Samsung 4K Ultra HD Blu Ray en projector event

Started by home@the movies, February 27, 2016, 18:24:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Zoals steeds staat Cinedream op de eerste lijn als er nieuwigheden op de markt komen betreffende Home Cinema.

We waren dan ook zeer vereerd toen we deze week onze Samsung Ultra-HD player UBD-K8500 in ontvangst mochten nemen, als eerste in Europa.

De dag nadien kregen we onze eerste Ultra HD bluray disks aangeleverd en konden we eindelijk een langspeelfilm zien vanuit een Ultra HD Bluray disk ... adembenemend !!

Om deze nieuwe evolutie ook aan jullie te laten zien organiseren we een speciaal event:
 
Op zaterdag 12 maart 2016 kan u in Cinedream Wijnegem (Pop-Up vooraan het gebouw) terecht om nader kennis te maken en u te laten informeren over de mogelijkheden die Ultra HD en HDR u kan bieden.

Inschrijven voor de demo sessies kan u via volgende link:
https://www.eventbrite.com/e/cinedream-ultimate-4k-players-projectors-shootout-tickets-22329536244

Demo sessies om 10 u - 12 u - 14 u

Wij kijken er alvast naar uit om jullie te mogen verwelkomen.

Cinedream Ultimate 4K players en projectors shootout vermoedelijke setup:

Ultra HD players:

Samsung Ultra HD player UBD-K8500
Kaleidescape Strato Ultra HD player
Roku streaming Ultra HD

Projectoren:

JVC RS400/X5000
JVC RS500/X7000
Sony VW320
Sony VW520
Sony VW500

Wij hopen u te mogen begroeten op zaterdag 12 maart,

Het Cinedream team
     

N1v3K


sparda

Nog niet direct het budget vrij om 4k te gaan, maar toch even markeren in de agenda om misschien eens langs te komen.
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

home@the movies

Quote from: sparda on February 28, 2016, 14:19:25
Nog niet direct het budget vrij om 4k te gaan, maar toch even markeren in de agenda om misschien eens langs te komen.

Zeker doen, al was het maar om gewoon wat meet te dromen  ;D ;D ;D

Vhond

Quote from: sparda on February 28, 2016, 14:19:25
Nog niet direct het budget vrij om 4k te gaan, maar toch even markeren in de agenda om misschien eens langs te komen.

je kan natuurlijk ook even doorsparen voor 8K  ;)

digitalboy

Quote from: sparda on February 28, 2016, 14:19:25
Nog niet direct het budget vrij om 4k te gaan, maar toch even markeren in de agenda om misschien eens langs te komen.

Waarom zou je ook? aangezien er veel te weinig content is.
Laten de fabrikanten en filmmakers/ziggo daar eens goede afspraken over maken en dan kunnen we eens verder kijken of we 4k gaan kopen!

home@the movies

Quote from: digitalboy on March  2, 2016, 21:06:58
Waarom zou je ook? aangezien er veel te weinig content is.
Laten de fabrikanten en filmmakers/ziggo daar eens goede afspraken over maken en dan kunnen we eens verder kijken of we 4k gaan kopen!

welke afspraken moeten er dan nog gemaakt worden? alle richtlijnen en specificaties,zijn uitgezet en de UHD schijfjes en spelers worden verkocht volgens dezelfde normen.

Homethx

Hey Werner,

Waarom staat de Epson ls10000 niet in het rijtje?

Ubuntu

Quote from: Homethx on March  3, 2016, 12:25:56
Hey Werner,

Waarom staat de Epson ls10000 niet in het rijtje?

Denk niet dat die hdr doet. Althans de metadata ontvangen die nodig is.

Homethx

Quote from: Ubuntu on March  3, 2016, 19:16:13
Denk niet dat die hdr doet. Althans de metadata ontvangen die nodig is.

Dat is correct. Maar als ik het goed voor heb doet de VW500 ook geen HDR....

pietnoeck

Beste Werner,

Kan je ook het verschil met Netflix 4K demonsteren ?

Ubuntu

Quote from: Homethx on March  3, 2016, 21:23:36
Dat is correct. Maar als ik het goed voor heb doet de VW500 ook geen HDR....
Maar de 520 wel ;)

home@the movies

Quote from: pietnoeck on March  3, 2016, 22:33:08
Beste Werner,

Kan je ook het verschil met Netflix 4K demonsteren ?

In principe wel, ik moet op de lokatie wel even de snelheid van het netwerk testen dus dit is onder voorbehoud.

home@the movies

Quote from: Homethx on March  3, 2016, 12:25:56
Hey Werner,

Waarom staat de Epson ls10000 niet in het rijtje?

Als ik de nodige tijd heb zetten, we hem erbij, zeker nu we de Murideo prisma in principe op demo hebben kan dit ook een leuke test zijn om te zien hoever we kunnen gaan met niet HDR weergevers.

home@the movies

Nog een paar plaatsjes vrij voor het 4K UHD event, mis het niet  ;D ;D ;D

papaleo

#15
Was gisteren bij het 'event' welke was georganiseerd door Cinedream,het was een race tegen de klok om 'alles' ten toon te stellen van wat je op dit moment kon zien/kopen om je 4K HDR content zichtbaar te maken op het grote 'witte' doek.
Werner en zijn companen hebben er veel werk en tijd ingestoken om ons te voorzien van verschillende opstellingen waarin ze o.a het verschil konden laten zien tussen 2 dezelfde films,de een was een Bluray (zonder HDR) en vlak er naast dezelfde film in 4K deze was wel voorzien van de metadata welke HDR zichtbaar moest maken...,en dan rijst de vraag wat is het verschil,zie je dit duidelijk...is het Jaw dropping?
ja er was 'duidelijk' verschil in deze twee contenten...(zie de 2 foto's welke ik met mijn iPhone gemaakt heb) en dan moet ik als kanttekening toevoegen dat het op een projector 'niet overhoud' maw een projector kàn HDR zichtbaar maken maar de light output icm het contrast te weinig is dat je (ik) daar in zou investeren...
Maar dit werd ook bevestigd door Werner...,de tijd van de 'lamp' projector is verleden tijd als het puur om HDR weergave gaat,dan zouden we moeten wachten op de Laser techniek,of OLED.

Prachtig om te zien wat de Kaleidescape allemaal kan, en in de hoogste vorm van kwaliteit word weergegeven,er worden soms zelfs films beter weergegeven door de Kaleidescape dan dat ze in werkelijkheid op een fysieke disc worden getransformeerd,want in dat proces (op een disc zetten) gaat het volgens Werner wel eens mis waardoor de kwaliteit niet optimaal is.

Ook de Samsung UBD K8500 heeft nog TE VEEL kinderziektes om deze (op dit moment) aan te schaffen.
Werner zal deze problemen wel in zijn review later nader toelichten...
Wellicht worden deze problemen door firmware tzt opgelost,maar op dit moment is deze machine 'bijna' onbruikbaar!

Jammer genoeg hadden ze geen tijd meer om de Murideo PrismaHDR in een van de ketens te hangen,want daar was mijn interesse voor gewekt,en wilde wel eens zien wat dit kastje in zijn mars had...
Dat hoor of zie ik later wel.

Ik vond het een leuke en leerzame dag en wil dan ook iedereen van Cinedream (Werner) bedanken voor de tijd en de energie welke ze hier in gestoken hebben.

Foto1 zonder HDR
Foto2 met HDR

Op foto 2 laat het je zien wat je op dit moment mist aan informatie op/met een 'normale' Bluray,en zichtbaar word mèt de toevoeging van HDR,en dit is maar een van de voordelen/toevoegingen van HDR,want het beeld over het algemeen véél dynamischer en niet te vergeten;WideColor deze is mede zo belangrijk,wellicht nòg belangrijker waneer er HDR weergegeven word.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

N1v3K

Hier nog een bezoeker. Ik sloot aan bij de laatste sessie.  :)
Ik vond het verschil HDR vs SDR bijzonder om te zien. Niet alleen in positieve zin overigens. Want naast bovengenoemd verhaal met betrekking tot uiterste belasting van de lamp en de verminderde lichtopbreng die daarmee gepaard ging, vond ik ook dat het "filmische" er enigszins af was. Het leek meer een foto dan een film. Met name bij het shot van Mad Max Fury Road.
Daarna nog een stukje gezien van Amazing Spiderman in 4K en met HDR. Dat was dan wel weer een zeer fraai en strak plaatje.

Waar ik echter het meest van versteld stond, was de geremasterde versie van Lawrence of Arabia op de Kaleidescape.
Wat een plaatje  8) Een film die ruim 50 jaar oud is, die er afgezien van de settings uitzag alsof ie afgelopen jaar gemaakt is.
Ik denk dat 4K een hoop oude films een nieuw leven gaat inblazen wat het waard maakt ze nog eens met open mond te bekijken  :clapping: .

Werner en consorten nogmaals bedankt voor de middag. Ik heb weer e.e.a. bijgeleerd.

papaleo

#17
"vond ik ook dat het "filmische" er enigszins af was. Het leek meer een foto dan een film. Met name bij het shot van Mad Max Fury Road"

Nee dat vind/vond ik niet...
Ik denk, en dat is mijn interpretatie,dat het meer te maken heb met 'gewenning' !
Nu,op dit moment kijken we naar content/materiaal waarvan significante informatie ontbreekt,en dit zijn we gewend, we weten niet beter....,nú je een HDR weergave ziet dan is dit 'vreemd' een vreemde gewaarwording,dit omdat er veel meer informatie zichtbaar word gemaakt door HDR.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Even heel snel een korte reactie aangezien ik op dit moment weer aan het werk ben, dank voor jullie bezoek het was weer een leuke dag om met videofielen een stevige boom op te zetten over de toekomst van onze geliefde hobby.

Zoals ik op het event reeds aanhaalde is dit een verhaal dat nog volop geschreven wordt, letterlijk en figuurlijk. Een mooi vb daarvan is het volgende;

Deze nacht nog na het event kom ik, na alweer uren zoekwerk tot de vaststelling dat er op iedere Sony UHD disc een verborgen menu staat met daarop, jawel een hoop testpatronen in HDR. De volledige rgbcym patronen in REC 2020, P3, en ook REC709 color space gemastered op 100NITS, ook een aantal grey scale ramps enz staan allemaal netjes na elkaar.
Uiteraard vindt niemand in de industrie het belangrijk om dit even te melden, temeer omdat dit soort van patronen op dit moment bijzonder moeilijk zonet onmogelijk te vinden zijn maar we cruciaal om de juiste dingen te kunnen tonen.
Ik vindt dit wraakroepend om op deze manier met consumers en dealer om te gaan, wij doen allemaal ons pokke best om zo goed mogelijk een volledig nieuwe norm te ondersteunen en het lijkt alsof de industrie zelf er toptaal geen baat bij heeft om dit correct te doen.
Je kan deze patronen ook enkel bereiken door het invoeren van een numerieke code, en laat er bij de Samsung UHD speler nu toch wel een remote zitten waar geen getallen op te vinden zijn :wacko: Dan maar even een andere Samsung remote erbij genomen die gelukkig compatibel is met de UHD speler.
Zoals ik op het event al aanhaalde kregen we pas 2 dagen voor het event een custom firmware van JVC met een compleet nieuw, door hun gemaakt profiel om de foute D Gamma curve, color space enz te corrigeren. Even een pluim op de hoed van JVC dat ze speciaal voor ons zo waanzinnig snel iets gemaakt hebben om op ons event de eerste combi UHDR Samsung UHD speler en UHD films te kunnen laten zien.

Daar waar ik gisteren zij dat er wellicht om de zoveel weken of week wel wat updates te melden zijn is een dag nadien dus weer een nieuwe ontdekking in de vorm van deze testpatronen. :o
Ok even afronden nu, van zodra ik tijd heb komt er wat meer  ;)

N1v3K

Quote from: papaleo on March 13, 2016, 12:48:37

Nee dat vind/vond ik niet...
Ik denk, en dat is mijn interpretatie,dat het meer te maken heb met 'gewenning' !


Uiteraard zal het ook te maken hebben met gewenning (en/of smaak)  :) .
Maar de still kreeg van menigeen de reactie "het lijkt wel een foto".

Het zal even duren voordat deze nieuwe techniek doorontwikkeld is. En dan gaan we het wel zien/merken.
Ik ben aan het overwegen om over te gaan op projectie. Kijk tot op heden nog altijd TV.
Dus voor mij was het gisteren vooral ook om eens te peilen of ik nu al meteen die grote stap wil zetten, of nog even bij fullHD blijf  :)
Vooralsnog zou ik ondanks het schitterende plaatje niet meteen een X7000 willen hebben in ieder geval.

papaleo

een hoop testpatronen in HDR en die testpatronen zijn te gebruiken met een calibratie?

Wat ik ook zeer frusterend en vreemd vind,is dat er op geen een van de nieuwe uitgebrachte UHD disc's kaften, geen of niet staat vermeld welke 'nieuwe' audioformaat er op staat en/of wel of geen HDR is?
Ook al heel duister...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Ubuntu

Quote from: papaleo on March 13, 2016, 17:24:30
een hoop testpatronen in HDR en die testpatronen zijn te gebruiken met een calibratie?

Wat ik ook zeer frusterend en vreemd vind,is dat er op geen een van de nieuwe uitgebrachte UHD disc's kaften, geen of niet staat vermeld welke 'nieuwe' audioformaat er op staat en/of wel of geen HDR is?
Ook al heel duister...

Hdr staat op de hoes aangeduid. Op de voorkant. Maar ik zou zweren dat titels die dat niet hebben wel een hdr track hebben.

papaleo

Quote from: Ubuntu on March 14, 2016, 09:27:20
Hdr staat op de hoes aangeduid. Op de voorkant. Maar ik zou zweren dat titels die dat niet hebben wel een hdr track hebben.

Het staat niet op de kaft van de disc,er zit een armoedig stickertje op het cellofaan welke je er af haalt en weggooid...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Ubuntu

Tja op de kaft of het plastic. Allebei zichtbaar :) Eerst maar eens wachten op een fatsoenlijke uhd speler

Homethx