Het grote Dune HD SOLO 4K Topic

Started by master30, April 17, 2016, 15:26:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

master30

Quote from: riwi on September 22, 2016, 23:38:36
Da's jammer. Is inderdaad een pieterpeuterig klein knopje.

Knopje was mij niet eens meer opgevallen, ik trek gewoon de adapter stekker erachter uit als het nodig is  ;D
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Crownfire

Ik kan hem niet selecteren als ik in een map sta op mijn nas. Ik doe kennelijk toch iets niet goed?

Quote from: EricR on September 22, 2016, 09:10:35
Wanneer je de betreffende map selecteert in de netwerkbrowser en op de "menu" knop van de afstandsbediening drukt komt er als het goed is een menu tevoorschijn. Hier kan je "Toevoegen als netwerkmap" selecteren.

Dit kan wel alleen met mappen en niet met de volledige NAS.

Mausman

Zo de dune vandaag ontvangen en zojuist aangesloten. Heeft iemand misschien de meest beste instellingen voor deze dune? Ik heb m via hdmi aangesloten op mn denon avr-3313.
Alvast bedankt.

Robbo

Quote from: riwi on September 23, 2016, 16:01:40
Volgens mij doet ie dat niet.

Als de EDID aangeeft dat het display 2160p kan dan zal de output ook 2160p worden. Ook bij 1080p materiaal.
De oude Dunes konden dit ook niet.

De good old TVIX : daar kon je per resolutie/framerate aangeven wat de output resolutie moest worden.

De Auto Edid werkt maar deels.  720p23.96hz materiaal wordt dan uitgestuurd als 720p60. Idem voor 1080p.  2160p23.96 materiaal wordt ook op 1080p60 uitgestuurd.

Vooralsnog moet ik handmatig de output op 2160p zetten bij 2160p bronmateriaal.  Voor de rest staat het op 1080p met auto resfresh rate, wat net zoals bij de Base 3.0 prima voldoet.

riwi

Quote from: Robbo on September 24, 2016, 08:50:15
Vooralsnog moet ik handmatig de output op 2160p zetten bij 2160p bronmateriaal.  Voor de rest staat het op 1080p met auto resfresh rate, wat net zoals bij de Base 3.0 prima voldoet.

Omdat mijn prepro geen 2160p ondersteunt moet ik als ik 2160p wil spelen de HDMI kabel direct tussen de Dune en de projector hangen. En dan in de Dune spdif als audio selecteren. Dan kies ik ook gewenste output resolutie van 2160p. Daar zijn HDMI kabels niet op gemaakt om ze telkens om te steken.

Ik twijfel een beetje of iets met een hdmi switch moet gaan doen die EDID manipuleert, of dat ik evt Zo'n Dune Lite erbij koop die dan dedicated voor 2160p is met een eigen kabel naar de projector en spdif naar de prepro. Of toch gewoon de Classe SSP800 vervangen en downgraden naar zo'n Marantz 8802 of 8803 prepro. Zeker als begin volgend jaar de Oppo UHD speler er is en er dus meerdere 2160p bronnen zijn is dat laatste handiger.

Een Dune 4k Lite erbij is het goedkoopst. Dan zit je wel met de afstandbediening en wil je een Dune stroomloos maken zodat je niet per ongeluk 2 tegelijk bedient.

Ach zoveel 2160p materiaal is er niet. Dus het heeft nog geen haast.

williams

Hoi Riwi voor de nieuwe Oppo hoeft je niet perse je mooie classe te vervangen daar de oppo 2 hdmi uitgangen heeft .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Robbo

Quote from: riwi on September 24, 2016, 12:30:28
Omdat mijn prepro geen 2160p ondersteunt moet ik als ik 2160p wil spelen de HDMI kabel direct tussen de Dune en de projector hangen. En dan in de Dune spdif als audio selecteren. Dan kies ik ook gewenste output resolutie van 2160p. Daar zijn HDMI kabels niet op gemaakt om ze telkens om te steken.

Ach zoveel 2160p materiaal is er niet. Dus het heeft nog geen haast.

2160p materiaal op 1080p uit gaat ook best goed. Plus de motion handling werkt dan wel :-)

xynyx

Quote from: riwi on September 24, 2016, 12:30:28

Een Dune 4k Lite erbij is het goedkoopst. Dan zit je wel met de afstandbediening en wil je een Dune stroomloos maken zodat je niet per ongeluk 2 tegelijk bedient.

Ach zoveel 2160p materiaal is er niet. Dus het heeft nog geen haast.

Dune's via TCP/IP aansturen. Heb je geen probleem met ab.

riwi

Quote from: xynyx on September 27, 2016, 05:46:38
Dune's via TCP/IP aansturen. Heb je geen probleem met ab.

Ik doe nog ouderwetsch met de pronto infrarood. Maar inderdaad dat is een oplossing.

Quote from: williams on September 24, 2016, 14:28:08
Hoi Riwi voor de nieuwe Oppo hoeft je niet perse je mooie classe te vervangen daar de oppo 2 hdmi uitgangen heeft .
Als de Oppo er is heb je dus al 2 bronnen met 2160p. Dan wordt de noodzaak voor vervanging van de Classe nog groter. De Oppo heeft inderdaad een 2de HDMI die je als Audio only kan instellen. da's handig.

EricR

Quote from: Crownfire on September 23, 2016, 20:04:34
Ik kan hem niet selecteren als ik in een map sta op mijn nas. Ik doe kennelijk toch iets niet goed?

Doe je dit wel in de netwerkbrowser? En niet in My Collection?
Krijg je wel het pop up menu wel wanneer je op de "Menu/Pop Up" knop van de afstandsbediening drukt?
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

RonG

Eric, over die scraper,

doet deze vanzelf updaten? Ik verwijder bv een film van de NAS maar zie deze nog staan.

Mausman

Ik heb geprobeerd de scraper te gebruiken, maar bij mij werkt het niet. Mijn films staan op mijn nas en het indexeren lukt wel en krijg dan weliswaar wel mooie plaatjes en info te zien van de films, maar zodra ik afspelen kies zegt ie dat de map leeg is o.i.d.
Wat gaat er fout?

Weet iemand overigens nog wat de beste settings zijn van de Dune Solo 4K? Ik heb 'm middels een HDMI kabel aangesloten op mijn receiver Denon AVR3313 en van hieruit weer met HDMI naar m'n tv.

Alvast bedankt.

riwi

Quote from: Mausman on September 29, 2016, 10:50:27
Weet iemand overigens nog wat de beste settings zijn van de Dune Solo 4K? Ik heb 'm middels een HDMI kabel aangesloten op mijn receiver Denon AVR3313 en van hieruit weer met HDMI naar m'n tv.
pagina 5 in deze thread : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=157523.msg2936915#msg2936915

Mausman

Quote from: riwi on September 29, 2016, 11:30:26
pagina 5 in deze thread : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=157523.msg2936915#msg2936915


ja bedankt (het is overigens pagina 6  :D).

Nu alleen die scraper nog aan de praat zien te krijgen.


RonG

Quote from: Mausman on September 29, 2016, 12:31:05
Nu alleen die scraper nog aan de praat zien te krijgen.

Ik weet niet of het noodzakelijk is maar ik heb elke film in een aparte map staan.

EricR

Quote from: RonG on September 29, 2016, 10:36:49
Eric, over die scraper,

doet deze vanzelf updaten? Ik verwijder bv een film van de NAS maar zie deze nog staan.

Nee, hij update niet automatisch dus het probleem moet ergens anders liggen. Hier kan ik films zonder problemen verwijderen.

@Mausman: Raar, waar staan de films opgeslagen?
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

RonG

Quote from: EricR on September 29, 2016, 13:45:22
Nee, hij update niet automatisch dus het probleem moet ergens anders liggen. Hier kan ik films zonder problemen verwijderen.

Het probleem is dus dat hij niet automatisch update ;).

Dus ik moet de "gekeken" film vanuit de interface van de Dune verwijderen waarna hij dus ook van de NAS verwijderd wordt?

Mausman

Quote from: EricR on September 29, 2016, 13:45:22
Nee, hij update niet automatisch dus het probleem moet ergens anders liggen. Hier kan ik films zonder problemen verwijderen.

@Mausman: Raar, waar staan de films opgeslagen?

De films staan op m'n nas in aparte mappen. Het indexeren werkt gewoon en krijg ook gewoon zo'n overzicht met die plaatjes zeg maar. Als ik op een klik krijg ik ook gewoon de info ed. te zien, maar zodra ik op afspelen klik krijg ik dus de melding dat de map leeg is.

EricR

Heb je al weleens geprobeerd je collectie opnieuw te indexeren? Enige dat ik mij kan bedenken is dat het IP adres van je NAS misschien veranderd is sinds het indexeren.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

Mausman

Quote from: EricR on September 29, 2016, 16:57:24
Heb je al weleens geprobeerd je collectie opnieuw te indexeren? Enige dat ik mij kan bedenken is dat het IP adres van je NAS misschien veranderd is sinds het indexeren.

Ik heb al m'n netwerk apparatuur een vast ip adres gegeven, dus dat zal het niet zijn.

Mausman

Nog maar es geprobeerd en de map met films op m'n nas opnieuw laten indexeren. Ook nu krijg ik wel de plaatjes en info van een film en zo, maar zodra ik op afspelen klik zegt ie 'afspeellijst is leeg'.
Snap er niets van  :confused:.




RonG

Vraagje m.b.t. de optie wifi access point. Dit werkt goed, maar niet wanneer deze uit of in de stand=by staat. Bij geheel uit kan ik me dat nog wel voorstellen :turn:. Maar is het niet mogelijk dat het accesspoitn actief te houden wanneer de Dune in standby staat?

Mausman

Quote from: Mausman on October  3, 2016, 09:57:12
Nog maar es geprobeerd en de map met films op m'n nas opnieuw laten indexeren. Ook nu krijg ik wel de plaatjes en info van een film en zo, maar zodra ik op afspelen klik zegt ie 'afspeellijst is leeg'.
Snap er niets van  :confused:.

Is er hier misschien iemand die films afspeelt vanaf z'n nas waarbij de scraper wel goed werkt? Zo ja, kan diegene dan misschien uitleggen hoe die dat gedaan heeft?

Ik zou nl. niet weten wat ik evt. fout gedaan heb. Moeten de bestandsnamen misschien aan bepaalde voorwaarden voldoen of zo?

Alvast bedankt.


RonG

Bij mij werkt het,

Ik heb alle films in een aparte mappen staan (weet niet of dat noodzakelijk is maar dat is in mijn geval al zo).
Ik moest wel bv de gedeelde map "FIlms" als netwerk koppeling toevoegen.

Kan het nu ff niet nakijken maar zal straks eens wat foto's maken met de volgorde wat ik gedaan heb.

Maar moet wel togeven dat ik de scraper niet zo geweldig vind. Ik gebruik nog steeds die van zappiti

Raymen

Het werkt wel leuk my collections maar het inladen van 100+ films
Vindt ik toch wel lang duren

Ik gebruik nu toch nig liever dune exporer
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld