het geluid via mijn receiver horen blijf ik het geluid van de gewone tv zender horen die opstaat.
Daaruit maak ik op: als je Netflix op je tv ziet, hoor je uit de speakers van de tv zelf wel Netflix geluid, maar hoor je op je receiver nog de tv zender die op stond. Conclusie: de tv geeft wel geluid door naar je receiver (anders zou je niet het geluid van je tv zender horen lijkt mij), dus ARC werkt, maar de TV geeft het verkeerde geluid door. Lijkt mij een issue dat toch alleen in de tv kan zitten...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Bama

als ik tv kijk, zet ik de Linn op tv en de anthem ook en dan heb ik geluid.
Bij film zet ik de Linn op film en de anthem op input dune
Ik doe dus iets verkeerd en waarschijnlijk iets simpels.

bmateijsen

Quote from: Bama on May 12, 2016, 17:00:06
als ik tv kijk, zet ik de Linn op tv en de anthem ook en dan heb ik geluid.
Bij film zet ik de Linn op film en de anthem op input dune
Ik doe dus iets verkeerd en waarschijnlijk iets simpels.


Hoe zit je bekabeling? M.a.w. van welke uitgang van de Anthem gaat de HDMI kabel naar de TV?

Bama


Bama


Sopper

En geluid bij tv kijken doe je niet via Anthem?
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Bama

Quote from: Sopper on May 12, 2016, 18:55:48
En geluid bij tv kijken doe je niet via Anthem?

Normaal niet maar dat werkt wel via de Anthem

modde239

Ik zou voor de optische aansluiting gaan zo werkt het met mijn tv/receiver in combinatie met de Netflixapp op tv.....

Bama


bmateijsen

Quote from: Bama on May 12, 2016, 19:04:26
Normaal niet maar dat werkt wel via de Anthem

En die werkt via Audio Return of op een andere manier? Hoe is de aansluiting van het TV signaal?

Bama

Quote from: bmateijsen on May 12, 2016, 20:11:00
En die werkt via Audio Return of op een andere manier? Hoe is de aansluiting van het TV signaal?
Andere manier.
De antenne kabel zit alleen in de horizonbox en die zit met een hdmi kabel op de ingang van de anthem, hdmi out op de tv op de arc aansluiting.