Kodi overzetten van NAS naar laptop

Started by eagleye50, May 7, 2016, 13:16:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eagleye50

Ik heb Kodi geïnstalleerd op mijn HS-251 QNAP NAS. Ik ben daar redelijk over tevreden maar er zijn een paar dingen die storen. Zo valt het geluid regelmatig voor een paar seconden weg als ik naar een film kijk en de opstarttijd is erg lang. Het duurt een paar minuten voordat alles goed loopt. Ik heb nog een goede laptop thuis die ik eigenlijk alleen gebruik voor als ik op vakantie ga en ik zou eigenlijk Kodi daarop willen installere. De NAS gebruik ik dan alleen nog maar als opslagmedium voor mijn films, tvseries, muziek etc.
Is dat iets dat ik ongestraft kan doen? Zijn er dingen waar ik speciaal op moet letten? Kan ik een backup die met Kodi op de NAS overzetten op Kodi op de laptop?

Groeten,

Joop.

frits marantz

Staat er op de laptop nog een besturingssysteem? Je kunt Linux installeren en dan Kodi. Kodi is n.l. Linux.

eagleye50

Frits, ik heb nog nooit iets met Linux gedaan en ik ben daarom begonnen met het systeem dat op de laptop staat (W10). Ik heb alle data opnieuw gescraped en het werkt allemaal prima. Sneller en de geluidshaperingen zijn weg. Er is echter een probleem waarvoor ik maar geen oplossing kan vinden. Ik heb een Onkyo receiver waaraan de laptop is opgehangen. Ik kan echter de geluidsoptie Dolby Surround niet meer selecteren. Er zijn vele andere opties zoals Direct, stero, mono, Multich maar Dolby komt in het keuzemenu niet meer voor. Als ik een ander apparaat op dezelfde hdmi uitgang aansluit is die keuze er weer wel. In Kodi heb ik de juiste instellingen.

Weet je wat dit betekent?

Joop.

frits marantz

Helaas weet ik dat niet. Hopelijk weet een ander forum lid het wel.

eagleye50

Ik heb er en nieuw draadje van gemaakt.