Review van de JVC DLA-RS400 / DLA-X5000 Zeer uitgebreid met foto's en metingen

Started by Mediasluis, April 25, 2016, 20:21:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mediasluis

Hier is hij dan,... de opvolger van de toen al geweldige JVC DLA-RS49 projector en wel de:
JVC DLA-RS400.
http://www.mediasluis.nl/webshop/product/83/JVC-DLA-RS400-3D-Projector-met-e-Shift-4K-en-HDR
Het betreft nog steeds een instapmodel van JVC, dat ook gewoon een volledige CMS meekrijgt, maar JVC heeft het licht gezien en vond het tijd worden om meer van dat licht te brengen in de duisternis, zonder het zwart uit die mooie duisternis weg te halen. Dit is namelijk wat velen een beetje misten bij voorgaande series, vooral ten opzichte van wat sommige concurrenten aan licht gaven.

De specificaties zijn ontzettend mooi en de zwartwaarden gaan volgens de specs. wel niet zover als dat van zijn grotere broers, maar wel zo goed als wat tot voor kort nog tot de top behoorde in projectieland.

Het betreft nu een projector met e-Shift4 om zo het 4K te simuleren als er 4K informatie via de HDMI 2.0 wordt aangeleverd. Door zeer snel een diagonale verschuiving te maken om de pixeldichtheid te vergroten ziet 4K in combinatie met HDR er geweldig uit. Tevens maakt deze serie projectors gebruik van DiLA panelen die het geprojecteerde beeld nog meer analoog doet overkomen met een wel zeer fijne pixelstructuur. Deze panelen van JVC zijn tegenwoordig een stuk sneller dan een paar jaar terug het geval was.
Aangezien ik met het vorige instapmodel van JVC al verpletterd was van de beeldkwaliteit en het zwartniveau, maar toch wel de lichtopbrengst graag hoger had willen zien was ik dus erg benieuwd om te zien hoe de belofte van JVC om deze serieuze Ultra Black Cinema projector ook dynamischer te maken met meer lichtopbrengst is waargemaakt.

Bij het openen van de doos krijg je nog steeds meteen een WOW gevoel als je van een kleinere andere projector afkomt en deze in handen krijgt, want dit is toch echt even een serieuze machine, echt een beest van een projector. Hij is groot en echt zwaar en voelt zeer solide aan en wat meteen door je hoofd gaat is dat dit apparaat van binnen tot in elke hoek gevuld is met degelijke elektronica. Qua model is hij wel nogal hoekig, wat op een vreemde manier ook weer iets moois heeft en als 'professioneel zonder onzin' overkomt. Ja, de verwachtingen zijn meteen erg hoog. Deze reactie krijg ik ook van klanten die hem tussen de andere projectors zien staan. Dat je wat meer moet betalen voor een JVC DiLA projector, zul je wel begrijpen als je de JVC DLA-RS400 / DLA-X5000 ziet en vastpakt.
Ik ga je hieronder door wat afzonderlijke delen van de projector heen praten en vertellen wat hij zoal aan extra's heeft en hoe hij presteert.

Lees de uitgebreide review met foto's en metingen en vergelijkingen met andere projectors, zoals de Sony VPL-HW65ES en JVC DLA-RS500/DLA-X7000 in het reviewgedeelte bij Mediasluis hier:
http://www.mediasluis.nl/review/jvc-dla-rs400-jvc-dla-x5000




PS De JVC DLA-X5000 is een consumer versie van deze projector, en deze is herkenbaar aan de zwarte Lens Ring in plaats van de gouden Lens Ring en verdere afwerking. Deze DLA-X5000 projector is bij Mediasluis eventueel ook zonder ISF-Service te koop maar is zonder die ISF-service uiteindelijk wel een inferieur product in vergelijk met de JVC DLA-RS400 en of de DLA-X5000 met ISF service, wat je na het lezen van deze review wel zult begrijpen. Koop je de DLA-X5000 met ISF-service bij Mediasluis, dan zie je eigenlijk geen verschil en ben je net wat goedkoper uit. Wel geeft JVC aan, de betere onderdelen in de DLA-RS Reference serie te doen. Ga je dus voor een zwarte ISF-service projector van JVC, moet je dit voor jezelf overwegen. Ga je voor een wit model, dan kom je automatisch op de JVC DLA-X5000 uit.
Zo kan de klant ook kiezen om de DLA-X5000 zonder ISF-service bij Mediasluis te kopen voor een gereduceerde prijs bij opvraag.
http://www.mediasluis.nl/webshop/product/97/JVC-DLA-X5000-3D-Projector-met-e-Shift-4K-en-HDR

Ga je voor een ongekalibreerde versie, bedenk dan wel het volgende;
Dan hoor ik klachten over een minder goede detaillering in het zwart bij donkere scenes, of een minder goed 3D dan hier bij de demonstratie gezien, maar juist dit heeft toch echt te maken met een goede afstelling.
De ISF-kalibratie is er niet voor niets en brengt deze projectors naar een veel hogere standaard.
De extra eind controle, perfecte afstelling voor het beeld in de ISF-standaard, maar ook voor het 3D en 4K-UHD/HDR en niet te vergeten, de her-kalibraties die je projector weer in nieuwstaat terugbrengt, zodat je over een veel langer termijn een prachtig product hebt, maakt deze extra uitgave voor de ISF-service versie meer dan de moeite waard.
Je zit met deze projectors al op een dusdanig hoog niveau dat je jezelf kunt afvragen, of het wel zo verstandig is om op de ISF-service te bezuinigen.

Wil je achteraf alsnog een ISF-kalibratie laten doen, dan kan dat. Wel blijven de ISf-service modellen dan uiteindelijk wel interessanter. Waarom?
Omdat de ISF-serviceprojectors voor de verkoop als het ware een extra eindcontrole krijgen en zo'n projector met alle her-kalibraties uiteindelijk ook nog veel goedkoper is dan met de losse ISF-kalibraties.
Lees voor meer begrip over ISF de review hier: http://www.mediasluis.nl/review/waarom-een-projector-met-isf-kalibratieservice-kiezen


* Prijzen op de website van www.mediasluis.nl blijven adviesverkoop prijzen. Neem voor de meest recente prijs van een JVC model contact op met Mediasluis op: [email protected]
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

J.A.F._Doorhof

Aub de hele review plaatsen en niet alleen een introductie en link.
Maakt het wat makkelijker voor mensen die het later nog eens terug willen lezen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mediasluis

Heb je gekeken hoe groot dat is?
Dat is met alle foto's en links niet mogelijk.
Als ik dat ook op Facebook en LinkedIn moet doen ben ik nog weken bezig met posten.

De reden dat ik dit forum sponsor is natuurlijk ook om mensen kennis te laten maken met mijn website.
Dat hebben wij toen toch juist besproken Frank.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

J.A.F._Doorhof

Helemaal waar, je zou een uittreksel kunnen posten.
Als je de URL veranderd of de site ooit verdwijnt is de review link hier ook weg.
Als sponsor mag je altijd linken naar je eigen site, maar ik zou graag hier ook iets meer willen zien, ik neem aan dat de bezoekers dat ook zouden waarderen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mediasluis

Ik begrijp wat je bedoelt Frank, maar ik haal geen links van mijn site en zou ze eerder onzichtbaar maken zonder dat de link dood is. Dat is erg slecht voor Google ik weet het.

De lezers mogen hier wel gewoon chatten over de review, maar ik denk dat het drukken op de link en dan meteen doorlezen daar eigenlijk niet zo heel vervelend is.
Ik hoop ook dat mijn website gezellig genoeg overkomt hahaha.
Alles is mooi gegroepeerd met foto's en dat wordt hier dan één lange lap met rommel als ik het hier neerzet.
Kost ook nog eens zeer veel tijd.
Deze review had al lang op zich laten wachten.

Lees de uitgebreide review met foto's en metingen in het reviewgedeelte bij Mediasluis hier:
http://www.mediasluis.nl/review/jvc-dla-rs400-jvc-dla-x5000
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

H&C Hifi

Quote from: Mediasluis on April 25, 2016, 20:21:41

De JVC DLA-X5000 is een soortgelijk projector, maar is herkenbaar aan de zwarte Lens Ring in plaats van de gouden Lens Ring. Deze X5000 projector wordt zonder ISF-Service verkocht en is dus uiteindelijk een inferieur product in vergelijk met deze JVC DLA-RS400, wat je na het lezen van deze review wel zult begrijpen.


Je doet hier net blijken of beide toestellen naast het optische verschil technisch ook verschillend zijn... dat is niet zo.
Door JVC worden beide toestellen zonder ISF geleverd, de dealer bepaalt zelf of hij de beamer met of zonder ISF verkoopt.
Ook een RS400 kan zonder ISF worden aangeschaft.

Mediasluis

De JVC DLA RS400 is een ISF-service model en is een beschermde projector.
JVC gaat er dan ook vanuit dat deze met de volledige ISF service verkocht wordt en niet zonder.
Zou ook verschrikkelijk zonde zijn ook.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

jasjenl

Quote from: Mediasluis on April 26, 2016, 14:01:04
De JVC DLA RS400 is een ISF-service model en is een beschermde projector.
JVC gaat er dan ook vanuit dat deze met de volledige ISF service verkocht wordt en niet zonder.
Zou ook verschrikkelijk zonde zijn ook.
Maar andersom zou toch wel mogen neem ik aan? Dat een verkoper de X5000 verkoopt met ISF service? Wat is dan nog het verschil tussen de twee vraag ik me af?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

H&C Hifi

Quote from: jasjenl on April 26, 2016, 14:08:04
Maar andersom zou toch wel mogen neem ik aan? Dat een verkoper de X5000 verkoopt met ISF service? Wat is dan nog het verschil tussen de twee vraag ik me af?

dat was mijn punt, er is geen verschil tussen beide modellen.

Mediasluis

Quote from: jasjenl on April 26, 2016, 14:08:04
Maar andersom zou toch wel mogen neem ik aan? Dat een verkoper de X5000 verkoopt met ISF service? Wat is dan nog het verschil tussen de twee vraag ik me af?

Dat is correct en als een klant een witte wilt hebben, dan krijgt hij automatisch een X5000 maar dan bij Mediasluis wel met de volledige ISF-service.
Volgens JVC gaan de betere onderdelen automatisch wel richting de RS-serie.
Logisch natuurlijk, want er is namelijk een extra controle wanneer zo'n projector wordt gekalibreerd en als je dan tijdens de kalibratie iets tegenkomt dan laat je hem meteen omruilen.
Bij de X-serie gekocht zonder meegeleverde ISF-service via een dozenschuiver is die controle er dus niet bij en veel consumenten hebben er ook geen erg in als er iets niet goed is, of veel te laat en dan wordt het bv. een reparatie.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

J.A.F._Doorhof

JVC doet dat al een tijdje.
Ze "claimen" betere onderdelen maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik nog nooit een "groot" verschil heb kunnen meten. Je betaald alleen wel flink wat meer.

ISF is op alle units mogelijk natuurlijk.
Sommige merken hebben in het verleden voor enorme verwarring gezorgt door bepaalde modellen een ISF logo te geven maar Bv wel via de mediamarkt aan te bieden.

ISF is een bijgevoegd "ding"
En MOET onderhouden worden. Na 200 uur is de calibratie er nagenoeg af en moet hij weer een "tune Up" Koop dus altijd bij dealers die aantoonbaar kennis hebben om een calibratie uit te voeren en die je ook de hercalibraties aanbieden. Ga nooit uit van wat er op de doos of projector staat
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

williams

Hoi Matthieu wederom een erg uitgebreide en verzorgde review .
Met welke bron heb je 4K materiaal getest ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Mediasluis

Quote from: williams on April 26, 2016, 17:00:50
Hoi Matthieu wederom een erg uitgebreide en verzorgde review .
Met welke bron heb je 4K materiaal getest ?

Ik speel mijn zelfgemaakte 4K films af en dat ziet er opvallend goed uit. Dit gefilmd en afgespeeld met mijn
Sony RX10 Mark II
Zet je de output met 4K materiaal eerst op 1080P en dan op 4K, dan zie je duidelijk dat er een hoop details bijkomen. Het is behoorlijk inventief wat JVC met de e-Shift4 weet te doen.
Gezien de ontwikkelingen in 4K vind ik dit zelf een mooie tussenstap. Je betaald voor een zeer mooie 2K projector en kan toch vast genieten van het 4K wat momenteel te verkrijgen is.
4K is voor de meeste consumenten nu nog een te grote verliespost, maar als de spelers en de films betaalbaar worden en ruimer verkrijgbaar met nieuwe releases, dan is de overstap zo goed te doen en kun je nog rustig kijken naar een goede vervanger voor je projector.


Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Mediasluis

Ik wil graag even hierop terugkomen.

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 26, 2016, 16:45:48
JVC doet dat al een tijdje.
Ze "claimen" betere onderdelen maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik nog nooit een "groot" verschil heb kunnen meten.

Dat is toch niet zo raar om te geloven? Als ze bv. met verouderde voorraad van bepaalde onderdelen zitten, wetende dat de X-serie geen eindcontrole heeft en meer naar klanten gaat die bereid zijn om concessies te doen, dat ze dit dan in deze Low-klasse projectors doen in plaats van in de Reference serie.

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 26, 2016, 16:45:48
Je betaald alleen wel flink wat meer.

Dat is vreemd uit jouw mond en gaat volgens mij echt tegen je principes in.
Dat is namelijk alleen wanneer je een adviesprijs van de RS400 vergelijkt met een aanbieding van de X5000.
Bij de X-serie mag openlijk reclame aangeboden worden, terwijl je bij de RS-serie alleen de adviesprijs mag hebben staan.
Iedereen weet nu wel dat je de ISF-service dealer moet aanschrijven om zijn meest actuele prijs te horen.
Zo kan die je meteen ook helpen meedenken over je cinema inrichting. en wat er allemaal nodig is, soort van scherm enz. Dat is wat de leverancier ook wil bij deze Reference serie projectors.

Vergelijk je de Adviesprijzen met elkaar, of de aanbiedingen, dan betaal je gewoon wat extra voor de ISF-service.
Je koopt je ISF-kalibraties eigenlijk af, plus dat je die extra eindcontrole erbij hebt.
Gisteren heb ik ook een projector laten ophalen die iets mankeerde.
Zo word je als klant als het ware gewoon lekker verzorgt.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

J.A.F._Doorhof

Ieder mag zijn mening hebben.
Vind je opmerking wel apart dat uit mijn mond dat vreemd klinkt.
Ik zet me altijd in om onze klanten zo goed mogelijk te adviseren en ik vind dit gewoon niet netjes van JVC om 2 series neer te zetten die niet of nauwelijks verschillen. Epson heeft dit ook ooit gedaan, er waren toen zelfs review sites die duidelijke verschillen zagen en dus de duurdere verkochten aan hun klanten. Wij hebben toen verschillende units getest en ik kwam gewoon op geen enkel verschil. Na maanden kwam inderdaad uit dat het dezelfde units waren..... Ik heb liever dat de klanten mij blind vertrouwen en terug komen dan dat ik "misschien" een betere unit verkoop.

De calibraties krijg je er bij ons altijd gratis bij dus daar zit geen verschil in
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mediasluis

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 27, 2016, 11:47:31
De calibraties krijg je er bij ons altijd gratis bij dus daar zit geen verschil in

Dat is niet waar want dan zouden de vrije projectors bij jou net zo duur zijn als via de dozenschuivers op het internet en dat is niet zo. Jij gaat namelijk ook niet voor 2 tientjes een projector compleet ISF-kalibreren. met service en al.

-----
Zijn hier overigens geen regels voor?

Kijk als iemand een post doet of vraag stelt en elke verkoper duikt daar bovenop om te laten zien dat hij het één en ander verkoopt, dan is dat vrij normaal.

Maar nu is dit een review van een ISF-servicedealer, die er een hele hoop tijd in heeft gestoken.
Dan duiken sommige verkopers er bovenop om indirect te laten zien dat ze het 'ook verkopen' of insinueren dit 'beter te doen'.
Volgens mij hoort dat niet en is dit onbeschoft.
Of heb ik dat mis, want zelf heb ik dat namelijk nooit gedaan in een reviewtopic van een andere dealer, uit respect en in de veronderstelling dat dit niet hoort.
Ik vind het ook wat lui eigenlijk.
Ga dan een eigen review posten van deze projectors met jouw bevindingen.
Als dat de gewoonste zaak van de wereld is hier op dit forum, hoor ik het graag (zonder gekheid), want ik heb zelf ook heel wat links te plaatsen.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

J.A.F._Doorhof

Zover ik weet was dit een gewone discussie toch?
Het gaat over het door fabrikanten meer vragen voor dezelfde toestellen niet over dealers. De dealers bepalen zelf wat ze leveren.

Ik geef alleen aan dat ik het een beetje "apart" vind dat dit gebeurt en geef daar wat voorbeelden bij en sluit af dat je bij bepaalde dealers sowieso een ISF calibratie gratis krijgt.

Zie daar Niets mis mee om eerlijk te zijn. Je doet het nu voorkomen alsof jij iets aanbiedt voor 1000 en ik aangeef het voor 900 te leveren. Dat zou ik nooit doen. Dit is gewoon een gezonde discussie over wat fabrikanten doen en mijn mening over dit geheel. Je mag daar altijd jouw mening bij geven natuurlijk net als ieder ander.

Bij mijn reviews worden ook vaak zat discussies gevoerd over apparaten en ook door andere leveranciers. Niet overal wat achter zoeken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"


raindog

Quote from: Mediasluis on April 27, 2016, 07:51:21
Bij de X-serie mag openlijk reclame aangeboden worden, terwijl je bij de RS-serie alleen de adviesprijs mag hebben staan.

Waarom krijg in nu het gevoel dat dit de echte reden is waarom je doet voorkomen alsof er een verschil is tussen de X-benaming en de RS-benaming?

Blijf aub als dealer eerlijk en bij de feiten. Volgens mij heb je dit soort trucjes helemaal niet nodig om deze mooie projector aan de man te brengen. Er is zowel markt voor 'dozenschuivers' als voor 'specialisten'. Consumenten zijn slim genoeg om zelf te kiezen wat bij hun past.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

vik

Ik was in het verleden ook in de veronderstelling dat de RS "hand picked" onderdelen gebruikt met betere specificaties. Ik kan begrijpen dat collega Mediasluis dit ook aan heeft genomen want zo wordt het wel op de kaart gezet door JVC.

Helaas pindakaas. Ik weet vanuit onze werkplaats dat de modellen X***** en RS** 0,0 verschillen. Niet in metingen en ook niet in prestaties.   Het is meer de Bling Bling factor  :nopompom:


Quote from: raindog on April 28, 2016, 20:19:47
Waarom krijg in nu het gevoel dat dit de echte reden is waarom je doet voorkomen alsof er een verschil is tussen de X-benaming en de RS-benaming?

Blijf aub als dealer eerlijk en bij de feiten. Volgens mij heb je dit soort trucjes helemaal niet nodig om deze mooie projector aan de man te brengen. Er is zowel markt voor 'dozenschuivers' als voor 'specialisten'. Consumenten zijn slim genoeg om zelf te kiezen wat bij hun past.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Mediasluis

Quote from: raindog on April 28, 2016, 20:19:47
Waarom krijg in nu het gevoel dat dit de echte reden is waarom je doet voorkomen alsof er een verschil is tussen de X-benaming en de RS-benaming?

Blijf aub als dealer eerlijk en bij de feiten. Volgens mij heb je dit soort trucjes helemaal niet nodig om deze mooie projector aan de man te brengen. Er is zowel markt voor 'dozenschuivers' als voor 'specialisten'. Consumenten zijn slim genoeg om zelf te kiezen wat bij hun past.

Hallo Raindog.
Nee geen trucjes.
Het is duidelijk dat je mij totaal nog niet kent.
Mijn klanten weten dat ik het beste met ze voorheb en met ze meedenk en zelf ook heel blij wordt van hun reactie als ze erg tevreden bellen en mailen.
Wat heb ik aan klanten die niet meer bij mij willen komen.

Ik zal proberen het nog eens heel  duidelijk te verwoorden, maar dan staat er echt niks anders dan dat er nu al uit mijn review te halen valt.

Een niet gekalibreerde projector is inferieur aan een ISF-gekalibreerde projector en met de complete ISF-service, dus het in stand houden van die ISF-kalibratie, houdt zo'n ISF-service model op een hoger niveau
In mijn review kun je zien hoeveel ik heb moeten corrigeren en dat geeft een ontzetten groot verschil en maakt de projector zeer schoon, gedetailleerd, alsof je uit een raam kijkt, met zeer realistische kleuren.
Zal zeker ook de reden zijn dat JVC daarom de RS serie de Reference klasse noemt.

Dus,...
Als ik de JVC DLA-X serie benoem, bedoel ik hiermee de niet gekalibreerde projector.
Als je via het internet zomaar een x-serie wat goedkoper haalt, dan is dit de niet gekalibreerde versie.
De RS serie kom je daar zo niet tegen.

De JVC DLA-RS serie mag alleen maar met deze ISF-service worden verkocht.
De JVC DLA-RS400 is dus automatisch ook de ISF-gekalibreerde versie.
Deze twee ten opzichte van elkaar, maakt de X-serie inferieur aan de RS serie.
Dit is wat ik ermee bedoel.

Komt nog bij, dat JVC zelf aangeeft, de betere onderdelen in de Reference serie te doen.
Of dit nu echt zichtbaar aantoonbaar is of niet.
Ik kan mij het wel voorstellen als de keus daar is, omdat de RS-serie de extra eindcontrole heeft bij de ISF-service dealer en de X serie met grote kans meestal niet.

Koop je bij Mediasluis een JVC DLA projector met die ISF-kalibratie service en je wilt een zwarte versie,...
Waarom zou je dan kiezen voor de JVC DLA-X serie in plaats van de JVC DLA-RS?
Tenzij je die gouden rand om de lens graag in het zwart wilt hebben, of een witte nodig hebt.
Zelf zou ik dan bij de keuze van een zwarte JVC DLA projector 100%, en dit is gewoon mijn mening en mijn gevoel, voor de RS serie gaan.

Geen trucjes of spelletjes, maar gewoon serieus mijn mening.
Denk je daar anders over,... dan verschillen wij hier gewoon van mening.

Zoals de metingen al aantonen moet er bij deze projector heel wat gecorrigeerd worden.
http://www.mediasluis.nl/review/jvc-dla-rs400-jvc-dla-x5000
Ik heb laatst een marathon gehouden met de Batman Dark Knight serie en je weet niet wat je ziet.
Het beeld is rotsvast, super schoon en gedetailleerd, alsof je uit een raam naar buiten kijkt.
Dit heb je absoluut niet op dit niveau als je deze projector vanuit de doos ongekalibreerd  gaat gebruiken.
Als ik een klant die zelf niet kan kalibreren en onwetend hierover is, ruim 3 ruggen laat neer tallen, en dan beweert dat hij dit resultaat wel gaat krijgen zonder die ISF-service,...
Dan haal ik trucjes uit.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

J.A.F._Doorhof

Wat ik (en ook andere) bedoelen is dat je net zo goed de goedkopere versie kan kopen bij een dealer die een ISF calibratie uitvoert. Wij hebben dit ook altijd tegen de klanten verteld. De meeste nemen dat aan. Sommige niet jammer genoeg en dan verkopen we heel graag de duurdere versie ;)

Voor mij gaat het dan ook niet om de dealers maar om het feit dat feitelijk de fabrikant gewoon flink wat meer geld vraagt aan de dealers voor een gelijk product. Zeg dat gewoon dat de projectoren Price protectie hebben. Maar maak niet 2 series die niets verschillen. Want de ISF dealers verkopen vaak ook de goedkopere series met ISF. Ik neem aan dat jij dat ook doet.

Wij (en andere ISF dealers) vertellen de klant altijd dat ze het inderdaad soms iets goedkoper kunnen kopen online maar dat de calibraties zeker het verschil waard zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Even ten overvloede. Dit is geen aanval naar jou toe. En ook geen reklame voor ITC.
Het is gewoon als algemeen verhaal bedoeld ter informatie voor de lezer en als reklame voor dealers die ISF calibraties meeleveren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mediasluis

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 28, 2016, 23:46:26
Wat ik (en ook andere) bedoelen is dat je net zo goed de goedkopere versie kan kopen bij een dealer die een ISF calibratie uitvoert.
Quote from: J.A.F._Doorhof on April 28, 2016, 23:46:26
Voor mij gaat het dan ook niet om de dealers maar om het feit dat feitelijk de fabrikant gewoon flink wat meer geld vraagt aan de dealers voor een gelijk product.

Leuk geschreven Frank, maar gewoon een broodje AAP verhaal.
Alsof ik de duurdere verkoop?
Er is geen goedkopere of duurdere.
Je zit zo heel schijnheilig mij indirect toch in een kwaad daglicht neer te zetten.

De JVC DLA-RS en de JVC DLA-X series zijn beide zowel qua inkoop, alsook qua verkoop als ISF-service-model (beide als ISF-service model) exact even duur.
Als dit bij iemand, wel verschillend is hoor ik het heel graag, want ik heb JVC hier al meerdere malen op aangesproken door jullie gezever.

Het enige verschil is dat de DLA-X serie tevens zonder ISF, via een dozenschuiver voor minder kan worden verkocht,  maar dat is zonder die ISF service.
Als een ISF-servicedealer de JVC DLA Modellen mooi aanbied incl.  ISF-service, dan heeft dat niks te maken met de DLA-RS of DLA-X serie.
Ik schrijf zelf ook niet voor niks, om mij te mailen voor de actuele prijs.

Ondertussen weten we wel dat jij de verkoop van de DLA-X serie via een dozenschuiver hier wel prettig vind, om zo alsnog aan die losse ISF-kalibraties te kunnen verdienen.
Dat je hiervoor mijn reviewtopic gebruikt om dit indirect stilletjes te promoten vind ik alleen triest, onbeschoft en LUI.

Ik weet niet hoe en waarom  je het bij JVC hebt verprutst zodat jij zelf geen JVC meer hebt staan en verkoopt, en eerst maar zat af te kraken, maar erg jammer dat het ten koste gaat van deze review topic met dat getouwtrek.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

J.A.F._Doorhof

Ik zou als Ik jou was eens Goed lezen voordat je zo tekeer gaat???

Ik heb niet verprutst bij JVC. Als we een JVC kunnen leveren aan een klant dan doen we dat ook. Feit is wel dat ik de sony net wat beter vind op bewegingen en ansi contrast dus dat daar onze voorkeur ligt. Wil een klant een JVC dan is er geen enkel probleem dit te leveren. Ik ben er mede verantwoordelijk voor dat JVC in nederland bekend is geworden als "koning van het home theater" maar ik ben ook kritisch en daar kunnen gelukkig de meeste distris ook tegen. Vandaar dat ik ook niets verpruts heb (weet niet waar je dat vandaan haalt).

Via de calibraties zie ik elke JVC serie en de nieuwe serie is een enorme stap voorwaarts tov de voorgaande echter ik blijf met de smoothness in het beeld zitten. En vandaar dat wij ze nog niet actief verkopen en ons meer richten op sony en Epson. JVC is enorm sterk in het zwart maar ik ben (misschien "eigenwijs") van mening dat er meer is dan alleen zwart plus ik ben een enorme voorstander van native 4k boven een bepaalde prijs. Vandaar dus nog steeds sony. Komt JVC met een 4k unit zou de zaak wel eens kunnen omdraaien.

Sorry voor de lange uitleg. Maar als we gaan gooien met termen als lui en dat ik jouw topic gebruik voor mijn eigen gewin dan lok je ook wel een verdediging uit. Ik heb jouw topic namelijk helemaal niet nodig als ik dat zou willen..... Het hele forum is van ITC ;)

Lees het dus aub nog even netjes terug (begrijpend lezen misschien) en dan zie je hopelijk dat je pure onzin uitkraamt over mijn bedoelingen ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"