WEg bij Ziggo, maar welke glasvezelprovider? Fiber, Vodafone?

Started by ddex, April 27, 2016, 11:20:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ddex

Ziggo wil maar niet bij mij. Slecht internet en matig beeld. Wil overstappen naar glasvezel, maar welke provider levert de beste beeldkwaliteit en goed internet?
Ik kan vele providers hier krijgen. Fiber en Vodafone zijn het goedkoopst gevolgd door KPN. XS4All is het duurst.
Over Fiber en Vodafone kan ik echter nauwelijks iets vinden.

Richi

Hier heel tevreden met Vodafone, op een kleine storing na afgelopen zaterdagavond (waarschijnlijk gerelateerd aan stroomuitval bij ons in de stad).
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Former member 78

Zit sinds kort bij KPN, zat bij Ziggo.
Tot nu toe tevreden!

FWK

Behoort Telfort tot de keuze mogelijkheid,? Hier zeer goede ervaring met deze provider voor glasvezel.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

Richi

Quote from: FWK on April 27, 2016, 20:48:16
Behoort Telfort tot de keuze mogelijkheid,? Hier zeer goede ervaring met deze provider voor glasvezel.
Met Telfort had ik veel problemen met glasvezel. De opgegeven snelheid werd niet gehaald en ik had veel problemen met Skype/Lync wat ik veel thuis doe voor het werk. Toen ik Vodafone kreeg, vertelde de - ingehuurde - monteur dat de modem die Telfort gebruikte van veel mindere kwaliteit was dan de Vodafone modem. Dat is nu een klein jaar geleden. Sinds ik bij Vodafone zit, heb ik geen problemen meer.

Kan exemplarisch zijn natuurlijk...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

ddex

Vodafone lijkt aantrekkelijk, maar hoe zit het met de beeldkwaliteit en storingen en oplossen ervan?

Siddartha

Vandaag weer een 'aanbieding' van kpn in de bus... Denk er toch over om naar glasvezel te gaan, maar wil eigenlimk niet een extra kastje, heb nu een ci module en dat werkt eigenlijk heel fijn..
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Richi

Quote from: darkdevil on April 28, 2016, 17:08:07
Vodafone lijkt aantrekkelijk, maar hoe zit het met de beeldkwaliteit en storingen en oplossen ervan?
Nooit geen problemen met de beeldkwaliteit en de storing afgelopen weekend hing 90% zaker samen met de stroomstoring hier in het dorp.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

blueray

Vodafone en ziggo zijn toch gefuseerd? Dus zou er echt nog veel verschil tussen beide zijn qua kwaliteit?
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

Siddartha

indenk dat je vodafone verwart met UPC..
Ziggo is kabel, VF glasvezel.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

blueray

Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Spijkie

Hier spijt van Vodafone , daarvoor xs4all en veel minder storing. Wel moet ik erbij vermelden dat wij via die stopcontacten (wlan?) tv kijken. Ook t opnemen gaat anders dan bij xs4all, t modem moet aan blijven staan.

Gr spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Siddartha

zo'n powerline is eigenlijk vragen om problemen, lijkt me echt geen goed manier om goed verbinding te krijgen...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

ddex


Richi

Werkt hier uitstekend via powerline, maar betreft een moderne woning. Misschien dat dat ook uitmaakt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

ddex

Maar hoe goed is het beeld over glasvezel? Het gaat tenslotte over "internet" met een utp kabel en bij Ziggo met coax rechtstreeks.

Richi

Uitstekend. Op een PDP-5090 ziet het er zeer goed uit. Beter dan Telfort glasvezel en daarvoor Tele2 ADSL.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Spijkie

Quote from: Siddartha on April 29, 2016, 22:01:07
zo'n powerline is eigenlijk vragen om problemen, lijkt me echt geen goed manier om goed verbinding te krijgen...

Is zeker waar maar bij xs4all werkte het prima en bij Vodafone dus n stuk minder..
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.