Marantz SR7500 Pow5 Error

Started by WickedGame, May 2, 2016, 15:07:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Mijn zusje heeft mijn oude SR7500 van Marantz een 1,5 jaar terug overgenomen. Helaas heeft deze gisteren een melding gegeven Check Pow5 en schakelt daarna uit. Heb er zelf nog niet naar kunnen kijken bij haar, maar de meeste meldingen op google voorspellen niet veel goeds. Nu is de vraag meer of het loont om de Marantz te laten fixen? Of dat het beter is om te kijken naar een nieuwe receiver voor haar.

Misschien iemand hier bekend met de melding?

Multimediaknaller

Economische waarde duurt vaker niet meer dan 3 tot 5 jaar, dus dan worden de reparatiekosten vaak hoger dan de (afschrijf)waarde van het apparaat.

H&C Hifi

Quote from: WickedGame on May  2, 2016, 15:07:49
Mijn zusje heeft mijn oude SR7500 van Marantz een 1,5 jaar terug overgenomen. Helaas heeft deze gisteren een melding gegeven Check Pow5 en schakelt daarna uit. Heb er zelf nog niet naar kunnen kijken bij haar, maar de meeste meldingen op google voorspellen niet veel goeds. Nu is de vraag meer of het loont om de Marantz te laten fixen? Of dat het beter is om te kijken naar een nieuwe receiver voor haar.

Misschien iemand hier bekend met de melding?

Waarde van een SR7500 is misschien 100,00 Euro... Audioservice is Elst geeft pas een belletje wanneer de reparatie boven de 125,00 Euro komt...
Ik zeg : oud ijzer of naar een handige diy monteur brengen die even wil kijken.

vik

#3
Defecte voltage regulator:

http://forums.stevehoffman.tv/threads/help-marantz-sr7500-check-pow5-error-showing.305628/#post-8406925

De kans is aanwezig dat de Pow5 wordt aan gegeven in de service manual. Als je een kennis hebt die handig is prima te doen lijkt me. Dat ding kost een paar euro.


Quote from: WickedGame on May  2, 2016, 15:07:49
Mijn zusje heeft mijn oude SR7500 van Marantz een 1,5 jaar terug overgenomen. Helaas heeft deze gisteren een melding gegeven Check Pow5 en schakelt daarna uit. Heb er zelf nog niet naar kunnen kijken bij haar, maar de meeste meldingen op google voorspellen niet veel goeds. Nu is de vraag meer of het loont om de Marantz te laten fixen? Of dat het beter is om te kijken naar een nieuwe receiver voor haar.

Misschien iemand hier bekend met de melding?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

WickedGame

Quote from: Bierbraker on May  2, 2016, 17:20:56
Economische waarde duurt vaker niet meer dan 3 tot 5 jaar, dus dan worden de reparatiekosten vaak hoger dan de (afschrijf)waarde van het apparaat.

Daar was ik ook wel bang voor dat het vrijwel niet meer loont om hem te repareren. Afgezien van het feit dat de receiver al een tijdje mee gaat.

Quote from: HcHifi.nl on May  2, 2016, 17:54:15
Waarde van een SR7500 is misschien 100,00 Euro... Audioservice is Elst geeft pas een belletje wanneer de reparatie boven de 125,00 Euro komt...
Ik zeg : oud ijzer of naar een handige diy monteur brengen die even wil kijken.

Of een nieuwe kopen :D