Panasonic DMP-UB900

Started by papaleo, April 30, 2016, 10:36:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TopGun2010

Nieuwe firmware op de site van Panasonic!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

papaleo

Quote from: TopGun2010 on April 21, 2017, 15:27:37
Nieuwe firmware op de site van Panasonic!

:headbanging:
-HEVC MKV/TS file playback support  :pompom: :worship:
-HDR picture adjustment support  :clapping:

Network service compatibility  ;)
Playability of Blu-ray Disc™ and DVD Disc  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Quote from: papaleo on April 21, 2017, 19:08:43
:headbanging:
-HEVC MKV/TS file playback support  :pompom: :worship:
-HDR picture adjustment support  :clapping:

Network service compatibility  ;)
Playability of Blu-ray Disc™ and DVD Disc  ;)

De HDR Picture adjustment is een heel erg mii tool voor projectie eigenaars, je kan hiermee echt wel winst halen in helderheid maar niet overdrijven is de boodschap.
Indien je te hoog gaat clip je de details in de hoogste regionen weer opnieuw weg.

Ik heb gisteren ik denk wel 8 of 9 films getest met telkens zeer moeilijke donkere en heldere scenes, met deze feature begin ik steeds meer en meer effectief HDR all the way te zien ipv SDR 4K Wide color.
Tel daar nog de komende HDR10+ standaard, met gebruik van Dynamische metadata bij, en we gaan heel erg de goede kant op

home@the movies

Quote from: home@the movies on April 21, 2017, 19:13:40
De HDR Picture adjustment is een heel erg mooie tool voor projectie eigenaars, je kan hiermee echt wel winst halen in helderheid maar niet overdrijven is de boodschap.
Indien je te hoog gaat clip je de details in de hoogste regionen weer opnieuw weg.

Ik heb gisteren ik denk wel 8 of 9 films getest met telkens zeer moeilijke donkere en heldere scenes, met deze feature begin ik steeds meer en meer effectief HDR all the way te zien ipv SDR 4K Wide color.
Tel daar nog de komende HDR10+ standaard, met gebruik van Dynamische metadata bij, en we gaan heel erg de goede kant op

ppeter

Quote from: ppeter on March 24, 2017, 16:03:52
Is de UB700 een waardige speler tov de UB900?
Ik bedoel hiermee vooral de beeld/geluidskwaliteit.
De analoge aansluitingen heb ik niet nodig, en zijn de vergulde HDMI connectors een echte meerwaarde? De ene review zegt dat er een verschil is, en de andere dan weer niet?

Is er een sponsor die deze toestellen aan een goede prijs kan aanbieden, en/of ben eventueel bereid een used UB900 over te nemen.

Feedback is nog steeds welkom, Thx!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

papaleo

Quote from: home@the movies on April 21, 2017, 19:13:40
De HDR Picture adjustment is een heel erg mii tool voor projectie eigenaars, je kan hiermee echt wel winst halen in helderheid maar niet overdrijven is de boodschap.
Indien je te hoog gaat clip je de details in de hoogste regionen weer opnieuw weg.

Ik heb gisteren ik denk wel 8 of 9 films getest met telkens zeer moeilijke donkere en heldere scenes, met deze feature begin ik steeds meer en meer effectief HDR all the way te zien ipv SDR 4K Wide color.
Tel daar nog de komende HDR10+ standaard, met gebruik van Dynamische metadata bij, en we gaan heel erg de goede kant op
Klopt als een bus...heb zojuist mee zitten spelen en inderdaad (moet) mag je het niet overdrijven maar het is zeker een welkome toevoeging.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: ppeter on March 24, 2017, 16:03:52


....... en/of ben eventueel bereid een used UB900 over te nemen.

Wilde vandaag (impulsief) een order plaatsen voor een Oppo 205....,dus zou mijn UB900 in de marktsectie belanden... ::)
Maar ik wacht nu ff'kes,de UB900 was al een top speler maar word steeds volwassener met die mooi firmware updates  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

#207
Eind volgende maand zijn ze binnen,de Oppo 205's  er is alweer schaarste dus snel zijn is de boodschap

ppeter

Quote from: papaleo on April 21, 2017, 19:54:57
Wilde vandaag (impulsief) een order plaatsen voor een Oppo 205....,dus zou mijn UB900 in de marktsectie belanden... ::)
Maar ik wacht nu ff'kes,de UB900 was al een top speler maar word steeds volwassener met die mooi firmware updates  8)

Anders hoor ik het graag! 😑👍
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

ppeter

Is er een mogelijkheid dat de Pana UB900 Dolby Vision of HDR10 gaat ondersteunen?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

The Luggage

Quote from: ppeter on April 21, 2017, 20:52:50
Is er een mogelijkheid dat de Pana UB900 Dolby Vision of HDR10 gaat ondersteunen?

De UB900 ondersteunt volgens mij nu al HDR10 (is de basis vorm van HDR). De kans dat hij ook HDR10+ (of een andere HDR-variant met dynamische metadata) zal ondersteunen, lijkt mij klein. Volgens mij is daar een hdmi 2.1 uitgang voor nodig (die pas ten vroegste in 2018 op de markt zal komen).

De kans op Dolby Vision lijkt mij ook klein. Er moet ofwel de nodige hardware reeds voorzien zijn, ofwel moet de SoC sterk genoeg zijn om het softwarematig te doen. En in beide gevallen moet Panasonic volgens mij betalen aan Dolby. Tot nu toe heeft Panasonic ook geen Dolby Vision op zijn televisies.

Heel het HDR gebeuren is nog volop in ontwikkeling. Het is niet duidelijk of er effectief veel UHD films op de markt gaat komen met Dolby Vision (of met HDR10+ of een andere variant van dynamische metadata). Bovendien zal de invoering van hdmi 2.1 alles mogelijk weer doen evolueren.

Als ik nu een Ultra HD Blu ray speler zou kopen, dan zou ik persoonlijk een degelijke maar minder dure of (een tweedehandse) speler nemen. Ik zou pas investeren in een duurdere speler nadat het stof op het vlak van HDR wat is gaan liggen.


blue-eyes

#211
Dat is zowel waar als een dooddoener..........

In mijn PRE zit DTS HD, ik was niet eens de eerste, maar veel gelijke comments als wat jij nu post. Nu zijn we 9 jaar verder, DTS HD is nog steeds de standaard voor mensen die niet verder gaan dan 5/7.1.


Je kan ook blijven wachten of nu genieten. Er is voor beide kanten wat te zeggen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Cobraatje

#212
Op basis van deze vergelijking van HDTVtest tussen de Oppo 203 en UB900 de UB900 besteld: https://www.youtube.com/watch?v=6Ys6mpdhaZI&

Ik ben benieuwd en hoop dat deze goed genoeg is met beeld en geluid om mijn Oppo 93 CineMike weg te doen.

ppeter

Quote from: The Luggage on May  1, 2017, 12:24:22
De UB900 ondersteunt volgens mij nu al HDR10 (is de basis vorm van HDR). De kans dat hij ook HDR10+ (of een andere HDR-variant met dynamische metadata) zal ondersteunen, lijkt mij klein. Volgens mij is daar een hdmi 2.1 uitgang voor nodig (die pas ten vroegste in 2018 op de markt zal komen).

De kans op Dolby Vision lijkt mij ook klein. Er moet ofwel de nodige hardware reeds voorzien zijn, ofwel moet de SoC sterk genoeg zijn om het softwarematig te doen. En in beide gevallen moet Panasonic volgens mij betalen aan Dolby. Tot nu toe heeft Panasonic ook geen Dolby Vision op zijn televisies.

Heel het HDR gebeuren is nog volop in ontwikkeling. Het is niet duidelijk of er effectief veel UHD films op de markt gaat komen met Dolby Vision (of met HDR10+ of een andere variant van dynamische metadata). Bovendien zal de invoering van hdmi 2.1 alles mogelijk weer doen evolueren.

Als ik nu een Ultra HD Blu ray speler zou kopen, dan zou ik persoonlijk een degelijke maar minder dure of (een tweedehandse) speler nemen. Ik zou pas investeren in een duurdere speler nadat het stof op het vlak van HDR wat is gaan liggen.

Alvast bedankt voor uw uitgebreide antwoord!

Dit zijn dan ook de redenen dat ik geen dure UHD player wil kopen.
Enerzijds de beperkte aankoop en gebruik van fysieke schijfjes en anderzijds de sterke evolutie van 4K HDR. Ik vind de UB900 zeer interessant voor zijn totaal pakket met kwaliteit van beeld en geluid, maar ondertussen komen de andere merken met goede players voor rond de 349€ en zelfs met dolby Vision.

Zou nog kunnen wachten natuurlijk, maar zit ook te popelen om te kunnen genieten van het ATMOS geluid en de beeldkwaliteit op groot scherm met onze beamer.
Of misschien dan toch tijdelijk een Samsung voor een prikje op de kop tikken......?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

The Luggage

Quote from: ppeter on May  2, 2017, 20:46:59
Alvast bedankt voor uw uitgebreide antwoord!

Dit zijn dan ook de redenen dat ik geen dure UHD player wil kopen.
Enerzijds de beperkte aankoop en gebruik van fysieke schijfjes en anderzijds de sterke evolutie van 4K HDR. Ik vind de UB900 zeer interessant voor zijn totaal pakket met kwaliteit van beeld en geluid, maar ondertussen komen de andere merken met goede players voor rond de 349€ en zelfs met dolby Vision.

Zou nog kunnen wachten natuurlijk, maar zit ook te popelen om te kunnen genieten van het ATMOS geluid en de beeldkwaliteit op groot scherm met onze beamer.
Of misschien dan toch tijdelijk een Samsung voor een prikje op de kop tikken......?

Als minder dure tussenoplossing zou je ook de Panasonic UB700 kunnen overwegen (is  in prijs gedaald sinds zijn introductie), of de Panasonic UB400 die binnenkort verkrijgbaar is. Of eventueel de nieuwe Sony speler.

Geen van deze spelers heeft Dolby Vision, maar zoals gezegd is er nog geen bronmateriaal. Met een minder dure speler kan je nu genieten van HDR10 + 4K + WCG + Atmos geluid en dan kan je later nog upgraden als de nieuwe ontwikkelingen wat meer duidelijk zijn.

Persoonlijk weet ik niet of de analogie met DTS HD  helemaal opgaat. HDMI 2.1 kan potentieel wel wat veranderen (qua HDR, maar ook bijv. qua gaming), al blijft het afwachten hoe snel het allemaal zal worden ingevoerd (en of de hdmi kabels wel mee kunnen met de nieuwe ontwikkelingen).

Heeft je projector trouwens wel Dolby Vision? Volgens mij niet, terwijl dat volgens mij vereist is om in Dolby Vision te kijken.

De Samsung zou ik persoonlijk niet nemen, ik denk dat de Panasonics meer instelmogelijkheden hebben om een goed beeld op je projector te krijgen.

TopGun2010

Nu 550 bij Amazon.de, neem je een maand gratis Prime dan zijn er geen verzendkosten. Heb hem zelf ook via deze site.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

ppeter

#216
Quote from: The Luggage on May  2, 2017, 22:52:33
Als minder dure tussenoplossing zou je ook de Panasonic UB700 kunnen overwegen (is  in prijs gedaald sinds zijn introductie), of de Panasonic UB400 die binnenkort verkrijgbaar is. Of eventueel de nieuwe Sony speler.

Geen van deze spelers heeft Dolby Vision, maar zoals gezegd is er nog geen bronmateriaal. Met een minder dure speler kan je nu genieten van HDR10 + 4K + WCG + Atmos geluid en dan kan je later nog upgraden als de nieuwe ontwikkelingen wat meer duidelijk zijn.

Persoonlijk weet ik niet of de analogie met DTS HD  helemaal opgaat. HDMI 2.1 kan potentieel wel wat veranderen (qua HDR, maar ook bijv. qua gaming), al blijft het afwachten hoe snel het allemaal zal worden ingevoerd (en of de hdmi kabels wel mee kunnen met de nieuwe ontwikkelingen).

Heeft je projector trouwens wel Dolby Vision? Volgens mij niet, terwijl dat volgens mij vereist is om in Dolby Vision te kijken.

De Samsung zou ik persoonlijk niet nemen, ik denk dat de Panasonics meer instelmogelijkheden hebben om een goed beeld op je projector te krijgen.

Ik heb de UB700 al wel overwogen en daarom reeds de vraag hier gesteld, maar helaas nog geen gepast antwoord gekregen. Of de UB700 een waardig alternatief is voor de UB900, als je de analoge aansluitingen niet nodig hebt en of de vergulde hdmi connectors een meerwaarde is?
Daarom was ik momenteel op zoek naar een 2dehands UB900, of eventueel een nieuwe UB700?

Ik verwacht nog dat Pioneer voor onze nieuwe receiver met een update zal komen voor Dolby Vision, en onze projector ondersteund wel 4K HDR met hdmi 2.0.

Wat bedoel je met: Persoonlijk weet ik niet of de analogie met DTS HD helemaal opgaat.

Quote from: TopGun2010 on May  3, 2017, 07:23:21
Nu 550 bij Amazon.de, neem je een maand gratis Prime dan zijn er geen verzendkosten. Heb hem zelf ook via deze site.

Dit is idd al een hele mooie prijs en begint het wel te kriebelen, heb anders nog nooit iets bij Amazon besteld?

Edit:
https://www.homecinemamagazine.nl/2017/05/sony-pictures-lanceert-binnenkort-eerste-dolby-vision-uhd-blu-ray-disc/
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

home@the movies

Quoteonze projector ondersteund wel 4K HDR met hdmi 2.0.

Maar geen Dolby vision hé Peter, nog geen enkele projector doet dat trouwens op dit moment.

Gr
Werner


ppeter

Quote from: home@the movies on May  3, 2017, 22:08:48
Maar geen Dolby vision hé Peter, nog geen enkele projector doet dat trouwens op dit moment.

Gr
Werner

Neenee Werner dat weet ik, en beweer ik ook niet hė!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

stellaboy

#219
Kan dolby vision verkregen worden via firmware update in de toekomst of moet er hardware matig iets aangepast worden waardoor je een ander model moet kopen later?

Is deze standaard regiovrij?

Mediasluis

#220
Er gaat nog wel wat veranderen en daar is echt ook hardwarematig aanpassing voor nodig.
Lees ander even dit stuk:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=161163.msg2998694#msg2998694

Ik moet zeggen dat het er nu al heel mooi uitziet.
De UB900 is met de laaste firmware wel nog wat aan te passen voor HDR, al heb ik al een hoop gecorrigeerd in de projectors hiervoor, dus die aanpassing kan maar hooguit 2 stapjes gedaan worden.
Het ziet er dan wel spectaculair uit hoor.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

stellaboy

Quote from: Mediasluis on May  4, 2017, 22:58:25
Er gaat nog wel wat veranderen en daar is echt ook hardwarematig aanpassing voor nodig.
Lees ander even dit stuk:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=161163.new#new

Ik moet zeggen dat het er nu al heel mooi uitziet.
De UB900 is met de laaste firmware wel nog wat aan te passen voor HDR, al heb ik al een hoop gecorrigeerd in de projectors hiervoor, dus die aanpassing kan maar hooguit 2 stapjes gedaan worden.
Het ziet er dan wel spectaculair uit hoor.

Van HDR ga ik niet kunnen genieten daar mijn Sony VW300 dit niet ondersteund.

Mediasluis

#222
Dat is inderdaad zo, maar dat gaat nog wel een aantal keren gebeuren bij de nieuwe UHD ontwikkelingen, want de trein gaat door.
Je zult nu gewoon moeten kijken naar wat je goed genoeg vindt om momenteel van te genieten en niet naar de meest actuele gadget om te showen, want dat stelt gauw teleur.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Cobraatje

Eindelijk tijd gehad om de UB900 aan de tand te voelen.
Beeld is uitstekend, geluid is goed. Panasonic bevestigd voor mij weer eens dat ze op beeldgebied de koploper zijn.
Zeer logische menustructuur en reageert zeer vlot op de afstandbediening.
Al met al een fijn apparaat.

De bedoeling was dat de UB900 mijn alles-in-1 apparaat(4K blu ray, blu ray, cd's) ging worden.
Dat gaat hoe graag ik ook minder apparaten wil niet gebeuren.
De Oppo CineMike Stufe 1+2 geeft bij 1080P duidelijk beter beeld en ook qua geluid is deze beter.

The Luggage

Quote from: stellaboy on May  4, 2017, 21:57:07
Kan dolby vision verkregen worden via firmware update in de toekomst of moet er hardware matig iets aangepast worden waardoor je een ander model moet kopen later?

Is deze standaard regiovrij?

Dolby Vision op projectoren lijkt mij nog niet onmiddellijk te gaan gebeuren, ook niet op nieuwe toestellen.

Dolby Vision is blijkbaar een standaard die veel controle vereist van het begin tot het einde van de keten. Bij een tv is dat makkelijker, bij een projector + scherm zijn er veel meer variabelen.

Zie voor meer uitleg van mensen die er veel meer van kennen dan ik:

http://www.avsforum.com/forum/37-video-processors/2172017-new-lumagen-radiance-pro-series-49.html#post52705977

http://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/2823041-dolby-vision-coming-front-projectors.html