Marantz NA 7004 geeft geen analoog uit?

Started by haaifaai, April 22, 2016, 16:07:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

haaifaai

Ik heb een Marantz NA 7004 netwerkspeler. Deze heeft digitale en analoge uitgangen. Wanneer je de de digitale uitgang aan hebt staan krijg je geen analoog uit, dat is bekend. Middels de afstandbediening kun je de digitale uitgang schakelen van COAX/optisch/uit. Bij uit moet er dan analoog geluid kunnen worden uitgegeven.

Echter, dat gebeurt dus niet. Ik heb een externe bron middels een optische digitale verbinding verbonden en die geeft wel geluid uit, meen ik te mogen opmaken uit het feit dat op het scherm van de Marantz een frequentie aanduiding van 44.1 verschijnt. Als er geen signaal was stond er 'signal unlock'.

Ik weet dat de Marantz het signaal ook kan doorgeven want als ik deze middels een digitale kabel verbind met een surround versterker werkt het prima.

Waarom krijg ik nu geen analoog uit?

haaifaai

Aha. Blijkbaar zit er op mijn digitale bron, een HTPC, een volumeregeling en die stond op 0. Daar had ik niet eens aan gedacht om dat te controleren, want is het niet zo dat een digitaal signaal AAN of UIT is en dan onafhankelijk is van enige volumeregeling? Raar dit...

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk