PCM1704 dac

Started by sebassie, April 19, 2016, 18:29:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sebassie

Ik krijg sinds gisteren geen geluid meer uit de linkerspeaker als ik via mijn streamer/dac speel. Na 1 voor 1 onderstaande stappen te hebben genomen ben ik tot de conclusie gekomen dat het aan de dac moet liggen (als ik wat over het hoofd heb gezien, hoor ik dat graag). Via de interne phonotrap van mijn versterker hoor ik wel geluid over beide kanalen.

Onderstaande stappen heb ik genomen:
* buizen versterker verwisseld
* buizen dac verwisseld
* andere interlink
* andere ls-kabel
* dac via aux aangesloten ipv cd
* tv op dac aangesloten

In alle bovengenoemde situaties krijg ik geen geluid uit links (wel uit rechts). Als ik de speakerconnectoren verwissel verplaatst het euvel zich (links wel, maar rechts geen geluid). Hetzelfde is het geval als ik links uit de dac rechts in bij de versterker prik en v.v.

Dus volgens mij moet t zo goed als zeker aan de dac liggen:
- of er zit een breuk in het soldeer bij de dac uit
- of de linkerchip is niet meer goed

Wil iemand even meedenken om na te gaan of ik zo tot de juiste conclusie ben gekomen?

Gr
Sebas


Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

twani

Quote from: sebassie on April 19, 2016, 18:29:51
Ik krijg sinds gisteren geen geluid meer uit de linkerspeaker als ik via mijn streamer/dac speel. Na 1 voor 1 onderstaande stappen te hebben genomen ben ik tot de conclusie gekomen dat het aan de dac moet liggen (als ik wat over het hoofd heb gezien, hoor ik dat graag). Via de interne phonotrap van mijn versterker hoor ik wel geluid over beide kanalen.

Onderstaande stappen heb ik genomen:
* buizen versterker verwisseld
* buizen dac verwisseld
* andere interlink
* andere ls-kabel
* dac via aux aangesloten ipv cd
* tv op dac aangesloten

In alle bovengenoemde situaties krijg ik geen geluid uit links (wel uit rechts). Als ik de speakerconnectoren verwissel verplaatst het euvel zich (links wel, maar rechts geen geluid). Hetzelfde is het geval als ik links uit de dac rechts in bij de versterker prik en v.v.

Dus volgens mij moet t zo goed als zeker aan de dac liggen:
- of er zit een breuk in het soldeer bij de dac uit
- of de linkerchip is niet meer goed

Wil iemand even meedenken om na te gaan of ik zo tot de juiste conclusie ben gekomen?

Gr
Sebas
Wissel l en R even van interlink..

sebassie

Dat helpt ook niet, helaas
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Pjotr27

Quote from: sebassie on April 19, 2016, 21:13:30
Dat helpt ook niet, helaas

Dan hoor je rechts niets meer?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

sebassie

Klopt. Rechts uit naar links in en links uit naar rechts in: dan hoor ik rechts niets
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

notoxus

Ai jammer zeg.  Had je al een andere ingang geprobeerd?   Ik zou het niet verwachten maar ja proberen kan altijd.   Mooi moment m wat anders te gaan aanschaffen  :D. Er zijn wel bedrijven die er vast iets mee kunnen. Ben er niet zo in thuis maar ik lees wel eens wat over triple m audio of de groef audio..succes

Groeten
Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx