Hunger Games: Mockingjay Part 2 ATMOS ontbreekt?

Started by weust, April 23, 2016, 00:07:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

weust

Ik heb laatst de Blu-ray box gekocht met alle vier de Hunger Games films.
Nou zou MJ Part 2 een ATMOS track hebben, maar als ik ga rippen (ik remux al mijn Blu-rays om dan met Kodi af te spelen) dan worden er alleen maar AC-3 audio tracks weergegeven.

Ik heb geen receiver, laat staan een recente met ATMOS ondersteuning, dus ben benieuwd of iemand hier dezelfde MJ Part 2 heeft, en kan testen of de receiver ATMOS aangeeft.
In mijn PS4 kan ik in het menu van de Blu-ray wel kiezen voor de ATMOS track, maar er is geen weergave in de PS4 die het weergeeft dat het zelfs maar een True-HD track is.

Voor de duidelijkheid, de USA versie en bepaalde EU versies hebben de video encoding in h264, nit VC-1 zoals de Benelux versie.
Er zit dus een verschil in releases.

Bij voorbaat dank.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

hdnoob

Volgens MediaInfo is er een Engelse audiotrack met Atmos.

General
Complete name                            : J:\BDMV\PLAYLIST\00000.mpls
Format                                   : Blu-ray Playlist
Duration                                 : 2h 16mn

Audio #2
Format                                   : Atmos / TrueHD / AC-3
Channel positions                        : Object Based / Front: L C R, Side: L R, Back: L R, LFE / Front: L C R, Side: L R, LFE
Language                                 : English

weust

Zal die tool ook eens proberen.
De mpls komt iig wel overeen.

Ik gebruik eac3to om te rippen.
Kan dus zijn dat het probleem daar ligt, maar daar twijfel ik aan.

Dank je iig. Ik ga er thuis mee bezig.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

hdnoob

eac3to is een audio conversion tool?

Waarom zou je daarmee rippen?

weust

#4
Denk dat je met iets anders in de war komt?
Met eac3to kan je video, audio en ondertitels rippen.
Daarnaast kan je er mee converteren. Dus meteen een flac van maken bijvoorbeeld.

In geval van een Harry Potter film moet ik de wave files omzetten naar flac (of wat anders, maar ik koos voor flac) omdat mkv geen wav ondersteund.
Dat kan dus rechtstreeks met eac3to.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

hdnoob

Ah ok, dat rip programma kende ik niet.

Succes iig :)

StefaanD

#6
Hangt ervan af welke versie je hebt van Mockingjay Part 2. Is het de UK versie of Benelux versie van Belga ?

Gelukkig heeft de Benelux versie van Mockingjay Part 2 deze keer wel een Atmos in tegenstelling tot Part 1 waar deze gewoon ontbrak. Maar als 'k me niet vergis is de versie hier in de Benelux van een lagere kwaliteit dan de UK versie bijvoorbeeld. Zou eens moeten nakijken wat het verschil precies was.

[edit]En ook even je topic titel aanpassen, als was het maar voor de zoekresultaten. Huner Games wil je niet zien, echt geloof me  :D[/edit]

weust

Huner Games ken ik ook niet :-) Zal het zo aanpassen.

Benelux versie, want het heeft Dutch en French subtitles.
En naast Engels audio ook Frans.

Verschil weet ik ook niet. Boeit mij ook niet heel erg veel om eerlijk te zijn.
Kwaliteit op zich wel, maar dan heb ik weer geen ondertitels. Niet dat ik die perse nodig heb, maar wel handig voor er bij.

Part 1 heeft idd geen Atmos. Beetje jammer, maar ik draai stereo thuis en wil True HD of Master Audio puur voor de ongecompreseerde kwaliteit.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

hdnoob

Lagere kwaliteit tussen UK en Benelux  versies.. jeetje. Als je daar ook op moet letten.

De disc die ik heb lijkt me Benelux gezien de ondertitels Engels, Frans en Nederlands zijn.  En Atmos (zie eerdere post).

Disc Title: THE_HUNGER_GAMES_MOCKINGJAY_2_3D
Disc Size: 44,197,202,776 bytes
Protection: AACS
BD-Java: No
Playlist: 00000.MPLS
Size: 42,938,259,456 bytes
Length: 2:16:43.612
Total Bitrate: 41.87 Mbps
Video: MPEG-4 AVC Video / 19532 kbps / 1080p / 23.976 fps / 16:9 / High Profile 4.1
Video: MPEG-4 MVC Video / 9824 kbps /
Audio: English / Dolby TrueHD Audio / 7.1 / 48 kHz / 4282 kbps / 24-bit (AC3 Embedded: 5.1-EX / 48 kHz / 640 kbps)
Audio: French / DTS-HD Master Audio / 5.1 / 48 kHz / 3843 kbps / 24-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 24-bit)
Audio: English / Dolby Digital Audio / 2.0 / 48 kHz / 448 kbps / DN -4dB
Subtitle: Dutch / 26.763 kbps
Subtitle: French / 25.351 kbps
Subtitle: French / 0.136 kbps


Maar goed als je echt voor kwaliteit gaat dan kun je in de UK versie de NL subs er in muxen ;)


weust

MediaArea.net MediaInfo (wat een rot GUI trouwens) laat net als MakeMKV wel de TrueHD/Atmos tracks zien.
Lijkt dus een probleem met eac3to te zijn.

Ik ga dus wat in het forum voor eac3to posten.

Dank iedereen!
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4