Het 'grote' NAD topic

Started by tommi, February 12, 2016, 22:58:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

DVDmartinDVD

Ben er ook super blij mee.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

WillyP

Het ziet er zeker fantastisch uit. Alleen had ik gehoopt dat de M17 het beste van twee werelden zou zijn maar ik begrijp uit jouw reactie dat hij het toch aflegt tegen de M12.

Maar een rijk bezit, dat zeker.

Groet,

WillyP

DVDmartinDVD

Quote from: WillyP on May 21, 2017, 14:39:29
Het ziet er zeker fantastisch uit. Alleen had ik gehoopt dat de M17 het beste van twee werelden zou zijn maar ik begrijp uit jouw reactie dat hij het toch aflegt tegen de M12.

Maar een rijk bezit, dat zeker.

Groet,

WillyP

Ik was blij met het stereo geluid van M17 maar nu ik de M12 gehoord heb is het weer een hele stap beter. Dit uit zich dan meer in details en betere plaatsing ook in het hoog veel zuiverder.
Zelfs surround geluid met de M12 op de fronts is een stuk beter.

Het was een gok om de M12 te kopen maar dat pakte boven verwachting goed uit.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Jinge

Zijn er hier ook ervaringen over de nieuwe c338 of c368? Ben benieuwd wie deze hebben gehoord en wat jullie er van vonden.

Rondr

Ik heb een C368. Bevalt me goed, erg tevreden met ruimtelijkheid en detail. Ik heb altijd NAD gehad,als laatste met een M15/T973. Even een uitstapje gemaakt naar een Marantz SR6009, maar muziekweergave raakte me niet, klonkt niet slecht maar deed me niets. Die emotie is met de C368 weer terug. Het is moeilijk om met terugwerkende kracht te vergelijken met de M15/T973-combi, maar ik heb het idee dat de C368 het erg goed goed. Qua vermogen mis ik niets, maar ga nog wel een keertje mijn T973 er aankoppelen, maar echt haast heb ik daar niet mee, klinkt nu al naar tevredenheid.
NAD M10v2 - Scan Speak Reference Monitor SE - Dynaudio Stand 4 - BK Gemini 2 - W&M LS-03

Jinge

Bedankt voor je reactie. Gebruik je ook de streaming module? Ben wel benieuwd hoe die klinkt, en of het gebruiksgemak soepel is.

solitaire

Heb je (of heeft er iemand) ook ervaring met de leerfunktie van de 'nieuwe' Classic-versterkers voor de afstandsbediening van je TV (aan/uit en volume funkties).

Alvast bedankt.



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Jinge

Op de .com website van nad kun je een Nederlandse handleiding downloaden waar de informatie in staat. Bladzijde 13 en 14.

solitaire

Gebruikers ervaring zou mooi zijn.

Dat de NAD pr-mensen een fraai stukje proza uit de mauw kunnen schudden vertelt mij meer over hun arbeidsethos dan over de bewuste Classic-versterker :colgate:.

Wat mij afhoudt de NAD aan te schaffen zijn de verhalen dat in de praktijk het leertraject voor de AB herkenning vaak vastloopt omdat de versterker de verschillende stappen die je moet doorlopen niet goed snapt / opslaat.




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Rondr

Zonder Bluos-module hier. Ik stream vanaf mijn nas via een mede8er en gebruik een digitale ingang vd C368. En dat klinkt voor mij goed. Ik heb wel eens gezocht naar info over verschil in kwaliteit tussen de dac van de C368 en de Bluos-module, maar niet gevonden. Want dat lijkt me waar eventueel nog een kwaliteitsslag te maken is?
Ook geen ervaring met programmeren van de ab, ik werk zelf met een Logitech Harmony en dat gaat goed. De app gebruik ik soms om het volume te regelen als ik aan de eettafel zit wat niet direct in de  buurt is van de luisterhoek. De app is ook handiger om bv de ingangen te mee hernoemen en ander instellingen te wijzigen dan door middel van de knoppen op het apparaat.

Een fraai stukje proza uit de mauw: grappige vertyping  ;D
NAD M10v2 - Scan Speak Reference Monitor SE - Dynaudio Stand 4 - BK Gemini 2 - W&M LS-03

solitaire

Quote from: Rondr on June 25, 2017, 21:57:54
...
Een fraai stukje proza uit de mauw: grappige vertyping  ;D

vertyping !! hoe kom je erbij !  over alles is nagedacht en is een bewuste keuze ... OK, niet ... voutje ...  :wacko:

bedankt voor je reactie

Een c338 of c368 lijkt me toch verder nog niet zo gek om een simpel setje rond te bouwen voor bij de TV.




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Jinge

Quote from: solitaire on June 25, 2017, 22:27:48
vertyping !! hoe kom je erbij !  over alles is nagedacht en is een bewuste keuze ... OK, niet ... voutje ...  :wacko:

bedankt voor je reactie

Een c338 of c368 lijkt me toch verder nog niet zo gek om een simpel setje rond te bouwen voor bij de TV.

Precies. Natuurlijk niet zo high-end als andere sets in dit topic maar meer dan genoeg voor 2 degelijke bookshelfs en een subwoofer. Een mooi multifunctioneel en minimalistisch apparaat met alle nodige aansluitingen en Burr-Brown DAC (c338) wat ik persoonlijk een fijne chip vind.

DVDmartinDVD

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

tommi

Heeft iemand al ervaring met het kwaliteitsverschil (als dat er is natuurlijk) tussen een BluOS in een M12/M22 combinatie en een losstaande M50.2?
Anders zal ik es kijken of ik me eraan kan wagen, toegang tot een M50.2 is geen probleem en de M12/M22 met BluOS 2 module staat lekker te spelen thuis :)

Tom
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

DVDmartinDVD

Hoi Tommi,

Ik weet dat de losse module voor de M12 nog de oude versie is. Die b.v. nog in de powernode 1 zit
Deze is langzamer in gebruik, en ik dacht dat deze ook niet gapeless afspeelde.

De M50.2 zal beter zijn maar wel veel duurder.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

tommi

Quote from: DVDmartinDVD on August 31, 2017, 16:31:06
Hoi Tommi,

Ik weet dat de losse module voor de M12 nog de oude versie is. Die b.v. nog in de powernode 1 zit
Deze is langzamer in gebruik, en ik dacht dat deze ook niet gapeless afspeelde.

De M50.2 zal beter zijn maar wel veel duurder.

De BluOS module is alweer een tijdje nu de series 2, er is duidelijk verschil in opstartsnelheid ten opzichte van de eerdere versie, en de respons (zoekopdrachten) is wat sneller. Geluidsverschil tussen Versie 1 en Versie 2 heb ik niet kunnen waarnemen, gapless ging altijd al goed. De V2's zijn makkelijk te herkennen aan het feit dat ze nu in de dunnere MDC slots passen.

De M50.2 is inderdaad een stukje beter, echter tegen wat voor bedrag. Dat prijsverschil is aan mij niet besteed, ik luister graag muziek maar ik zou niet snel zoveel uitgeven voor een bron in deze snelle tijd. Versterking is iets anders, stereo-amps zijn tijdloos.
Echter schrijf de M50.2 niet af, als je op zoek bent naar een absolute topper, prijs daar gelaten, dan heb je écht iets bijzonders.
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

tommi

Het laatste nieuws van vorige week CEDIA:

https://nadelectronics.com/first-nads-third-generation-surround-sound-receivers-t-758-v3-now-shipping/?locale=nl

https://nadelectronics.com/nad-announces-key-performance-upgrades-highly-acclaimed-t-777-surround-sound-receiver/?locale=nl

Beiden dus nu uitgerust met DIRAC LITE, voor $99 (zal dus ook wel €99 zijn) een upgrade naar full Dirac Live. Als de T758 hier ook €1299,-/€1399,- gaat kosten is dat een koopje voor een HT receiver met Dirac geïmplementeerd als je het mij vraagt!
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

DVDmartinDVD

Hoi Tommi,

Heb je nou dan de BluOss module V2 in de M12 zitten?
Is deze ook 500,-

Dacht dat de module (BluOss usb kastje) voor in de M17 niet zo duur was toch?


Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

tommi

Quote from: DVDmartinDVD on September 14, 2017, 19:25:46
Hoi Tommi,

Heb je nou dan de BluOss module V2 in de M12 zitten?
Is deze ook 500,-

Dacht dat de module (BluOss usb kastje) voor in de M17 niet zo duur was toch?

Hi Martin,

ja deze V2 module is net zo duur als de eerste versie; €499,-.

De M17 BluOS zit verwerkt in de VM300 MDC module (€769,-) en wordt actief na aansluiten van een USB upgrade key die €199,- kost.
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Petey

#145
Vermits ik in het bluesound ecosysteem zit zou ik graag voor mijn nieuwe aankoop naar een NAD AV receiver gaan. Vermits dat de info beperkt is voor de nieuwe lijn (v3) vraag ik het hier maar :)
Heeft de T758v3 Trigger in optie? Kan "zone 2" de 2de HDMI -out gebruiken voor video en daarmee gerelateerd kan de "zone 2" omgaan met een optisch signaal? Buiten het wattage, was zijn de verschillen met de T777v3, ik kan me moeilijk inbeelden dat enkel het hogere wattage zorgt voor een verdubbeling in prijs...

(Verkeerde forum, kan een mod deze post verwijderen?)

Lucky.L

Quote from: Petey on September 19, 2017, 13:53:33

(Verkeerde forum, kan een mod deze post verwijderen?)
Forum is wel goed,maar het topic misschien niet ?
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

tommi

Quote from: Petey on September 19, 2017, 13:53:33
Vermits ik in het bluesound ecosysteem zit zou ik graag voor mijn nieuwe aankoop naar een NAD AV receiver gaan. Vermits dat de info beperkt is voor de nieuwe lijn (v3) vraag ik het hier maar :)
Heeft de T758v3 Trigger in optie? Kan "zone 2" de 2de HDMI -out gebruiken voor video en daarmee gerelateerd kan de "zone 2" omgaan met een optisch signaal? Buiten het wattage, was zijn de verschillen met de T777v3, ik kan me moeilijk inbeelden dat enkel het hogere wattage zorgt voor een verdubbeling in prijs...

(Verkeerde forum, kan een mod deze post verwijderen?)

Dit zit toch wel redelijk in de goed hoek?
in ieder geval hier een linkje naar de T758 V3 specs:
https://nadelectronics.com/wp-content/uploads/2017/06/NAD_T_758_V3_Data_Sheet.pdf?locale=nl

en een linkje naar de T777 V3 specs:
https://nadelectronics.com/wp-content/uploads/2017/08/NAD-T-777v3-Data-Sheet-0917.pdf?locale=nl

als je naar de achterkant kijkt, lijkt de architectuur van de 777 duidelijk meer op die van de 787. De 758 is een compleet andere machine.
Voor wat betreft je specifieke vragen denk ik dat je toch echt even moet wachten tot er hands-on ervaring is.

Tom
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Petey

Bedankt, voor de input alvast!
Als ik het goed begrijp is de "v3" een doorontwikkeling van hun bestaande receivers. Iemand enig idee hoe de oude T758 en T777 zich met elkaar verhouden qua geluidskwaliteit? In vind weinig (geen) vergelijkende reviews en mijn vaste HiFi verdeler heeft enkel de T777 staan.

rkwinkel

Ik heb zelf de 757 en daarna de 787 gehad. Het verschil zit met name in de lage tonen. De 757 had veel minder bas en deze was bijna niet merkbaar. Het laag kwam onvoldoende naar voren. De T777 en 787 hebben hier geen last van.