Zitten er ook VMware gekkies in de zaal ?

Started by Wotnix, April 8, 2016, 19:19:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wotnix

Hallo audio maten.

Voor een testlab heb ik een pc met VMware erop welke geconfigureerd is als 3 Win7 en 1 Win2012 server machine die als domain controller is ingezet.

The server heeft een static ip adres en is geconfigureerd met Dns en Dhcp, incl adresspool etc etc.
Al ik nu op een Win7 pc "ipconfig" doe dan zou er een verzoek om afgiifte van een ip adres moeten komen, toch ?
Wat ik echter zie, is een heel vreemd ip adres, wat nergens op slaat (????!!!)

Voor de goede orde,
Ik maak geen verbinding met internet.

Ik zie iets over het hoofd maar wat ?
Wie bezorgt mij een goede nacht slaap  :tounge:

Mvgr,
W...
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Nosferatu

Ipconfig en dan een lijst met een IP adres als 169.254.x.x ?

IPconfig /release geeft je IP adres vrij, ipconfig /renew 'ververst' je IPadres.

Maar hebben je virtuele Win7's wel verbinding met je virtuele server ? Of 'zien' ze elkaar niet ?
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Wotnix

#2
Nee, ik kan hem niet pingen.
De server geeft adressen uit vanaf 192.168.178.100
Op de Win client zie ik 192.168.125.2, ofzo
Dat is op zich vreemd.

| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Nosferatu

Tijdje geleden dat ik met VMWare heb gewerkt maar check de configuratie van de virtuele netwerkkaarten IN VMWare even (eigenschappen van de virtuele PC's, netwerk o.i.d.), of ze wel in hetzelfde segment zitten.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Wotnix

Quote from: Nosferatu on April  8, 2016, 20:26:19
Tijdje geleden dat ik met VMWare heb gewerkt maar check de configuratie van de virtuele netwerkkaarten IN VMWare even (eigenschappen van de virtuele PC's, netwerk o.i.d.), of ze wel in hetzelfde segment zitten.

Ik kom er straks op terug, Nos !
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Nosferatu

Als je er niet uit komt dan word het voor mij pas dinsdag dat ik er naar kan kijken, dan heb ik weer de beschikking over een PC met daarop VMWare.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Wotnix

Ik ben behoorlijk nieuw in deze virtuele wereld, maar mij begint langzaam iets te dagen.

Ik denk zelf dat de netwerkinstellingen van de client configuratie niet juist zijn.
Alle computers zijn op NAT ingesteld. Volgens mij is diet niet juist en zal ik een eigen netwerk moeten instellen op één of andere manier.

NAT:
Wanneer ik de computer betrek waarop VMware is geinstalleerd.

Host:
Wanneer ik een sec eigen netwerk wil maken, binnen de computer waarop VMware geinstalleerd is.

Custom:
Om zelf een virtueel netwerk te creeren.

IK dacht dat het zo was.
Even puzzelen.



| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

jvanhambelgium

Ze moet allesinds niet op NAT staan...dan werk je intern ook met een eigen DHCP-scope die je in VMWare gaat installeren  (vandaar dat je 192.168.125.x zag verschijnen)
Je zal eerder een eigen netwerkje moet aanmaken of ze in "briged" zetten (maar met "bridged" koppel je ze door naar echter thuisnetwerk, mischien ook niet zomaar wenselijk)

Doe dan maar "custom" en maak je eigen (afgesloten) LAN en daarin gaat dit prima werken.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Wotnix

Quote from: jvanhambelgium on April  9, 2016, 08:00:42
Ze moet allesinds niet op NAT staan...dan werk je intern ook met een eigen DHCP-scope die je in VMWare gaat installeren  (vandaar dat je 192.168.125.x zag verschijnen)
Je zal eerder een eigen netwerkje moet aanmaken of ze in "briged" zetten (maar met "bridged" koppel je ze door naar echter thuisnetwerk, mischien ook niet zomaar wenselijk)

Doe dan maar "custom" en maak je eigen (afgesloten) LAN en daarin gaat dit prima werken.

Inmiddels is het gelukt.
Custom was het toverwoord.
Via een link heb ik een goed leesboek ontvangen om het onder de knie te krijgen.
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

katwax

Ik ben VMware engineer dus indien je vragen hebt mag je ze altijd stellen.
Aangezien je het reeds gevonden hebt veronderstel ik dat het werkt nu :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Wotnix

Quote from: katwax on April  9, 2016, 23:08:01
Ik ben VMware engineer dus indien je vragen hebt mag je ze altijd stellen.
Aangezien je het reeds gevonden hebt veronderstel ik dat het werkt nu :)

Dank je... !

Ik zal het onthouden.
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

dennism

Hier is ook wel aardig wat VMware kennis in huis :)

Wotnix

Quote from: dennism on April 10, 2016, 00:05:29
Hier is ook wel aardig wat VMware kennis in huis :)

Ik zal je "zeggen"

Ik vind dit één van de fijnste forums die ik heb.
Kom er graag en de mensen zijn altijd wel bereid je te helpen.

ToP !
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |