Van Marantz UD7007 een HTPC maken

Started by pameijer, March 19, 2016, 13:26:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pameijer

Ik zit sterk te overwegen al mijn mediaplayers de deur uit te doen en te vervangen voor een redelijk krachtige (Intel Celeron Skylake) en stille HTPC. Aangezien mijn UD7007 het nog wel prima doet, maar ook af en toe weer hapert, lijkt het me wel een goed idee om hem om te bouwen tot HTPC met ingebouwde bluray speler. Ik zou dan alleen het loopwerk nog gebruiken om via de HTPC mijn CD's en andere schijfjes af te kunnen spelen. De HTPC zal dan Windows 10 met Kodi gaan draaien.

Ik heb echter geen idee waar te beginnen. Is het überhaupt mogelijk om het loopwerk van de UD7007 op een moederbord aan te sluiten, je zal dan een SATA aansluiting er op moeten hebben. Ook zou ik natuurlijk het liefst de knopjes in hun huidige functie gebruiken.

Ingebouwd zal moeten worden een mini-itx mobo + CPU, geheugen, kleine SSD en voeding. Ik hoef geen losse videokaart, gebruik gewoon de GPU van de Celeron. Qua ruimte zal het wel moeten lukken denk ik, maar ik moet nog even meten voor een lowprofile cpu-koeler.

Eigenlijk ben ik op zoek naar mensen met ervaring hiermee, tips & tricks, dingen waar ik rekening mee moet houden, links naar vergelijkbare projecten. Graag jullie input!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

vik

IMO waar begin je aan  :nopompom:

Verkoop de UD 7007 en koop een dedicated drive voor een pc.

Wat is er mis met de UD 7007? Ik heb nog nooit iets vernomen van haperingen. Alles is mogelijk maar de loop werken zijn heel erg goed.


Quote from: pameijer on March 19, 2016, 13:26:52
Ik zit sterk te overwegen al mijn mediaplayers de deur uit te doen en te vervangen voor een redelijk krachtige (Intel Celeron Skylake) en stille HTPC. Aangezien mijn UD7007 het nog wel prima doet, maar ook af en toe weer hapert, lijkt het me wel een goed idee om hem om te bouwen tot HTPC met ingebouwde bluray speler. Ik zou dan alleen het loopwerk nog gebruiken om via de HTPC mijn CD's en andere schijfjes af te kunnen spelen. De HTPC zal dan Windows 10 met Kodi gaan draaien.

Ik heb echter geen idee waar te beginnen. Is het überhaupt mogelijk om het loopwerk van de UD7007 op een moederbord aan te sluiten, je zal dan een SATA aansluiting er op moeten hebben. Ook zou ik natuurlijk het liefst de knopjes in hun huidige functie gebruiken.

Ingebouwd zal moeten worden een mini-itx mobo + CPU, geheugen, kleine SSD en voeding. Ik hoef geen losse videokaart, gebruik gewoon de GPU van de Celeron. Qua ruimte zal het wel moeten lukken denk ik, maar ik moet nog even meten voor een lowprofile cpu-koeler.

Eigenlijk ben ik op zoek naar mensen met ervaring hiermee, tips & tricks, dingen waar ik rekening mee moet houden, links naar vergelijkbare projecten. Graag jullie input!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

pameijer

Quote from: vik on March 19, 2016, 17:29:30
IMO waar begin je aan  :nopompom:

Verkoop de UD 7007 en koop een dedicated drive voor een pc.

Wat is er mis met de UD 7007? Ik heb nog nooit iets vernomen van haperingen. Alles is mogelijk maar de loop werken zijn heel erg goed.
Andere ervaring, dit is mijn 4e (!) UD-speler op een rij die niet perfect is, m.n. loopwerkproblemen. En natuurlijk kan ik een dedicated HTPC bouwen, of een Nvidia Shield kopen of zo, maar ik heb hier gewoon zin in  ;D. Is ook gewoon handig om 1 apparaat te hebben voor alle mogelijke bronnen (behalve LP's dan ): CD, bluray, DVD, streaming, muziek, Spotify Connect, iTunes. Ik zie het wel zitten eigenlijk.
Dus back on-topic: wie weet iets of weet een link naar een project op internet waar ik verder mee kan komen?

Ik zat ff te kijken naar de aansluiting die nu op het loopwerk zit. Is gewoon een soort flatcable:



Hoe krijg je daar een SATA of PATA van?? Ik heb op het internet nog geen vergelijkbare projecten gevonden, dus als iemand een linkje weet.... byebye
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

vik

Dan heb ik nog de vraag; wat waren de problemen dan?

Ik hoop voor je dat het gaat lukken met de drive>HTPC.  Ik twijfel of de drive plug´n play is met een ander device. Aansluiten zal vast wel lukken, maar of de drive communiceert met de HTPC?



Quote from: pameijer on March 19, 2016, 19:06:42
Andere ervaring, dit is mijn 4e (!) UD-speler op een rij die niet perfect is, m.n. loopwerkproblemen. En natuurlijk kan ik een dedicated HTPC bouwen, of een Nvidia Shield kopen of zo, maar ik heb hier gewoon zin in  ;D. Is ook gewoon handig om 1 apparaat te hebben voor alle mogelijke bronnen (behalve LP's dan ): CD, bluray, DVD, streaming, muziek, Spotify Connect, iTunes. Ik zie het wel zitten eigenlijk.
Dus back on-topic: wie weet iets of weet een link naar een project op internet waar ik verder mee kan komen?

Ik zat ff te kijken naar de aansluiting die nu op het loopwerk zit. Is gewoon een soort flatcable:



Hoe krijg je daar een SATA of PATA van?? Ik heb op het internet nog geen vergelijkbare projecten gevonden, dus als iemand een linkje weet.... byebye
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

marcelvandekamp

Als je toch een HTPC gaat bouwen, geef dan een paar tientjes extra uit voor PC kast. Dan kun je ook een loopwerk kwijt. XBMC erop en gaan. Met die marantz haal je jezelf alleen maar veel werk op de hals denk ik. Als bijv. over de flatcable een signaal met eigen protocol loopt wordt het erg lastig.

voorbeeld, misschien een beetje over de top: http://www.pcper.com/reviews/Cases-and-Cooling/SilverStone-Crown-Series-CW02-HTPC-Chassis-Review
gewoon googlen op "pc case for HTPC"
met vriendelijke groet,

marcel

pameijer

#5
Op de één of andere manier past de UD7007 wel goed bij de SR7005, snap ook niet goed waarom  :tounge2: . Ik begrijp jullie adviezen en/of twijfels, maar heel veel verder kom ik er nog niet mee  :nowink: ;) .

Toch twijfel ik ook om de UD7007 te gaan slopen. Ik bedacht me dat het beter is om een oude Marantz CD- of UD-speler te kopen met hetzelfde design en daarmee te gaan hobbyen. Dus als iemand een CD6005, UD5005 of wat dan ook heeft in de opslag heb ik wel interesse!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

2cvman

Al wat vorderingen met dit project?
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

Roksan

QuoteIk zou dan alleen het loopwerk nog gebruiken om via de HTPC mijn CD's en andere schijfjes af te kunnen spelen.

QuoteAndere ervaring, dit is mijn 4e (!) UD-speler op een rij die niet perfect is, m.n. loopwerkproblemen.

Die snap ik niet, je wilt het loopwerk wel blijven gebruiken maar deze heeft juist problemen.....
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

pameijer

Ik heb ondertussen een Nvidia Shield gekocht. Was voor dit moment voor mij de meest logische oplossing. Fantastisch apparaatje! De UD doet het nu wel, af en toe moet ie ff uit en aan, wat niet hoort, maar ik doe het ervoor.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!