Vivid Audio bij Alpha in Brasschaat (B)

Started by Bama, February 27, 2016, 16:56:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bama

Vandaag hier even geweest en is echt een aanrader.

Op de K1 na staan alle modellen er in diverse ruimtes op diverse soorten sets.
Muziekkeus is anders dan anders (heerlijk) en op de grote ruimte na waar de grote Giya stond met een uitgebreide T+A set klonk het allemaal erg indrukwekkend. De grote ruimte was wat boemerig en het hoog had ook wat scherps wat mij betreft.

Laurence Dickie de ontwerper is er ook en verteld een paar keer per dag een verhaal en de rest van de dag is het genieten van veel muziek.
Importeur uit NL is ook aanwezig en neemt echt de tijd voor de mensen.
Is niet zo ver over de grens en je kan er goed parkeren en vandaag was het lekker rustig en het is ook allemaal goed geregeld, morgen zijn ze ook open.

Er hangt natuurlijk een prijskaartje aan maar deze kwaliteit hoor je maar zelden, er stond een Burmester set met de Giya G3 en dat was echt kippenvel, ik heb het er erg naar mijn zin gehad.

Bas Akkerman

Klinkt veelbelovend! Ik ben echt heel nieuwsgierig naar Vivid en benieuwd of er meer forumleden naar deze show zijn gegaan of gaan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bama

#2
Wat slechte fotokus puur voor het idee.

Deze set vond ik dus wat minder klinken maar dat lag aan de ruimte, wat minder is overigens nog steeds een indrukwekkend geluid maar je hoort dus even later dat het nog mooier kan.
In deze ruimte gaf Dickie zijn uitleg.

Bama

#3
De B1 in de speciale editie en de G4 op het optionele houten blok.
Lijkt me eigenlijk wel nodig dat blok want zo komen de tweeters opeen betere hoogte volgens mij.
Voor mijn smaak was de B1 hier de winnaar, g4 net iets te helder in het vergelijk.

Er onder staat de V1.5 de kleinste. ondanks zijn formaat een erg indrukwekkende speaker. Voor een 1 op 1 vergelijk werd hij ook op de accuphase set gezet en dan mis je ineens wel wat bas in een rechtstreeks vergelijk maar ik denk dat heel veel kamers voldoende hebben aan deze speakers. Kunnen echt zingen.

Bama

#4
Ik ken iemand die wordt hier opgewonden van en dan hoeft het nog niet eens te spelen.

G3 met Burmester set, dit was mijn favoriet. Het mid en het hoog is zo mooi ik ken geen speaker die dit ook zo heeft en ook een erg strakke bas.

Bama

speciaal voor Maz nog eentje

twani


take5

Leuk verslagje!
Quote from: Bama on February 27, 2016, 17:28:12Ik ken iemand die wordt hier opgewonden van en dan hoeft het nog niet eens te spelen.

  :clapping:

Jumping Jack

Altijd leuke shows bij sammy. En dan zou je de winkel in Antwerpen moeten zien. Een pakhuis vol met oud en nieuw en een enorme collectie muziek!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

katwax

Mogelijk ga ik morgen is binnen springen, vandaag kon helaas niet.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

zappa

Gisteren ben ik en een vriend ook geweest en was inderdaad top die G3 zijn fantastisch en gelukkig niet enkel audiofiel geneuzel maar echte muziek met soms fijne ontdekkingen.

De G1 is waarschijnlijk absolute top maar ruimte laat het niet helemaal perfect tot z'n recht komen.
Maar je hoort duidelijk top wat deze in staat zijn.

Wat opvalt is welke muziek er ook speelt het is nooit klankmatig vervelend ( scherp ) ook mindere opnames niet en toch enorm transparant heb ik nooit zo ervaren.

Heel fijn ook om the Man ( Laurence ) te ontmoeten erg vriendelijke man

Mr.M

Ik zit met tranende ogen naar de foto's te kijken.
En ik heb het gemist.

Mij absolute favoriete merk....VIVID......

Oeffff Oeffff Oefff.   
De g3 is een natte droom ton..Pfffffff samen met BURMESTER. Draag mij maar weg....
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Bama on February 27, 2016, 17:28:12
Ik ken iemand die wordt hier opgewonden van en dan hoeft het nog niet eens te spelen.

G3 met Burmester set, dit was mijn favoriet. Het mid en het hoog is zo mooi ik ken geen speaker die dit ook zo heeft en ook een erg strakke bas.
Klopt als een bus...... Dit hoef niet eens te spelen van mij om mij gelukkig te maken.

Oeffffffff Oeffff Oeffff

Als ik zo terugdenk , ik heb heleboel mensen aan kharma geholpen maar  nu ook een boel aan vivids. Lol
**UNDER CONSTRUCTION**

Bama


michel69

Quote from: Bama on February 27, 2016, 17:28:12
Ik ken iemand die wordt hier opgewonden van en dan hoeft het nog niet eens te spelen.

G3 met Burmester set, dit was mijn favoriet. Het mid en het hoog is zo mooi ik ken geen speaker die dit ook zo heeft en ook een erg strakke bas.

Haha MazWallaha........ ;) ;D
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Mr.M

Quote from: Bama on February 28, 2016, 18:56:10
Schaam je Maz.
Triest verhaal dit.. heel triest...
Quote from: michel69 on February 28, 2016, 18:59:29
Haha MazWallaha........ ;) ;D
Dst kan je wel zeggen ja. Dit was mijn "droomset " haast.

De vivid en de bling bling burmester.

Vivid blijft mijn droom speaker en
D'agustino mijn droom versterker.

**UNDER CONSTRUCTION**

rovinggecko

Quote from: maz on February 28, 2016, 20:16:02
Triest verhaal dit.. heel triest... Dst kan je wel zeggen ja. Dit was mijn "droomset " haast.

De vivid en de bling bling burmester.

Vivid blijft mijn droom speaker en
D'agustino mijn droom versterker.
Je zou natuurlijk kunnen informeren of het stiekum nog wat langer blijft staan....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Mr.M

Ja dat kan idd. Alleen jammer dat de "meester"zelf er niet meer is om je wat info te geven. Om "de man" te ontmoeten is ook heel erg leuk altijd.
**UNDER CONSTRUCTION**

Bama


katwax

Ik ben gisteren geweest, zeer leuke namiddag.
Heb eerst enkele uren met de G1 doorgebracht waar DJ Sammy ons niet audiofiele muziek voorschotelde. Conclusie deze luidsprekers zijn zeker ook geschikt voor "gewone" muziek, maar slechte opnames klinken ook op Vivid slecht :)

Daarna was het de buurt aan Laurence Dickie (bezieler/engineer Vivid) om ons beetje geschiedenis over het ontstaan van de Vivid te geven. Echter stopte het daar niet bij, maar ging hij ook redelijk diep in op het technische deel van het ontwerp, waarom 2 woofers voor het laag, techniek van de lichte behuizing, tweeter, ... Elk deel werd in vrij veel detail besproken.
Ook het ontstaan van de Giya reeks en wat dan het verschil is met de Oval.
Ook de stukken waar hij een compromis heeft moeten sluiten met de andere mensen achter Vivid.
Alleen hiervoor was de show geslaagd te noemen.
Achteraf nog een tijd met de beste man aan het praten geweest en hij is blijkbaar nog niet klaar met Vivid :)

Aangezien er door de beste man verteld werd dat er technisch geen verschil is tussen de G1 en alle andere buiten de grote van de woofers ben ik dan ook naar de G3 gaan luisteren, deze stond in een iets kleinere ruimte. Na enkele uren G1 kon ik mij het geluid vrij goed voor de geeste halen, maar de G3 moest inderdaad nergens voor onder doen. Ja deze luidspreker kan minder druk geven in het laag, maar voor de ruimte kon hij genoeg geven. Dit is wel leuk, want eens je voor Giya zou gaan moet je niet de G1 nemen om het beste te hebben.

De Oval heb ik spijtig genoeg niet kunnen beluisteren, mijn tijd was voorbij gevlogen en mijn vervoer stond te wachten.

Het was voor mij de eerste keer dat ik Vivid heb kunnen beluisteren en ik begrijp dat mensen dit als ultieme luidspreker zien. De vormgeving is misschien niet voor iedereen weggelegd, maar weet dat deze vorm er is voor het geluid, niet om speciaal te lijken.

Voor zij die het gemist hebben, bij BB&G is er binnenkort ook Vivid show met de Oval 1.5 en G2 wel zonder Laurence volgens mij.
Zeker gaan luisteren want dit zijn echt bijzondere luidsprekers.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bama

Leuk verslag en nu begrijp je misschien ook waarom ik toch niet ben geswitched ;)

katwax

Quote from: Bama on February 29, 2016, 11:06:09
Leuk verslag en nu begrijp je misschien ook waarom ik toch niet ben geswitched ;)
Ik heb de Oval niet meer kunnen horen, maar ik kan mij wel ongeveer voorstellen wat deze doet en waar het verschil zit.
In alle eerlijkheid zou ik de keuze moeilijk vinden tussen Kii en Vivid, beide zijn technisch gebouwd en er is ook een overeenkomst in techniek.
Voor mij was het niet zo dat Vivid nog een stap beter was dan de Kii, voor zover ik dat kan inschatten want de Kii is weeral tijdje geleden, maar het komt toch dicht tegen elkaar.
Langs de andere kant kan ik mij voorstellen dat je geen Vivid gaat wegdoen voor Kii.

Als ik het goed begrepen heb heeft de Vivid wel liefst wat ruimte in alle richtingen, maar als je ze kan plaatsen zeker een topper. G4 of G3 zou ik zeker niet als straf zien :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Joris1971

Die luidsprekers hebben wel een hoog Kom op bezoek bij Barbapapa gehalte...

bmateijsen

Quote from: Joris1971 on February 29, 2016, 19:22:08
Die luidsprekers hebben wel een hoog Kom op bezoek bij Barbapapa gehalte...

Vorm volgt functie....

twani

Quote from: Joris1971 on February 29, 2016, 19:22:08
Die luidsprekers hebben wel een hoog Kom op bezoek bij Barbapapa gehalte...

Zo heb ik er ook lang naar gekeken maar begin ze steeds beter te begrijpen. 

Ik bedoel dan inderdaad wat Bjorn ook al zegt, de vormgeving die het voor luidsprekers allerhoogste doel het beste geluid te produceren dicteert