Het grote Dune HD SOLO 4K Topic

Started by master30, April 17, 2016, 15:26:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

Werkt de Dune nou wel goed met 1080p en 4k bestanden inclusief de geluidsporen DTS HD MA en dolby true HD?

Zit te kijken om de Dune HD Solo 4K lite te kopen. Dit is dezelfde als de Solo 4k?

Raymen

Ja bij mijn wel

Ook hdr werkt nu goed
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

master30

Wat in mijn geval nog steeds niet is opgelost met alle Dune's hiervoor ook niet, om dat ik 21x9 kijk zou ik graag subtitle shift willen gebruiken.
Dit kan bij losse bestanden wel, maar speel ik een bd -iso of map af met menu, dan werkt deze functie niet.
Via mijn Oppo gaat dit wel. (uitgepakte iso en gepatched met bdmv-modify)
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Raymond187

Quote from: Raymen on July  1, 2017, 17:12:40
Ja bij mijn wel

Ook hdr werkt nu goed
Zou je de solo 4k aan raden als ik die voor € 125 kan kopen??

Ik zit toch te denken om mijn HTPC weg te doen.

allineedisbass

Ervaren jullie ook een groene tint bij de HDR conversie voor BT2020?
Stereo: McIntosh MA7900 / B&W 803D / Lumin D2 / roon / Kenwood KX7030 / Kenwood DP8020 / Project 6.9
HT: Sony 83AJ90 / Marantz SR7010 / Pioneer LX5080 / B&W / Velodyne / Dune / APTV4K / Shield Pro

ccpl

Quote from: EricR on June 30, 2017, 17:02:21
Het updaten van de Firmware zou inderdaad niet moeten leiden tot het verlies van de scraper data.

Netflix wordt inderdaad erg lastig. Dune kennende zullen ze dit alleen willen doen wanneer het op de beste kwaliteit werkt en hier stelt Netflix een hoop eisen aan.
Netflix 4K lijkt daarom helaas alleen mogelijk voor merken met gigantische afzetaantallen.

Dune heeft wel een API vrijgegeven voor het maken van applicaties voor de 4K serie, misschien weet iemand hier een 720p variant mee te maken oid. Al loop je dan denk ik weer tegen ontbrekende DRM's aan. :(

Gisteren eens wat aan het spelen gegaan, en inderdaad blijkt dat na update de originele app 'Movies' niet meer werkte, maar ik gewoon vanuit de applicaties 'My Collection' moest gebruiken... oef, da's weer eentje opgelost dankzij jullie hier....
Wat er wel blijft spelen is dat hij de extern aangesloten HDD ziet als 1 grote drive, en niet de submappen herkent...

EricR

Over 10 minuten weer een mooie Solo Lite actie op 1dayfly!
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

RonG

Quote from: EricR on July 14, 2017, 11:50:03
Over 10 minuten weer een mooie Solo Lite actie op 1dayfly!

even kijken,

Is BR menu en de videowall etc nu zonder meerkosten beschikbaar op een lite?

Kanariepiet

Ja, met de laatste FW update zelfde als zijn grotere broer.

Meeuwtje

Quote from: allineedisbass on July  1, 2017, 22:58:04
Ervaren jullie ook een groene tint bij de HDR conversie voor BT2020?

Toevallig wel bij de film Patriots Day.
Wat ik raar vindt met ds nieuwe hdr functie is dat wanneer ik mijn scherm handmatig op st.2084 moet zetten(forced hdr) de functie in de dune op aan moet zetten. Indien deze uit staat heb ik een erg flets scherm. Die ik iets niet goed of werkt t bij mij vice versa? 🤔
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 683 s2 / B&W htm61 s2 / B&W 685 s2 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

riwi

Quote from: Meeuwtje on July 17, 2017, 21:56:39
Toevallig wel bij de film Patriots Day.
Wat ik raar vindt met ds nieuwe hdr functie is dat wanneer ik mijn scherm handmatig op st.2084 moet zetten(forced hdr) de functie in de dune op aan moet zetten. Indien deze uit staat heb ik een erg flets scherm. Die ik iets niet goed of werkt t bij mij vice versa? 🤔
Als je de HDR functie in de Dune gebruikt converteert ie het naar SDR. Dan moet je dus in  je weergever niet de HDR/ST.2084 mode gebruiken. Als het er dan flets uit ziet zou je weergever niet goed zijn afgesteld. Maar voor je begint met tweaken zou ik eerst even kijken of de rip wel echt HDR is. Want in veel van de 2160p rips is de HDR conversie al gedaan (meestal niet al te best). Dan moet je dus in de Dune niet de HDR functie gebruiken en in de weergever ook niet de ST.2084 mode.

willempie

Ik heb net via de aanbieding voor 99 euro een Dune 4K solo lite gekocht. (Onderweg naar brazilie).

Nu las ik net in een ander topic over dolby atmos dat voor het afspelen van een dolby atmos track je een HDMI 2.0 connectie nodig hebt. De Dune 4k solo heeft een HDMI 1.4 connectie. Iemand al getest of dolby atmos wel doorgegeven wordt of niet?
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

ccpl


denoontje

No problemo hier


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

willempie

Quote from: denoontje on July 26, 2017, 23:45:17
No problemo hier


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Fijn om te weten, thanks.  :colgate:
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

Kjelt

Sterker nog mijn Dolby Atmos processor heeft ook gewoon hdmi 1.4  :D
Qua audiobandbreedte is er geen verschil tussen 1.4 en 2.0 maar voor video wel, hdmi 2.0 is voor 4k@60Hz

https://en.m.wikipedia.org/wiki/HDMI

RonG

Quote from: willempie on July 26, 2017, 23:01:04
Nu las ik net in een ander topic over dolby atmos dat voor het afspelen van een dolby atmos track je een HDMI 2.0 connectie nodig hebt. De Dune 4k solo heeft een HDMI 1.4 connectie. Iemand al getest of dolby atmos wel doorgegeven wordt of niet?

Ik had hiervoor een Dune B1 en was daar al geen probleem mee,.

Mag ik vragen waar die aanbieding was? Zoek ook nog een lite

thanksalot

Weet iemand of Dune werkt aan een nieuwe mediaspeler met HDMI 2.0 of 2.1? Vind het zo klote dat er door HDMI 1.4 amper meerwaarde is over een oude D1.

EricR

Meerwaarde genoeg, de enige beperkingen die ik me kan bedenken zijn 4k60p en HDR. Dit materiaal is nog erg schaars (en zal zeker in het geval van 4k60p hoogstwaarschijnlijk erg schaars blijven) en voor HDR heeft Dune al een mooie feature toegevoegd in de laatste beta FW.

Wat betreft Dune's met HDMI 2.0/2.1; Dune maakt altijd gebruik van Sigma chipsets en deze zijn nog niet op de markt met HDMI 2.0/2.1. Ongetwijfeld wordt hieraan gewerkt maar dit duurt waarschijnlijk nog wel even.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

Kjelt

Alleen 4k@60Hz en HDR werkt niet de rest zou moeten werken, dus wees wat specifieker wat je precies wilt/zoekt?

willempie

Quote from: RonG on July 27, 2017, 08:23:32
Ik had hiervoor een Dune B1 en was daar al geen probleem mee,.

Mag ik vragen waar die aanbieding was? Zoek ook nog een lite
Aanbieding (geldig één dag) was bij onedayonly, daarvoor bij iBood.
Ik denk dat deze aanbieding wel weer een keer zal gebeuren en meestal wordt dit inndeze post gemeld.
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

thanksalot

Quote from: Kjelt on July 27, 2017, 11:51:48
Alleen 4k@60Hz en HDR werkt niet de rest zou moeten werken, dus wees wat specifieker wat je precies wilt/zoekt?

HDMI 1.4 doet volgens mij ook geen 4k@24Hz met BT2020 en/of alle kleurdieptes (YUV4:4:4) die benodigd zijn voor een optimale HDR weergave.

Ik weet dat er niet veel materiaal is maar vind het wel leuk om bijvoorbeeld van die demo's af te spelen. En er komt natuurlijk steeds meer materiaal aan en 1.4 is mijns inziens een tussenoplossing.

Even iets heel anders. De maximale bitrate die ik haal op de dune is 8-9 MB/s. Dat is in 9 van de 10 gevallen meer dan voldoende maar niet voor 4k, 10bit spul (toppen van >100mbit). Nu heb ik hier al eens over gepost en gezocht op internet en ik denk dat het aan de SMB verbinding ligt. Nu wil ik dus een NFS-share opzetten op een windows 7 server, nu zijn er wel handleidingen te vinden maar aangezien er hier mensen met ervaring zijn icm een dune vroeg ik me af of iemand het zelf werkend heeft gekregen en daar een beschrijving van heeft.

EricR

#897
Het mogelijke onderliggende probleem voor de lage snelheden wordt helaas niet opgelost door over te stappen naar NFS, krijg je wel Gigabit verbinding (te zien aan de LED's op de LAN poort)?
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

thanksalot

Quote from: EricR on July 27, 2017, 14:40:06
Het mogelijke onderliggende probleem voor de lage snelheden wordt helaas niet opgelost door over te stappen naar NFS, krijg je wel Gigabit verbinding (te zien aan de LED's op de LAN poort)?

Wist niet dat je dat aan de LED's kon zien eerlijk gezegd, dus dat moet ik nog even checken. Het schijnt wel een veel voorkomend probleem te zijn bij dunes en als mensen dan overstappen op nfs dan is het vaak opgelost.

De Dune hangt met een goede kwaliteit CAT6 kabel aan dezelfde switch als de betreffende server. Over diezelfde switch komen mijn downloads ook gewoon met 300mbit binnen (35-36MB/s).

Hippel

Staat de Gb optie wel aan in de Dune settings?