Sony X(D)9305 / X(D)9405

Started by The Forest Stars, May 3, 2016, 19:17:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

M

Wanneer denk je dat hij binnen is?
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

The Forest Stars

Men hoopt eind Mei, en ik ook!

Bama

Vandaag met platte tv er heel netjes uitgekomen en de sony ingeruild op een Panasonic TX-65DXW904. Nu even wachten wanneer hij komt.

The Forest Stars

Mooie oplossing Bama! Ik ben afgehaakt bij de 65 inch van Sony ivm het donkere randje en Bend-gate! Meteen maar gekozen voor een FALD, 65 inch Pana of toch de 75 inch Sony, mijn keuze is bekend!! Hoop dat we beide zeer tevreden zullen zijn  :clapping:

Aconda69

Na de Panasonic DXW784 heb ik deze ingeruild voor de Sony XD9305.
Qua kijken is dit heel fijn. Niet zo spiegelend als de DWX784. Ook heeft deze Sony de motion goed onder controle. Geen last van hakkelen van het beeld.
Beeld is scherp van beelden dichtbij, beeld op achtergrond is vaak waziger (meer ruis) dan bij ander tv's. Ik heb helderheid op 0 staan 'savonds en 10 overdag. Ik vind het beeld zeer fel. Vooral 'savonds doet dat na een tijdje kijken pijn aan je ogen (althans, bij mij) als de helderheid hoger staat.
Verder heb ik nog wel wat opmerkingen: Zwart heeft regelmatig een paarse gloed. Bepaalde vlakken verspringen in helderheid (ook met dat zwart gaat het soms van zwart naar paars, dan weer zwart). Bij ondertiteling wordt de gehele onderste helft van de tv opgelicht (als je er recht voor zit is het licht zichtbaar, als je er iets meer schuin voor zit dan is het ècht opvallend. Android en menu lopen soms vast. Tv is (nu ik 'm 3 weken heb) al 5 keer opnieuw opgestart (ook gewoon tijdens Netflix kijken, spontaan opnieuw opstarten). ACR werkt/reageert soms niet juist. Wit licht soms te veel op in beeld: Als je bijv. naar een praatprogramma kijkt en iemand heeft een witte blouse aan dan licht deze feller op (een blouse met ledverlichting als het ware).
Maar, voor een LCD LED tv is deze zeker niet slecht denk ik. Ben mss zelf te verwend geweest met Loewe Aconda (vroeger) en Pioneer Kuro. Ik had verwacht dat de LCD's van nu wel beter zouden zijn, maar voor mij valt het wat tegen.

The Forest Stars

Oke, dus goede en minder goede punten,  8) Goed om te lezen, dit zijn de echte reviews! Ik hoop dat mijn bestelde Fald scherm de mindere punten opvangt en ik een goede keus heb gemaakt  :hehe:

Aconda69

Quote from: The Forest Stars on May 26, 2016, 17:07:38
Oke, dus goede en minder goede punten,  8) Goed om te lezen, dit zijn de echte reviews! Ik hoop dat mijn bestelde Fald scherm de mindere punten opvangt en ik een goede keus heb gemaakt  :hehe:
Ik denk als je de 9405 bedoeld dat deze inderdaad veel van de mindere punten niet heeft. Blijft alleen het Android gebeuren nog over. Maar ja, het gaat uiteindelijk om het beeld.

The Forest Stars

Quote from: Aconda69 on May 26, 2016, 21:35:23
Ik denk als je de 9405 bedoeld dat deze inderdaad veel van de mindere punten niet heeft. Blijft alleen het Android gebeuren nog over. Maar ja, het gaat uiteindelijk om het beeld.
Inderdaad de 9405 is besteld! Tja die Android zou niet mijn keuze zijn, maar het gaat inderdaad om het bewegende beeld 👍🏻 Door wie laat je hem calibreren na je 200 uur?

Aconda69

Ik denk door Mr. Doorhof himself. Maar het zal er ook aan liggen of er meerdere mensen zijn in Brabant die hun tv willen laten kalibreren, zodat ik met een tour mee kan doen. Anders wordt het wel een erg dure aangelegenheid.

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

The Forest Stars

Mijn 75inch is pas na 16 juni leverbaaar....... :(

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

The Forest Stars

Morgen wordt geheel onverwachts een mooie dag...........

papaleo

Quote from: The Forest Stars on June  3, 2016, 11:15:09
Morgen wordt geheel onverwachts een mooie dag...........

Ja,het wordt een zonnige dag,met temp. >25*c.

Of bedoelde je dat niet...? ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

The Forest Stars

Quote from: papaleo on June  3, 2016, 12:17:42
Ja,het wordt een zonnige dag,met temp. >25*c.

Of bedoelde je dat niet...? ::)

Ook 😉

The Forest Stars

Hij had niet kleiner moeten zijn  :headbanging: :headbanging:

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

The Forest Stars

De doos.....

The Forest Stars

Hij hangt  :headbanging: :headbanging: :headbanging:

Marco66

Wow, leuk formaat! Genieten maar  :clapping:

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

papaleo

Gefeliciteerd met je nieuwe 📺 😎😎😎
Heb je de orginele ophangbeugel gebruikt om 'm op te hangen?
Ik zie dat je voetbal aan het kijken was...,dan heb je zeker gelijk een 'vertical banding' testje er op los gelaten  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

R

Pffft huge! Maar erg mooi hoor. Gefeli!

The Forest Stars

Thanks! Ja hij hangt gewoon aan de originele beugel! Beeld moet ik nog goed gaan begrijpen, instellen en testen! Wordt vervolgd  ;D  en uhhh ik ben nu al gewend aan het formaat.......

Raymen

wat is je allereerste indruk van het scherm.

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

The Forest Stars

#99
Eerst de doos, die is echt impressive... Dan komt het uitpakmoment en wauw die is echt dun aan de bovenkant. waar de aansluitingen zitten is het iets verdikt, dat gaat mooi plat tegen de muur. Om de beugel precies goed te hangen neemt effe wat tijd in beslag en dan is het tijd on de kabels aan te sluiten. Eerst alles aan de TV gekoppeld en daar komen we een paar schoonheidsfoutje tegen. Er zijn 2 aparte vakjes voor HDMI en de Digital output, die niet bijelkaar komen om de kabels mooi naar het midden te begeleiden. We maken er het beste van en kijken hoe het komt te hangen met wat kabels tussen de TV en muur. Het gaat gelukkig prima, het ligt ook een beetje aan de dikte van de kabel uiteraard! En dan hangt hij, precies goed op hoogte en in het midden, cool! De batterijen in de afstandsbediening, kabels aangesloten op de apparatuur en hoppa..... De felgekleurde Sony balletjes draaien rond in het pikzwarte scherm, wauwwww! na dit opstart gebeuren, doen we de Horizonbox aan en schakelen we wat door verschillende zenders, en alweer wauwwww! Ik speel effe met wat setting, een beetje minder van alles! Dan vul ik mijn Netflix account in en bammm wat een beeld, en ik heb niet eens een 4K abbo! Ik doe wat testjes via Youtube en het scherm ziet er clean uit, geen dode pixels of vieze strepen, de hoekjes zijn wel iets donkerder, maar zeker niet storend! Dan de grote voetbal test, en hier moet ik denk ik nog wat fine tunen, ondat ik toch wel wat geks zie bij bewegend camerawerk, niet echt storend, mijn vrouw en dochter zien het niet, dus het valt reuze mee!! De rest van de avond kijk ik het Nederlands elftal, en dit is wel mega gaaf zo groot, al ben ik het nu alweer gewend.... Vandaag ga ik weer verder met wat BD's enz enz! Al met al ben ik op dit moment zeer tevreden met deze aankoop, wordt vervolgd!