Sony X(D)9305 / X(D)9405

Started by The Forest Stars, May 3, 2016, 19:17:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Quote from: Bama on May 14, 2016, 14:58:12
Went zo snel ;)
Maar 2000 euro voor 10 inch, denk dat ik nu toch gewoon een 4k blu ray speler koop.

Ik kan je gerust stellen...,75" went ook,wellicht minder snel maar dat went ook  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

The Forest Stars

Quote from: Bama on May 14, 2016, 14:58:12
Went zo snel ;)
Maar 2000 euro voor 10 inch, denk dat ik nu toch gewoon een 4k blu ray speler koop.

€2000 meer, was een mooie deal geweest 😎

destroyer2usa

Quote from: papaleo on May 13, 2016, 23:06:25
Wellicht dan een KD-75x9405c.... ;)
staan al een tal van betrouwbare reviews op het www,de PQ tov je Samsung is mooier/beter,het geluid is top en deze TV is gebouwd als een tank!!
Maar goed het design moet je wel aanstaan...,òf je vind het prachtig,òf foei lelijk (ik hoor bij de eerste catagorie  ;)
Ondertussen mijn gecancelde order voor de 75 inch XD 9405 weer hersteld en is back on route voor levering week 21/22. ;D

Krijg een nieuw samsung 2016 suhd om te testen tot de sony er is.

Er bleven maar lovende reviews van gebruikers komen, op de ietwat donkere hoeken na...lijkt wel of ze aldaar op de leds hebben bezuinigd? Immers de 9405c heeft er geen last van.

Inderdaad ik hoor tot de mensen die de 9405c niet mooi vond door die speakers en daardoor veel te groot vonden...Gebruik de tv speakers ook nooit, geluid komt uit mijn receiver.

Aangezien dit waarschijnlijk de laatste sony tv zal zijn die nog 3D doet de laatste kans om te upgraden naar een groot scherm..

Vandaag alvast geïnvesteerd in wat planken die ik los op de al liggende planken op mijn tv meubel ga leggen...de sony moet 5 cm omhoog anders zit mijn center speaker voor het beeld.

Voordeel is dan ook dat het midden van het scherm precies op ooghoogte komt.

M

Quote from: destroyer2usa on May 14, 2016, 23:52:14
Ondertussen mijn gecancelde order voor de 75 inch XD 9405 weer hersteld en is back on route voor levering week 21/22. ;D

Krijg een nieuw samsung 2016 suhd om te testen tot de sony er is.

Er bleven maar lovende reviews van gebruikers komen, op de ietwat donkere hoeken na...lijkt wel of ze aldaar op de leds hebben bezuinigd? Immers de 9405c heeft er geen last van.

Inderdaad ik hoor tot de mensen die de 9405c niet mooi vond door die speakers en daardoor veel te groot vonden...Gebruik de tv speakers ook nooit, geluid komt uit mijn receiver.

Aangezien dit waarschijnlijk de laatste sony tv zal zijn die nog 3D doet de laatste kans om te upgraden naar een groot scherm..

Vandaag alvast geïnvesteerd in wat planken die ik los op de al liggende planken op mijn tv meubel ga leggen...de sony moet 5 cm omhoog anders zit mijn center speaker voor het beeld.

Voordeel is dan ook dat het midden van het scherm precies op ooghoogte komt.

Mooi man, ben benieuwd naar je indruk. Waar gekocht?
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

destroyer2usa

Quote from: Mayko on May 15, 2016, 07:54:12
Mooi man, ben benieuwd naar je indruk. Waar gekocht?

Plaatselijke winkelier waarmee ik al jaren zaken doe en in principe elk jaar weer upgrade naar nieuwste tv.

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

A3-D

#56
Even aanhaken en abonneren op dit topic, ik zit namelijk nog in dubio met een aantal merken en modellen (budget max. € 2.600,=).

De Sony 55XD9305 staat ook op mijn verlanglijstje en heeft momenteel licht de voorkeur ten opzichte van 2 andere merken en modellen.

Kan iemand mij tevens vertellen of de voet van de Sony draaibaar is?

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

The Forest Stars


The Forest Stars

Guten Abend, im Mediamarkt in Gießen (35390) gibt es den Sony KD-65XD9305 im Angebot für 2799€.
Dazu bekommt man sogar noch einen 300€ Mediamarkt Gutschein. Zojuist op hifi-forum.de gevonden!

Zymotic

Op het plaatje staat de 8505.

Leesfout van de schrijver.

Bama

Ik ga weer op zoek naar een nieuwe tv, de sony is denk ik te snel op de markt gebracht.

De eerste tv die geleverd werd was krom, zat een duidelijke bocht in. Tv is netjes na een paar dagen omgeruild geen punt van discussie. Nieuwe tv is ook niet echt recht maar dat komt omdat ik er nu erg kritisch op ben en er op zit te kijken maar het is acceptabel.

TV 2 gaf na dagen een knipperend groen licht aan de onderzijde van het scherm (cm of 10 hoog in een boog over de hele breedte). De tv knippert dan 2 tot 8x en dan is het weg. Omdat de tv zo nieuw was dacht ik dat het een update was of een energie instelling. Voor de zekerheid een mailtje naar Sony en ik krijg de dag er op iemand aan de lijn en die zegt dat is een probleem aan de printplaat, de tv moet omgeruild worden.
Ok, je kan pech hebben natuurlijk.
Contact met de winkel opgenomen en die zeggen we willen bewijsmateriaal van de storing en we willen dus een foto van de storing en dan ruilen we hem om.
Vanavond was de storing weer maar na 2x knipperen was het weer weg.
Ik heb geen zin om met mijn telefoon bij de tv te zitten achten tot de storing komt en dan hopen dat ik de storing op de foto kan zetten dus zojuist een mail gestuurd dat ik de koop ontbind en dat de tv terug kan.
Als ze meteen actie hadden ondernomen had ik het nog wel een keer willen proberen maar hier heb ik geen zin.
De kijkhoek is ook erg slecht overigens, voor mij niet belangrijk omdat ik er recht voor zit maar als je er niet recht voor zit moet je hier serieus rekening mee houden.

Op zoek naar wat anders dus.

A3-D

Dat is jammer om te horen Bama. Ga ik die ook van mijn shortlist halen, ben namelijk ook nogal een Pietje Precies als het gaat om dat soort dingen. Ik lees dat zo'n beetje iedereen last heeft van een gebogen scherm...

Blijven voor mij nog 2 modellen over. De Samsung en Panasonic. Succes met jouw keuze in ieder geval!

Bama

Mijn voorkeur ligt nu bij de Panasonic maar ik ga geen 5000 uitgeven voor een tv. Of ik moet het model onder de 904 nemen.

A3-D

Ik ga zelf voor de 804 kijken, maar volgens mij nog nergens te bewonderen dacht ik.

papaleo

#65
@Bama
Weet je zeker dat die 'groen/blauwe boog' een storing is bij jouw tv?

Mijn TV doet dit ook zo nu en dan,dit is een interactie van de tv,deze blauwe gloed licht op wanneer er bv een android app actief is en een update ondergaat en/of er een boodschap naar bv je tablet stuurt.
Neem bijvoorbeeld de SideView app,deze is constant actief om programmas up-to-date te houden,wanneer je zapt, registreerd deze dit om vervolgens een even later een berichtje naar je tablet te sturen dat er op een andere zender bv het nieuws is begonnen,op dat moment zie ik de 'Blauwe boog' onder aan in het beeld verschijnen,om aan te geven dat er een interactie heeft plaats gevonden...maw het vraagt als het ware om je aandacht.

Edit
Je kan,zo als je waarschijnlijk al weet,de LED activiteit op verschillende manieren instellen,wanneer je deze in de 'Demo' stand heb staan dan is deze het meest actief hij hod diverse statussen bij,in 'eenvoudig respons'  licht de led alleen maar op wanneer je de remote bediend...,en je kan de led ook in zijn geheel 'uit' zetten.

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

R

@bama. Balen zeg :(. Hoop dat je snel wat anders kan vinden en dat het wordt opgelost met de winkel.

Bama

Quote from: papaleo on May 19, 2016, 22:20:18
@Bama
Weet je zeker dat die 'groen/blauwe boog' een storing is bij jouw tv?

Mijn TV doet dit ook zo nu en dan,dit is een interactie van de tv,deze blauwe gloed licht op wanneer er bv een android app actief is en een update ondergaat en/of er een boodschap naar bv je tablet stuurt.
Neem bijvoorbeeld de SideView app,deze is constant actief om programmas up-to-date te houden,wanneer je zapt, registreerd deze dit om vervolgens een even later een berichtje naar je tablet te sturen dat er op een andere zender bv het nieuws is begonnen,op dat moment zie ik de 'Blauwe boog' onder aan in het beeld verschijnen,om aan te geven dat er een interactie heeft plaats gevonden...maw het vraagt als het ware om je aandacht.

Edit
Je kan,zo als je waarschijnlijk al weet,de LED activiteit op verschillende manieren instellen,wanneer je deze in de 'Demo' stand heb staan dan is deze het meest actief hij hod diverse statussen bij,in 'eenvoudig respons'  licht de led alleen maar op wanneer je de remote bediend...,en je kan de led ook in zijn geheel 'uit' zetten.



Ik wet niet zeker of het een storing is, dat zei de helpdesk van sony me, ik dacht ook dat het iets van updaten was.
Ik heb de led op de laagste stand staan ook.
Vanavond heeft de tv 3x staan knipperen, 2x2x en 1x 6x.
Lijkt me toch een vreemde manier van aandacht vragen. 

Staaled

mbt de kijkhoek is dat een kenmerk van een VA panel.
Goede zwartwaardes , maar kleine kijkhoek.
Ook Pana heeft daar last van.

Als het ter overbrugging is zou ik eens kijken naar de 784 van Pana.
Prijs/prestatie waarschijnlijk het beste 2016 toestel.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

papaleo

Quote from: Bama on May 19, 2016, 23:58:19
Ik wet niet zeker of het een storing is, dat zei de helpdesk van sony me, ik dacht ook dat het iets van updaten was.
Ik heb de led op de laagste stand staan ook.
Vanavond heeft de tv 3x staan knipperen, 2x2x en 1x 6x.
Lijkt me toch een vreemde manier van aandacht vragen.

Nee,ik zie dit 'verschijnsel' hooguit 1 à 2 keer per week,soms ook helemaal niet...,ook wanneer je de tv bv een reset heb gegegeven en je wil (te vroeg/snel) gebruik maken van de smart/android functies,dan laat die het bij mij zien...
En dan staat de LED in 'Demo-mode' ik zal dit is terug zetten op de laagste stand,om eens te testen of dit wat uitmaakt.

Ook mijn TV heeft een belabberde kijkhoek,en net wat mijn voorganger zegt...dit is inherent aan een VA paneel,VA panelen leveren daarintegen een geweldig contrast,dat vond ik in mijn situatie veel belangrijker.
Bij ons is de situatie zo,dat wij beide op de 'hotspot' vertoefen dus hebben hier totaal geen last van.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

The Forest Stars

#70
75XD9405 besteld  :headbanging: Now we wait......

modde239

Quote from: The Forest Stars on May 20, 2016, 13:18:59
75XD9405 besteld  :headbanging: Now we wait......

Jaloers.... :devil:.....veel plezier ermee.......ben benieuwd naar jouw bevindingen.....

Bama

Quote from: The Forest Stars on May 20, 2016, 13:18:59
75XD9405 besteld  :headbanging: Now we wait......

Mooie tv hoor.

Ik kom net van de winkel en afgesproken dat ze mijn 9305 kunnen ophalen, we zijn het (nog) niet eens geworden over de vervanger.

papaleo

Quote from: The Forest Stars on May 20, 2016, 13:18:59
75XD9405 besteld  :headbanging: Now we wait......

Kijk...,als je het dan toch doe,doe het dan goed.... :clapping:
Dat word eerdaags  :popcorn:  8) gefeliciteerd!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

The Forest Stars

Alvast bedankt allemaal, ik ben ook erg benieuwd naar 75 inch  :worship: