HDMI Extender - welke UTP kabels

Started by mark19, March 3, 2016, 20:38:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mark19

Beste,

Ik heb onlangs een set HDMI Extenders gekocht aangezien ik mijn HD beamer van HD signaal wilde voorzien. Nu heb ik de beide utp kabels welke de HDMI transmitter en receiver met elkaar verbindt door een loze electriciteitsleiding getrokken en de beamer op het lichtpunt gehangen. Nu vraag ik me af of de utp kabels cross wirered dienen te zijn of dat deze 1 op 1 doorgegeven dienen te worden? Aangezien de gebruiksaanwijzing van de extenders erg summier is zo ik willen vragen of hier iemand ervaring mee heeft?

Alvast bedankt voor uw reactie / advies.

Mvrgr. Mark

home@the movies


notoxus

 ^^. Heb een jaartje een extender gebruikt. 2x utp kabel getrokken van elk 25 meter. De connectoren op de normale manier eraan gefabriekt. Werkte prima. Ik had cat 5e gebruikt..meen dat dat een voorschrift was.

Groeten
Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

jandewitt

Bij mij hetzelfde. Heb momenteel de extender met cat 6 en stekkers normaal aangesloten. Gaat perfect.

Fiscus

Beste mensen,

Ik wil een extended kopen met cat6 kabel over een pvc buis. Hebben jullie tips voor de extender? Ik weet namelijk niet goed welke te nemen en ik heb een epson TW9200W. Dus 3D en HD moet er goed over heen gaan zonder verlies..

Tips???

Zou welkom zijn!

donron


Senaxo

#6
Waar zitten hem eigenlijk de kwaliteitsverschillen in? Want ik zie namelijk enorme verschillen in prijs voor HDMI extenders. Ik neem aan dat er wat video en audio betreft géén transcoding plaatsvindt?
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+