Mytek Brooklyn

Started by conqubite, April 8, 2016, 11:17:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

conqubite

Ik heb de kogel door de kerk gejaagd. Sinds afgelopen weekend staat bij mij de brooklyn in te spelen.



Interessant ding, naast dac, ook voorversterker, phono voorversterker, koptelefoonversterker met twee aansluitingen en mogelijk meer dan interessant.... MQA decoder. Voorzien van AB in de stijl van Apple. In de loop van de week al een forse verbetering opgetreden. De phono versterker heeft me aangenaam verrast. Doet koud uit de doos niet veel onder voor mijn heed quasar. En omdat ie retestrak is, ook in het laag, op sommige punten wellicht al beter.  Aanvankelijk klonken laptop en cd speler eerst als slechte mp3. Alles nog redelijk budget houtje touwtje aangesloten. Maar zoals gezegd, nu dus al een duidelijke verbetering. Sinds gisteravond heb ik het idee dat het echt wat begint te worden. Wat opvalt... retestrak!!, ook in het laag dus ook wat minder problemen daarmee, detailering in het hoog gaat nu sinds gisteravond verder dan ik gewend ben. Up front weergave, iets anders dan ik gewend ben maar mijn set kan dat denk ik wel hebben. Een hard randje in het hoog wordt al duidelijk minder. Breedte en diepte beginnen nu volgens mij los te komen. Klankrijkdom loopt nog wat achter bij mijn cd speler, die daar volgens mij heel goed op scoort, maar ik merk verbetering ook wat dat betreft.

Op dit moment in blijde verwachting van de vrijgave van de firmware update die MQA afspelen mogelijk maakt, wat ieder moment nu zou moeten kunnen gebeuren. Softwarematig komen er nog wel een paar updates schat ik in. Heb al MQA demobestanden. Die kinken al niet verkeerd nu. Ben benieuwd....

Dirk

ken deze nog niet, maar staat qua uiterlijk voor mij iig al op eenzame hoogte, heel mooi vormgegeven apparaat  :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Isflicka

Quote from: conqubite on April  8, 2016, 11:17:45
Ik heb de kogel door de kerk gejaagd. Sinds afgelopen weekend staat bij mij de brooklyn in te spelen.



Interessant ding, naast dac, ook voorversterker, phono voorversterker, koptelefoonversterker met twee aansluitingen en mogelijk meer dan interessant.... MQA decoder. Voorzien van AB in de stijl van Apple. In de loop van de week al een forse verbetering opgetreden. De phono versterker heeft me aangenaam verrast. Doet koud uit de doos niet veel onder voor mijn heed quasar. En omdat ie retestrak is, ook in het laag, op sommige punten wellicht al beter.  Aanvankelijk klonken laptop en cd speler eerst als slechte mp3. Alles nog redelijk budget houtje touwtje aangesloten. Maar zoals gezegd, nu dus al een duidelijke verbetering. Sinds gisteravond heb ik het idee dat het echt wat begint te worden. Wat opvalt... retestrak!!, ook in het laag dus ook wat minder problemen daarmee, detailering in het hoog gaat nu sinds gisteravond verder dan ik gewend ben. Up front weergave, iets anders dan ik gewend ben maar mijn set kan dat denk ik wel hebben. Een hard randje in het hoog wordt al duidelijk minder. Breedte en diepte beginnen nu volgens mij los te komen. Klankrijkdom loopt nog wat achter bij mijn cd speler, die daar volgens mij heel goed op scoort, maar ik merk verbetering ook wat dat betreft.

Op dit moment in blijde verwachting van de vrijgave van de firmware update die MQA afspelen mogelijk maakt, wat ieder moment nu zou moeten kunnen gebeuren. Softwarematig komen er nog wel een paar updates schat ik in. Heb al MQA demobestanden. Die kinken al niet verkeerd nu. Ben benieuwd....
Zeer fraaie aanwinst!
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

knubbe

Quote from: conqubite on April  8, 2016, 11:17:45
Voorzien van AB in de stijl van Apple

Sterker nog, volgens mij komt de remote gewoon van Apple :D

Maar inderdaad, prachtig ding !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Deleted User

Staat op mijn verlanglijst om de interne DAC van mijn Yamaha CD-S3000 te vervangen  ;D

Gitaarwerk__

Wauw.. de vormgeving is erg mooi in ieder geval!
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

conqubite

En overigens, voor al de die hard freaks hier..... :ph34r:..... nog uit te rusten met een externe voeding.
Staat nog op de planning voor de langere termijn.

conqubite

#7
Vanmorgen MQA firmware update is vrijgegeven. Kan daar dus mee aan de slag.

Overigens gisteren serieus onder de indruk toen ik weer eens even heb zitten te luisteren naar de cd speler. Heb hem veel laten draaien zonder echt serieus te luisteren. Nog steeds budget bekabeld maar met een cd van the blue man group met complexe percussie, met de akoestische beperkingen van mijn kamer (had alle dempende materialen die ik provosorisch had aangebracht weggehaald), kreeg ik het idee van een wall of sound. War of the world van Jeff Wayne... ik hoor de toetsaanslagen en de bijgeluiden van de synthesizer... En hoewel het nog niet perfect is en ik me er van bewust ben dat e.e.a nog wel beter kan...... maar de vraag drong zich op of dit misschien niet het beste was in het digitale domein wat ik ooit gehoord heb... :bigsmile: In mijn eigen woonkamer..... :ohmy:  Dynamiek, druk in het laag, en zo f****** strak.. niet normaal.
Dat ik me dat afvroeg is wel veelzeggend.

conqubite

Terwijl ik dit tik speelt de brooklyn MQA demo muziekstukken van 2L.... :pompom: :D

Deleted User

Ik zou zeggen roeptu maar :D Heb onlangs de MQA demo bij HifiSolutions meegemaakt. Met welke CD speler vergelijk je de nieuwe DAC?

conqubite

#10
Ik heb een sonneteer byron. Die doet het serieus goed op mijn pathos logos. Maar de dac heeft zo'n geweldige drive, zo'n power en druk in het laag en zo'n weergaloos strakke weergave... dat in mijn hooguit matige akoestiek, met de budget kabeltjes en het nog niet eens optimaal ingespeeld zijn, het in de buurt komt bij het allerbeste wat ik ooit digitaal gehoord heb, rekening houdend met de genoemde beperkingen. Zo goed vind ik hem nu al. Als je in de markt bent en op of rond het budget zit dan moet je hem overwegen. Binnenkort weer eens een lp'tje opzetten, kijken hoe dat nu gaat.

Oh, en de MQA.... Nou, ik wil nog wel wat meer horen voor ik echt kan/wil oordelen maar wat zeker opvalt is dat elk hard randje volledig weg is en dat het me erg analoog in de oren klinkt.....

Leeuwarden

Best een geinig ding: http://www.digitalaudioreview.net/2016/07/the-host-with-the-most-mytek-digitals-brooklyn/

En in 2017 komt er een firmware upgrade die upsampling tot DSD256 mogelijk maakt...

Binnenkort misschien maar eens eentje proberen...

conqubite

#12
Quote from: Leeuwarden on July 12, 2016, 17:50:40
Best een geinig ding: http://www.digitalaudioreview.net/2016/07/the-host-with-the-most-mytek-digitals-brooklyn/

En in 2017 komt er een firmware upgrade die upsampling tot DSD256 mogelijk maakt...

Binnenkort misschien maar eens eentje proberen...
Wat een abracadabra kraamt die man uit zeg..... :wacko: maar hou er rekening mee dat een nieuwe brooklyn de eerste week niet klinkt en daarna (na bij mij bijna de hele week aan de stroom te hebben gelegen) nog ettelijke weken kneiterhard binnenkomt. Ik schrok regelmatig van de ontiegelijke drive en dynamiek. De laagweergave was zo strak als ik nooit eerder gehoord heb, te strak misschien?? Kan dat???? :unsure: De dynamiek was bij tijd en wijle overweldigend. Pas na meerdere weken, zo ongeveer een maand kreeg de muzikaliteit steeds meer de overhand. Er zitten een paar jumpers bij om de gain 6 dB te verlagen. Ik ben van mening dat hoewel het zonder de jumper soms ongelofelijk spectaculair klinkt dat er in sommige gevallen sprake is van oversturing en vervorming als je die niet plaatst. En zelfs nu heb ik nog het idee dat hij de laatste tijd klankmatig nog wat is veranderd. Iets minder spectaculair (hoewel dat ook gewennning kan zijn). Maar het is een aardig dacje.. ;)

Leeuwarden

En dat is dan ook gelijk de reden dat het erg jammer is dat je, bij mijn weten, geen demomodel kan proberen...

zoldar

Importeur kan je wegwijs maken naar dealers die een demo kunnen geven. Ik had het na 2 nummers gehoord. Voor het geld maakt mytek retestrakke dac's.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

conqubite

Quote from: conqubite on July 12, 2016, 22:03:52
Wat een abracadabra kraamt die man uit zeg..... :wacko: maar hou er rekening mee dat een nieuwe brooklyn de eerste week niet klinkt en daarna (na bij mij bijna de hele week aan de stroom te hebben gelegen) nog ettelijke weken kneiterhard binnenkomt. Ik schrok regelmatig van de ontiegelijke drive en dynamiek. De laagweergave was zo strak als ik nooit eerder gehoord heb, te strak misschien?? Kan dat???? :unsure: De dynamiek was bij tijd en wijle overweldigend. Pas na meerdere weken, zo ongeveer een maand kreeg de muzikaliteit steeds meer de overhand. Er zitten een paar jumpers bij om de gain 6 dB te verlagen. Ik ben van mening dat hoewel het zonder de jumper soms ongelofelijk spectaculair klinkt dat er in sommige gevallen sprake is van oversturing en vervorming als je die niet plaatst. En zelfs nu heb ik nog het idee dat hij de laatste tijd klankmatig nog wat is veranderd. Iets minder spectaculair (hoewel dat ook gewennning kan zijn). Maar het is een aardig dacje.. ;)

Ik eindig met "iets minder spectaculair" maar dat bedoel ik dus niet negatief he... Een goed verstaander.. :-X :tongue2:

Deleted User

Quote from: zoldar on July 12, 2016, 22:44:34
Importeur kan je wegwijs maken naar dealers die een demo kunnen geven.

Ik zou de Mytek in mijn thuis situatie willen horen. De combinatie Aurender -> Yamaha loopt niet helemaal zuiver. Als er alleen maar demo's in winkels worden gegeven, dan heeft dat niet zoveel zin.

Leeuwarden

Je kunt hem kopen bij Mytek en bij niet bevallen binnen 30 dagen terug sturen. Persoonlijk vind ik dat niet de gewenste manier maar het is vrij gewoon tegenwoordig.

zoldar

Ik heb thuis een demo gehad. Maar heb ook wel eens spullen op demo gehad thuis die ik evt terug kon sturen. Werkt beide prima wantbin de thuis situatie.

Zo te zien hebben ze beknibbelt op het voedingsgedeelte tov van de stereo192-dsd dac of zie ik dat verkeerd kingpin?
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

StereoMike

Hebben jullie als alternatief ook de T+A DAC8 DSD meegenomen of vinden jullie het prijsverschil te groot?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Leeuwarden

Quote from: zoldar on July 13, 2016, 09:17:54
Zo te zien hebben ze beknibbelt op het voedingsgedeelte tov van de stereo192-dsd dac of zie ik dat verkeerd kingpin?

Ik denk dat het iets genuanceerder is. Er zit een SMPS in. Een SMPS kan best een juist resultaat geven maar doordat ze de mogelijkheid bieden om een lineaire voeding aan te sluiten geven ze aan dat er meer mogelijk is. Grote nadeel van een SMPS is dat die eerder kapot gaat dan een lineaire voeding.

Leeuwarden

Quote from: StereoMike on July 13, 2016, 09:34:48
Hebben jullie als alternatief ook de T+A DAC8 DSD meegenomen of vinden jullie het prijsverschil te groot?

Voor mij buiten budget en het mooie van de Brooklyn is dat ik mijn draaitafel kan aansluiten. Of iets ander analoogs...

conqubite

#22
Ik kende die niet, en is toch ook prijsverschil. Ik heb dat budget hard nodig voor andere dingen die ik nog graag wil. Daarnaast kon ik goed en prettig zaken doen met de importeur van Mytek dus ik zou zeggen stel hem een vraag.... Dus de T+A nooit overwogen. Daarnaast is de brooklyn uniek qua veelzijdigheid met de MQA decoder daarbij nog als kers op de taart. Het is te hopen dat MQA echt doorbreekt. Dan breken mooie tijden aan....

conqubite

Noemenswaardig... wat mij betreft. Een nieuwe firmware versie (2.21) voor de Brooklyn. Lost bite rate issues op, waar ik ook behoorlijk last van had met mijn laptopje (maar dat heeft niet iedereen). Tot nu toe gaat dat goed. Daarnaast verbeterde usb playback...  Heb nu 2 avonden zitten te luisteren en de klankmatige verbetering vindt ik eigenlijk best wel verbazingwekkend. Echt duidelijk hoorbaar. Ik merk een zuiverdere weergave op, betere soundstage, laagweergave is verbeterd, net als dynamiek. Reguliere standaard 16 bit 44 k bestanden klinken soms echt verbazingwekkend goed ineens. Blijkbaar had de usb weergave vanaf de laptop toch last van rotzooi vanaf de laptop. Reden te meer voor een streamer. Nog altijd aan het voorsorteren op een Aries, die ook met een recente update duidelijk beter is gaan klinken heb ik begrepen. Blijft nog altijd de vraag, de gewone of de LE versie. Ben ik nog niet uit. Een ander alternatief is op dit moment niet in beeld.


Leeuwarden

Auralic komt met een opvolger van de Aries. Heb zelf de versie met de Femto klokjes, geen spijt van gehad.