Vriendin geeft de planten (en versterker) water - help!

Started by Erik#7, March 23, 2016, 08:16:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik#7

Hallo allen,

Achteraf gezien niet de meest handige opstelling, maar daar is het helaas nu te laat voor. Twijfelde ook nog of ik deze vraag onder 'humor' moest plaatsen...

Gisteren in de namiddag heeft mijn versterker (Marantz SR4003) het begeven. Bij het inschakelen was er een "poefpoef" geluid. Versterker ging niet aan en bij opnieuw inschakelen knipperde het rode aan/uit lampje rustig. De stekker er uit gehaald en een tijdje gewacht.
Vervolgens heb ik de versterker opnieuw ingeschakeld en via input selectie op de afstandsbediening gaf het display heel kort beeld. Daarna schakelde hij opnieuw uit en knipperde het rode lampje snel.

De gebruiksaanwijzing geeft aan dat dit betekent: ga er mee naar de dealer...

Bij het loskoppelen bleek dat de kast aan de achterkant nat was, het apparaat leek eerst droog. Bij het vertillen druppelde er echter wat water uit. In de ochtend (11 uur eerder) had de plant op de kast water gekregen, dit is blijkbaar niet helemaal goed gegaan.

Vervolgacties:
Versterker open en natte plekken aandippen. Kast in de nacht open laten staan en aangezien ik niet kon slapen ben ik om ca 02:30 maar met de föhn aan de slag gegaan.

Alle platen lijken nu droog. Nu alleen de vraag wat ik er mee moet doen:
Nog een keer proberen aan te sluiten, naar de dealer, etc.
Stel ik krijg hem nu weer aan de praat, loopt andere apparatuur dan nog een risico vanwege een piek oid als het toch mis gaat
Stel een dealer gaat hem onderzoeken en aan het repareren, hoe snel loopt dat in de papieren en is dit beestje (2008) dat nog wel waard
Heeft iemand ervaring met verzekeringen in dit geval: WA of inboedel?

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken en (subtiel) uitlachen mag natuurlijk gewoon.

Erik

abbcdcg

Als eerste:
http://www.maxifleur-kunstplanten.nl


Daarna zou ik, als je hem net 1-2-3 aan de praat krijgt, naar de dealer brengen. Afhankelijk van de leeftijd (2008) en de kosten wel of niet laten repareren. Ondertussen kun je je verzekering eens nakijken wat mogelijk is.

Etiennevh

Jij hebt haar daarna ook water gegeven? De hogedrukreiniger aan en hop!  :coffee:

Ik zou kijken wat het kost om hem bij een reparateur te brengen, maar ik denk dat de kosten niet opwegen tegen een vergelijkbaar modelletje op Marktplaats. Het zal wel geen verzekeringswerk zijn gok ik..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

GOOS88

Afschrijven. Goed excuus om een dikke upgrade te doen  O0 H&C heeft volgens mij leuke marantz receivers in de aanbieding :)
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Kjelt

Wat het gewoon kraanwater of heeft ze er plantenvoeding in gedaan. Als je het laaste hebt dan zul je de versterker goed moeten schoonmaken alvorens verder te gaan.

Als je zeker weet dat ie helemaal droog is:
even losgekoppeld nog een keer proberen aan te zetten, zelfde diagnose: reparatie of upgrade (jouw keuze).
Start ie gewoon op, aansluiten en testen met apparatuur.

martin778

Quote from: GOOS88 on March 23, 2016, 09:18:38
Afschrijven. Goed excuus om een dikke upgrade te doen  O0 H&C heeft volgens mij leuke marantz receivers in de aanbieding :)

Eens, poef geluid is een slecht teken.

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

i2Paq

Quote from: GOOS88 on March 23, 2016, 09:18:38
Afschrijven. Goed excuus om een dikke upgrade te doen  O0 H&C heeft volgens mij leuke marantz receivers in de aanbieding :)

"Ja liefje, ik hoefde per se geen nieuwe maar door jouw schuld moet ik wel."  :devil:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

GOOS88

Quote from: i2Paq on March 23, 2016, 11:02:46
"Ja liefje, ik hoefde per se geen nieuwe maar door jouw schuld moet ik wel."  :devil:

Precies, gebruik(misbruik) maken van de situatie  :devil:  :devil:
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Erik#7

Quote from: Kjelt on March 23, 2016, 09:28:43
Wat het gewoon kraanwater of heeft ze er plantenvoeding in gedaan. Als je het laaste hebt dan zul je de versterker goed moeten schoonmaken alvorens verder te gaan

Het betrof zuiver kraanwater. Risico op corrosie zeker aanwezig natuurlijk.
Inmiddels al een paar belletjes verder. Wordt vervolgd.

abbcdcg

Quote from: Etiennevh on March 23, 2016, 08:47:28
Jij hebt haar daarna ook water gegeven? De hogedrukreiniger aan en hop!  :coffee:

Zou ze i.i.g. ook eens goed 'nat' maken   ::)  :tounge2:

gast2018

Quote from: GOOS88 on March 23, 2016, 11:26:11
Precies, gebruik(misbruik) maken van de situatie  :devil:  :devil:

2 modelletjes hoger kopen en haar laten betalen. O0

LuPo


patsijb

zeggen dat je iets anders wil voor je verjaardag..

daarom komt mijn vrouw er niet in de buurt..
en ook geen planten in de buurt

sj0er-D

Quote from: patsijb on March 23, 2016, 15:20:42
zeggen dat je iets anders wil voor je verjaardag..

daarom komt mijn vrouw er niet in de buurt..
en ook geen planten in de buurt

Kijk uit wat je vraagt, wel een beetje de richtlijnen meegeven. Anders gebeurt dit:


Erik#7

Quote from: GOOS88 on March 23, 2016, 09:18:38
Afschrijven. Goed excuus om een dikke upgrade te doen  O0 H&C heeft volgens mij leuke marantz receivers in de aanbieding :)

De upgrade zal er waarschijnlijk gaan komen. Ik was nog aan het twijfelen of ik niet een losse tweekanaals eindversterker er op zou aansluiten voor een betere stereo weergave (surround wil ik hebben maar heb ik lagere eisen dan qua muziek). De optie upgrade van de receiver is nu veel aannemelijker.

Vanmiddag, kleine test en naar Hobo voor schade beoordelen (als hij niet door de test komt) en vrijdag speakers mee naar de winkel voor een luister sessie. Zo kom je de laatste winterdagen wel door.

PS, het gaat goed tussen m'n vriendin en mij

chansig

Ik zou eerder de versterker mee naar huis nemen en dan gaan luisteren.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Erik#7

Quote from: chansig on March 23, 2016, 15:48:00
Ik zou eerder de versterker mee naar huis nemen en dan gaan luisteren.

Mee eens. Volgens mij verlenen ze daar ook deze service. Allereerst maar eens gaan testen, wegbrengen, nieuwe opties beluisteren en dan thuis de voorlopige keuze testen (zonder plant er boven)...

brtram

Heb je al in de markt sectie gekeken?

Als nieuw niet een (duur) vereiste is, kan je daar, leuke aanbiedingen vinden.
Net als bij auto's, vindt ook bij audio, de grootste afschrijving plaats in de eerste paar jaar.




       

NielsLu

Begrijp ik het goed dat de Marantz bij Hobo staat? Je zou anders ook zijn klein zakje vochtvreter in kunnen leggen voor een aantal dagen, dat trekt de vocht echt goed aan.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Erik#7

Quote from: NielsLu on March 23, 2016, 20:20:44
Begrijp ik het goed dat de Marantz bij Hobo staat?

Hij staat inderdaad al bij Hobo. Water heeft er best een tijdje in gestaan en op meerdere printplaten. Kans op blijvend herstel is naar hun idee zeer klein.

QuoteHeb je al in de markt sectie gekeken?

Ja daar ben ik zeker ook aan het kijken. Vandaag heb ik een luistersessie bij Hobo, maar de knoop zal ik zeker nog niet doorhakken.

Via What-hifi lees ik veel positiefs over de Japanse merken als Onkyo, Denon, Yamaha en ook Pioneer. Gevoelsmatig klinken deze merken als veel technische snufjes en iets minder prioriteit bij het geluid. Echter zie ik bij recensies van What-hifi over bijvoorbeeld Arcam juist als beter alternatief verwijzingen naar deze merken.

Doe ik de merken als Pioneer (waar er in de Markt hier ook 1 van te koop staat) te kort door alleen op Arcam, NAD, Anthem (de merken van Hobo) te focussen?
Hoe objectief is een site als What-hifi?

To be continued

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Brammus

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Erik#7

Quote from: Brammus on March 25, 2016, 09:45:02
Dat idee krijg ik ook weleens idd

Dat was dus ook een beetje mijn onderbuik gevoel.

Is dan een conclusie dat ik merken als Pioneer, Yamaha, etc toch beter links kan laten liggen als ik zoek in een prijsklasse tot bijv. €1500,- of is dat te kort door de bocht?

Brammus

Zelf heb ik een Anthem 710 gehad. Maar omdat ik me nu meer op stereo ben gaan focussen heb ik deze weggedaan. Op zich was ik er wel heel tevreden over. Erg mooi in surround en ook heel behoorlijk in stereo. Ook erg gebruiksvriendelijk. Het enige vergelijk was voor mij alleen een instapmodel Denon reciever dus dat is natuurlijk een kwestie van appels met peren...

Zelf zal ik niet snel meer iets nieuw kopen omdat je tweede hands veel meer waar voor je geld kan krijgen.

Iets op proef thuis krijgen word dan wel wat lastiger natuurlijk, maar het hoeft dan ook geen rib uit je lijf te kosten wanneer het toch niet helemaal blijkt te zijn wat je zoekt.

Gr. Bram
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.