Review van de JVC DLA-RS400 / DLA-X5000 Zeer uitgebreid met foto's en metingen

Started by Mediasluis, April 25, 2016, 20:21:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scoc

Het e-shift geluid is moeilijk te beschrijven maar een hoog frequent gezoem en tijdens een film niet hoorbaar tenzij bij heel stille passages of wanneer het in de kamer stil is. Ik weet dat ik blijkbaar redelijk gevoelig ben voor stoorgeluiden maar ik vind dat iedereen met een iets bovengemiddeld gehoor dit wel zal horen. Of het je stoort is natuurlijk afhankelijk van persoon tot persoon.

In ieder geval ik ben geen "fan" van e-shift. Ik zou het enkel gebruiken indien ik 4k materiaal wil zien maar dat is in de 13 maanden dat ik de X7000 heb nog steeds niet gebeurd  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

simsatit

Enige is dat je als je een 4K bron aanbiedt, je de Eshift volgens mij niet uit kunt zetten.
Volgens mij zit er wel op de een of andere manier verschil tussen dezelfde projectoren mbt hardheid van het geluid, waarbij er zelfs meldingen op AVS zijn gemaakt door gebruikers die er 40db bij meten (uitrraard niet naast de fan gemeten), ik begreep dat die allen een ander exemplaar hebben gekregen.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

kermit

Quote from: scoc on January  8, 2017, 20:54:48
Het e-shift geluid is moeilijk te beschrijven maar een hoog frequent gezoem en tijdens een film niet hoorbaar tenzij bij heel stille passages of wanneer het in de kamer stil is. Ik weet dat ik blijkbaar redelijk gevoelig ben voor stoorgeluiden maar ik vind dat iedereen met een iets bovengemiddeld gehoor dit wel zal horen. Of het je stoort is natuurlijk afhankelijk van persoon tot persoon.

In ieder geval ik ben geen "fan" van e-shift. Ik zou het enkel gebruiken indien ik 4k materiaal wil zien maar dat is in de 13 maanden dat ik de X7000 heb nog steeds niet gebeurd  ;)

Maak je geen zorgen. Ik heb dat geluid ook . Maar de Eshift gebruik ik niet want het beeld word te soft. Dus heb ik de Eshift altijd uitstaan. Ik heb het geluid ook bij andere forumleden gehoord dus het zit in elke projector als je de Eshift aanzet. In de vorige versies had je het ook al.

Mediasluis

Het valt het meest op als je van Uit naar Aan gaat of andersom. Zet je de projector aan en eShift staat al Aan dan valt het weg in het geheel en als er geluid van de film is, dan heb je er ook geen erg in.
Een geluid van 40dB? Dan is er serieus iets anders aan de hand. Ik denk dat er nog geen 1dB bij komt. Ik hoor het alleen omdat het specifiek een ander soort geluidje is.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

simsatit

Quote from: Mediasluis on January  8, 2017, 23:43:33
Het valt het meest op als je van Uit naar Aan gaat of andersom. Zet je de projector aan en eShift staat al Aan dan valt het weg in het geheel en als er geluid van de film is, dan heb je er ook geen erg in.
Een geluid van 40dB? Dan is er serieus iets anders aan de hand. Ik denk dat je het nog geen 1dB kan noemen.


er waren wat meldingen van op het 'official rs400/x5000 topic' op AVS, werd bij vermeld dat het specifiek de Eshift was en JVC heeft betreffende units vervangen, zoals gezegd zoals vermeld op AVS, ben er niet bij geweest maar er zijn er enkele geweest dan zal er wellicht een kern van waarheid inzitten?
Hoe de Eshift mechanisch defect kan zijn dat er een dergelijk hard hoogfrequent geluid gegenereerd wordt weet ik ook niet.
Maar het lijkt absoluut geen wijdverbreid probleem te zijn, in de US zullen 1000den Xx000 verkocht zijn, als enkele een dergelijk probleem hebben lijkt me dat gewoon in de marge van wat er fout kan zijn aan een nieuw apparaat fabrieks af.
Kan zelfs met transport evt iets gebeurd zijn?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Mediasluis

Oh, ik geloof je zeker wel hoor.
Ik denk dat dit ook probleem units zijn die je bij elk merk wel hebt.
De Sony HW50 had dit in het begin met hun 3D Shutter, die op sommige units buitensporig veel geluid maakten.
Misschien vergaten ze een geluidsdempende afdekking ofzo.

Ik weet niet precies over hoeveel dB je bij eShift op een normale goede projector spreekt, maar als het Aan gaat zal dit in dB's niet zoveel moeten toevoegen.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

simsatit

Inderdaad, het is bij mij echt een heel zacht redelijk hoog frequent geluid.
Logisch natuurlijk omdat het een mechanisch ding is, blijft toch wel verbluffend wat het effect is met UHD, wat een scherpte, zo mooi...
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

DVDmartinDVD

Net mijn JVC weer opgehaald opgehangen en even snel gekeken naar het resultaat van de nieuwe firmware en de bt.2020 profiel. Alles is ook opnieuw gekalibreerd.

Moet zeggen dat met UHD aan nu veel beter te kijken is. Veel lichter scherper en veel diepte in het beeld.
Het lijkt wel of het beeld soms iets onrustiger is, weet niet of dit aan de OPPO ligt omdat de firmware hiervan nog niet optimaal is.

Ook blu-ray is veel mooier om te zien, dat beeld is wel rustig. Al met al ben er een heel stuk op vooruit gegaan.

Enigste nadeeltje is dat met UHD de high-lamp aangaat, dus films met veel geluid is wel wenselijk ;)
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Mediasluis

Ha Marin.
Leuk dat je het verschil kunt zien met hoe je projector was voor de ISF-kalibratie.

Dat HDR onrustiger is, komt omdat jij dus bij die kleine groep behoort die het mechanische 4K systeem e-Shift 4 kan waarnemen.
Waarschijnlijk zie jij ook het RBE bij DLP projectors.
Mijn vrouw heeft hier ook last van en kan er niet naar kijken.
Ik had een 300W DLP projector aangechafdt voor demo en dacht deze ook voor mijzelf te gebruiken bij de EK/WK, maar dat zit er niet in.
Bij normaal SDR materiaal staat dit e-Shift4 systeem uit.

4K-UHD HDR staat in High Lamp Mode om die enorme hoeveelheid aan dynamisch verschil te kunnen krijgen.
Zo is het beeld in ieder geval niet donkerder als bij een Blu-Ray film in ISF Low Lamp Mode.
Geeft wel wat meer koelings geluid, maar weet je,... de meeste spectaculaire 4K-UltraHD films zijn aktie films en die zijn niet zo stil hahaha.

Je zou nog eens het 3D moeten uitproberen met een 3D RF setje met 3D bril. Ik heb je projector hier specifiek ook op afgesteld en dat is best indrukwekkend. velen die het in de bioscoop niks vinden, willen het opeens toch hebben.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Mediasluis

Dat vind ik op de JVC voor UHD/HDR niet echt verbetering geven. Veel extra tijd voor weinig profijt .
Wat ik wel voor deze beurt heb gedaan is:
Een volledige ISF-kalibratie gedaan voor;
- ISF Low Lamp Mode
- ISF High Lamp Mode
- ISF 3D
- ISF 4K-UHD/HDR - na eerst een 83.2 Update en BT2020 profiel geplaatst te hebben.
Als de projector bij mij wordt gekocht doe ik normaal tevens de Panel Allignment, maar deze was al gedaan, logisch.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

simsatit

Dat is niet verkeerd Mathieu!
er gaat toch niets boven een serieus ISF met een mooie geijkte meter...


Kan trouwens met autocal de gamma c is het geloof ik (voor 3d) ook gecalibreerd worden?


Heb nu alleen low lamp sdr gedaan, ik draai trouwens nu wel met auto1 iris, ik zie geen pompende situatie, ook misschien omdat ik nooit met ondertiteling kijk, maar door de gamma die niet mooi blijft met di (geloof ik begrepen te hebben althans) heeft dit eigenlijk wel zin (autocal op low lamp, iris open, alle toeters bellen op uit)??

Dank je!

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

DVDmartinDVD

Ben wat eerder van me werk naar huis toe gegaan om film te kijken  :thumbs-up:

Heb X-men Apocalypse UHD gekeken  :o was toch wel prachtig om te zien.
Heb film op deze manier nog niet ervaren, echt super.
Ik zag een kleurenpallet die nog onbekend was in mijn beleving, zo mooi.

Had niet gedacht dat de JVC RS-400 het zo mooi kon weergeven en met genoeg licht. Had niet een moment gehad dat de lamp iets te kort zou komen.

Ik heb een paar beeldstanden van de OPPO van "Auto" naar een bepaalde stand gezet, misschien dat dit het beeld ook iets rustiger maakte?

Nou Matthieu je hebt er iets moois van gemaakt  :clapping:

Bedankt.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

simsatit

Quote from: DVDmartinDVD on January 11, 2017, 23:39:05
Ben wat eerder van me werk naar huis toe gegaan om film te kijken  :thumbs-up:

Heb X-men Apocalypse UHD gekeken  :o was toch wel prachtig om te zien.
Heb film op deze manier nog niet ervaren, echt super.
Ik zag een kleurenpallet die nog onbekend was in mijn beleving, zo mooi.

Had niet gedacht dat de JVC RS-400 het zo mooi kon weergeven en met genoeg licht. Had niet een moment gehad dat de lamp iets te kort zou komen.

Ik heb een paar beeldstanden van de OPPO van "Auto" naar een bepaalde stand gezet, misschien dat dit het beeld ook iets rustiger maakte?

Nou Matthieu je hebt er iets moois van gemaakt  :clapping:

Bedankt.



Ik was ook ZEER onder de i druk van deze UHD op de X5000 met HDR ingesteld profiel, ongelooflijk wat een plastisch haast beeld, alsof je zo met je hand over de details kon gaan en die lichteffecten.... wow! (Denk aan die plasma zweep en het goud van de baar waar de persoonswisselingen gedaan werden van Apocalypse) heel erg vet gewoon.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Mediasluis

Quote from: simsatit on January 11, 2017, 20:18:27
Kan trouwens met autocal de gamma c is het geloof ik (voor 3d) ook gecalibreerd worden?


Heb nu alleen low lamp sdr gedaan, ik draai trouwens nu wel met auto1 iris, ik zie geen pompende situatie, ook misschien omdat ik nooit met ondertiteling kijk, maar door de gamma die niet mooi blijft met di (geloof ik begrepen te hebben althans) heeft dit eigenlijk wel zin (autocal op low lamp, iris open, alle toeters bellen op uit)??

Dank je!
Ik gebruik geen Gamma C. Alleen voor HDR gebruik ik Gamma D en voor de rest Gamma 2.4
3D in Low Lamp Mode vind ik te donker.
HDR en 3D moet toch echt in High, wil je de lichtopbrengst evenaren van 2D of SDR in Low Lmap Mode, anders is het zo schrikken als je een 3D film opzet of UHD met HDR.
Zo spat het 3D en of 4K-Ultra HD met HDR van het scherm.
Ik was laatst naar Star Wars Rogue One geweest in het IMAX Rotterdam,...
Ik kijk toch echt liever thuis.
De JVC geeft dan wel wat meer koelingsgeluid, maar zelf vind ik dit helemaal niet zo storen. Het is een mooie diepe blaas wat logisch klinkt als je naar de projector kijkt.
Nu heb ik hem niet boven mijn hoofd hangen, maar achter mij staan.


Quote from: DVDmartinDVD on January 11, 2017, 23:39:05
Ben wat eerder van me werk naar huis toe gegaan om film te kijken  :thumbs-up:

Heb X-men Apocalypse UHD gekeken  :o was toch wel prachtig om te zien.
Heb film op deze manier nog niet ervaren, echt super.
Ik zag een kleurenpallet die nog onbekend was in mijn beleving, zo mooi.

Had niet gedacht dat de JVC RS-400 het zo mooi kon weergeven en met genoeg licht. Had niet een moment gehad dat de lamp iets te kort zou komen.

Ik heb een paar beeldstanden van de OPPO van "Auto" naar een bepaalde stand gezet, misschien dat dit het beeld ook iets rustiger maakte?

Nou Matthieu je hebt er iets moois van gemaakt  :clapping:

Bedankt.

Graag gedaan Martin.
Fijn dat het je zo bevalt.

Deze X-men Apocalypse moet ik dan misschien ook maar eens voor demo aanschaffen en gebruiken. Nu laat ik meestal Batman vs Superman zien.
Ik heb hem wel gezien, maar weet er niks meer van, dus heeft geen indruk op mij gemaakt qua verhaal. Ik koop normaal alleen films die ik minstens 3 keer kan kijken, anders huur ik ze liever, want ik ben zuinig met de ruimte die ik nog in mijn kast heb voor films.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Mediasluis

Ik heb zojuist mijn demoprojector van de JVC DLA-X5000 verkocht.
Het wordt toch zo zachtjes aan tijd dat de JVC DLA-RS500 (DLA-X7000) ook verkocht mag gaan worden.
De nieuwe modellen Komen zo zachtjes aan binnen en dan moet deze toch vervangen gaan worden.

In het onderste gedeelte van deze review vind je een vergelijk, wan de meerwaarde van deze met de DLA-X5000:
http://www.mediasluis.nl/review/jvc-dla-rs400-jvc-dla-x5000
Je hebt een ISF-kalibratie mode voor:
- ISF Low
- ISF High
- 3D ISF
- 4K HDR
- ISF-Low simulated 4K
De nieuwe lamp van deze serie van JVC is erg stabiel.
Er staat zo'n 575 uur op de lamp en de projector was afgelopen week nog steeds helderder dan de DLA-X5000 met 25 uur op de teller.
Je krijgt nog een her-kalibratie op de 1200 lampuren en bij aankoop van een nieuwe lamp bij Mediasluis na 200 uur.
Dit is echt een buitenkansje voor wie normaal geen projector van dit kaliber kan aanschaffen.
Neem even contact op als je geïnteresseerd bent.
[email protected]
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

eddy135

Quote from: Mediasluis on January 16, 2017, 18:20:13

...Dit is echt een buitenkansje voor wie normaal geen projector van dit kaliber kan aanschaffen...


Hee, dat gaat over mij, hahaha!
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mediasluis

Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

MLCinema

Ik nu wel weer uit naar de review van de X5500. Zit deze nog in de pijplijn?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Mediasluis

Je hebt gelijk en ik heb alle metingen en info al verzameld, maar kan de tiujd niet vinden.
Ik moet eigenlijk 4 reviews plaatsen.
Er is een hoop over te vertellen.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis