Panasonic DMP-UB900

Started by papaleo, April 30, 2016, 10:36:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mautje86

Dankjewel Papaleo.

Inmiddels The Martian en San Andreas gezien in HDR.

Martian waanzinnig vwb scherpte, San Andreas goede film, maar grafisch niet zo goed als The Martian.
Heb Mad Max nu nog liggen. Komt snel aan de beurt.

papaleo

Quote from: Mautje86 on June 17, 2016, 23:04:52
Dankjewel Papaleo.



:eh: ja,sorry
Maar ben constant in de weer geweest met de Himidea Q10...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Bij deze...




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Mautje86

Thanks Papaleo. Ga er mee aan de slag.

Mautje86

Hoe kan het trouwens dat ik zwarte balken heb bij de films. Je zou verwachten dat hij het hele scherm wel vult.

papaleo

#55
Ik neem aan zwarte balken boven en onder,niet aan de zijkanten?
En ik neem aan dat je weergever een 16:9 weergever is en geen 21:9?

Als je deze twee vragen met 'JA' beantwoord hebt,dan is dit vrij normaal bij de meeste films.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#56
Hier de verschillende aspect ratio's....

Bij 1.78:1 ,1.85:1 zal het beelb wel vullend zijn,bij de andere maten zijn er 'altijd' balken zichtbaar.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

EdwinB

Quote from: papaleo on June 19, 2016, 20:47:51
Hier de verschillende aspect ratio's....

Bij 1.78:1 ,1.85:1 zal het beelb wel vullend zijn,bij de andere maten zijn er 'altijd' balken zichtbaar.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Om heel erg precies te zijn, 1.85:1 is op 16:9 niet geheel beeldvullend, tenzij je overscan aan hebt, maar dat wil je als purist natuurlijk niet. ;)

Raymen

#58
oeps
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Koiboy

..
#60
..

Raymen

dit lijkt me een leuke update voor de panasonic uhd 900

Panasonic Ultra HD Blu-ray-Player DMP-UB900 bekommt mehr Mediaplayer-Funktionen
13.07.2016 (Karsten Serck)
Panasonic Ultra HD-Blu-ray-Player DMP-UB900

© Panasonic

Panasonic arbeitet laut einem Bericht von Heise Online an einem Update für den Ultra HD Blu-ray-Player DMP-UB900. Dieses soll es ermöglichen, auch HEVC/H.265-komprimierte Videodateien mit dem Panasonic-Player abzuspielen. Technisch ist das keine große Hürde, da dieser Codec ohnehin an Bord ist, um Ultra HD Blu-rays abzuspielen. Voraussichtlich ab Mitte Oktober soll es dann voraussichtlich auch möglich sein, HEVC-codierte MP4-Videodateien via DLNA und USB abzuspielen, ab Jahresende auch MKV- und TS-Dateien, was auch die Wiedergabe von HEVC-komprimierten TV-Aufnahmen erleichtern dürfte, die nicht nur für Ultra HD sondern auch bei DVB-T2 HD zum Einsatz kommen.
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Raymond187

Zo jammer dat deze speler geen Android OS heeft, zodat je kodi erop kan zetten. Met deze kwaliteit beeld heb je dan  een perfecte speler.

Fox

Een blonde vraag,

Kun je deze UHD speler met een UHD-schijf ook gebruiken met een 1080p HD-TV?

Oftewel kan deze speler ook downscalen....

Mediasluis

Ha Papaleo.

Nog steeds dik tevreden?
Heel raar.
Ik had gisteren een Blu-Ray film die steeds haperde.
Ik had bijna de film in de prullenbak gedeponeerd, maar probeerde die scenes toch nog even op de Oppo 93EU.
Speelde deze de Blu-Ray wel perfect af zeg.
Dat viel een beetje tegen.
Ik liet hem wel upscalen naar 4K, maar dat zou bij het aflezen geen probleem moeten zijn.

Herkent iemand dit ook, of heb ik een pechmodel?
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

papaleo

Tijdens de zomer maanden kijk ik niet zo veel films,dus maak ik ook geen/niet veel gebruik van de UB900.
Maar wat bedoel je met 'haperen'?
Wat is je je setup waar je dit ondervind?
Heb je de UB900 toevallig aan een Sony TV hangen?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Mediasluis

Nee, we kijken op de JVC DLA-RS500.
De film staat dan halverwege opeens stil, alsof er een beschadiging op de Blu-Ray zit, op meerdere plekken zelfs.
Meermaals schoongemaakt en hielp niks.
Er was trouwens ook niets te zien op de disc maar voor de zekerheid.
Stop ik de film in de Oppo 93EU of PS3, dan speelt hij hem op die scenes wel gewoon perfect af.

Ik ga hem deze week maar omruilen voor een nieuwe.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Koiboy

Mijn Panasonic is helaas ook retour gemoeten wegens een defect. Hierbij kwam de gebruikersinterface niet meer tevoorschijn.
Het betekende dat ik het instellingen submenu niet meer kon bereiken.

Als ik dat halverwege een film probeerde moest ik zelfs de projector opnieuw opstarten...
Ook de Internet verbinding was ineens niet meer beschikbaar. Slechts schijfjes afspelen was nog mogelijk.

De leverancier verwacht dat ik een geheel nieuw apparaat zal krijgen....ben benieuwd.

papaleo

#69
Quote from: Koiboy on August  4, 2016, 12:48:03
Mijn Panasonic is helaas ook retour gemoeten wegens een defect. Hierbij kwam de gebruikersinterface niet meer tevoorschijn.
Het betekende dat ik het instellingen submenu niet meer kon bereiken.


Als ik dat halverwege een film probeerde moest ik zelfs de projector opnieuw opstarten...
Ook de Internet verbinding was ineens niet meer beschikbaar. Slechts schijfjes afspelen was nog mogelijk.

De leverancier verwacht dat ik een geheel nieuw apparaat zal krijgen....ben benieuwd.

Kwam deze hélemaal niet/nooit meer tevoorschijn,of na een aantal pogingen toch weer wel?
Want dit heb ik ook,maar alleen wanneeer de video uitvoer op 4K@60fps 4:4:4 heb staan,wanneer ik deze degradeerd naar 4K@60fps 4:2:0 dan komt deze wel gelijk naar voren.

Als ik de uitvoer op 4K@60fps 4:4:4 heb staan dan moet ik meerdere malen op de 'Home' knop drukken om de interface te laten verschijnen.
Het lijkt op een soort van handshake probleem...dat deze niet uit zich zelf tot stand komt.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Mediasluis

Die van mij is vandaag ook ingenomen en morgen staat er een nieuwe voor de deur.
Ik ga meteen dezelfde films erin doen en die scenes checken.

Ik had hem nog de laatste update laten doen met nr. 19.
Deze update was ook alleen voor het goed afspelen van films, maar dat had niet geholpen bij mij.
Ik weet dat mijn Oppo speler in het begin ook steeds updates nodig had om bepaalde Blu-Ray films te kunnen spelen, maar goed,... we gaan het wel zien.

4K@60fps 4:4:4 wekrt hierals een trein.

Dat we soms wat lang in het donker zitten herken ik ook.

Problemen met het oproepen van het menu heb ik nog niet gehad.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

J.A.F._Doorhof

4k 4:4:4 @60fps is waanzin, er moet dan zo onnoemelijk veel data door de kabel dat je kan wachten op fouten.
Je DENKT misschien dat het beeld beter word maar in de praktijk kun je wel eens een veel mindere kwaliteit zien in details en overgangen.
Gewoon 4:2:0 gebruiken is het beste aangezien het ook zo opgeslagen is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Tuurlijk hoe het op de disc staat is meestal 4K@24fps 4:2:0 10bit...,en dan is het ook vaak niet eens native in 4K geschoten.

Maar mijn Sony TV scaled de in deze stand van het aangeboden 4K@24fps 4:2:0 10bit signaal up naar 4K@60 4:2:2 12bit en geloof me dat is ècht niet altijd slechter welke jij suggereert,met name de color banding is mooier/fijner gegradeerd....,dit is niet altijd het geval ligt er ook aan welke disc ik in de speler stopt.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Uhm en zo krijgen we dus altijd misverstanden
Ik zeg nergens dat als een display upscaled dit slechter word.
Ik geef aan dat het geen zin heeft om 4:4:4 op 60hz door een kabel te jagen.

Opwaardering (het is feitelijk geen scaling) kan wel degelijk betere resultaten geven in bepaalde gevallen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DVDmartinDVD

Nu ik een paar UHD schijfjes gekocht heb, kriebel het toch Een speler te kopen.

Nu heb ik ervaring met een BD Panasonic speler (BDT 380) maar die viel qua geluid behoorlijk tegen.

Is de UB900 uit ander hout gesneden met het geluids kwaliteit via HDMI?
Ben natuurlijk behoorlijk verwend met de Pioneer LX88.

Is al bekend Waneer OPPO met zijn UHD speler op de markt komt.

Alvast bedankt
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR