Panasonic DMP-UB900

Started by papaleo, April 30, 2016, 10:36:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Gisteravond had ik even een momentje voor mezelf.

Ik heb de CM Panasonic UB 900 staan en ik was zeer benieuwd naar de 4K upscale mogelijkheden en dan vanaf dvd. Wat doet hij dat prachtig! Ook de DTS core klinkt fenomenaal!

Het mooie van deze speler is dat hij voor elk formaat een aparte pre set (beeldaanpassingen) heeft die je aan kunt passen en automatisch switched.

Kortom een prachtige speler. Wel heb ik de ervaring bij het gebruik met een JVC X7500 dat de chroma subsampling 4:2:2 12 bit het mooiste werkt. Ook voor UHD.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

#226
Quote from: vik on July 29, 2017, 08:32:20
Gisteravond had ik even een momentje voor mezelf.

Ik heb de CM Panasonic UB 900 staan en ik was zeer benieuwd naar de 4K upscale mogelijkheden en dan vanaf dvd. Wat doet hij dat prachtig! Ook de DTS core klinkt fenomenaal!

Het mooie van deze speler is dat hij voor elk formaat een aparte pre set (beeldaanpassingen) heeft die je aan kunt passen en automatisch switched.

Kortom een prachtige speler. Wel heb ik de ervaring bij het gebruik met een JVC X7500 dat de chroma subsampling 4:2:2 12 bit het mooiste werkt. Ook voor UHD.



:wub: een CM UB900... ;)

Ook hier speel ik het content af op 4:2:2/12bit (Deep color:UIT) dan is het beeld het mooiste, er is bv soms wat lichte banding te zien in bepaalde content dit is met deze instelling dan nauwelijks meer te zien.

Een vraagje Vik;hoe verhoud de beeld kwaliteit van een CM UB900 zich tov een 'standaard' UB900 is bv banding met een CM totaal geëlimineerd?

(Maw welke positieve eigenschappen krijg je met een CM tov van de standaard uitvoering?)

En welke speler heeft jouw voorkeur als het puur om de beeld kwaliteit gaat...de/een CM Oppo of de/een CM Panasonic?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Koiboy

@Vik:

Waar precies moet ik op letten om te beoordelen of 4:4:4 danwel 4:2:2 beter werkt voor mijn Panasonic DMP-UB900 in combinatie met JVC X-7000.

Kun je mij dat hier met een paar woorden uitleggen?

vik

Ik heb geen banding kunnen ontdekken maar ligt ook  deels aan de projector of tv plus settings. En wat ik heb gelezen bij de Pana op 4:2:0 8 bit zou dit ook banding veroorzaken maar niet getest.

4:4:4 12 bit heb ik een tijdje aangekeken en hoe goed hij het ook doet, ik vind het toch iets te veel van het goede.

Het verschil met orginele vs CM heeft altijd de identieke eigenschappen. Verbetering beeld en geluid.

CM Panasonic UB 900 VS CM UDP-203 Oppo: Oppo loopt iets vloeiender met UHD. Heeft meer "pop" in het beeld en meer diepte. Ook het geluid gaat verder bij de Oppo. Wat opvalt is een wat grotere sound stage en meer druk in de gehele surround.

Ik vind in mijn keten de Oppo mooier met de optie: HDMI source direct, of de manuele 4:2:0 10 bit setting. Dan is het een kwestie van meer "pop en diepte/ mooier geluid"  vs de iets wat zachtere beeldkwaliteit en mooie chroma subsampling van de Panasonic, wat zeker wel wat moois toe voegt en zich op deze manier onderscheidt van de Oppo. Maar voor mij persoonlijk geeft de betere geluidskwaliteit de doorslag en matched dan ook beter met de beeldkwaliteit die ik voor voor mij zie.

De dvd>>4K upscale kwaliteiten heb ik niet zo uitvoering getest op de Oppo. Maar mijn vermoeden is dat de Panasonic vanwege de mooie chip de betere is. Ik vind het beiden prachtige spelers met ieder zijn kwaliteiten.

We kunnen wat mij betreft wel eens testen wat de CM versie doet in jouw keten. Dan hebben we sowieso een direct antwoord.

Quote from: papaleo on July 29, 2017, 17:26:26
:wub: een CM UB900... ;)

Ook hier speel ik het content af op 4:2:2/12bit (Deep color:UIT) dan is het beeld het mooiste, er is bv soms wat lichte banding te zien in bepaalde content dit is met deze instelling dan nauwelijks meer te zien.

Een vraagje Vik;hoe verhoud de beeld kwaliteit van een CM UB900 zich tov een 'standaard' UB900 is bv banding met een CM totaal geëlimineerd?

(Maw welke positieve eigenschappen krijg je met een CM tov van de standaard uitvoering?)

En welke speler heeft jouw voorkeur als het puur om de beeld kwaliteit gaat...de/een CM Oppo of de/een CM Panasonic?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Er staat al een deel uitgelegd in de reply op papaleo.

Het komt neer op persoonlijke voorkeur. Ik vind 4:4:4 12 bit iets te veel van het goede toevoegen en wordt het naar mijn mening onrealistisch kwa kleuren/ beleving.


Quote from: Koiboy on July 29, 2017, 21:31:11
@Vik:

Waar precies moet ik op letten om te beoordelen of 4:4:4 danwel 4:2:2 beter werkt voor mijn Panasonic DMP-UB900 in combinatie met JVC X-7000.

Kun je mij dat hier met een paar woorden uitleggen?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Thx Vik  ;)

Quote from: vik on July 30, 2017, 11:56:38
Er staat al een deel uitgelegd in de reply op papaleo.

Het komt neer op persoonlijke voorkeur. Ik vind 4:4:4 12 bit iets te veel van het goede toevoegen en wordt het naar mijn mening onrealistisch kwa kleuren/ beleving.

Met 4:4:4/12 bit heeft de Panasonic ub900 het in mijn keten moeilijk...,beeld/geluid valt vaak op zwart/weg er is duidelijk een handshake probleem want het Home-menu is ook vaak niet op te roepen op 4:4:4 dan is er alleen digitale sneeuw.

De dvd>>4K upscale kwaliteiten vind ik voor mij niet belangrijk...de rest daar in tegen wel  8)

Je heb pm...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Koiboy

Gisterenavond heb ik nog even gecheckt: ik laat de speler (door middel van stand: Automatisch) bepalen of 4:4:4 danwel 4:2:2 haalbaar is.

@Vik: je schrijft: "4:4:4 12 bit heb ik een tijdje aangekeken en hoe goed hij het ook doet, ik vind het toch iets te veel van het goede."
Teveel van het goede.....ik probeer te begrijpen wat zie je dan exact in het beeld om er die woorden aan te geven?

Beschouw mij even als de blinde in het land waarin jij koning bent...  :blink:

vik

Ik vind de kleuren dan te veel aanwezig. Beetje tegen het randje van onnatuurlijk maar zoals ik al aangaf is dat persoonlijk en hangt ook af van de rest van de keten.

Je bent tenslotte "koning" in je eigen land  ;)


Quote from: Koiboy on July 30, 2017, 14:34:03
Gisterenavond heb ik nog even gecheckt: ik laat de speler (door middel van stand: Automatisch) bepalen of 4:4:4 danwel 4:2:2 haalbaar is.

@Vik: je schrijft: "4:4:4 12 bit heb ik een tijdje aangekeken en hoe goed hij het ook doet, ik vind het toch iets te veel van het goede."
Teveel van het goede.....ik probeer te begrijpen wat zie je dan exact in het beeld om er die woorden aan te geven?

Beschouw mij even als de blinde in het land waarin jij koning bent...  :blink:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Koiboy

#233
@Vik: Duidelijk, dank voor je uitleg. Ik weet nu waar ik op moet letten.

ppeter

Welke beeldinstellingen zijn het beste om de UB900 te combineren met de Epson TW9300?
En welke aansluiting voor het beste audio resultaat bij het afspelen van cd etc, hdmi of analoog?
Alvast bedankt!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

jeroen_v


Weet iemand of je met de UB900 een netwerk mapping (smb, zoals bij Dune players) kunt maken om je MKVs af te spelen of gaat dit alleen via DLNA?

ppeter

Als ik Netflix opstart krijg ik alleen een zwart scherm te zien?
Iemand een idee?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

vik

Gisteren heb ik een nieuwe firmware binnen gehaald.

Wat mij opviel was de optie:  HLG (Hybrid Log-Gamma) /PQ-conversie die is toegevoegd.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Probeer eens te updaten naar de laatste firmware. Daar zitten ook netwerk verbeteringen in.

Quote from: ppeter on August 25, 2017, 20:10:39
Als ik Netflix opstart krijg ik alleen een zwart scherm te zien?
Iemand een idee?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

williams

Hoi Vic HLG heeft toch alleen nut bij uitzending van tv .
Wat is hier de meerwaarde van op de uhd speler ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

vik

Hier staat iets over geschreven:

https://www.homecinemamagazine.nl/2016/09/hybrid-log-gamma-hdr-tv-uitzendingen-is/

Quote from: williams on September  6, 2017, 22:49:54
Hoi Vic HLG heeft toch alleen nut bij uitzending van tv .
Wat is hier de meerwaarde van op de uhd speler ?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

williams

Dit bevestigd toch de vraag .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

vik

#242
Dat zal ongetwijfeld met de streaming diensten te maken hebben zoals Netflix en Youtube die worden aangeboden worden in de UB 900.

Ik kwam deze optie per toeval tegen doordat ik de FW update binnen heb gehaald. Er stond enkel vermeldt dat de netwerkmogelijkheden zijn verbeterd.

30/Aug/2017 Ver 1.77 Network service compatibility

Quote from: williams on September  7, 2017, 09:40:06
Dit bevestigd toch de vraag .
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

dinandus

Je kunt met de HLG enige demo`s via een USB stick op je tv draaien, komt natuurlijk mooist tot zijn rechts als je tv ook de HLG ondersteunt.
De BBC heeft al diverse programma`s ermee ondersteunt, en momenteel werkt o.a. SKY UHD er ook inmiddels mee...

ppeter

Wanneer ik een film van de nas wil afspelen, krijg ik bij de films met audio DolbyTrueHD en DTS HD Master de melding dat deze audio niet word ondersteund? Iemand ook deze ervaring of oplossing?
Thx!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

home@the movies

Quote from: ppeter on October  5, 2018, 13:25:16
Wanneer ik een film van de nas wil afspelen, krijg ik bij de films met audio DolbyTrueHD en DTS HD Master de melding dat deze audio niet word ondersteund? Iemand ook deze ervaring of oplossing?
Thx!

Dat klopt en is een beperking van de speler, geen HD audio formaten via streaming over het netwerk.

ppeter

Quote from: home@the movies on October  5, 2018, 20:44:20
Dat klopt en is een beperking van de speler, geen HD audio formaten via streaming over het netwerk.
Ok bedankt Werner!
Vind ik wel zonde, want hij geeft de films met heel mooi beeld en geluid weer.
Dan maar via de Shield, en kan ik er gelijk subtitles bijzetten.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Teejoo

Volgens mij ben ik echt de enige op dit forum die z'n films op disc koopt als ik dit weer lees. :)

EdwinB

Quote from: Teejoo on October  5, 2018, 21:07:55
Volgens mij ben ik echt de enige op dit forum die z'n films op disc koopt als ik dit weer lees. :)

Nee hoor, je bent echt niet alleen.  ;D

activ