Vm vraag.

Started by Wotnix, April 13, 2016, 19:26:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wotnix

Misschien een hele simpele vraag hierzo, maar
Als je een Nas hebt met 2 schijven hebt, waar staat Vmware dan op ?
Die zet je toch op een ssd ?

Dit even voor mijn beleving.
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

jvanhambelgium

Wat bedoel je hier juist ?
Een "VM" is eigenlijk gewoon "een file" en die moet ergens staan & leven.

Op een NAS kan je via NFS bijvoorbeeld een "share" of "mount" maken die je vanop je VMWare server kan benaderen en waarop de VM staat.

Dat hoeft helemaal geen SSD te zijn (zeker niet voor thuisgebruik om te spelen zeg maar)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Wotnix

#2
Quote from: jvanhambelgium on April 13, 2016, 20:13:02
Wat bedoel je hier juist ?
Een "VM" is eigenlijk gewoon "een file" en die moet ergens staan & leven.

Op een NAS kan je via NFS bijvoorbeeld een "share" of "mount" maken die je vanop je VMWare server kan benaderen en waarop de VM staat.

Dat hoeft helemaal geen SSD te zijn (zeker niet voor thuisgebruik om te spelen zeg maar)

Ik zal proberen uit te leggen.

Op mijn toekomstig servertje draait een besturingsysteem van Windows.
Hier draait Vmware bovenop.

Die draait op een SSD of je eerste schijf.
Of bedoel je dat er geen Windows besturingssyteem is, maar dat je Vmware meteen je besturing is ?
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Madhouse

Je installeert een hypervisor (ESXi of Hyper-V core) en hier kun je een Virtual Machine (VM) in aanmaken. Je zou ook Server 2012 R2 met VMware Workstation of Hyper-V kunnen maken maar dat is zonde van je geheugen gebruik omdat je OS ook al wat gebruikt. Met een hypervisor benut je de volledige processorkracht en het geheugen omdat deze vrij klein zijn (ESXi is bijv. maar 80mb en draait volledig in het geheugen en kan je vanaf een USB stick laten booten).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Hier kun je wel het e.e.a. vinden: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1455241

Persoonlijk zou ik voor ESXi gaan, deze is wat kleiner en vereist wat minder tweaks. Op Hyper-V moet je nog wel het e.e.a. aan register hacks uitvoeren omdat de netwerkkaart denkt dat hij 10GB (is maar 1GB) is dat gaat ten koste van de performance.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Wotnix

Dank je wel,

Ik ben er mee bezig !

Bare metal server  ::)
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

katwax

Esxi heb je gratis versie en deze kan best voldoen aan je eisen, voordeel van esxi is dat deze direct gebruik kan maken van je hardware waar de versie op windows dit niet doet (vmware -> windows -> hardware).
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Wotnix

Quote from: katwax on April 14, 2016, 11:19:28
Esxi heb je gratis versie en deze kan best voldoen aan je eisen, voordeel van esxi is dat deze direct gebruik kan maken van je hardware waar de versie op windows dit niet doet (vmware -> windows -> hardware).

Ik begin steeds meer enthousiast te raken over Esxi. Vanacht was het 02:30 voordat ik in me bed lag  :blush:
Helaas kan ik het niet uitproberen omdat ik er de spullenboel niet voor heb  :sneaky2:

Dit geld voor mijn audio ook, ik heb bijv. een versterker uit de tid van Napoleon  :lookaround:

| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Siddartha

Niet zo'n grote versterker?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Wotnix

Ik heb een Denon AVR-3300.

Een prachtig ding voor mij, alleen geen HDMi.
De HTPc zit optisch aangesloten op deze versterker.
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Raphie

JBL PRX Power!

Wotnix

Quote from: Raphie on April 15, 2016, 11:27:04
Wortnix dus.....

Ja pcies,  Raphie  :thumbs-up:
Tisnix, is me broer  ;D ;D

| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |