iPhone SE waarschijnlijk 21 maart aangekondigd

Started by sam1909, March 10, 2016, 18:50:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

raindog

Ik ben wel benieuwd naar de SE. Een Ben paar weken geleden ben ik van iPhone 4 overgestapt naar een nieuwe iPhone 6s. Het is een super fijne telefoon die 6s maar op één of andere manier kan ik maar niet wennen aan het grotere formaat. Overweeg daarom serieus om hem toch maar weg te doen en een SE te bestellen, als die qua specs op hetzelfde niveau zit. Wat mij betreft dus een goede move van Apple.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Erik

#26
Hier gaat die gewoon in de broekzak geen enkel probleem past prima, wel jeans, misschien dat dat uitmaakt en in winter in borstzak van jas.
Zou geen kleiner model meer willen hebben, meer overzicht vind ik toch wel erg handig. 4 inch is alleen handig als je niet meer doet dan wat whatsappen imho, maar met vaak in trein een uurtje lezen/surfen dan ga je 5,5 a 6 inch wel waarderen.
Ook met GPS in vreemde stad vertoeven en dan even willen oriënteren op omgeving is toch fijner met groter toestel met meer resolutie.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

Ben ook zeer tevreden met mijn 6+ formaat 5 vond ik echt te klein
JBL PRX Power!

sam1909

Apple heeft op een eigen evenement de iPhone SE gepresenteerd, zijn eerste 4"-smartphone sinds de iPhone 5s uit 2013. De SE draait op dezelfde A9-soc als de grotere iPhone 6s en beschikt over nfc voor ondersteuning van Apple Pay.

De kleinere iPhone heeft zowel ontwerpelementen van de iPhone 6-serie als de iPhone 5s. Apple heeft de 12-megapixelcamera uit de iPhone 6s ook in de SE gestopt. De camerasensor heeft 1,22 micron grote pixels en is in totaal 1/3".

De nieuwe kleine iPhone draait op dezelfde A9-soc als de iPhone 6s, met twee Twister-processorkernen op 1,8GHz en een PowerVR GT7600-gpu van Imagination. Bij de iPhone 6s en 6s Plus haalde Apple de processor bij twee verschillende fabrikanten, Samsung en TSMC. Samsung maakt de A9 op 14nm, TSMC op 16nm.

Met de iPhone SE wil Apple klanten die tot nu toe een iPhone 5s of ouder hebben overhalen een nieuw toestel te kopen. Sinds 2014 heeft de fabrikant alleen grotere iPhones uitgebracht, maar in 2015 leverde Apple dertig miljoen iPhones met een 4"-scherm. De iPhone 6 en 6s hebben een schermdiagonaal van 4,7", de Plus-versie 5,5".

De iPhone SE kost 489 euro voor de 16GB-versie en 589 euro voor de 64GB-veriant. Het toestel komt op 31 maart uit in enkele landen zoals Duitsland en Frankrijk. Vanaf 29 maart is de smartphone te bestellen in Nederland en zal dus vermoedelijk de week erna uitkomen.

neptune

Mooi prijsje! Had misschien liever het afgeronde 6 design gehad, maar op zich is dit ook nog steeds een prima ontwerp.
Deze gaat wrsch mn 5 opvolgen, even kijken of ik nog met 4 inch kan vooruit , anders doorschuiven en eind vh jaar voor de 7 gaan.
Irritatie factor bij de huidige 5 is het onscreen toetsenbord die vaak letters ernaast zit.
zet hier iets neer

)p(

Ah perfect. Hierop heb ik gewacht. Ik heb liever een kleine iPhone en ik vind het ontwerp ook mooier dan de nieuwere iPhones.

Spijkie

Ik ga ook voor de se vanwege de camera, ook n leuke inruilactie bij Apple. Inruil prijs valt niet tegen en je hoeft niet te leuren met je oude telefoon. Mijn 5 gaat iig de deur uit voor de se.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Kjelt

Zeker een leuke iPhone, bijna helemaal up to date  :thumbs-up:
Wat ie wel mist is 'Dual-domain'-pixels voor een brede kijkhoek.
Maar lijkt me niet zo heel belangrijk als je niet met zijn drieen of meer tegelijk het scherm hoeft te bekijken  :D

raindog

#33
Kwam er gisteren achter dat de 5SE geen 3D touch heeft. Laat ik dat nu net de fijnste vernieuwing vinden op de 6s.  :confused:  Zo up to date als men het doet voorkomen is die 5SE dus niet helemaal.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Kerkhoffd

Volgens mij is de SE gepositioneerd als opvolger van de 5s. Zou ook niet handig zijn als hij betere specs zou hebben dan de 6s toch. In oktober komt de 7. Die zal dat als nieuw topmodel weer wel hebben.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

dennism

Quote from: Kerkhoffd on March 28, 2016, 21:22:45
Volgens mij is de SE gepositioneerd als opvolger van de 5s. Zou ook niet handig zijn als hij betere specs zou hebben dan de 6s toch. In oktober komt de 7. Die zal dat als nieuw topmodel weer wel hebben.

Betere specs zou ook niet nodig hoeven te zijn, gelijke specs echter.... Ik zie regelmatig dat er best veel vraag is naar een kleinere telefoon die wel de specs heeft (m.u.v. van de schermgrootte) van het top model. Maar vaak (en dus ook in dit geval) zie je dat een kleiner scherm ook direct betekent dat er geknipt wordt in andere specs terwijl dat waarschijnlijk technisch gezien niet nodig zou zijn geweest.

Erik

Nadeel is wel meteen dat accu ook vaak halveert mijn oude iphone moest ik vaak 2 x pd opladen. Één van de redenen dat ik naar een grotere smartfoon wilde.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Witalik

Dit zou voor mij ook een perfect formaat zijn ! Mijn 5S is beetje aan het einde van ze latijn, weer scheur in het scherm. Die grote tablets zou ik niet aan moeten denken om te gebruiken. Ben niet echt klein ofzo maar pff is toch geen telefoon meer die plus versies  ;D
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

neptune

Quote from: Erik on April  5, 2016, 00:18:50
Nadeel is wel meteen dat accu ook vaak halveert mijn oude iphone moest ik vaak 2 x pd opladen. Één van de redenen dat ik naar een grotere smartfoon wilde.
Ik heb een review gelezen waar ze de accuduur beschrijven als langer dan de 6s.
zet hier iets neer

Thanatos

Quote from: Witalik on April  5, 2016, 06:36:21
Dit zou voor mij ook een perfect formaat zijn ! Mijn 5S is beetje aan het einde van ze latijn, weer scheur in het scherm. Die grote tablets zou ik niet aan moeten denken om te gebruiken. Ben niet echt klein ofzo maar pff is toch geen telefoon meer die plus versies  ;D

Als ik na een jaar 'plussen' nu een normal size telefoon in handen krijg voelt dat heel vreemd en heel klein  ;D

Die 5SE lijkt mij een mooie voor mijn vriendin als upgrade. Die wil compact en makkelijk weg te stoppen.

neptune

Quote from: Thanatos on April  5, 2016, 08:47:07
Als ik na een jaar 'plussen' nu een normal size telefoon in handen krijg voelt dat heel vreemd en heel klein  ;D
Was ook een conclusie uit die review die ik las, teruggaan van groot scherm naar kleiner scherm is niet ideaal.
zet hier iets neer

5061

Heb voor mijn vrouw de SE besteld en komt vandaag binnen. Hij is inmiddels onderweg. Daar zal ze erg blij mee zijn.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Hanky Panky

Quote from: Thanatos on April  5, 2016, 08:47:07
....lijkt mij een mooie voor mijn vriendin als upgrade. Die wil compact en makkelijk weg te stoppen.

Die uitspraak leent zich voor een hele reeks flauwe grappen  O0
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Witalik

Quote from: Thanatos on April  5, 2016, 08:47:07
Als ik na een jaar 'plussen' nu een normal size telefoon in handen krijg voelt dat heel vreemd en heel klein  ;D

Die 5SE lijkt mij een mooie voor mijn vriendin als upgrade. Die wil compact en makkelijk weg te stoppen.

Dat denk ik ook wel , als je er eenmaal aan gewend bent. Alleen als ik zo los wil gaan als iedereen (denk ik) doet met ze telefoon dan moet ik ook aan de 10+ gb bundels. Ik ken er zat die er maandelijks 15+ doorheen jagen. En dat ga je met een groter type wel doen denk ik, en dat hoeft ook voor mij niet.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"