Himedia Q10 Pro Review

Started by skank1, April 21, 2016, 08:55:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BMWX6M

Denk dat ik het gevonden heb in de Himedia player voa Google play... Dat is me dus gelukt.

Nu nog een tip welke add on ik gebruik in de plaats van streamnu?
Samsung 65" LED TV UE65KS7000, Himedia Q5 Pro, Panasonic DMP-BDT460 blu-ray, Marantz SR5010, Sub Quadral Qube 10 active, 2x Dali Zensor 5, Dali Zensor Vocal, 2x Dali Zensor pico front high en 2x art sound inbouw surround achter.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=159775.0

HereIsTom

Helaas zijn al die Nederlandse builds zoals Streamnu offline gehaald door stichting Brein.
Ook de winkel is niet meer bereikbaar, dus je moet het nu echt zelf doen.
Of een goede kennis met verstand ervan vragen, ik heb het ook voor vrienden gedaan.
Als je Engels goed is kun je op het forum van Futeko lezen hoe je de Himedia Q10 Pro kunt updaten naar de laatste firmware;

http://www.futeko.com/newforum/index.php?topic=2526.0
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

BMWX6M

Dank u.

Ben jij dan geen goede kennis van me HereIsTom?  ;-)

Ik maak ook gebruik van Realdebrid, dus een programma dat er mee overweg kan zou leuk zijn, stond vroeger gewoon in het streamnu menu.
Samsung 65" LED TV UE65KS7000, Himedia Q5 Pro, Panasonic DMP-BDT460 blu-ray, Marantz SR5010, Sub Quadral Qube 10 active, 2x Dali Zensor 5, Dali Zensor Vocal, 2x Dali Zensor pico front high en 2x art sound inbouw surround achter.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=159775.0

HereIsTom

Woon je bij mij in de buurt dan?  ;)
De meeste addons kunnen omgaan met Real Debrid omdat je die in de URLresolver moet configureren.
Covenant werkt hier goed met RD en Trakt.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Remus

#854
Ik ben nu ook maar eens overgestapt naar deze UHD mediaspeler. Ik schrok in het begin wel even van het slechte beeld, erg flets.

Nu blijken er allemaal digitale filters standaard aan te staan. Nadat deze uitgeschakeld zijn, is het beeld erg mooi.

Ik heb twee vragen, ik hoop dat iemand deze kan beantwoorden:

- Kan ik met Kodi net zo'n moviewall (scraper) krijgen zoals met een Mede8er? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar.

- Hoe stel ik in dat ik ook nl ondertitels kan vinden. Ik heb al wel de nlondertitels app binnen kodi geïnstalleerd, maar hij blijft alleen maar Chinese ondertitels weergeven na een zoekactie.

Ik heb de speler via BOL gekocht en mijn films speel ik alleen vanaf hd en mijn netwerk.

HereIsTom

Die movie scraper van Mede8er ken ik niet, maar deze addon is voor Kodi;
https://kodi.tv/addon/movie-information/universal-movie-scraper

Als je de ondertitel addon hebt geinstalleerd moet je deze ook nog instellen op Nederlandse ondertitels;
https://zowerktkodi.nl/tips-tutorials/kodi-op-nederlands-zetten-en-ondertiteling-instellen/
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Remus

#856
Thnx. Ik ben al een tijd aan het prutsen maar niets lijkt te werken. Moet ik misschien eerst Kodi geheel verwijderen en dan de add-ons erop zetten?

Via MovieBar krijg ik wel een overzicht van de films, maar de scraper werkt erg slecht.

HereIsTom

Als Kodi verder goed werkt hoef je he tniet te verwijderen.
Misschien eens kijken bij de instellingen van de addons.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

sander72

Quote from: BMWX6M on December 13, 2017, 20:25:18
Denk dat ik het gevonden heb in de Himedia player voa Google play... Dat is me dus gelukt.

Nu nog een tip welke add on ik gebruik in de plaats van streamnu?

Youtube is je vriend.. typ kodi dutch installeren en en je vind genoeg informatie om een totaal pakket te installeren met uitleg...misschien wel beter als stream nu en gratis....
succes verder...

stevefilmfreak54

Ben in het bezit van een Dune en een HiMediaQ10. Als ik een film in DVD5/9 formaat download en wil afspelen dan is er bij de Dune een menu bijv. deel 1, 2, 3 maar bij de HiMedia is dat er niet en ik weet nooit of ik de eerst deel of de tweede of de derde deel aan het kijken ben, is er voor deze euvel een oplossing bij de HiMedia?
Of moet ik voor DVD5/9 altijd de Dune gebruiken?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

HereIsTom

Je kunt volledige dvd-ISO-menu's krijgen in Kodi 17 als je Kodi-interne speler gebruikt voor het afspelen. Navigeer naar de .iso en druk op de menuknop op de afstandsbediening. Kies spelen met behulp van .. dan 'Videoplayer'.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

stevefilmfreak54

Quote from: HereIsTom on February  7, 2018, 17:08:33
Je kunt volledige dvd-ISO-menu's krijgen in Kodi 17 als je Kodi-interne speler gebruikt voor het afspelen. Navigeer naar de .iso en druk op de menuknop op de afstandsbediening. Kies spelen met behulp van .. dan 'Videoplayer'.

Oke, thanks Tom ga ik straks proberen :clapping:
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Remus

Ondertitels downloaden lukt inmiddels, maar films scrapen lukt mij op geen enkele manier.

Is het mogelijk dat de scrape functie alleen werkt voor film over het netwerk? Ik speel namelijk alles af van een interne en externe hd.

Of ligt het aan mijn mapstructuur? Ik heb per film het (mkv) bestand in een gelijknamige map geplaatst.

Ook lijkt het onmogelijk om apps zoals facebook/moviebar etc te verwijderen.

HereIsTom

Net de laatste firmware 2.0.7 via Futeko erop gezet en Kodi 17.6 geïnstalleerd, maar krijg nu geen 5.1 geluid meer via versterker!
Iemand een idee wat ik fout doe?
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

stevefilmfreak54

Oke, heb 2.0.7 erop gezet maar er stond Kodi 17.0 dus Kodi 17.6 gedownload maar hoe krijg ik 17.6 van mijn PC naar de Q10? Heb de file op een USB stick gezet en geprobeerd via het update knop achterop de Q10 maar hij blijft op 17.0 als ik via File Manager kijkt wat op de USB stick staat dan zie ik 17.6. Ik geloof dat ik vergeten ben hoe je Kodi van de PC naar de Q10 overzet, wie kan mij helpen aub?

groetjes Steve
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

HereIsTom

Je moet eerst de oude Kodi verwijderen op je Q10 en dan via de filemanager de 17.6 op je USB stick openen, dan kun je 'm installeren.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

stevefilmfreak54

Quote from: HereIsTom on March  7, 2018, 13:10:57
Je moet eerst de oude Kodi verwijderen op je Q10 en dan via de filemanager de 17.6 op je USB stick openen, dan kun je 'm installeren.

Thanks Tom :clapping: :clapping:
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

luuk

Hoi.

Ik ben gewoon naar de play store gegaan en dan naar Kodi gezocht en daar zag ik dat ik ik kon verwijderen of upgraden.
Erop geklikt en nu heb ik dus gewoon Kodi 17.6 erop. Ik heb niets met een usb stick gedaan...
Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW

HereIsTom

Quote from: luuk on March  7, 2018, 14:57:05
Hoi.

Ik ben gewoon naar de play store gegaan en dan naar Kodi gezocht en daar zag ik dat ik ik kon verwijderen of upgraden.
Erop geklikt en nu heb ik dus gewoon Kodi 17.6 erop. Ik heb niets met een usb stick gedaan...

Maar dan heb je in Kodi met streams geen 5.1 geluid via versterker?
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

stevefilmfreak54

Quote from: luuk on March  7, 2018, 14:57:05
Hoi.

Ik ben gewoon naar de play store gegaan en dan naar Kodi gezocht en daar zag ik dat ik ik kon verwijderen of upgraden.
Erop geklikt en nu heb ik dus gewoon Kodi 17.6 erop. Ik heb niets met een usb stick gedaan...

Zo heb ik het ook uiteindelijk gedaan
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

luuk

Quote from: HereIsTom on March  7, 2018, 14:59:06
Maar dan heb je in Kodi met streams geen 5.1 geluid via versterker?

Daar ben ik nog niet mee bezig geweest. Ik reageerde op de opmerking van iemand hoe hij de nieuwste Kodi op de Himedia kon zetten. Via de Play Store was het zo gepiept.
Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW

stevefilmfreak54

Als ik eerlijk ben, ben ik niet zo onder de indruk van KODI, gebruik meestal interne media center van de Q10, makkelijker. Kodi, bij mij loopt vaak vast of reageert heel slecht op de A/B. Q10 is al een gecompliceerde media speler ivm Dune of een Mede8er, die vindt ik recht aan recht toe, toch zijn deze spelers ook vaak slecht wat betreft updates, mijn Dune D1 is in jaren niet meer geupdate, maar hij speelt alles af, doet de Q10 niet!! Toch is de Q10 een mooie media speler maar qua handeling(en) en gemakzucht niet DE beste.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

jeepee

Is er een app waarmee je NL Ziet kan afspelen. Of loopt zoiets ook over Kodi?
Ik zag dat er een app was voor een android telefoon zodat je scherm van de q10 ook op je telefoon ziet.
En zo ook kunt bedienen. (dus met tv uit is het ) Is zoiets er ook voor de Iphone?

angelo41

wie heeft hier nog problemen met zijn q10,namelijk met de wrapper .speelt hier geen enkele film meer af.als ik 1 selecteer blijft het beeld zwart.
al andere versies getest van de fw alsook de custom fw op futeko helpt niks.

HereIsTom

#874
Ik gebruik gewoon Kodi om af te spelen, weet ook niet hoe ik de wrapper zou moeten gebruiken.
Bij mij speelt hij alles prima af.
Heb je de laaste versie 2.1.0 er al op staan?
Ik gebruik overigens de Custum Firmware 2.1.0
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W