Subwoofer volume

Started by gerwinf, February 25, 2016, 00:21:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gerwinf

Ik heb een 5.1 setup met een REL Q200 en monitor audio silver speakers aangesloten op een Marantz SR6010.
Ik heb Audyssey volledig uitgevoerd en de zonnodige aanpassingen gedaan volgens dit advies: http://www.larrytalkstech.com/simple-audyssey-tweaks-for-your-av-receiver/

Tijdens het instellen (Audyssey) moest ik de knop terugdraaien naar zo'n 50 procent daarna kon ik verder met de setup. Na deze setup besloot ik wat muziek en films te beluisteren en vond ik dat er nog steeds veels te veel bas was totdat ik het volume op de subwoofer op 5 procent zette. Zelfs toen was het nog bijzonder luidruchtig/aanwezig :confused:

Nog tips en truuks of is de subwoofer gewoon van streek?
ps. In audyssey staat de bass op -4.0db met crossover 80hz. Op de subwoofer is de crossover ingesteld 120 hz.

frits marantz

#1
Heeft deze Rel ook een instelling dat je 'm op "slam" kunt zetten? Misschien dat dan even omzetten naar "niet slam". Weet zo even de juiste naam niet.

Edit: Contour knop.

gerwinf

#2
Quote from: frits marantz on February 26, 2016, 07:23:05
Heeft deze Rel ook een instelling dat je 'm op "slam" kunt zetten? Misschien dat dan even omzetten naar "niet slam". Weet zo even de juiste naam niet.

Edit: Contour knop.

Hey bedankt voor je reactie maar die knop heb ik niet kunnen vinden. Ik heb een foto van internet gehaald en daar even mijn instellingen bijgezet als tekst.
De stand van de knoppen op de foto zijn dus niet van mij :exclamation:


Nonenone

15 jaar geleden me een rel q 100 laten aansmeren.
Nooit veel plezier gehad aan dat ding.
Moeilijk om in te stellen, nog moeilijker om die te laten blenden met de andere speakers.

Ik zou hem in de verkoop zetten en kijken voor een subwoofer die mee is met zijn tijd en wel goed blend.

yorkie13

Topic is van 1,5 jaar terug  :D

MAW

Dan heeft ie waarschijnlijk exact dat gedaan wat nu voorgesteld wordt  ;D
Gr. Martijn