Vriendin geeft de planten (en versterker) water - help!

Started by Erik#7, March 23, 2016, 08:16:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wackid

Denk dat je nooit op basis van 1 site je keus moet maken. Lees meerdere reviews van verschillende bronnen.

Ik denk dat je voor jezelf moet opmaken wat je wilt in een Receiver.
Zelf ben ik iemand die voor veel toeters en bellen ga en streaming gemak. Dus dan komen je snel uit bij Denon of Onkyo.
Ja dan lever je misschien iets in op prestatie tov Antem of Arcam.  Aangezien het oog ook wat wilt vallen deze voor mij sowieso af.

En je hebt een mooie smoes om extra geld uit te mogen geven. [emoji83]

Erik#7

Nou de luistersessie was een genot en ook wel weer een kwelgeest. Veel wijzer geworden maar helaas weinig opties kunnen schrappen. Ik heb er eerder meer bij gekregen.

Van huis uit heb ik mijn eigen Clio Acoustic Muze 4a luidsprekers meegenomen.

Ik heb de Arcam AVR400 beluisterd op een CD speler van NAD ( C546BEE ) en daarna de Anthem MRX 310. In deze set-up viel de Anthem al snel af. Deze miste voor mij de openheid in het geluid. Ter vergelijking uiteindelijk ook nog de Roksan K2 beluisterd omdat deze een bypass functie heeft waardoor een home-cinema opstelling met een andere Surround Reciever dan nog steeds tot de mogelijkheden behoort.

Om de keuze moeilijker te maken kwam natuurlijk de stereoversterker er als winnaar uit. Ik ben dus blijkbaar niet langer op zoek naar een vervangende surround receiver maar het hele wensenlijstje wordt weer gehusseld. Stereoversterkers met bypass zijn nu ook een serieuze overweging (bijvoorbeeld de Arcam A28 via "De Markt") als ik alles vrijdag goed heb begrepen.

Echter deze opstelling betreft dan wel met name de weergave voor CD's. Dan ontstaat bij mij dus de vraag hoe ik het beste/mooiste media van andere bronnen (zoals een mediaplayer) ten gehore kan brengen (bijvoorbeeld ook nog een losse DAC aansluiten?).

Kortom; wordt vervolgd en als iemand suggesties heeft dan lees ik dat zeer zeker graag.