Marantz PM10, SA10 & HD-CD1

Started by Xander32, May 4, 2016, 20:37:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

botsen

het is niet dat er geen reacties op kwamen...

VlisChris

Inderdaad. Dat klopt.
Alleen vind ik dat geen leidraad voor een zeer beperkte OP. Want dat weet je op voorhand niet.
En echt veel moeite is het niet om even of wat tekst te copy pasten, of wat plaatjes te plaatsen.

In een utopische wereld zie ik zelfs beiden gebeuren :inlove:

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

twani

Quote from: Christiaan S on May  8, 2016, 01:00:49
Goede openingspost.
Lekker minimalistisch :D

In andere woorden: je mag hem even uitbreiden.


Alles stond er wél ín :D

Xander32

Wat is dit nou, wordt er op deze wijze energie gestoken in het beheer  :-\.

De titel i.c.m. het linkje zeggen m.i. voldoende toch? Zo niet, dan gooi dit draadje maar weg, want klaarblijkelijk niet van meerwaarde voor het forum :nowink:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted User

 ^^  :clapping:

Hifi.nl wist ten tijde van de plaatsing van de link nog van niets.  :blink:

VlisChris

Het is geen regel.
Maar echt, zo heel veel moeite is het toch niet om een paar regels te typen (voor mijn part 1) om even aan te geven waar het topic over gaat?

Maargoed. Klaarblijkelijk willen de nodige mensen wel dat verkooptopics er een klein beetje fatsoenlijk uitzien. Maar gaat dat voor een inhoudelijk topic niet op :D

Conclusie: ik ga lekker van het zonnetje genieten. Lijkt mij een erg goed plan 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Dirk

Quote from: Christiaan S on May  8, 2016, 09:40:17
Maargoed. Klaarblijkelijk willen de nodige mensen wel dat verkooptopics er een klein beetje fatsoenlijk uitzien. Maar gaat dat voor een inhoudelijk topic niet op :D
ik zag in de titel al dat het over Marantz ging en wist daarmee voldoende...ttz, gewoon overslaan  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

vik

#32
Na mijn ervaring op de High End show ben ik ben niet overtuigd van de Marantz set waar ook de  PM-10 in opstelling stond. Het blijft lastig vergelijken natuurlijk, maar  zover ik het kon beoordelen vind ik de PM-11S muzikaler.

Erg jammer dat Marantz niet een keer met een mooie stereo pre-amp + versterker op de markt komt. In mijn omgeving is er best wel wat vraag naar.

Wel erg leuk om die poppenkast mee te maken rondom Ken Ishiwata.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

H&C Hifi

#33
Quote from: vik on May 10, 2016, 08:20:15
Na mijn ervaring op de High End show ben ik ben niet overtuigd van de Marantz set waar ook de  PM-10 in opstelling stond. Het blijft lastig vergelijken natuurlijk, maar  zover ik het kon beoordelen vind ik de PM-11S muzikaler.


Ik hoorde van een andere dealer met 1 van de mooiere hifi zaken in Nederland dat hij het juist 1 van de best klinkende sets van de show vond...
De beste man verkoopt in de winkel de duurste spullen  ;)
Ik ben zelf heel benieuwd, zodra hij in de herfst leverbaar is ga ik er zeker 1 bestellen.

De PM-10 is trouwens geen gewone N-Core hij bestaat uit 4 eindtrappen en is echt custom designed (en echt fully balanced !) daarnaast is de Marantz wat warmere sound ondanks deze techniek intakt gebleven melden ingewijden.
De voorversterker is gestolen uit de SC7, en volgens de insiders zou de PM10 net zo goed presteren als de oudere legedary set  :smile:  (moeilijk te geloven, ook voor mij )

Vermogen is bij :
8ohm 2x 200 RMS
4ohm 2x 400 RMS
2ohm 2x 800 RMS
1ohm 2x 1300 RMS

De SA-10 word totaal iets anders dan wat er nu op de markt is, NIEMAND in de branche heeft een gelijke of soortgelijke opbouw.
De Marantz is volledig discreet opgebouwd en gebruikt  GEEN DAC CHIP , dit is compleet nieuw in de audiowereld.
Hij kan daardoor ook overweg met elk signaal wat je hem aanbied.

De technische specs van hoe dit precies werkt moet ik jullie helaas nog schuldig blijven  :( zodra ik daar meer over weet horen jullie het  :)
De verwachte prijs is 6000,00 Euro

Er komt waarschijnlijk met de tijd wel een NA-10 met een gelijke dac als de SA-10, dit zal niet eerder dan 2017 is de verwachting en zal zeker 5000,00 Euro gaan kosten.

Voor de PM11 / SA11 / NA11 komen dit jaar nog geen vervangers is mij gezegd, hoe dit volgend jaar zal zijn is afwachten.

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Deleted User

Quote from: HcHifi.nl on May 10, 2016, 11:20:31
De SA-10 word totaal iets anders dan wat er nu op de markt is, NIEMAND in de branche heeft een gelijke of soortgelijke opbouw.
De Marantz is volledig discreet opgebouwd en gebruikt  GEEN DAC chip, dit is compleet nieuw in de audiowereld.
Hij kan daardoor ook overweg met elk signaal wat je hem aanbied.


Er komt waarschijnlijk met de tijd wel een NA-10 met een gelijke dac als de SA-10.....

Dit snap ik niet... Er zit geen DAC chip in de SA-10, maar de NA-10 komt waarschijnlijk met een gelijke DAC...

Mis ik iets?

H&C Hifi

#36
Quote from: jazzman on May 10, 2016, 18:37:57
Dit snap ik niet... Er zit geen DAC chip in de SA-10, maar de NA-10 komt waarschijnlijk met een gelijke DAC...

Mis ik iets?

lekker bij de hand  ::), ik bedoel natuurlijk dezelfde soort opbouw  ;)
DAC staat ipc ook voor digitaal analoog conversie...en dat kan hij natuurlijk anders zou er geen geluid uitkomen.
Er word in tegenstelling tot alle andere merken alleen geen chip gebruikt voor die conversie

Deleted User

Ha nee dat was niet de bedoeling  :D

Maar DA Conversie zonder chips, dat zou inderdaad bijzonder zijn.

H&C Hifi

Quote from: jazzman on May 10, 2016, 19:09:16
Ha nee dat was niet de bedoeling  :D

Maar DA Conversie zonder chips, dat zou inderdaad bijzonder zijn.

Jup, dat is mij gister verteld door een hoge pief binnen D&M  :)
Zoals gezegd heb ik verder dus ook (helaas) nog geen idee hoe dit precies in zijn werk gaat.

Faxe

Ben even te lui om het zelf allemaal te lezen maar gaat dit niet over het omzetten van digitaal naar analoog zonder gebruik te maken van een chip: http://www.psaudio.com/forum/directstream-all-about-it/no-dac-chip-inside/ ?
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Richi

Via een zelf geprogrammeerde chip misschien, zoals Chord ook doet met zijn FPGA implementaties?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

vik

#41
Dat hij een mooie hifi zaak heeft zegt mij natuurlijk helemaal niets. Ik vond de Marantz iets wat te steriel klinken, dus wat dat betreft niet de warmte die ik ken van Marantz.  Maar een goede vergelijking is natuurlijk 1:1


Quote from: HcHifi.nl on May 10, 2016, 11:20:31
Ik hoorde van een andere dealer met 1 van de mooiere hifi zaken in Nederland dat hij het juist 1 van de best klinkende sets van de show vond...
De beste man verkoopt in de winkel de duurste spullen  ;)
Ik ben zelf heel benieuwd, zodra hij in de herfst leverbaar is ga ik er zeker 1 bestellen.

De PM-10 is trouwens geen gewone N-Core hij bestaat uit 4 eindtrappen en is echt custom designed (en echt fully balanced !) daarnaast is de Marantz wat warmere sound ondanks deze techniek intakt gebleven melden ingewijden.
De voorversterker is gestolen uit de SC7, en volgens de insiders zou de PM10 net zo goed presteren als de oudere legedary set  :smile:  (moeilijk te geloven, ook voor mij )

Vermogen is bij :
8ohm 2x 200 RMS
4ohm 2x 400 RMS
2ohm 2x 800 RMS
1ohm 2x 1300 RMS

De SA-10 word totaal iets anders dan wat er nu op de markt is, NIEMAND in de branche heeft een gelijke of soortgelijke opbouw.
De Marantz is volledig discreet opgebouwd en gebruikt  GEEN DAC CHIP , dit is compleet nieuw in de audiowereld.
Hij kan daardoor ook overweg met elk signaal wat je hem aanbied.

De technische specs van hoe dit precies werkt moet ik jullie helaas nog schuldig blijven  :( zodra ik daar meer over weet horen jullie het  :)
De verwachte prijs is 6000,00 Euro

Er komt waarschijnlijk met de tijd wel een NA-10 met een gelijke dac als de SA-10, dit zal niet eerder dan 2017 is de verwachting en zal zeker 5000,00 Euro gaan kosten.

Voor de PM11 / SA11 / NA11 komen dit jaar nog geen vervangers is mij gezegd, hoe dit volgend jaar zal zijn is afwachten.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

H&C Hifi

Quote from: vik on May 11, 2016, 07:42:46
Dat hij een mooie hifi zaak heeft zegt mij natuurlijk helemaal niets. Ik vond de Marantz iets wat te steriel klinken, dus wat dat betreft niet de warmte die ik ken van Marantz.  Maar een goede vergelijking is natuurlijk 1:1

Ik heb de 10 zelf nog niet beluisterd maar van wat ik tot nu toe vernomen heb van andere word ik enthousiast  :)
Dat het steriel klonk in jou beleving kan aan van alles liggen natuurlijk, daar hoeft de versterker niet meteen de veroorzaker van te zijn.
nog gewoon rustig 6 maandjes wachten en dan weten we het uit eigen ervaring  :wub:

vik

Ik geef je de voordeel van de twijfel Marcel  :)

Zelf ben ik minder enthousiast over hypex N-Core..dat hadden ze wat mij betreft mogen skippen.  De "old skool" PM 11S3 had voor de gemiddelde "end user" meer als zat vermogen. Voor het geld wat de PM 10 kost zijn er genoeg opties, denk aan Devialet met het hybride Class A design, en zelfs van deze sound loop ik persoonlijk niet warm. Heeft voor mijn ervaring ook wat "steriele" trekjes.

Ik denk dat het in deze prijs categorie moeilijk gaat worden voor Marantz. Maar wie weet heb ik het wel helemaal bij het verkeerde eind. De tijd zal het uitwijzen en mocht het positief uitpakken, dan wil ik hem net zo goed graag verkopen  ;)




Quote from: HcHifi.nl on May 11, 2016, 10:50:17
Ik heb de 10 zelf nog niet beluisterd maar van wat ik tot nu toe vernomen heb van andere word ik enthousiast  :)
Dat het steriel klonk in jou beleving kan aan van alles liggen natuurlijk, daar hoeft de versterker niet meteen de veroorzaker van te zijn.
nog gewoon rustig 6 maandjes wachten en dan weten we het uit eigen ervaring  :wub:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Richi

Ach, een naam doet ook veel. Neem nu B&W luidsprekers. Wat mij betreft niet zeker niet de meest muzikale luidsprekers op de markt, maar ze gaan als zoete broodjes over de toonbank. Ondanks de naar verhouding torenhoge prijzen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

sultankat

Quote from: Richi on May 15, 2016, 15:28:19
Ach, een naam doet ook veel. Neem nu B&W luidsprekers. Wat mij betreft niet zeker niet de meest muzikale luidsprekers op de markt, maar ze gaan als zoete broodjes over de toonbank. Ondanks de naar verhouding torenhoge prijzen.

Tja, marketing doet veel. Ik bewonder hun commerciële talent, maar er zijn betere speakers voor minder nmm., zeker in het hogere segment.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

H&C Hifi

Quote from: vik on May 15, 2016, 11:33:34
Ik geef je de voordeel van de twijfel Marcel  :)

Zelf ben ik minder enthousiast over hypex N-Core..dat hadden ze wat mij betreft mogen skippen.  De "old skool" PM 11S3 had voor de gemiddelde "end user" meer als zat vermogen. Voor het geld wat de PM 10 kost zijn er genoeg opties, denk aan Devialet met het hybride Class A design, en zelfs van deze sound loop ik persoonlijk niet warm. Heeft voor mijn ervaring ook wat "steriele" trekjes.

Ik denk dat het in deze prijs categorie moeilijk gaat worden voor Marantz. Maar wie weet heb ik het wel helemaal bij het verkeerde eind. De tijd zal het uitwijzen en mocht het positief uitpakken, dan wil ik hem net zo goed graag verkopen  ;)

Hoi Vik,

Maar het is wel echt anders dan het normale N-Core design  :) er worden 2 eindtrappen per kanaal gebruikt waardoor deze echt fully balanced word.
Ook worden ze anders aangestuurd (echt custom designed) en het zou de Marantz klank moeten behouden... ik ben echt benieuwd.

Xander32

... ze geven ook vooraf iig. al genoeg gespreksstof, dat getuige m.i. van interesse voor deze componenten. Ik ben benieuwd welke verwachtingen ze uiteindelijk waar gaan maken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

audioexpert

Vanaf maart is deze set bij ons in de winkel te beluisteren.