JVC XU-301 (oud beestje) probleem

Started by Macabre, May 7, 2016, 14:40:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Macabre

Hoi,
ik heb een oude JVC XU-301 CD/Md speler staan en het MD gebeuren geeft continu bij het lezen van de TOC een error. Tja, op zich kon die wel ingeleverd worden bij het stort, maar ik heb op veel MD cassettes opnamen met mijn ouders en familie te staan, vooral mijn vader en oom (beiden nu helaas al enige jaren overleden) met hun belevingen tijdens de tweede wereld oorlog. Mijn oom ook van de Grebbelinie in 1940.

Ik heb een paar pogingen gedaan bij diverse audio video zaken gevraagd om deze te repareren, maar kreeg overal nul op mijn rekest in verband met de leeftijd van het ding.  :sneaky2:
Is er iemand of kan mij iemand doorverwijzen die een poging zou willen doen dat gedeelte te repareren?

dre73

Heb je de laser en de geleiding al gereinigd?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Macabre

Nee, helaas, niet dat ik een stuntelaar ben, maar ik heb zoiets nog nooit van binnen bekeken, laat staan repareren. :wacko:


Macabre

#3
Ik heb hem opengeschroefd, spanning erop, MD erin, wordt keurig naar binnen gevoerd en zie dat hij opspint. Hierna gaat het schijfje schok gewijs af en toe even door en hierna stopt hij en geeft in  de display na toc reading een disk error. Ik zie aan de onderzijde het laseroog, maar waar kan ik die het beste mee reinigen? Ik heb het geprobeert met een droog wattenstaafje, of moet het met een vloeistof??? Inmiddels op het internet gevonden dat  zacht wrijven met alcohol werkt.
Weet iemand die dit kan repareren tegen een redelijke vergoeding, mag nog wel wat kosten, want ik ben gehecht aan dit ding!!

dre73

Geen alcohol gebruiken op een kunststof lens.....
Gewoon schoon wrijven.
De geleiders waar de laser overheen lopen schoon wrijven,dan een beetje siliconespray op een wattenstaafje en de geleiders insmeren.


Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.