De Harmonizer; UPDATE 6 april 2016

Started by i2Paq, March 16, 2016, 08:52:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

i2Paq

Quote from: erik s. on March 17, 2016, 11:48:00
Waarom zou dat niet kunnen, jij merk ook verschil met je Supra blok.

In een dergelijke High End setup en test val je met zo'n stekkerblok wel door de mand. Slap excuus dat je je stekkerblok vergeten bent, je weet toch wat je gaat doen en wat je nodig hebt?

En het Supra blok heb ik speciaal gekocht wegens de beveiligingen, dat het "rust" lijkt te brengen is een mooie bijkomstigheid.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

morca

Quote from: i2Paq on March 17, 2016, 21:18:23
In een dergelijke High End setup en test val je met zo'n stekkerblok wel door de mand. Slap excuus dat je je stekkerblok vergeten bent, je weet toch wat je gaat doen en wat je nodig hebt?

En het Supra blok heb ik speciaal gekocht wegens de beveiligingen, dat het "rust" lijkt te brengen is een mooie bijkomstigheid.
Het brengt rust of niet , daar schrijf je twijfelend over.

erik s.

Quote from: i2Paq on March 17, 2016, 21:18:23
In een dergelijke High End setup en test val je met zo'n stekkerblok wel door de mand. Slap excuus dat je je stekkerblok vergeten bent, je weet toch wat je gaat doen en wat je nodig hebt?

En het Supra blok heb ik speciaal gekocht wegens de beveiligingen, dat het "rust" lijkt te brengen is een mooie bijkomstigheid.
Een goede set doet het op een Gamma-blok ook goed, dat betekent niet dat het met een beter blok niet nog beter kan.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

koosnaampje-audiofiel

gewoon betere luidsprekers aanschaffen, wat voor nut heeft dit bij de LS50?toch totaal niet in verhouding
Klipsch, Denon.

CZ79

#29
Als je hoort wat ze bij de LS50's kunnen oen dan hoef je geen duurderde luidsprekers meer. Ik heb ze ook bij de Avalon Eidolons gehoord en ook daar voegen ze behoorlijk wat toe, toegegeven is de prijs erg stevig....die was anders (€300 in eerste instantie per paar voor de kale tweeters) maar is ernstig verhoogd na enrstige modificatie. Dus €300 is de prijs voor enkel de tweeters geweest, ik heb dit in eerste instantie verkeerd begrepen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

scrutinizer

#30
Quote from: cz79 on March 18, 2016, 15:17:16
Als je hoort wat ze bij de LS50's kunnen oen dan hoef je geen duurderde luidsprekers meer. Ik heb ze ook bij de AValon Eidolons gehoord en ook daar voegen ze behoorlijk wat toe, toegegeven is de prijs absurd....die was anders (€300 in eerste instantie per paar) maar is ernstig verhoogd (jammer genoeg)

...2 extra luidspreker units. :notify:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

i2Paq

Zoals door mij geplaatst op Audiofreaks.

Quote from: i2Paq on April  6, 2016, 20:19:04
In het topic Voor mensen die van gebakken lucht houden zijn deze Harmonizers uitgebreid (voor)besproken, veroordeeld en verguist.

Ook ik deed mijn eigen duit in het zakje, zoals menig ander.
Zoals wel vaker zijn aannames niet altijd een goede raadgever en vertroebelen ze een eerlijke blik op de zaak.

De uitdaging en tevens uitnodiging van Arden aangenomen en vandaag, 6 april 2016, vertrokken naar, letterlijk en figuurlijk de, Hoek van Holland, naar Sonore.

Rond de klok van 12uur melde ik mij op het nieuwe adres en werd welkom geheten door zowel Marco als door Cock.
En beiden bleken eigenlijk wel nuchtere mensen te zijn in mijn ogen.

Op voorhand had Marco al aangeven dat men druk met een verhuizing bezig was en dat we niet te veel moesten verwachten. De luisterruimte was precies wat het moest zijn, geen poespas en geen onnodige zaken.

Langzaam druppelde de overige gasten binnen en werd uitgebreid stil gestaan bij het eerder genoemde topic en werd duidelijk wie wie was.

Door Cock en Marco werd ik, na dat duidelijk was dat ik i2Paq bleek te zijn, gewezen op mijn uitspraken en in het bijzonder het gebruik van de toenaam L*L.

Dit is en was natuurlijk ongepast en hiervoor heb ik, en bied ik bij deze nogmaals, mijn excuus aan.

Door Cock werd uitgelegd wat het idee achter de Harmonizers is en hoe deze zijn opgebouwd, Berret kan vast beter uitleggen hoe het technisch allemaal in elkaar steekt want ik ben daar als leek niet de aangewezen persoon voor.
Wat belangrijk voor mij was dat ik het snapte, het was duidelijk, en voor de andere met mij ook.

Tijd voor koffie en de gevulde koeken en rondo's die ik bij de plaatselijke banketbakker had gehaald.
Het bleken voor mij koekjes van eigen deeg.

Het moment was daar, er werd plaatsgenomen op stoelen waarvan ik eerst dacht dat het puzzelstukjes waren maar deze bleken zeer comfortabel en stabiel. Een prima plek om op te zitten en te luisteren.
(Graag hoor ik nog waar deze vandaan komen, kan er zelf ook wel wat mee.)

De setup bestond uit een voor en eind-versterker van Sonore zelf, gemodificeerde cd-speler en alle kabels en stekkerblokken klopte, in mijn optiek, met wat als audiofiel wordt omschreven.
De Gamma was iig. nergens te bekennen.

Als speakers een set ongemodificeerde KEF's, ik meen de LS50.

Cock stelde de vraag of we eerst met of zonder de Harmonizers wilde luisteren en wij allen vonden dat het met de Harmonizers moest zijn.
De muziek ging spelen en, geen gein, de kleine KEF's klonken werkelijk prachtig (met de Harmonizers).

Na enig tijd in het eerste nummer besloten de Harmonizers los te koppelen en het stuk opnieuw te beluisteren.

W.T.F?

Het begin klonk nog wel oké en even dacht ik geen verschil te horen, maar toe vielen de KEF's en het muziekstuk door de mand. Huh? Hoorde ik het goed, hoorden anderen wat ik hoorde?

Nam ik mijzelf in de maling? Nee, de anderen hoorden het ook meteen.

De hele beleving, het detail, de plaatsing (jaja); alles was gewoon een pudding die nog wel smaakte maar ik miste de slagroom en de vulling.

Inderdaad, ik ga mij even te buiten aan superlatieven. Maar zo voelde het echt!

Ik geloofde het niet, maar muziekstuk na muziekstuk gaf het zelfde resultaat. Berret stelde wat kritische vragen, vroeg of we de Harmonizers alleen konden horen en dat was geen probleem.

Het zijn dus geen Supertweeters, laat dat duidelijk zijn!
Je hoort ze wel, maar ook niet.

Nu hoor ik je denken "wàt zeg jij nu?", maar echt, ze geven nauwelijks weer maar toch weer wel.

Welke muziekstukken er in de hele sessie allemaal de revue gepasseerd zijn weet ik niet tot in detail, de meeste waren voor mij toch onbekend en dat maakte het voor mij een stuk leuker omdat je veel bewuster luistert.
Dit doe ik meestal als ik ergens ga luisteren, behalve als ik iets aan nieuwe audio ga kopen.

Tijd voor wederom koffie, en voor diegene die nog niets gehad had waren er nog koeken.

Over van alles gesproken, over passies en liefdes.

Hierna weer wat beluisterd, ook verzoeknummers voor diegene die eigen muziek bij zich had.

Maar het was en bleef duidelijk; de Harmonizers zijn geen gebakken lucht.

Ook is nu duidelijk waar de opmerking van Cock "Inspelen of langere tijd op proef luisteren is in zijn ervaring niet nodig" vandaan komt. Het effect is er meteen. Neemt natuurlijk niet weg dat de meesten iets dergelijks gewoon eerst willen proberen, net zoals "gewone" luidsprekers. Maar, persoonlijk, denk ik dat als ze er eenmaal staan je "verkocht" bent.

In het stuk van Audioclub Limburg lees je: "kwamen er zelfs protesten uit de zaal als de Harmonizers werden afgeschakeld". Dit hadden wij ook.........

Ik zeg nu niet dat je alles blind moet geloven, en nee, ik heb geen geld of Harmonizers gekregen voor deze recensie. Maar ik ben van mening dat je ze echt moet gaan beluisteren en dan pas oordelen.

Met dank aan de gastvrijheid, de hartelijke ontvangst ondanks dat eea. toch wel beladen voelde.
Ik ben weer een wijze levensles rijker.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Dura

Netjes om je woorden zo terug te nemen.  :clapping:
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

CZ79

Ik heb eerder de prijs genoemd van €300 maar heb dit verkeerd begrepen, dit was de kale prijs voor enkel de units zelf, dus zonder enige vorm van modificatie door Cock, heeft dus weinig van doen met de Harmonizers zoals ze nu zijn.
Excuus voor mijn misvatting in deze
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

morca

Ik heb van de week de KEF monitoren beluisterd.
1 ding wat me meteen opviel tov me eigen speaker,s ,het hele hoog is niet echt hard en sprankelend.
Kan het niet zo zijn dat de KEF gewoon te weinig hoog weergeeft ,en de tweeter daarom als zo,n upgrade ervaren word met aan en uit schakelen.

Is dit ook al op een gewone 3 weg speaker getest,of alleen op de genoemde breedband KEF,s?

i2Paq

Quote from: morca on April  7, 2016, 16:35:33
Ik heb van de week de KEF monitoren beluisterd.
1 ding wat me meteen opviel tov me eigen speaker,s ,het hele hoog is niet echt hard en sprankelend.
Kan het niet zo zijn dat de KEF gewoon te weinig hoog weergeeft ,en de tweeter daarom als zo,n upgrade ervaren word met aan en uit schakelen.

Is dit ook al op een gewone 3 weg speaker getest,of alleen op de genoemde breedband KEF,s?

Ik vond die KEF's "kaal" helemaal niet slecht, maar met die Harmonizers klopte het zowel in het laag als de rest.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Sodejuu

Dank voor de rectificatie.  8)

Dit topic is gestart toen het verslag van de demo van de Harmonziers bij onze audioclub geplaatst werd. In dat verslag werd ook al aangegeven dat het geen supertweeters zijn.
Intussen staat er een review van mijn hand online op Puresound (www.puresound.be). De Harmonizers zijn nu blijvend in mijn set. Ik speel niet met Kef LS50, maar met SF Guarneri's en ook daarbij is het effect net zo groot.
Gisteren was mijn hypotheekadviseur op bezoek en haar liet ik het effect ook horen. Zij speelt dan wel in een harmonie-orkest, maar ze heeft geen audiofiel verantwoord getraind gehoor (voor wat dat waard mag zijn en mag betekenen). En zij hoorde ook gelijk het verschil (zelfs toen ik maar 1 harmonizer afschakelde).


Greetz,
Sodejuu

- I think it's better to have ideas. You can change an idea. Changing a belief is trickier. - Logic is a systematic method of coming to the wrong conclusion with confidence - It is impossible to make anything foolproof because fools are so ingenious

morca

Quote from: i2Paq on April  8, 2016, 08:24:44
Ik vond die KEF's "kaal" helemaal niet slecht, maar met die Harmonizers klopte het zowel in het laag als de rest.
Ik zeg ook niet slecht,naar mijn smaak mist er wat.

Een meting met en zonder was nu best handig geweest.