Marantz SR6005 7.2 surround back (plus Front Height via pre out?

Started by cine(d)rama, March 5, 2016, 20:06:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cine(d)rama

Hallo .

Ik heb een Marantz SR6005 overgenomen ( moet hem nog wel ophalen  :P) .
Ik heb een 7.2 speaker opstelling .

Kan ik met de SR6005 naar een 9.2 opstelling ?
Dus 7.2 inkl 2 Surround Back plus 2 Front Height speakers !
Of is het 7.2 OF 5.2 plus 2 Front Height speakers ?

Ik kan er niet echt veel over vinden .

Gr André
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

sonsan

Quote from: cine(d)rama on March  5, 2016, 20:06:46
Hallo .

Ik heb een Marantz SR6005 overgenomen ( moet hem nog wel ophalen  :P) .
Ik heb een 7.2 speaker opstelling .

Kan ik met de SR6005 naar een 9.2 opstelling ?
Dus 7.2 inkl 2 Surround Back plus 2 Front Height speakers !
Of is het 7.2 OF 5.2 plus 2 Front Height speakers ?

Ik kan er niet echt veel over vinden .

Gr André
Ik heb de SR5005 en verwacht dat het bij de 6005 niet anders zal zijn. Ik moet kiezen uit Surround Back OF Front Height. Allebei kan dus niet. Dus 7.1
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

cine(d)rama

Dat dacht ik eigenlijk al maar wist het niet zeker .
Op zich wel jammer .


Gr André
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

cine(d)rama

Ik heb ondertussen de SR6005 binnen en dit weekend even aangesloten ( 7.2 ) .
Dit gaat gewoon goed uiteraard .

Maar als ik in het menu kijk bij speakerinstellingen kan ik kiezen S.Back 2x .
Maar dan kan ik nog steeds ook front Height kiezen .

Ik heb er nog geen Front Height speakers op aangesloten maar denk dat het toch gewoon samen kan .
Dus 7.2 plus Front Height ( 9.2 dus ) .

Kan ik dit ongestraft uitproberen ????

Gr André


Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

sonsan

Quote from: cine(d)rama on March 14, 2016, 18:34:49
Ik heb ondertussen de SR6005 binnen en dit weekend even aangesloten ( 7.2 ) .
Dit gaat gewoon goed uiteraard .

Maar als ik in het menu kijk bij speakerinstellingen kan ik kiezen S.Back 2x .
Maar dan kan ik nog steeds ook front Height kiezen .

Ik heb er nog geen Front Height speakers op aangesloten maar denk dat het toch gewoon samen kan .
Dus 7.2 plus Front Height ( 9.2 dus ) .

Kan ik dit ongestraft uitproberen ????

Gr André
Ik kan dat bij de SR5005 ook instellen maar op bladzijde 4 van de manual staat toch duidelijk dat deze receiver tot maximaal 7.1 kan. Ook onder AMP Asign moet ik aangeven of ik de back surrounds gebruik of de front high. Maar zoals ik al schreef ik heb de 5005 en jij de 6005 dus misschien heeft die wel de mogelijkheid voor 9.1 Dus kijk even in de manual en je weet het zeker!

Edit: ik heb het voor je nagekeken en ook jouw receiver kan max. 7.1 aan. Je moet dus kiezen uit back surround OF front high.
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

André_84

Ik weet niet hoe het bij de 6005 is, ik speel zelf met de 6010 icm een 5.2 opstelling. Op die van mij zitten volgens mij iets meer reguliere aansluitingen, maar tov de 7009/7010 wel minder. Wel zitten er heul veul pre-out aansluitingen, ik kan me voorstellen dat dat bij de 6005 ook zo is. Met een extra powerampje zou je dus wel e.e.a. kunnen aansluiten, mocht je willen uitbreiden.
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

cine(d)rama

Quote from: sonsan on March 15, 2016, 15:50:01
Ik kan dat bij de SR5005 ook instellen maar op bladzijde 4 van de manual staat toch duidelijk dat deze receiver tot maximaal 7.1 kan. Ook onder AMP Asign moet ik aangeven of ik de back surrounds gebruik of de front high. Maar zoals ik al schreef ik heb de 5005 en jij de 6005 dus misschien heeft die wel de mogelijkheid voor 9.1 Dus kijk even in de manual en je weet het zeker!

Edit: ik heb het voor je nagekeken en ook jouw receiver kan max. 7.1 aan. Je moet dus kiezen uit back surround OF front high.

Ik heb (nog) geen handleiding , ga ik nog achteraan en mezelf even inlezen idd  ;D .

Ik dacht eerst dat het wel kon omdat ik bij amp asign dus wel voor beide tegelijk kon kiezen .

Bedankt voor je input .

Gr André.
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

cine(d)rama

Quote from: André_84 on March 15, 2016, 16:08:44
Ik weet niet hoe het bij de 6005 is, ik speel zelf met de 6010 icm een 5.2 opstelling. Op die van mij zitten volgens mij iets meer reguliere aansluitingen, maar tov de 7009/7010 wel minder. Wel zitten er heul veul pre-out aansluitingen, ik kan me voorstellen dat dat bij de 6005 ook zo is. Met een extra powerampje zou je dus wel e.e.a. kunnen aansluiten, mocht je willen uitbreiden.

Bedankt .

Ik ga het dit weekend even nader bekijken .
Had nog geen tijd   ;) .


Gr André.
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

cine(d)rama

Wat me ook opviel toen ik afgelopen weekend met Audyssey aan de gang ging dat hij ondanks dat ik twee Subwoofers heb aangesloten hij met inmeten maar 1 sub ziet en inmeet ?
Ofwel hij ze beide als een sub inmeet .
Ik hoor ze wel beide tegelijk met de testtoon !

hij meet ze dus beide in op 1.1 Mtr terwijl er idd 1 op 1.1 mtr van de luisterpositie afstaat maar de tweede staat zo,n 3.4 Mtr van de luisterpositie af ( een Sub voor bij het scherm en een achter me )

Is dit normaal ?

Gr André
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

cine(d)rama

Handleiding even nagekeken en het is idd Back sur   OF   Front Height  ::)  :P .

Kan alleen niets vinden over de sub,s ?

Gr André.
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

cine(d)rama

Door omstandigheden nog niet verder mee kunnen gaan.

Maar het zou dus moeten kunnen als ik zeg maar via de 6005 aan de speaker terminals 7.2 aansluit (  Front L+r , Center ,S L+r en SB L+r) en via Pre out Front Height L+r aanstuur met een externe versterker .

Hoe zit dan dan met het volume van de externe versterker (Front Height L+r ) ?
Gaat dat mee met het bedienen van het volume van de 6005 ?

Gr André.
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

cine(d)rama

Alweer even geleden maar weet iemand hoe dat zit met het volume als ik mijn front height. Speakers aanstuur via pre out met een externe versterker ?.


Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

master30

Quote from: cine(d)rama on December  4, 2016, 20:31:22
Alweer even geleden maar weet iemand hoe dat zit met het volume als ik mijn front height. Speakers aanstuur via pre out met een externe versterker ?.


Gr Andre

Dat regelt je receiver dan.

Met mijn sr7010 en mm7055 is dat ook zo
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

cine(d)rama

Quote from: master30 on December  4, 2016, 21:16:38
Dat regelt je receiver dan.

Met mijn sr7010 en mm7055 is dat ook zo

Bedankt voor je reactie.

Dat is mooi , kon ook bijna niet anders denk ik dan.

Wat zou een geschikte stereo (marantz) amp zijn voor deze toepassing?
De SR6005 is 7x110 W aan 8 ohm.

Edit: Als ik goed lees is het 110W bij 2 kanaals aansturing.

Ik denk aan een PM60003 6004 6005.
Maar deze zijn maar 2x45 w aan 8ohm

Gr André
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

rattaplan

Maar komt er dan wel geluid uit? Welke instelling/dsp mode, op de receiver kies je dan dat de surr. back en frontheight tegelijk wordt aangestuurd?

cine(d)rama

Volgens de handleiding instelling in amp assignment en surroundmode Dolby PLIIz.

Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

MLCinema

Hoi André. Dan kan je beter kijken naar een pm700x. Vanaf de 03 zit hier volgens mij een power amp direct functie op, waarmee je de voorversterking bypassed.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

cine(d)rama

Oke bedankt voor de input.

Ik ga er na de feestdagen en jaarwisseling eens verder in verdiepen .

Gr André.
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .